Ga naar inhoud

Joggen en fitness na BV


Emotion

Aanbevolen berichten

Zijn er dames die na hun BV terug zijn gaan joggen en fitnessen ?

Na hoeveel weken en hoe verliep deze nieuwe start ?

Ik ben nu 13 dagen po en ben nu al ongeduldig om zo vlug mogelijk terug te starten .

Natuurlijk besef ik dat eerst alles goed moet laten genezen en pas na enkele weken terug aan de slag kan .

Heeft fitness o.a. van de armen schouders en borstspieren een andere invloed na je BV .

Ik kreeg 300cc onder de borstspieren . Hoe was je ervaring toen je terug ging joggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Emotion

ik ben zelf ook een sporter,en doe dit erg graag

fitnessen deed ik echt pas na 3mnd,want dat is best nog gevoelig eerste tijd,zeker achter je spier,al heb ik ervaring met tussen de spier en voor de spier.

cardio en joggen doe ik ook,cardio deed ik al na 2weken,en joggen pas na 6weken,met een goede sportbh en een runningstopje erover aan,ja goed ik moet wel,heb grotere prothesen en moet beetje op zijn plek blijven he :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Moontje , 3 maand is wel erg lang hé .. Maar kan me best voorstellen dat krachttraining op je borstspieren of schouders en armen ,

terwijl je net een bv achter de rug hebt niet aan te raden zijn.

Gelukkig werk je dit vlug weer op na een tijdje ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dan niet aan sport en heb dus geen ontwikkelde (borst)spieren maar ik was best sterk en ik merk wel dat ik echt totaal geen kracht meer heb. Ik kan nog geen pot jam openen en ik wilde van de week een fisherprice garage in elkaar zetten van mn zoontje en daarbij moest ik delen in elkaar klikken maar dat ging echt voor geen meter. Komt dat vanzelf goed of moet ik nou ook gaan sporten om weer kracht in mn spieren te krijgen? Dit schiet nl echt niet op, ik lijk wel een kind!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe veel aan spinning en les dan ook zo'n 4keer in de week.

Weet wel dat ik met zo'n 6 a 7 weken op de fiets zat en toch

wel veel last nog had met me handen op het stuur en je kracht verdelen dat

viel vies tegen en ook me boobs klotste teveel omhoog en laag,dus even

mee gestopt.Later wel weer opgepakt en ging het beter.

Lopen is niet zo mijn ding,heb meer plzeier op me fietske hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dan niet aan sport en heb dus geen ontwikkelde (borst)spieren maar ik was best sterk en ik merk wel dat ik echt totaal geen kracht meer heb. Ik kan nog geen pot jam openen en ik wilde van de week een fisherprice garage in elkaar zetten van mn zoontje en daarbij moest ik delen in elkaar klikken maar dat ging echt voor geen meter. Komt dat vanzelf goed of moet ik nou ook gaan sporten om weer kracht in mn spieren te krijgen? Dit schiet nl echt niet op, ik lijk wel een kind!!!

Hey Daffy .. als jij al je kracht kwijt bent na je BV .. Denk ik dat jij misschien beter je spieren terug moet gaan oefenen om die krachtiger te maken .

Misschien in overleg met een sportarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daffy,spieropbouw moet men voor werken,spierafbraak heeft men erg snel.

in je hersteltijd heb je alles laten rusten,omdat je die spieren niet mocht gebruiken,dus je spieren zijn gewoon wat afgetakelt,zo moet je dat zien,op makje weer wat spieroefeningen doen,desnoods onder het buizen en elke dag ff 10min a kwartiertje,is het zo weer terug :rolleyes:

je hebt ook allerlei spieropbouw middeltjes,niet aan te raden,heb er zelf ene tijd aangezeten hihi

maar ik drink dus nu nog wel steeds elke keer na sporten eiwitshake,s is voor spierafbraak,het herstelt dus je spieren,maar dat is echt na intens sporten.

enige wat je dus kan doen is,elke dag of 2x per dag je spieren wat oefenen en lekker eiwitrijkvoedsel knagen erbij,komt het vanzelf goed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Moontje, moet ik gewoon aan de bak hahaha. Eiwitrijk voedsel eet ik sowieso wel veel dus dat zit wel goed. Nu mag ik nog nix doen toch? Ik bedoel mn borstspieren trainen, ben pas een maandje PO. En wat kan ik dan het beste doen? Ik ben nog nooit naar een sportschool geweest, ben echt geen fitnesstype, lijkt me echt nix aan om aan de apparaten te hangen (sorry, wil niemand beledigen natuurlijk). Dus dan wordt het thuis wat spieroefeningen doen, want ik wil wel de kracht terug, heb jarenlang met hele zware dienbladen met eten en drinken gelopen dus die kracht was er wel....wil die wel graag terug. Dus iemand tips????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

nee mijn 2artsen raden beide aan pas na 3mnd intensief je borstspieren te trainen.

ik WAS ook nooit een sportschooltypje,tot ik er lid van werd en gewoon ging,ben er nu verslaafd aan hahahahaha

ja je kan thuis ook enorm veel doen,of een aparaat(je) aanschaffen,2de hands(marktplaats) als je de ruimte ervoor hebt.

of gewoon 2pakken kattegrind of weet ik veel wat,in elk hand opheffen,moet je eens een maandje doen,nou dan zul je al enorm resultaat merken,en heel belangrijk met spieren opbouwen,OPBOUWEN,niet tegelijk en te zwaar gaan eerste keren,krijg je enkel kapotte spieren van :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah hier nog een fanatieke sporter!

Ik stond na 6 weken weer in de sportschool maar deed pas na een week of 8 weer krachttraining. Ik merkte dat ik dat nog niet echt kon na 6 weken.

Ik mocht van de arts wel rustig fietsen of op de crosstrainer, maar mocht absoluut mijn armen niet gebruiken.

Achteraf zou ik zeggen: wacht écht tot je 6 weken verder bent. Want ik begrijp nu nog niet waarom ik van mezelf zo nodig weer keihard moest sporten. Ik voelde me na 3 dagen al dik en eigenlijk heb ik er niks aan geleden om 6 weken te rusten :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.