Ga naar inhoud

Jelly: 11 april 2011: Dr van Drunen: Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo dames!

Aangezien ik tot nu toe al heel veel heb gehad aan alle info op dit forum, heb ik besloten nu eindelijk zelf een topic te openen :blush:

Twee weken geleden ben ik bij mijn huisarts geweest en heb ik direct een verwijsbrief mee gekregen voor een borstverkleining.

Ik ben 1.65 m, ongeveer 65 kg en nu voorzien van een grote, zware cup 75F. De operatie overweeg ik al jaren maar tot nu toe nooit gedurfd de stap te zetten. En nu is het toch zo ver!

In eerste instantie heb ik op aanraden van de HA een afspraak gemaakt in het Hagaziekenhuis, bij dr Braam of dr Posch. Helaas was het niet helemaal goed gegaan met de planning kreeg ik deze week te horen, ik kan dus pas eind januari terecht in plaats van donderdag de 16e.

Daar baalde ik natuurlijk ontzettend van. Omdat ik toch ook al had besloten om wat rond te kijken (want hoe weet je voor welke chirurg je moet kiezen?!) heb ik gebeld met Bergman.

En daar kan ik aankomende dinsdag al terecht! :43: Ik heb een afspraak met dr Van Drunen, waarover ik helaas nog niet écht veel ben tegengekomen.

Ik ben benieuwd of er dames zijn die door dr Van Drunen geopereerd zijn? De ervaringen met Bergman zijn over het geheel gezien geloof ik wel goed, voor zover ik tot nu toe heb gelezen. Ik vind het ook wel lastig om de keuze voor een kliniek / ziekenhuis af te wegen, hoe hebben jullie dat gedaan?

Verder nog tips voor het eerste consult? Wat moet ik écht niet vergeten te vragen?

Fijn hoor dat dit forum er is! Ik ga nog eens even verder rondkijken en hoop natuurlijk op veel gezellig reacties, haha.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste Reactie

Ja een chirurg of ziekenhuis kiezen is niet iets dat een ander voor je kan doen vrees ik.... Gewoon even 'shoppen' en kijken waar je jezelf het beste bij voelt...

Ik heb dit ook gedaan en uiteindelijk op mijn gevoel en positieve reacties besloten. Ik word 21januari geopereerd.... Ook na een zoektocht naar voor mij de beste pc maar dat is voor iedereen anders...

Veel succes in je zoektocht!

Sanka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Peppen en Sanka,

Ontzettend spannend allemaal! Wat fijn Peppen dat je al geopereerd bent en dat je tevreden bent!

Hoe voel je je nu? En is de operatie je meegevallen?

En Sanka, voor jou gaat het al opschieten nu... Zenuwen? Voor wat betreft de keuze ziekenhuis / kliniek, daar heb je gelijk in, is voor iedereen anders. Ik vind het gewoon erg lastig, dus eerst maar eens even de gesprekken afwachten, kijken wat het beste aanvoelt. Met hoeveel pc's heb jij gesprekken gehad?

Nu ik eenmaal over de drempel ben wil ik het liefst dat alles zo snel mogelijk geregeld is, haha.

Leuk hoor, jullie snelle reacties!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Desondanks ik door een nabloeding 's middags opnieuw onder narcose moest is het met verder helemaal meegevallen. Heb alleen nog een beetje laag Hb gehalte. Maar daar slik ikk van die mooie rode ijzertabletten voor. Zelf voor het ziekenhuis gekozen vanwege dat ik een verhoogd risico heb voor trombose. Anders had het me niet uitgemaakt.

Wie weet heb je een super gesprek en voel je jezelf er goed bij. Dan moet je het gewoon doen denk ik.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Desondanks ik door een nabloeding 's middags opnieuw onder narcose moest is het met verder helemaal meegevallen. Heb alleen nog een beetje laag Hb gehalte. Maar daar slik ikk van die mooie rode ijzertabletten voor. Zelf voor het ziekenhuis gekozen vanwege dat ik een verhoogd risico heb voor trombose. Anders had het me niet uitgemaakt.

Wie weet heb je een super gesprek en voel je jezelf er goed bij. Dan moet je het gewoon doen denk ik.

Groetjes, Peppen

Hi Peppen,

Oh wat vervelend van die nabloeding.... Dan is het toch wel fijn om in het ziekenhuis te zijn haha.

Ik zag dat je (uiteraard) ook een eigen topic hebt, daar zal ik eens verder in lezen :)

Heb al een klein lijstje samengesteld met vragen voor de PC, waaronder de vraag hoe zij in de kliniek omgaan met complicaties, en verder zie ik het wel... Maar oh oh, wat spannend is het!

Ben er nu al een beetje zenuwachtig voor, erg he.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jelly,

Welkom hier op het borstenforum. Ik wil je alvast heel veel succes toewensen voor je eerste consult.

Hi Patricia!

Dankjewel voor je lieve bericht.

Bij jou is het inmiddels alweer een tijdje geleden zie ik :1bouncingboobs: , nog steeds blij?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 pc's gesproken.... Dr Lefevre in Aalst (weinig tijd en heel duur), Dr Cambier in Dendermonde (vond ik niet echt sympathiek) en Dr Heintz (koos ik uiteindelijk voor).

Ik heb ontzettend veel zenuwen..... Ik ben wel blij dat ik nu kan aftellen hoor.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 pc's gesproken.... Dr Lefevre in Aalst (weinig tijd en heel duur), Dr Cambier in Dendermonde (vond ik niet echt sympathiek) en Dr Heintz (koos ik uiteindelijk voor).

Ik heb ontzettend veel zenuwen..... Ik ben wel blij dat ik nu kan aftellen hoor.....

Dat kan ik begrijpen, nu gaat het echt opschieten. En met de feestdagen ertussen is het zo eind januari. Ik zal met je meetellen ;) en ga je zeker volgen in je eigen topic!

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Moontje!!

Moest het allemaal even laten bezinken :) maar heb er een goed gevoel aan over gehouden.

De kliniek ziet er fantastisch uit, alles mooi en goed verzorgd, fijne ontvangst. Koffie / thee enz. Helemaal in orde dus (en héérlijk dat het niet aandoet als een ziekenhuis).

Het gesprek was prima maar ging echt heel erg snel. Wel een ontzettend leuke man en hij lijkt me erg kundig. Hij gaf aan dat het zeker goedgekeurd zal worden door de verzekering dus dat is fijn!

De sleutelgatmethode kan bij mij niet omdat de tepel best ver omhoog moet, dat had ik ook al wel gedacht. En verder eigenlijk weinig 'nieuwe' informatie.

Voor mij was het allemaal prima te volgen maar dat kwam ook wel doordat ik al zoveel had gelezen van tevoren. Mijn vriend was erbij en die had er wat meer moete mee. Gelukkig had ik hem al bestookt met al mijn verhalen...

Waar ik vooral benieuwd naar was is hoe ze bij een privékliniek handelen in het geval van complicaties tijdens de operatie. Daarin wist hij me goed gerust te stellen :), het is bij hen nog nooit voorgekomen maar mocht het nodig zijn zit het ziekenhuis om de hoek en zijn we daar zo. En hij is naast zijn werk bij Bergman ook nog werkzaam in een academisch ziekenhuis, dus ook dat zit wel goed.

Daarna gesprek gehad met de 'beautycoach', oftewel de assistente van de pc. Zijn eigen assistente was er niet dus heb met iemand anders gesproken. Leuk mens, heel geruststellend ook. Zij wist te vertellen dat je een eigen narcotiseur hebt, die de gehele operatie naast je zit en je in de gaten houdt.

Dat vind ik toch wel écht een pluspunt, in het ziekenhuis zijn ze toch met meerdere dingen tegelijk bezig. Heb zelfs het 06-nummer gekregen van de assistente, mocht ik vragen hebben (dat zelfs terwijl ze niet eens weten of ik terugkom).

Super dus! Vind het 'persoonlijke' wel echt erg fijn, dat voelt goed.

Eind januari staat de afspraak in het ziekenhuis met dr Posch.

Ik wil toch nog niet binnen nu en een paar weken onder het mes, dus die afspraak wacht ik in ieder geval even af. En misschien nog bij een andere kliniek een afspraak maken om te zien of daar nog verschil in zit.

Ben ook erg benieuwd naar de wachtlijst bij het zkh, aangezien tussen mijn verwijzing en de eerste afspraak al meer dan twee maanden zit :( en ja, als je er eenmaal zo mee bezig bent wil je toch het liefst zo snel mogelijk van die :1bouncingboobs: af haha. Ik zat zelf te denken aan ergens halverwege volgend jaar maar als ik het in het zkh laat doen zal dat waarschijnlijk niet lukken.

Jeetje wat een lang verhaal is het geworden maar het is natuurlijk niet zo maar iets :blush:

Nou ja, lief dat je ernaar vroeg :116: !

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jelly

super dat je consult zo goed is verlopen,en ook goed van je dat je je goed hebt ingelezen en dus niet alles nieuw voor je was aan info.

als je eenmaal weet waar je arts over praat is het wat makkelijker te laten bezinken he,als je nog niet alles weet,komt er ineens erg veel op je af.

een gerustgestelt gevoel is ook erg fijn om de stap door te zetten,maar dat zit allen goed zo te lezen,toppie!

ga je nog eens tussendoor op 2de consult of wil je gewoon eerst nog even nadenken over een datum?

spannend allemaal,ookal heb je nu de eerste stap gezet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jelly,

N.a.v. van je vraag of ik nog steeds blij ben met mijn borsten, ik ben er superblij mee en heb geen seconde spijt gehad van mijn borstverkleining. Ik ben echt superblij met hoe ze eruit zien en ik weet niet eens meer hoe het was voordat ik een borstverkleining liet doen. Wel merk ik dat ze nu hun eigen vorm hebben gekregen. Ze zijn wat zachter geworden maar dat geeft mij niet een negatieve mening.

Super dat je zo'n fijn consult hebt gehad en ook mooi dat je de tijd ervoor neemt. Veel succes voor je andere 1ste consult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ha dames!

Inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Afgelopen week heb ik mijn consult gehad in het ziekenhuis, bij dr Posch.

Wat een fijn gesprek was dat! De intake werd gedaan door een andere dame en de pc schoof later aan bij het gesprek, met name om even te kijken en mijn borsten op te meten. Wat mij vooral verbaasde is dat er echt de tijd voor me werd genomen, we zijn bijna een uur in gesprek geweest.

Maar goed, het is en blijft een ziekenhuis... Dus de hele procedure eromheen is enorm omslachtig, met een lijstje hier en een lijstje daar, én een wachtlijst van 9 (!) maanden. En nu ik eenmaal de beslissing heb genomen om mijn borsten te laten verkleinen is dat wel héél erg lang!

Ik ben er dus nog niet helemaal uit. De faciliteiten en benadering van de kliniek vind ik wel een pré, daar kan ik ook geholpen worden wanneer ik dat wil. En dat ik gezellig met de pc kan kletsen, tja hoe belangrijk is dat eigenlijk :) Het is tenslotte het belangrijkste dat hij/zij goed is in het vak.

Erg lastig dus, met dr Posch had ik echt een klik maar ik ga er vanuit dat dr Van Drunen ook gewoon heel goed is. En eigenlijk vind ik zo'n privé kliniek wel erg fijn.

Ik heb me wel alvast op de wachtlijst laten zetten in het zkh, daar kan ik ook gewoon vanaf gehaald worden als ik besluit om het ergens anders te laten doen.

Nu maar eens even rustig bedenken welke punten nou echt belangrijk voor me zijn en aan de hand daarvan een beslissing maken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer even...

Heb mijn beslissing gemaakt, ik ga me laten opereren bij Bergman!

Over mijn pc kon ik niet zoveel vinden maar de ervaringen van de andere dames die bij Bergman geholpen zijn hebben me overtuigd! :1bouncingboobs:

Net gebeld naar de kliniek en even gesproken met de assistente van de pc. Ze gaat vandaag nog de aanvraag faxen naar de verzekering en dan is het afwachten geblazen.... OOooh spannend!! Had gedacht dat ik misschien nog wel een keer moest langskomen maar blijkbaar hebben ze genoeg gegevens voor de aanvraag :wacko: , dacht eigenlijk ook dat er foto's meegestuurd moesten worden maar goed, zij zal wel weten wat ze doet.

Duimen jullie met me mee dat ik snel mijn goedkeuring krijg?!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

:43::43::43::43::43:

Net even gebeld met de verzekering om te kijken of de aanvraag goed binnengekomen is, krijg ik te horen dat het ook al is goedgekeurd en de brief onderweg is!!!!

Ben echt zóóóó blij!

Nu even wachten op de brief en dan Bergman bellen voor een datum (en mijn baas vertellen :S)

:43::43::43::43::43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dank voor jullie lieve berichtjes :119:

Ik heb inmiddels een datum!!! 11 april is B-day!

Het heeft nog even geduurd voordat ik een datum kreeg, in de goedkeuringsbrief van de verzekering stond namelijk ook dat ik de operatie nog niet bij Bergman kon plannen omdat de verzekeraar nog bezig was met de contractsonderhandelingen. Waarschijnlijk zou daar eind februari meer over bekend zijn.

Dat was wel een beetje een domper. De brief heb ik naar mijn beauty coach gestuurd bij Bergman, zij vond het ook erg vreemd en is direct contact op gaan nemen met de afdeling die erover gaat.

En waarempel, vorige week werd ik gebeld dat alles in orde is en dat er een datum ingepland kon worden! :101:

Qua werk enz komt april goed uit, anders had het waarschijnlijk nog wel eerder gekund.Ben echt zo blij en begin nu al zenuwachtig te worden.

Laatste weken in ieder geval lekker gezond eten en veel sporten zodat ik goed in mijn velletje zit.

Hoi es73, leuk dat je even langskomt bij me. Bij jou is het allemaal wel echt snel gegaan he! Ik kom snel even langs bij jouw topic om je verhaal te lezen :58:

Patricia, dank nog voor je ww, heb je foto's bekeken en vind het echt prachtig geworden!!

Ik zal je ook nog even een privéberichtje sturen over mijn datum!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jelly,

Leuk dat je je datum hebt.

zo kan je er nu ook naar toe leven.

en alles organiseren.

Nu 11 april hoort laat maar het zal er vlug zijn hoor.

ik kom aan de beurt 8 april dus jij bent juist achter mij.

Mss. zal je al mijn verslagje hebben kunnen lezen.

Als ik het zie zitten natuurlijk want de dag erna de 9de mag ik naar huis

dus ja, we zullen zien of ik het nog juist ervoor kan erop zetten.

ik weet mijn datum al van rond de 24ste jan. dus ja, ik tel al een tijdje af he .

Nu het is ook gemakklijk maet dat ik er een dagboek op na hou , van mijn doen en laten

en het aftellen naar mijn bvk.

groetjes

Prutseke.

ps. kijk es in je kadertje onder je tekst daar is je jaartal

verkeerd denk ik. want je begint in dec 2010 en je zit ook in febr.2010

we weten wel dat het 2011 moet zijn maar toch .een foutje kan iedereen voorkomen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.