Ga naar inhoud

ClaudiaMi : 26 januari 2018 : UMCG : Groningen


Aanbevolen berichten

Hallo! 

Ik ben een meisje van 18 en ik zit te denken aan een borstverkleining. Ik ben vandaag naar de pc geweest voor informatie. Ik kreeg te horen dat ik wel in aanmerking kwam voor een operatie, alleen dat er niet ontzettend veel af zou gaan. Hij gaf mij de keuze om of direct een beslissing te maken of mij op een later moment te bellen voor mijn keuze. Ik heb gekozen voor het bellen. Alleen nu zit ik een beetje in dubio over of ik het wel wil doen nu of niet. Ik heb ontzettend veel nek- en schouderklachten en het beperkt mij nogal in het doen van dagelijkse dingen. Ik kan niet een schooltas met een laptop en 1 boek te lang op mijn rug dragen want dan wordt de pijn echt onverdraaglijk. Ook zei hij dat ik tussen een b/c kwam te zitten als ik het wel zou doen. Heeft er iemand nog tips voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @ClaudiaMi

Ik zou zeggen dat je je zelf, gezien je jonge leeftijd, eerst even moet afvragen hoe het met je kinderwens zit.

Ik lees (kan er niet van meespreken) dat zwangerschap en eventuele borstvoeding nog een grote invloed hebben op je borsten.

Dus misschien moet je dat eerst even uitklaren en advies vragen/zoeken. Spit het hele forum maar uit.

 

Aan de andere kant zou ik zeggen; wacht niet te lang (zoals ik pas op mijn 54ste vorig jaar) als je nek- en schouderklachten zo erg zijn. Laat misschien eerst vaststellen of het echt van je boezem komt. Bij mij was het de fysiotherapeut die me erop wees bij de zoveelste behandeling voor een geblokkeerde nek en schouders.

 

Welke cupmaat heb je nu?

Ik ging van een F naar een B/C. Ik denk dat ze dat bij alle verkleiningen aangeven. Lekker veilig. En inderdaad; 's ochtends heb ik een B en 's avonds een C. :45:

Ik ben er in ieder geval superblij mee en mijn lage rugpijn (waar ik al jaren mee liep) is weg.

Sterkte en succes met je zoektocht maar laat je ook niet onder druk zetten ((nu beslissen of bellen! Grrr) en onderschat het emotionele en mentale proces niet. Maar voor steun kan je hier zeker terecht. :147:

Mocht je nog vragen hebben - altijd welkom.

Je kan ook het verhaal van Njoseph erop na lezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Hoi hoi @ClaudiaMi

Ik zou zeggen dat je je zelf, gezien je jonge leeftijd, eerst even moet afvragen hoe het met je kinderwens zit.

Ik lees (kan er niet van meespreken) dat zwangerschap en eventuele borstvoeding nog een grote invloed hebben op je borsten.

Dus misschien moet je dat eerst even uitklaren en advies vragen/zoeken. Spit het hele forum maar uit.

 

Aan de andere kant zou ik zeggen; wacht niet te lang (zoals ik pas op mijn 54ste vorig jaar) als je nek- en schouderklachten zo erg zijn. Laat misschien eerst vaststellen of het echt van je boezem komt. Bij mij was het de fysiotherapeut die me erop wees bij de zoveelste behandeling voor een geblokkeerde nek en schouders.

 

Welke cupmaat heb je nu?

Ik ging van een F naar een B/C. Ik denk dat ze dat bij alle verkleiningen aangeven. Lekker veilig. En inderdaad; 's ochtends heb ik een B en 's avonds een C. :45:

Ik ben er in ieder geval superblij mee en mijn lage rugpijn (waar ik al jaren mee liep) is weg.

Sterkte en succes met je zoektocht maar laat je ook niet onder druk zetten ((nu beslissen of bellen! Grrr) en onderschat het emotionele en mentale proces niet. Maar voor steun kan je hier zeker terecht. :147:

Mocht je nog vragen hebben - altijd welkom.

Je kan ook het verhaal van Njoseph erop na lezen.

 

Hoi!

 

Ik heb op dit moment een 70F en zou dan een 75B/70C overhouden. Ik had inderdaad al gelezen dat je misschien geen borstvoeding meer kon geven, alleen er zijn meerdere methoden waarop je een kind kan voeden en die hoeven ook niet perse slecht te zijn. Ik ben al eerder naar de fysio geweest voor nek en schouder klachten en toen waren ze overbelast, ik dacht dat was omdat ik op dat moment heel veel werkte, maar de pijn is dus na een paar weken weer terug gekomen. Ik zou inderdaad nog een keer voor de zekerheid heen kunnen om te vragen of er nog wat anders aan de hand zou kunnen zijn. 

 

Ik heb over 2 week een balafspraak dus dan zou ik doorgeven of ik ermee door ga of niet, dus ik ga er tot die tijd nog even goed over nadenken! Heel erg bedankt voor je tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.