Ga naar inhoud

GEZOCHT: meiden met anatomisch/dual plane en ervaring met krachtsporten!


Kimmik

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Er is mij Anatomisch/Dual Plane geadviseerd door mijn PC. Heb namelijk heel weinig weefsel en bijna plat... Echter ben ik vrij fanatiek met krachtsporten (fitness). Ik lees heel veel verschillende dingen hierover. Ik train mijn borstspieren zelf heel minimaal. Mijn biceps/triceps/rug wat meer maar niet HEEL zwaar. Ik train zo'n beetje 2 a 3 keer mijn benen/billen en ongeveer 1 a 2 keer mijn bovenlichaam. Zijn er meiden met ervaring? Ik lees allemaal enge dingen als vervorming en draaien tijdens het trainen. Maar Dr.Straten heeft wel aangegeven; als jij je goed aan je herstel houd is de kans op draaien minimaal. Hoe zit het met vervormen bij aanspannen? Is dat alleen als je bijvoorbeeld heel zwaar traint? 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimmik,

 

voor mijn BV 4 weken geleden sporten ik ook erg fanatiek. Ik ging meestal 5 keer in de week, maar deed sinds een aantal maanden voor mijn BV ook geen borst meer trainen. 

Ik heb aangegeven aan mijn PC dat ik aan fitness deed en hier is eigenlijk helemaal niets over gezegd. Zelf ben ik na 2 weken weer in de sportschool op de loopband gaan wandelen, na 3 weken ook 2x in de week licht benen meetrainen met eigen lichaamsgewicht, en dat doe ik nu eigenlijk nog steeds. 

Ik heb wel ronde protheses dus misschien is dat anders, maar volgens mijn PC is de kans dat die gaan draaien aanzienlijk minder dus ik weet niet precies hoe dat zit met anatomisch. 

Van een andere meisje die ik ken weet ik dat zij na een aantal maanden terug is moeten komen bij de PC in verband met pijnklachten doordat ze na 6 weken wel meteen de borstspier is gaan trainen, licht dan. 

En qua vervormen, ik heb daar ook veel informatie over opgezocht, en lees eigenlijk verschillende verhalen. De een heeft het erger dan de ander volgens mij. 

 

Liefs, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Kimmik said:

Hoi,

 

Er is mij Anatomisch/Dual Plane geadviseerd door mijn PC. Heb namelijk heel weinig weefsel en bijna plat... Echter ben ik vrij fanatiek met krachtsporten (fitness). Ik lees heel veel verschillende dingen hierover. Ik train mijn borstspieren zelf heel minimaal. Mijn biceps/triceps/rug wat meer maar niet HEEL zwaar. Ik train zo'n beetje 2 a 3 keer mijn benen/billen en ongeveer 1 a 2 keer mijn bovenlichaam. Zijn er meiden met ervaring? Ik lees allemaal enge dingen als vervorming en draaien tijdens het trainen. Maar Dr.Straten heeft wel aangegeven; als jij je goed aan je herstel houd is de kans op draaien minimaal. Hoe zit het met vervormen bij aanspannen? Is dat alleen als je bijvoorbeeld heel zwaar traint? 

 

X

Mijn vriendin doet samen met mij bodypump krachttraning en bokzaktraining en zij is nu een jaar po duall plane. Ze heeft het trainen van haar bovenlichaam heel rustig opgebouwd.  Eert met een pt en nu zelf. Ik krijg motiva en ga ook na 6 weken het weer rustig opbouwen met een pt. Herstel periode is het belangrijkste denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Valentina69:

Oja die vriendin van mij heeft ook anatomische . Polytech.  Ze is Door koeijers geopereerd. Ze is begonnen zonder gewichten met de armen . Hoop dat je wat aan de info hebt:D

Dankje Valentina voor je antwoord!  Zie je bij haar gekke vormen als ze traint of haar borstspieren aanspant bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik zie dat niet. Ze zei wel dat ze het af en toe voelt maar dat ze in het begin dan rustiger deed. Ze adviseerde mij om heel goed te luisteren wat je lichaam zegt. Voel je het te veel trekken dan rustiger aan trainen. Is voor mij nog een issue omdat ik geen geduld heb:huh:.  Denk dat mij geduld heel erg op de proef wordt gesteld want ik ben heel bewegelijk en hou van sporten en lichamelijke arbeid:D. Komt vast goed meid:D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Valentina69:

Nee ik zie dat niet. Ze zei wel dat ze het af en toe voelt maar dat ze in het begin dan rustiger deed. Ze adviseerde mij om heel goed te luisteren wat je lichaam zegt. Voel je het te veel trekken dan rustiger aan trainen. Is voor mij nog een issue omdat ik geen geduld heb:huh:.  Denk dat mij geduld heel erg op de proef wordt gesteld want ik ben heel bewegelijk en hou van sporten en lichamelijke arbeid:D. Komt vast goed meid:D.

Ja dat je het voelt snap ik heel goed! Logisch ook :). Voor mij is luisteren naar mijn lichaam geen probleem, zal er alles aan doen om het herstel te laten gaan zoals het hoort te gaan. Maar ik had hier en daar gelezen dat sommige meiden dus hele rare vormen ervaren met dual plane - anatomisch wanneer ze hun borstspieren aanspannen bijvoorbeeld of wanneer zij dus weer gaan trainen..Ik train mijn borst heel minimaal, dat wel! 

Komt ook wel goed, het is alleen zo'n grote beslissing :D een BV. Dus verdiep me goed in wat de risico's zijn bij het advies wat ik gekregen heb van mijn PC :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vorige week train ik weer rustig benen. Na twee weken ga ik mijn pull/Push day weer een beetje oppakken. Ik vermijdt wel borst, misschien dat ik daar nog lang mee ga wachten. Ik vind het toch geen prettig idee/gevoel. Ik leunde met mijn handen op bed, als een soort dip, perongeluk. En dat was een vreselijk gevoel. Dus ik weet niet of dat weggaat, maar ik hoop het wel. En tja, anders stop ik met het trainen van mijn borst, nu ik toch boobies heb.

Maar we zullen het zien!

 

Ik heb trouwens toch een spierpijn van mijn leg workout van maandag. Tjeeezus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Mima:

Sinds vorige week train ik weer rustig benen. Na twee weken ga ik mijn pull/Push day weer een beetje oppakken. Ik vermijdt wel borst, misschien dat ik daar nog lang mee ga wachten. Ik vind het toch geen prettig idee/gevoel. Ik leunde met mijn handen op bed, als een soort dip, perongeluk. En dat was een vreselijk gevoel. Dus ik weet niet of dat weggaat, maar ik hoop het wel. En tja, anders stop ik met het trainen van mijn borst, nu ik toch boobies heb.

Maar we zullen het zien!

 

Ik heb trouwens toch een spierpijn van mijn leg workout van maandag. Tjeeezus.

Hahaha herkenbaar! Ik heb gister voor het eerst mijn benen weer getraind na zeven weken, Mygod, kwam bijna de trap niet eens af vanochtend :79:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf langer gewacht met sporten vanwege dual plane plaatsing en krachttraining/sport.

Train nu zoals vanouds en heb er geen last van, heb dan wel ronde protheses.
Enige wat er af en toe is dat als ik m'n borst aanspan dat je boob omhoog beweegt, maar dit was voor de operatie ook al zo alleen toen viel het veel minder op. 
Ik train overigens helemaal geen borst met krachttraining, niet nodig haha :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu drie maanden PO en ben sinds twee weken weer aan het sporten. Nou doe ik oa bodypump, dus niet hele zware gewichten, maar ik heb totaal geen last van de prothesen. Ook niet een vervelend gevoel ofzo. Als ik de borstspieren bewust aanspan bewegen de borsten iets mee, maar niet storend ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Kimmik

 

Ik heb bijna twee jaar geleden anatomische implantaten gekregen, dual plane. Ik ben na een paar weken weer rustig aan gaan sporten maar ik heb wel echt 3 maanden gewacht voordat ik mijn bovenlichaam weer heb getraind. Wanneer je weer oefeningen doet waarbij je je borstspieren aanspant dan voel je de spier een beetje over de implantaten heen glijden ofzo. Hier moest ik even aan wennen maar daarna ging het eigenlijk weer prima!

 

Wel is het zo dat als ik m'n borstspieren aanspan m'n borsten allebei opzij gedrukt worden door de spieren. Dit zie je niet door kleren heen maar zonder kleren aan ziet dit er wel raar uit!

 

Ik heb anderhalve maand geleden een hersteloperatie gehad omdat mijn implantaten gedraaid waren. Ik denk niet dat dit is gekomen door het sporten, ik denk dat het bij mij heel snel is gaan draaien, al in de eerste maand zat het niet goed naar mijn idee. De kans op draaien is niet heel groot, maar het kan dus wel. Met ronde implantaten is dit minder een probleem. Ronde implantaten zijn ook wat zachter en soepeler dan de anatomische dus die kunnen zelf ook al wat meer 'inzakken' (op de goede manier als je begrijpt wat ik bedoel:P)

 

Liefs, Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Kaatje,

 

Bedankt voor je reactie! Op wat voor manier span je je borstspieren dan aan? Vrij intens denk ik dan wel :)?

 

Zelf train ik mijn bovenlichaam vrij minimaal. Rond is geen optie bij mij, ben vooral informatie aan het opdoen over wat mij te wachten staat. Maar besef me ook dat ik niet overal bang voor moet zijn hoor :).

 

Heb je nu ook weer anatomisch-dual plane?

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Beste Kimmik! 

 

Ik ben een fanatieke sporter en ik train borst best wel zwaar.. 

ik heb zelf Dual plane high profile.. (ruim 2 jaar po).

Toen der tijd ben ik na een maand weer gaan sporten maar... borst trainde ik pas na 3/4 maanden.

in het begin is het wel een beetje vreemd maar daar wen je vanzelf aan.

Ik heb nergens problemen mee en ben mij is er niks gedraaid! 

 

luister goed naar je lichaam! Je weet zelf wanneer iets niet goed aanvoelt. En doe het dan ook niet! 

 

Liefs! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.