Ga naar inhoud

Crossfitters en krachttraining fanaten gezocht


Gast Fna88

Aanbevolen berichten

Misschien redelijk off-topic maar ik ben toch erg benieuwd naar dames die krachttraining doen en nepboobies hebben. Zitten ze in de weg? Kun je minder dan voor de operatie? Moet je voorzichtiger doen?

 

Ik maak me ook zorgen om het herstel, omdat ik nu drie keer in de week train en vooral hierdoor ben afgevallen (36kg) ben ik erg aan te komen tijdens mijn herstel. Mag je ook niet je benen of buik trainen ? Misschien vind ik dit nog wel het aller engste van heel de operatie. Wie heeft ook in dit schuitje gezeten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste Reactie

Hier haak ik op in, want is ook mijn grote zorg. Heb al advies gehad om crossfit 3maanden PO pas weer op te pakken. Dus dat wordt een tijdelijk fitness abonnementje denk:134:

 

Maar wat je precies mag doen op de sportschool en wanneer je weer volle bak kan trainen wil ik ook wel weten. Rustig aan doen is bij mijn box niet aan de orde dus wil pas echt weer beginnen met crossfit als het veilig is.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik ben nu zo veel mogelijk aan het sporten zodat ik een beetje speling heb. Maar dat is ook iets waar ik me erg veel zorgen om maak :( Ook omdat ik heel veel heb gelezen over dat je veel vocht vast houdt. 

Zullen het toch wel minimaal 6 weken moeten volhouden om niet te sporten.. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag eigenlijk niet, ik weet het. Ik train voor mijn borstvergroting, fanatiek 5 keer per week krachttraining  met daar 1 dag HITT of cardio.

 

Ik ben 4,5 week po (na 3 weken po) train nu alleen benen en buik. Terug naar de basics eigenlijk, want m'n armen gebruik ik nu gewoon niet. Ik zeg luister naar je lichaam.

 

Voor de rest die ik zo min mogelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Sendrey:

@Mima Is het een voordeel om goed getrainde borstspieren te hebben voor de borstvergroting? 

Anders ga ik nog even een paar weken goed knallen.

Als je dual plane hebt is het dat zeker niet. Je kunt extra pijn hebben,  aangezien je spieren korter worden door krachttraining. Rekken is, naast het trainen echt een must, wil je minder last hebben. Of je traint tijdelijk borstspieren wat minder.

 

Verder weet ik niet of ik het eens ben met het advies van mima. @Mima je bent altijd zo bang dat er iets mis gaat, waarom geef je dan aan anderen het advies om tegen het algemeen geldende advies van pc's in te gaan? Het 'luisteren naar je lichaam' is een slecht advies, als je het toepast binnen de eerste weken van je herstel. Dat zou moeten zijn: 'luister naar het advies van je eigen pc'. Ik bedoel het niet verkeerd, maar snap het gewoon niet van jou :)

 

Ik snap het wel, jullie willen geen krachtverlies en niet bij komen na je bv, maar jullie kiezen wel allemaal zelf voor een bv.... Voor een échte operatie dus.

Een operatie waarbij de wonden in je lichaam, die je dus niet ziet, moeten genezen, waarbij een kapsel om je prothesen moet groeien, en dat kapsel moet je niet verstoren,  tenzij je meer kans wilt maken op overmatig kapsel of kapselcontractie.

Als sporter zouden jullie allemaal moeten weten hoe belangrijk rust is voor spierherstel! Rust is ook belangrijk voor elk ander herstel. Geef je lichaam dus die tijd, en ga geen dingen doen waar je later spijt van hebt.

 

Ben je door sport veel afgevallen, dan weet je ook, dat als je op je eten Let,  je geen 10kg bij komt op 6 weken. Ja je gaat vocht vasthouden,  maar dat gaat ook weer weg in de eerste weken na een bv. Ga niet minder eten, want eiwitten en eigenlijk alle macro's zijn belangrijk voor herstel, voor genezing.

 

Zorg goed voor jullie zelf dames, jullie hebben er niks aan als jullie je eigen herstel in de weg gaan zitten.

 

Ik sport zelf ook, dus ik weet hoe het is om niet te kunnen sporten... maar als je zelf voor een operatie kiest, kies je ook zelf voor een goed herstel, toch? Het is er tenminste duur genoeg voor... En je kunt beter 1 keer goed herstellen,  dan nog een keer moeten.

 

Amen :P

 

Xx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sendrey:

@Mima Is het een voordeel om goed getrainde borstspieren te hebben voor de borstvergroting? 

Anders ga ik nog even een paar weken goed knallen.

Ik zou wel twee weken voordat je geopereerd word stoppen met trainen van jee borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei best_boobie:

Als je dual plane hebt is het dat zeker niet. Je kunt extra pijn hebben,  aangezien je spieren korter worden door krachttraining. Rekken is, naast het trainen echt een must, wil je minder last hebben. Of je traint tijdelijk borstspieren wat minder.

 

Verder weet ik niet of ik het eens ben met het advies van mima. @Mima je bent altijd zo bang dat er iets mis gaat, waarom geef je dan aan anderen het advies om tegen het algemeen geldende advies van pc's in te gaan? Het 'luisteren naar je lichaam' is een slecht advies, als je het toepast binnen de eerste weken van je herstel. Dat zou moeten zijn: 'luister naar het advies van je eigen pc'. Ik bedoel het niet verkeerd, maar snap het gewoon niet van jou :)

 

Ik snap het wel, jullie willen geen krachtverlies en niet bij komen na je bv, maar jullie kiezen wel allemaal zelf voor een bv.... Voor een échte operatie dus.

Een operatie waarbij de wonden in je lichaam, die je dus niet ziet, moeten genezen, waarbij een kapsel om je prothesen moet groeien, en dat kapsel moet je niet verstoren,  tenzij je meer kans wilt maken op overmatig kapsel of kapselcontractie.

Als sporter zouden jullie allemaal moeten weten hoe belangrijk rust is voor spierherstel! Rust is ook belangrijk voor elk ander herstel. Geef je lichaam dus die tijd, en ga geen dingen doen waar je later spijt van hebt.

 

Ben je door sport veel afgevallen, dan weet je ook, dat als je op je eten Let,  je geen 10kg bij komt op 6 weken. Ja je gaat vocht vasthouden,  maar dat gaat ook weer weg in de eerste weken na een bv. Ga niet minder eten, want eiwitten en eigenlijk alle macro's zijn belangrijk voor herstel, voor genezing.

 

Zorg goed voor jullie zelf dames, jullie hebben er niks aan als jullie je eigen herstel in de weg gaan zitten.

 

Ik sport zelf ook, dus ik weet hoe het is om niet te kunnen sporten... maar als je zelf voor een operatie kiest, kies je ook zelf voor een goed herstel, toch? Het is er tenminste duur genoeg voor... En je kunt beter 1 keer goed herstellen,  dan nog een keer moeten.

 

Amen :P

 

Xx BB

 

Ik ben het met je eens BB. Maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om niet te kunnen sporten, voor de rest doe ik helemaal niks... en hou me ook voor de rest goed aan dee regels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dankjewel dames! Ik ben het met je eens hoor best boobie. Je kiest er voor en "wie mooi wil zijn moet op de blaren zitten" idee. Alles voor een mooie genezing inderdaad. Maar ik kom van zo ver.. Naja goed ;) ik wist helemaal niet dat je voor de operatie niet je borst mag trainen dus ben erg blij met al deze info. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Vlinder07:

Hoezo is dat beter??

 

1 uur geleden zei Fna88:

Super dankjewel dames! Ik ben het met je eens hoor best boobie. Je kiest er voor en "wie mooi wil zijn moet op de blaren zitten" idee. Alles voor een mooie genezing inderdaad. Maar ik kom van zo ver.. Naja goed ;) ik wist helemaal niet dat je voor de operatie niet je borst mag trainen dus ben erg blij met al deze info. 

 

55 minuten geleden zei Mima:

Dan kan je de spier even rust geven werd mij verteld.

Door het trainen van spieren, verkort je als het ware de spieren. 
Als jij dus volop traint, en er nog een tandje bij zet voor je operatie, dan is jouw spier erg moeilijk te 'bewerken' voor je pc. Iets waar geen rek in zit, daar kan niet veel onder... 
Verder kan het natuurlijk ervoor zorgen, dat je herstel trager gaat. Als je spier erg strak is, zal het proces van zakken van de prothesen ook trager gaan.. 

Ik kan echter alleen aangeven wat ik hier de afgelopen 6 jaar regelmatig voorbij heb zien komen :) 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mima:

Ik ben het met je eens BB. Maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om niet te kunnen sporten, voor de rest doe ik helemaal niks... en hou me ook voor de rest goed aan dee regels.

Sja.. het is uiteindelijk je eigen keuze natuurlijk... 
Maar geef het niet aan als optie voor anderen, want het is niet de bedoeling dat meiden zeggen: ja.. maar op het borstenforum zijn er ook meiden die gaan sporten binnen de eerste weken, en die zeggen dat je naar je lijf moet luisteren.
Dat is wat ik bedoel. Wat jij doet ,moet je zelf weten ;) Maar geef het niet als advies aan anderen ;) 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei best_boobie:

 

 

Door het trainen van spieren, verkort je als het ware de spieren. 
Als jij dus volop traint, en er nog een tandje bij zet voor je operatie, dan is jouw spier erg moeilijk te 'bewerken' voor je pc. Iets waar geen rek in zit, daar kan niet veel onder... 
Verder kan het natuurlijk ervoor zorgen, dat je herstel trager gaat. Als je spier erg strak is, zal het proces van zakken van de prothesen ook trager gaan.. 

Ik kan echter alleen aangeven wat ik hier de afgelopen 6 jaar regelmatig voorbij heb zien komen :) 

 

xx BB

Oh wauw, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik ben het helemaal eens met best_boobie.

 

Zelf sport en dans ik professioneel, en heb ik voordien heel wat informatie proberen in te winnen voor ik besloot de operatie te ondergaan.

 

Ik heb drie maanden voor mijn operatie mijn borstspier- en armspiertraining helemaal gelaten, enkel buikspieren/beenspieren en cardio. Heb elke dag mijn borstspieren gemasseerd en ze gestretcht door yoga oefeningen. Toen ik de operatie onderging (Dual Plane) waren ze nog altijd redelijk strak maar ik had gelukkig niet veel pijn. Heb ook niet de grootste protheses kunnen nemen, aangezien de chirurg zei dat het me zou belemmeren in de toekomst.

Ik heb speciaal enkele maanden vakantie uitgetrokken zodat ik goed kan rusten...het lichaam moet inderdaad herstellen en anders krijg je complicaties en moet je nog langer wachten voor je weer de draad kan oppakken! Mijn plan is : vanaf 2 weken gaan wandelen (opbouwen tot 1 uur per dag ). vanaf 6 weken sportschool en enkel beenspieren/fietsen/etc. vanaf 8 weken crossfit/buikspieren/ proberen lichte gewichtjes te heffen. (max 5kg per arm) en opbouwen. Pas na 3 maanden push-ups/pull-ups/joggen. 

 

Dit vinden veel mensen misschien te voorzichtig, maar als je wilt dat je lichaam top presteert moet je het langzaam opbouwen. Dit zijn de adviezen die ik op verschillende fitness websites vond.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Dreaming1991:

Hey,

 

Ik ben het helemaal eens met best_boobie.

 

Zelf sport en dans ik professioneel, en heb ik voordien heel wat informatie proberen in te winnen voor ik besloot de operatie te ondergaan.

 

Ik heb drie maanden voor mijn operatie mijn borstspier- en armspiertraining helemaal gelaten, enkel buikspieren/beenspieren en cardio. Heb elke dag mijn borstspieren gemasseerd en ze gestretcht door yoga oefeningen. Toen ik de operatie onderging (Dual Plane) waren ze nog altijd redelijk strak maar ik had gelukkig niet veel pijn. Heb ook niet de grootste protheses kunnen nemen, aangezien de chirurg zei dat het me zou belemmeren in de toekomst.

Ik heb speciaal enkele maanden vakantie uitgetrokken zodat ik goed kan rusten...het lichaam moet inderdaad herstellen en anders krijg je complicaties en moet je nog langer wachten voor je weer de draad kan oppakken! Mijn plan is : vanaf 2 weken gaan wandelen (opbouwen tot 1 uur per dag ). vanaf 6 weken sportschool en enkel beenspieren/fietsen/etc. vanaf 8 weken crossfit/buikspieren/ proberen lichte gewichtjes te heffen. (max 5kg per arm) en opbouwen. Pas na 3 maanden push-ups/pull-ups/joggen. 

 

Dit vinden veel mensen misschien te voorzichtig, maar als je wilt dat je lichaam top presteert moet je het langzaam opbouwen. Dit zijn de adviezen die ik op verschillende fitness websites vond.

 

Liefs

Perfect! Helemaal niet te voorzichtig! 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Dreaming1991:

Hey,

 

Ik ben het helemaal eens met best_boobie.

 

Zelf sport en dans ik professioneel, en heb ik voordien heel wat informatie proberen in te winnen voor ik besloot de operatie te ondergaan.

 

Ik heb drie maanden voor mijn operatie mijn borstspier- en armspiertraining helemaal gelaten, enkel buikspieren/beenspieren en cardio. Heb elke dag mijn borstspieren gemasseerd en ze gestretcht door yoga oefeningen. Toen ik de operatie onderging (Dual Plane) waren ze nog altijd redelijk strak maar ik had gelukkig niet veel pijn. Heb ook niet de grootste protheses kunnen nemen, aangezien de chirurg zei dat het me zou belemmeren in de toekomst.

Ik heb speciaal enkele maanden vakantie uitgetrokken zodat ik goed kan rusten...het lichaam moet inderdaad herstellen en anders krijg je complicaties en moet je nog langer wachten voor je weer de draad kan oppakken! Mijn plan is : vanaf 2 weken gaan wandelen (opbouwen tot 1 uur per dag ). vanaf 6 weken sportschool en enkel beenspieren/fietsen/etc. vanaf 8 weken crossfit/buikspieren/ proberen lichte gewichtjes te heffen. (max 5kg per arm) en opbouwen. Pas na 3 maanden push-ups/pull-ups/joggen. 

 

Dit vinden veel mensen misschien te voorzichtig, maar als je wilt dat je lichaam top presteert moet je het langzaam opbouwen. Dit zijn de adviezen die ik op verschillende fitness websites vond.

 

Liefs

Is er nog een andere manier om je borstspier te rekken?

Ik had geen idee dat het niet goed is om tot zo kort voor je operatie je borstpier te trainen.. ik ga daar nu ook mee stoppen. Heb nog 3 weken dus hopelijk is dat genoeg :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed  voor mijn operatie fanatiek aan paaldansen en krachttraining, ik moest 3 maanden van te voren minimaal stoppen met alles wat borst en armen belasten, langer beter. Uiteindelijk is 5 maanden geworden en had nog steeds enorm veel pijn. Geen idee of het samen hing, maar is en blijft een flinke operatie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie in mijn operatieverslag kijken vind je de professionele rek en strek oefeningen verstrekt door een professionele kliniek, voor voor en na de operatie . Met plaatjes en advies met betrekking tot weken. Het heeft mij erg geholpen 

 

dr Nio oktober 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Fna88:

Oh bedankt dames ik heb hier echt veel aan! @Linda37 hoe kom ik in jouw verslag ik zie hem niet op je profiel staan. Sorry ben nog niet zon doorgewinterd lid hier hihi

Wat betreft die oefeningenzou ik adviseren om alleen voor je operatie nog te rekken. Erna is alleen een programma dat gebruikt wordt bij sommige pcs van de velthuiskliniek. Of het goed of slecht is, kan ik niet over oordelen, aangezien er niks wetenschappelijk bewezen is. Dus liever even niet doen.

ervoor rekken is uiteraard prima!

 

Hier staan de oefeningen ;) hoef je niet naar iemands profiel, dit zijn namelijk die die linda bedoelt

 

 
Xx BB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn deze discussie! 

Ik word over 4 weken geopereerd. Krijg een borstvergroting (dual plane) icm een buikwandcorrectie. 

Ik ben ook een fanatieke krachtsporter en loop veel hard. Ook ik zie er tegenop om niet te kunnen sporten, ook omdat sporten mij rust in mijn hoofd geeft. Maar ik heb het er zeker voor over! En ga voor het beste herstel! 

Vanaf deze week stop ik met het trainen van mijn borst, maar even wat extra aandacht aan benen en billen wie weet blijven die dan mooi in vorm tijdens mijn herstel;)

Ook ga ik de stretch oefeningen doen, bedankt!

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie resultaten, en voor diegene die ook nog onder het mes gaan: succes! Ik ga jullie volgen!

 

Groetjes Maree

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.