Ga naar inhoud

Prothese wissel tegelijk met tepelhof verkleining of beter 2 aparte operaties? Advies?


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum en loop al geruim 2 jaar met zeer pijnlijk ingekapselde borstprotheses. Ik ben in het ziekenhuis geweest en bij bergmans clinic en bij de laatste had ik een heel goed gevoel, dus daar ga ik de operatie laten uitvoeren. Nu ik dan de stap neem komt er veel op je af en ben ik super blij met dit forum om gelijksoortige ervaringen te lezen en delen.

Ik wordt op 13 februari geopereerd door dr. Luijendijk bij Bergmans clinic. Op advies krijg ik zo een 150 cc meer dan wat er nu in zit. Ik zit nu op een 80C kleine D. Dat gaat dan een volle D worden. Een geringe vergroting om de borsten een klein beetje een lift te geven. Ben na 14 jaar protheses ook van maat 36 naar 38 gegaan dus dan zijn ze meer in verhouding met mijn lichaam. Ik heb daarnaast een groot verschil in tepelhof en trekt de rechter tepel niet meer goed samen na de vorige operatie dus ik wil heel graag een tepelhof verkleining erbij laten doen. Het liefst dan in 1 operatie want dan hoef ik alles maar 1 x te ondergaan.

Nu geeft de pc aan dat het beter is de verkleining 3 maanden later te laten doen omdat het risico van een lelijk litteken om de tepel groter wordt door de spanning van de huid na een BV. Maar ja 2 x narcose, 2 x de herstel periode in huis met 2 kleine kinderen is ook niet even makkelijk plannen....

Zijn er dames die een lift (benelli, tepelhofverkleining of normale bost lift) tegelijk met een BV hebben laten doen en hoe is dat gegaan?

 

Ik heb dringend advies nodig, moet het volgende week maandag laten weten, en ik kan heel weinig ervaringen vinden op he forum.

Dus ik hoop dat er dames zijn die een van de 2 keuzes hebben gedaan en mij kunnen helpen beslissen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @cynthiav! Welkom hier! Ik heb een beetje een vergelijkbaar verhaal. Ook 15 jaar geleden mijn eerste BV gehad. Op zich altijd tevreden mee geweest. Voornamelijk uit veiligheidsoverwegingen de protheses laten vervangen. Dacht, als het dan toch ooit moet....dan maar nu! Dus niet omdat ik ergens last van had.

 

In maart 2017 een wissel gedaan. Echter, daarover totaal niet tevreden. Dus na lang wikken en wegen ben ik november 2017 nogmaals onder het mes gegaan. Dit keer inderdaad met grotere rondere protheses, een tepellift én een tepelhofverkleining. Mijn borsten waren nu natuurlijk veel meer gespannen dan in maart (toen niet zoveel grotere protheses). Echter, ik heb totaal geen last gehad van spanning op de gelifte en verkleinde tepel. Was juist dolblij dat dat ik één keer kon! Een vriendin van mij heeft het ook in één keer laten doen; geen probleem hoor!

 

Zal ik je even toevoegen aan mijn album? Kan je even meekijken :-)

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei noov:

@cynthiav, ik heb het laten doen bij Dr Straten van Kliniek Heyendael. Heel tevreden over! 

wow, je hebt echt hele mooie borsten! en je ziet er inderdaad weinig van..

Nu heb ik bij bergmans clinic Dr Luijendijk een operatie afspraak staan dus dan is het natuurlijk wel afwachten of hij het ook zo mooi kan verkleinen de tepel.. spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op Tuesday, January 23, 2018 om 10:38 zei noov:

Hoi @cynthiav! Welkom hier! Ik heb een beetje een vergelijkbaar verhaal. Ook 15 jaar geleden mijn eerste BV gehad. Op zich altijd tevreden mee geweest. Voornamelijk uit veiligheidsoverwegingen de protheses laten vervangen. Dacht, als het dan toch ooit moet....dan maar nu! Dus niet omdat ik ergens last van had.

 

In maart 2017 een wissel gedaan. Echter, daarover totaal niet tevreden. Dus na lang wikken en wegen ben ik november 2017 nogmaals onder het mes gegaan. Dit keer inderdaad met grotere rondere protheses, een tepellift én een tepelhofverkleining. Mijn borsten waren nu natuurlijk veel meer gespannen dan in maart (toen niet zoveel grotere protheses). Echter, ik heb totaal geen last gehad van spanning op de gelifte en verkleinde tepel. Was juist dolblij dat dat ik één keer kon! Een vriendin van mij heeft het ook in één keer laten doen; geen probleem hoor!

 

Zal ik je even toevoegen aan mijn album? Kan je even meekijken :-)

 

Groetjes!

Hoi hoi

Bij mij was het advies ook een reepje huid boven de tepel weg te halen en dan de tepel iets omhoog  te halen en opvullen met of 235cc 250cc of 275 voor de borstspier. Net wat past. Ik ben er bang voor de littekens  en dat je randen ziet omdat het voor de spier is... mag ik zien hoe het bij jou geworden  is...

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Shakira...de littekens rondom mijn tepel (lift + verkleining tepelhof) genezen heel mooi; nu 15 weken geleden zie je alleen nog een roze streepje rondom. Ik voeg je even toe! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei noov:

Hoi @Shakira...de littekens rondom mijn tepel (lift + verkleining tepelhof) genezen heel mooi; nu 15 weken geleden zie je alleen nog een roze streepje rondom. Ik voeg je even toe! 

Jeetje  je ziet er eigenlijk niks van. Ja als je goed gaat zoeken naar littekens. Wowww  echt mooi!  Ik bedoel  bij mij trouwens 325cc 350 en 375. ;)

Bij mij gaan ze niet de tepel rond. Alleen half geloof ik... benelli  lift heet t geloof ik..Ze zouden me nog mailen foto's van soort gelijke operaties. Maar als ik t bij jou zie hoef ik niet bang te  zijn voor een lift. Als ik t niet doe kijken de tepels  naar beneden ook niet mooi ;) . 

Hoeveel cc 

Voor of achter de spier

En de dokter heb jij?

Thx x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Shakira:

Jeetje  je ziet er eigenlijk niks van. Ja als je goed gaat zoeken naar littekens. Wowww  echt mooi!  Ik bedoel  bij mij trouwens 325cc 350 en 375. ;)

Bij mij gaan ze niet de tepel rond. Alleen half geloof ik... benelli  lift heet t geloof ik..Ze zouden me nog mailen foto's van soort gelijke operaties. Maar als ik t bij jou zie hoef ik niet bang te  zijn voor een lift. Als ik t niet doe kijken de tepels  naar beneden ook niet mooi ;) . 

Hoeveel cc 

Voor of achter de spier

En de dokter heb jij?

Thx x

 

Nee, die lift was a piece of cake hoor! Als je geen tepelhofverkleining krijgt heb je idd maar een halve cirkel als litteken. Dus nog minder :35:

 

ik heb 600 cc Mentor High Profile. Dual plane geplaatst gekregen door dr Straten van Kliniek Heijendael. 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei noov:

Nee, die lift was a piece of cake hoor! Als je geen tepelhofverkleining krijgt heb je idd maar een halve cirkel als litteken. Dus nog minder :35:

 

ik heb 600 cc Mentor High Profile. Dual plane geplaatst gekregen door dr Straten van Kliniek Heijendael. 

 

X

Hi noov, ik heb mijn operatie verhaal geplaatst, een heftige 3 weken achter de rug. Ik vroeg mij af of je eerste wissel ook bij dr straten geweest was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei noov:

Nee, die lift was a piece of cake hoor! Als je geen tepelhofverkleining krijgt heb je idd maar een halve cirkel als litteken. Dus nog minder :35:

 

ik heb 600 cc Mentor High Profile. Dual plane geplaatst gekregen door dr Straten van Kliniek Heijendael. 

 

X

Nou super mooi! Hopen dat het bij mij ook mee gaat vallen! Heb je speciale litteken crème  gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.