Ga naar inhoud

Lekkende borstimplantaten


Aanbevolen berichten

Hallo Martizo,

zelf heb ik in 2006 een BV laten doen in de Wellnesskliniek. Nu, ruim 11 jaar later, besloten tot verwijdering. Sinds 3 jaar onbegrepen gewrichtsklachten en nu, na alarmerend bericht in de krant, de knoop doorgehakt. Eruit ermee en nooit meer nieuwe. Gezondheid voor alles. Hopelijk kan ik in april terecht, ga maandag even bellen. Hoe weet je dat ze bij jou zijn gaan lekken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2018 om 23:35 zei Martizo:

Hoi

Heb net gehoord dat ik lekkende borstimplantaten heb en zou ze moeten laten verwijderen.

13 j geleden laten plaatsen in wellness kliniek genk.

zijn hier mensen die dit hebben laten doen en door wie? Kan je de ervaring delen met me? 

Hoi, 

Bij mij lekte er ook eentje. Ik had al een tijdje last van kapselvorming en bij de operatie bleek dat er een kapot was en was gaan lekken. Ik heb geen last of klachten ervaren door de lekkende implantaat, maar ik maak me wel zorgen natuurlijk. Hoe weet jij dat de jouwe lekken? En wil je nieuwe plaatsen? Bij mij zijn de implantaten verwijderd en is de holte schoongemaakt. Nu heb ik nieuwe (iets grotere implantaten) en heb ik vooral pijn aan de kant die schoongemaakt is. Maandag heb ik mijn tweede controle. Ik hoop dat alles goed gaat! Ik heb me laten opereren door Dokter Booij. Een hele aardige en wat mij betreft kundige arts. Mijn eerste bv is gedaan in een privé-kliniek. Ik wilde het graag weer daar laten doen, maar dan werd het niet vergoed door mijn verzekering. Nu is alles vergoed, ook het opnieuw plaatsen van nieuwe implantaten. Ik probeer dit keer extra voorzichtig te doen en hoop dat ik kapselvorming nu kan voorkomen, maar ik vrees dat het eigenlijk niet veel uitmaakt hoe voorzichtig ik wel of niet doe. Ik zal dat maandag vragen. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal en succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Kersje79:

Hallo Martizo,

zelf heb ik in 2006 een BV laten doen in de Wellnesskliniek. Nu, ruim 11 jaar later, besloten tot verwijdering. Sinds 3 jaar onbegrepen gewrichtsklachten en nu, na alarmerend bericht in de krant, de knoop doorgehakt. Eruit ermee en nooit meer nieuwe. Gezondheid voor alles. Hopelijk kan ik in april terecht, ga maandag even bellen. Hoe weet je dat ze bij jou zijn gaan lekken? 

Heb je nu hydrogel overwogen of ga je gewoon helemaal zonder implantaat verder? Zal best een moeilijke keus zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ga niets meer terug laten plaatsen. En tot nu toe vind ik dat eigenlijk geen moeilijke keus. Kan natuurlijk veranderen naarmate de datum staat en dichterbij komt;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Kersje79:

Nee, ga niets meer terug laten plaatsen. En tot nu toe vind ik dat eigenlijk geen moeilijke keus. Kan natuurlijk veranderen naarmate de datum staat en dichterbij komt;)

Kan ik me ook wel voorstellen na een paar jaar klachten. Dan wil je er gewoon vanaf! Hebben de artsen het idee dat het met dr siliconen te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze leggen niet een direct verband. Maar ik realiseer me dat er nog heel veel onbekendheid/onduidelijkheid

is. 11 jaar terug stond ik er zo anders in. Was zo enorm onzeker. Inmiddels heel wat jaren verder, ouder en wijzer. 

Voor mij telt mijn gezondheid en wil geen onnodige risico’s lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/1/2018 om 20:43 zei Kersje79:

Hallo Martizo,

zelf heb ik in 2006 een BV laten doen in de Wellnesskliniek. Nu, ruim 11 jaar later, besloten tot verwijdering. Sinds 3 jaar onbegrepen gewrichtsklachten en nu, na alarmerend bericht in de krant, de knoop doorgehakt. Eruit ermee en nooit meer nieuwe. Gezondheid voor alles. Hopelijk kan ik in april terecht, ga maandag even bellen. Hoe weet je dat ze bij jou zijn gaan lekken? 

Hoi

Ik had enorme pijn onder mn linkerborst,echt op de ribben. Ben hiermee naar hs gestapt, zij dacht aan spierontsteking..heeft ook gezegd echo en mammo te laten maken. Op de echo hebben ze dadelijk gezien dat er op verschillende plaatsen vocht was, en mn rechterborst was nog erger. 

Hs zei dadelijk dat ik ze moest laten verwijderen omdat ze gescheurd zijn, nu moet nog een MRI gemaakt worden. Dan kan men duidelijk zien waar d scheur zich bevind.

Ik wil ook geen nieuwe prothesen laten plaatsen, ben nu 52 j en als ik binnen 15j hetzelfde aan de hand heb... heb echt geen zin in een operatie op mn 70 ste.

Heb ook wellness kliniek gebeld want ik moet weten welk merk prothesen ik heb, en ze zeiden dat er 10 j garantie was op implantaten! 

Ben ik dus niks mee!

Ben wel bang voor de operatie en wat ze gaan vinden, heb pas de 21ste febr afspraak bij chirurg. Maar inderdaad beter gezond en kleinere borsten. Vroeger dacht ik hier anders over, je bent jong ... met ouder worden ga je hierover anders denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Kersje79:

Nee, ze leggen niet een direct verband. Maar ik realiseer me dat er nog heel veel onbekendheid/onduidelijkheid

is. 11 jaar terug stond ik er zo anders in. Was zo enorm onzeker. Inmiddels heel wat jaren verder, ouder en wijzer. 

Voor mij telt mijn gezondheid en wil geen onnodige risico’s lopen. 

Zo voel ik het ook... ouder en wijzer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze leggen niet een direct verband. Maar ik realiseer me dat er nog heel veel onbekendheid/onduidelijkheid

is. 11 jaar terug stond ik er zo anders in. Was zo enorm onzeker. Inmiddels heel wat jaren verder, ouder en wijzer. 

Voor mij telt mijn gezondheid en wil geen onnodige risico’s lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Martizo:

Hoi

Ik had enorme pijn onder mn linkerborst,echt op de ribben. Ben hiermee naar hs gestapt, zij dacht aan spierontsteking..heeft ook gezegd echo en mammo te laten maken. Op de echo hebben ze dadelijk gezien dat er op verschillende plaatsen vocht was, en mn rechterborst was nog erger. 

Hs zei dadelijk dat ik ze moest laten verwijderen omdat ze gescheurd zijn, nu moet nog een MRI gemaakt worden. Dan kan men duidelijk zien waar d scheur zich bevind.

Ik wil ook geen nieuwe prothesen laten plaatsen, ben nu 52 j en als ik binnen 15j hetzelfde aan de hand heb... heb echt geen zin in een operatie op mn 70 ste.

Heb ook wellness kliniek gebeld want ik moet weten welk merk prothesen ik heb, en ze zeiden dat er 10 j garantie was op implantaten! 

Ben ik dus niks mee!

Ben wel bang voor de operatie en wat ze gaan vinden, heb pas de 21ste febr afspraak bij chirurg. Maar inderdaad beter gezond en kleinere borsten. Vroeger dacht ik hier anders over, je bent jong ... met ouder worden ga je hierover anders denken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet , ik heb een afspraak bij pc Bosmans uit Hasselt. Mijn Hs heeft die naam doorgegeven. In Genk zit pc Vermeulen, ook een heel goede blijkbaar. Op 9 maart ga ik ook naar hem eens om te horen wat hij zegt. Om deels vergoed te worden door ziekenfonds zou je het wel in een erkend ziekenhuis moeten laten doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2018 om 21:36 zei enthousiasteling:

Hoi, 

Bij mij lekte er ook eentje. Ik had al een tijdje last van kapselvorming en bij de operatie bleek dat er een kapot was en was gaan lekken. Ik heb geen last of klachten ervaren door de lekkende implantaat, maar ik maak me wel zorgen natuurlijk. Hoe weet jij dat de jouwe lekken? En wil je nieuwe plaatsen? Bij mij zijn de implantaten verwijderd en is de holte schoongemaakt. Nu heb ik nieuwe (iets grotere implantaten) en heb ik vooral pijn aan de kant die schoongemaakt is. Maandag heb ik mijn tweede controle. Ik hoop dat alles goed gaat! Ik heb me laten opereren door Dokter Booij. Een hele aardige en wat mij betreft kundige arts. Mijn eerste bv is gedaan in een privé-kliniek. Ik wilde het graag weer daar laten doen, maar dan werd het niet vergoed door mijn verzekering. Nu is alles vergoed, ook het opnieuw plaatsen van nieuwe implantaten. Ik probeer dit keer extra voorzichtig te doen en hoop dat ik kapselvorming nu kan voorkomen, maar ik vrees dat het eigenlijk niet veel uitmaakt hoe voorzichtig ik wel of niet doe. Ik zal dat maandag vragen. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal en succes! 

 

Ik heb het zelfde als jouw ervaren met mijn wissel in 2004 ook een lekkende prothese waar ik geen klachten van had.

Hoe is je na controle van maandag verlopen.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 30/1/2018 om 01:46 zei Ank:

 

Ik heb het zelfde als jouw ervaren met mijn wissel in 2004 ook een lekkende prothese waar ik geen klachten van had.

Hoe is je na controle van maandag verlopen.

xx Ank

Hoi is alles terug vergoed? Bij welke ziekteverzekering dan ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-1-2018 om 01:46 zei Ank:

 

Ik heb het zelfde als jouw ervaren met mijn wissel in 2004 ook een lekkende prothese waar ik geen klachten van had.

Hoe is je na controle van maandag verlopen.

xx Ank

Hoi Ank, 

Sorry ik zie je bericht nu pas! Spuit 11...Alles gaat goed bij mij. Die kant waar de protese heeft gelekt, is nog steeds veel gevoeliger en pijnlijker dan die andere kant. Ik ben nu 4,5 week po en eigenlijk is rechts praktisch pijnvrij terwijl links echt nog steeds pijn doet. Het lijkt ook wel alsof het veel langer duurt voordat de protese is ingekapseld, alsof het nog los zit zeg maar. Logisch gezien denk ik dat dat komt omdat er zoveel meer te genezen is aan de linkerkant. Er is veel meer geklooid en gedaan aan die kant. Maar goed, ik tel mijn zegeningen en vooralsnog gaat het best heel aardig. Hoe is het met jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 27-1-2018 om 22:15 zei Martizo:

Hoi

Ik had enorme pijn onder mn linkerborst,echt op de ribben. Ben hiermee naar hs gestapt, zij dacht aan spierontsteking..heeft ook gezegd echo en mammo te laten maken. Op de echo hebben ze dadelijk gezien dat er op verschillende plaatsen vocht was, en mn rechterborst was nog erger. 

Hs zei dadelijk dat ik ze moest laten verwijderen omdat ze gescheurd zijn, nu moet nog een MRI gemaakt worden. Dan kan men duidelijk zien waar d scheur zich bevind.

Ik wil ook geen nieuwe prothesen laten plaatsen, ben nu 52 j en als ik binnen 15j hetzelfde aan de hand heb... heb echt geen zin in een operatie op mn 70 ste.

Heb ook wellness kliniek gebeld want ik moet weten welk merk prothesen ik heb, en ze zeiden dat er 10 j garantie was op implantaten! 

Ben ik dus niks mee!

Ben wel bang voor de operatie en wat ze gaan vinden, heb pas de 21ste febr afspraak bij chirurg. Maar inderdaad beter gezond en kleinere borsten. Vroeger dacht ik hier anders over, je bent jong ... met ouder worden ga je hierover anders denken.

Hoi.

 

Ik heb ook pas te horen gekregen dat ik lekkende implantaten heb.

Moet nog wachten op een MRI

Ik ben er ook aan hét denken om geen nieuwe te laten plaatsen.

Ben jij al geopereerd..??

Ik heb het traject nog voor me....best eng eigenlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.