Ga naar inhoud

1e consult Essential Aesthetics


Sharr

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, 

Na jarenlang wikken wegen uiteindelijk besloten om mijn borsten te laten vergroten. 

Na twee zwangerschappen is er helaas vrij weinig van over. En ben de maximizer BH’s zat!

Een week geleden heb ik een consult gehad bij Essential Aesthetics, maar is dit niet goed bevallen. De PC werkt alleen met siliconen en de kliniek zat vol met dames die iets teveel Botox behandelingen achter de rug hadden. 

Ook kreeg ik het gevoel dat ik ‘lastige’ vragen stelde. Nu overweeg ik parkkliniek in Rotterdam. Ik lees hier goede verhalen over en daar hebben ze wel de monobloc hydragel i.p.v. siliconen. Ik ben redelijk sceptisch omtrent siliconen implantaten, dit ivm de laatste publicaties (lymfeklier...k..). Maar volgens de PC die ik heb gesproken is er weinig informatie bekend omtrent de monobloc hydragel. En omdat deze ook een silicone omhulsel hebben het geen verschil uitmaakte of ik nou siliconen neem of de monobloc hydragel. 

 

Ik zit dus ontzettend te dubben.. is er iemand die ook gekozen heeft voor de monobloc hydragel. Zo ja, ik lees het graag! 

 

Dank ! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi @Sharr

 

Ik heb nu ruim 9 maanden de monobloc hydrogel protheses en ben er heel erg blij mee. Ik ben door dr Nio in het OLVG West geopereerd. 

 

Houd er wel rekening mee dat de recente berichtgeving over het verband tussen een vorm van lymfeklierkanker (ALCL) en borstprotheses, aangaf dat het te maken heeft met de ruwheid van de borstprothese. Bij gladde protheses werd ALCL het minst vaak aangetroffen en bij protheses met een macro-textuur (dus de meest opgeruwde protheses) het vaakst. De vulling van de prothese heeft er dus voor zover bekend niets mee te maken. Daarbij wil ik nog even benadrukken dat de kans hierop zeer klein is. De monobloc hydrogel heeft overigens een micro-structuur (dus is minder geruwd dan protheses met een macro-structuur). 

 

Ik heb zelf bewust voor de monobloc hydrogel protheses gekozen (na veel research) vanwege de natuurlijke vulling en de nare berichtgeving over het zweten van siliconengel door de envelop heen en het lekken van siliconengel in het lichaam bij een gescheurde prothese. Vanwege mijn allergieën heb ik waarschijnlijk een verhoogde kans op het ASIA-syndroom, dit is een autoimmuunziekte die in verband wordt gebracht met het zweten en lekken van siliconen in het lichaam. (Dit is nog niet wetenschappelijk bewezen, maar er zijn al wel onderzoeken naar gedaan en er zijn ook hier op het forum een klein aantal dames met symptomen geweest). Het gaat om de siliconen vulling die in de siliconen envelop zit en niet om de siliconen envelop zelf (deze bestaat uit een vastere vorm van siliconen). 

 

Voor welke prothese je ook kiest, het blijft altijd een risico. Zelf ben ik door dit forum een stuk enthousiaster geworden ten aanzien van de protheses van Motiva (dit zijn wel protheses met een siliconen vulling). Als ik voor siliconen protheses had durven kiezen, dan had ik naar alle waarschijnlijkheid daarvoor gekozen.

 

Rechtsboven zit de zoekbalk. Daarmee kan je nog veel meer informatie vinden.

 

Succes en veel leesplezier! 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.