Ga naar inhoud

borstlift met prothese..in 2 operaties? of in 1 keer?


Aanbevolen berichten

Ik ga in maart mijn borsten laten opereren. ik zal een lift ondergaan met 450. cc prothese.  De chirurg heeft mij de keuze gelaten om de operatie in 2 keer te doen.  Als de borsten na de operatie zou gaan ontsteken en de ontsteking slaat door naar de prothese.. dan moet deze er weer uit.  En kan die pas na een half jaar opnieuw geplaatst worden.   Ik zou graag ervaringen willen hebben van mensen die de operatie tegelijkertijd hebben gedaan.  Hoe groot is de kans dat de prothese verwijdert moet worden?   dus op  ontstekingen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Boefie:

Ik ga in maart mijn borsten laten opereren. ik zal een lift ondergaan met 450. cc prothese.  De chirurg heeft mij de keuze gelaten om de operatie in 2 keer te doen.  Als de borsten na de operatie zou gaan ontsteken en de ontsteking slaat door naar de prothese.. dan moet deze er weer uit.  En kan die pas na een half jaar opnieuw geplaatst worden.   Ik zou graag ervaringen willen hebben van mensen die de operatie tegelijkertijd hebben gedaan.  Hoe groot is de kans dat de prothese verwijdert moet worden?   dus op  ontstekingen?  

Hoi hoi

De kans op ontstekingen bij een operatie is meestal rond de 2%.
Het lijkt erop dat je een pc gekozen hebt, die niet zo een fan is van deze operaties samen te doen? Terwijl dit toch eigenlijk best standaard is hoor :) Er is hier een categorie: borstlift met prothesen. Je zou daar eens ervaringen kunnen lezen, dan zie je dat het vaak gebeurt, en dat er zelden complicaties optreden. UIteraard gebeurt het wel hoor, maar goed.. dat is het risico bij elke operatie...

Mag ik vragen wie jouw pc is? 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor.. ik ben in consult geweest bij faceland.   dr steven Klein.  Hij opperde het.  En ik heb het vaker gehoord.   Ik kom zojuist bij een kennis vandaan... en zij vertelde dat het bij haar inderdaad fout is gegaan destijds.   Prothese is er uit gehaald en veel pijn en ellende.  Haar prothese gaat er nu volgende maand in.  Ik heb nu mijn keuze wel gemaakt.   Toch eerst de lift ., over 6 maanden evt.  Prothese.  Ik ben ook al wat ouder,  46.  Mijn huid is ook niet meer zo elastisch als toen ik 25 was.  Ik denk dat ik er goed aan doe om voor de meest veilige weg te gaan.  En misschien vind ik mijn borsten wel mooi genoeg als ze alleen gelift zijn en wil ik de prothese uiteindelijk helemaal niet meer.  Ik vind het wel opvallend dat er weinig artsen zijn die de risico's van 1 operatie niet voldoende melden.  Want bij deze kennis is het dus niet gemeld terwijl er tegen haar nu gezegd is dat het wel vaker voor komt maar dat veel vrouwen uit financieel oogpunt toch voor 1 operatie kiezen.    Dank je wel in ieder geval voor je reactie.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Boefie:

ja hoor.. ik ben in consult geweest bij faceland.   dr steven Klein.  Hij opperde het.  En ik heb het vaker gehoord.   Ik kom zojuist bij een kennis vandaan... en zij vertelde dat het bij haar inderdaad fout is gegaan destijds.   Prothese is er uit gehaald en veel pijn en ellende.  Haar prothese gaat er nu volgende maand in.  Ik heb nu mijn keuze wel gemaakt.   Toch eerst de lift ., over 6 maanden evt.  Prothese.  Ik ben ook al wat ouder,  46.  Mijn huid is ook niet meer zo elastisch als toen ik 25 was.  Ik denk dat ik er goed aan doe om voor de meest veilige weg te gaan.  En misschien vind ik mijn borsten wel mooi genoeg als ze alleen gelift zijn en wil ik de prothese uiteindelijk helemaal niet meer.  Ik vind het wel opvallend dat er weinig artsen zijn die de risico's van 1 operatie niet voldoende melden.  Want bij deze kennis is het dus niet gemeld terwijl er tegen haar nu gezegd is dat het wel vaker voor komt maar dat veel vrouwen uit financieel oogpunt toch voor 1 operatie kiezen.    Dank je wel in ieder geval voor je reactie.  

Oke, uiteraard is het geen probleem dat jij van die ene ervaring uitgaat. Ik geef alleen aan wat ik de afgelopen 6 jaar dat ik op dit forum zit, gezien heb. 
Het is geen probleem om minder risico te nemen :) en als je het misschien ook goed gaat vinden zonder prothesen, is het zeker de betere optie. 

Wel is het zo, dat als je twee keer geopereerd wordt, je twee keer het risico op complicaties neemt. Ook zonder lift, is het risico op een infectie aanwezig. Dus lees je daarover ook goed in! 


Zou je roken, dan zou ik je wel adviseren daar volledig mee te stoppen, want dit verhoogd het risico op complicaties ook aanzienlijk. 

Veel succes. Ik dacht dat je om info en ervaringen vroeg, omdat je daar je risicoafweging mee wilde maken. Vandaar mijn tekst hierboven :) 
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat was ook mijn vraag.  Wilde een goeie afweging maken.  Mijn weegschaal hangt nu wel naar de lift.. en daarna pas de prothese.  Er zou 450cc in gaan.  En dat weegt best zwaar op de wond.  Op het driepunt van het anker zou het geregeld mis gaan.   Misschien inderdaad maar de meest veilige weg gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 28-1-2018 om 20:24 zei Boefie:

ja dat was ook mijn vraag.  Wilde een goeie afweging maken.  Mijn weegschaal hangt nu wel naar de lift.. en daarna pas de prothese.  Er zou 450cc in gaan.  En dat weegt best zwaar op de wond.  Op het driepunt van het anker zou het geregeld mis gaan.   Misschien inderdaad maar de meest veilige weg gaan. 

Hi,

Ik ben in januari bij dr Luijendijk (bergmans clinic) geweest en hij adviseerde mij ook om het in 2 operaties te doen, ook vanwege de spanning op het litteken. Ik was daarnaast bij Dr verschuren Boerhaeve amsterdam geweest en hij heeft daar weer niets over gezegd en wilde het in 1 operatie doen. Omdat ik een goed gevoel bij Dr luijendijk had heb ik gekozen voor 2 operaties, ook omdat hij dacht dat het met een ronde prothese wellicht geen lift meer nodig had. Ik ben uitgegaan van zijn deskundigheid en ben op 13 februari geopereerd. Helaas kreeg ik een complicatie en moest ik na 3 weken op 6 maart weer naar de OK om de prothese eruit te laten halen vanwege een inwendige bloeding. Prothese kon wel weer terug gelukkig. Dus nu ben ik al 2 x geopereerd... Helaas heeft de arts te kleine protheses geplaatst en is er dus nog wel degelijk een lift nodig (en als het aan mij ligt nogmaals een wissel naar grotere protheses!) Ik ben erg teleurgesteld. Je moet ervan uitgaan dat protheses plaatsen je look van je borsten alleen maar uitvergroot. Dus ik zou adviseren doe het gewoon tegelijk, dat scheelt een hoop herstel tijd!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.