Ga naar inhoud

Is dit waar?


Aanbevolen berichten

Lieve meiden,

 

Ik wil jullie totaal niet bang maken maar een vriendinnetje van mij stuurde dit artikel naar mij door: https://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/alle-implantaten-lekken-siliconen Ze weet dat ik graag een borstvergroting wil laten doen binnenkort en wilde dat ik dit eerst gelezen had. Ik word hier wel een beetje bang van. Hebben jullie hier verder iets over gehoord? Vooral de zin: "Terwijl dit siliconenschandaal over een paar jaar in een zin genoemd gaat worden met desdochters, softenonkindjes en asbestslachtoffers.’’

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎22‎-‎1‎-‎2018 om 18:15 zei Liesxx:

Lieve meiden,

 

Ik wil jullie totaal niet bang maken maar een vriendinnetje van mij stuurde dit artikel naar mij door: https://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/alle-implantaten-lekken-siliconen Ze weet dat ik graag een borstvergroting wil laten doen binnenkort en wilde dat ik dit eerst gelezen had. Ik word hier wel een beetje bang van. Hebben jullie hier verder iets over gehoord? Vooral de zin: "Terwijl dit siliconenschandaal over een paar jaar in een zin genoemd gaat worden met desdochters, softenonkindjes en asbestslachtoffers.’’

 

 

Mijn hemel, wat een slecht artikel. Geen enkele onderbouwing (of mijn computer laadt dat soort geneuzel niet uit pure censuur haha)
Het is algemeen bekend dat borstimplantaten kunnen 'zweten' zoals dat genoemd wordt. Hierbij kunnen miniscule deeltjes silicone vrijkomen, maar dit implantaat, dat ze daar laten zien is gewoon een leeggelopen stuk implantaat, waarschijnlijk nog 1 van de oude garde, waarbij vloeibare silicone gebruikt werden.

1 keer in de zoveel tijd, gaat er weer een of ander bangmakerij gedoe over de wereld, waarbij siliconen slecht in het nieuws komen.. De laatste tijd wordt je er zelfs dood mee gegooid, terwijl als je je goed inleest, je ziet dat er zelden klachten voor komen, dat vrouwen met prothesen echt geen hogere kans hebben op kanker (tenminste, zoiets is niet bewezen) en ook niet op andere ziektes!

Laat je dus niet bang maken meid.. Je hebt altijd overal freaks.
Zo is er ook een forum waar bangmakerij een trend is. 

Ik ga niet ontkennen dat er vrouwen zijn die sneller allergisch reageren, en dus ziek worden van een lichaamsvreemd iets in hun lichaam.. Dat zou kunnen (is echter ook niet op die manier te bewijzen, want je kunt ook meer aanleg hebben vanuit jezelf voor een auto immuunziekte e.d) maar er zijn zoveel dingen die slecht kunnen zijn.. Botox is toch ook niet natuurlijk? Om een voorbeeld te noemen.. 

Lees je goed in, en laat je niet bang maken door anderen. 
Er zijn miljoenen vrouwen met borstimplantaten. Het percentage dat zegt er ziek van te worden, is echter maar heel klein.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je, ik denk dat er best een groep vrouwen is die ziek worden. Echter worden silliconen niet alleen als borstprothese gebruikt maar voor veel meer medische protheses die in het menselijk lichaam geplaatst worden,  daar hoor je niemand over... terwijl; zelfde silliconen, dus moeten ook zweten, maar daar word niemand ziek van? Ik heb ook erg getwijfeld of ik wel silliconen moest nemen of toch niet beter voor hydrogel kon kiezen... toch voor motiva gekozen. Zelf blijven nadenken, regelmatig controleren of de prothese nog in orde is en op tijd wisselen (10/15 jaar?), zoiets.... svs is naar mijn mening wel een erg agressieve stichting die ook dingen publiceren die echt niet waar zijn. Het onderzoek waar de arts in dit artikel nasr verwijst is volgens mij het onderzoek van dr Visser, is niet t nieuwste onderzoek maar wel waardevol voor de protheses bij de betreffende patiënte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook net even schrok van dit artikel.... maar zoals BB zegt is dit artikel exht slecht onderbouwd... en ik had het er net over met mijn vriend, maar word je tegenwoordig niet overal ziek van??? Alcohol is schadelijk, suiker is zo verslavend oftewel een harddrug, van anticonceptie krijg je trombose, van bepaalde deo zou je borstkanker krijgen, wat denk je van de lucht die wij tegenwoordig inademen met al die uitlaatgassen, etc etc etc. Tegenwoordig word je overal ziek van! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

Mijn hemel, wat een slecht artikel. Geen enkele onderbouwing (of mijn computer laadt dat soort geneuzel niet uit pure censuur haha)
Het is algemeen bekend dat borstimplantaten kunnen 'zweten' zoals dat genoemd wordt. Hierbij kunnen miniscule deeltjes silicone vrijkomen, maar dit implantaat, dat ze daar laten zien is gewoon een leeggelopen stuk implantaat, waarschijnlijk nog 1 van de oude garde, waarbij vloeibare silicone gebruikt werden.

1 keer in de zoveel tijd, gaat er weer een of ander bangmakerij gedoe over de wereld, waarbij siliconen slecht in het nieuws komen.. De laatste tijd wordt je er zelfs dood mee gegooid, terwijl als je je goed inleest, je ziet dat er zelden klachten voor komen, dat vrouwen met prothesen echt geen hogere kans hebben op kanker (tenminste, zoiets is niet bewezen) en ook niet op andere ziektes!

Laat je dus niet bang maken meid.. Je hebt altijd overal freaks.
Zo is er ook een forum waar bangmakerij een trend is. 

Ik ga niet ontkennen dat er vrouwen zijn die sneller allergisch reageren, en dus ziek worden van een lichaamsvreemd iets in hun lichaam.. Dat zou kunnen (is echter ook niet op die manier te bewijzen, want je kunt ook meer aanleg hebben vanuit jezelf voor een auto immuunziekte e.d) maar er zijn zoveel dingen die slecht kunnen zijn.. Botox is toch ook niet natuurlijk? Om een voorbeeld te noemen.. 

Lees je goed in, en laat je niet bang maken door anderen. 
Er zijn miljoenen vrouwen met borstimplantaten. Het percentage dat zegt er ziek van te worden, is echter maar heel klein.

xx BB

Dankjewel!! Ik dacht ook al dat dit over de oude protheses ging, tegenwoordig zijn ze niet meer gevuld met vloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je dicht bij je eigen gevoel blijven. Mijn idee is dat er ongetwijfeld een kern van waarheid zit in de klachten rondom siliconen. Anders zou je er niet zo veel over horen en wordt er geen onderzoek naar gedaan. Siliconen zweten en die deeltjes blijven in je lijf. 

De vraag is alleen hoeveel kans je erop hebt om zelf slachtoffer te worden, of misschien nog wel sneller, dat je je hier zorgen over gaat maken als je die siliconen eenmaal in je lijf hebt zitten. 

De kans dat je echt een slachtoffer wordt is waarschijnlijk erg klein. Maar ben je een persoon waarbij deze gedachten toch in je hoofd blijven hangen of ben je iemand die dit makkelijk opzij kan zetten en er niet te veel bij stil staat? 

Ik heb ook voor die keus gestaan. Dr. Nio zei tegen mij: als je voor 100% perfectie wil gaan, moet je voor siliconen gaan en als je niet wil dat je de komende jaren bij elke gezondheidsklacht gaat nadenken of het misschien wel door de siliconen komt, moet je voor hydrogel gaan. 

Ik heb voor het laatste gekozen. Omdat ik een stresskip ben.  En gelukkig vind ik mijn borsten alsnog perfect :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei ellen001:

Volgens mij moet je dicht bij je eigen gevoel blijven. Mijn idee is dat er ongetwijfeld een kern van waarheid zit in de klachten rondom siliconen. Anders zou je er niet zo veel over horen en wordt er geen onderzoek naar gedaan. Siliconen zweten en die deeltjes blijven in je lijf. 

De vraag is alleen hoeveel kans je erop hebt om zelf slachtoffer te worden, of misschien nog wel sneller, dat je je hier zorgen over gaat maken als je die siliconen eenmaal in je lijf hebt zitten. 

De kans dat je echt een slachtoffer wordt is waarschijnlijk erg klein. Maar ben je een persoon waarbij deze gedachten toch in je hoofd blijven hangen of ben je iemand die dit makkelijk opzij kan zetten en er niet te veel bij stil staat? 

Ik heb ook voor die keus gestaan. Dr. Nio zei tegen mij: als je voor 100% perfectie wil gaan, moet je voor siliconen gaan en als je niet wil dat je de komende jaren bij elke gezondheidsklacht gaat nadenken of het misschien wel door de siliconen komt, moet je voor hydrogel gaan. 

Ik heb voor het laatste gekozen. Omdat ik een stresskip ben.  En gelukkig vind ik mijn borsten alsnog perfect :D

Wat is het verschil tussen siliconen en hydrogel als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Liesxx:

Wat is het verschil tussen siliconen en hydrogel als ik vragen mag?

Hi, hydrogels zijn protheses met vulling van een zoutoplossing die tot gel is gemaakt. Dus geen geklots zoals je hoort van gewone zoutwater protheses. Het is net als bij siliconen tot een vaste substantie gemaakt. De inhoud van hydrogel wordt volledig door je lijf opgenomen als ze lekken of zweten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.