Ga naar inhoud

Vervanging PIP-implantaten na anderhalf jaar


Liesl

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vandaag controle gehad en blijkt dat mijn pip implantaten eruit moeten. Nu wacht ik op de machtiging van de verzekeraar.

Ik heb sinds april 2008 implantaten. 270 cc high profile en ben van 70 À naar 70 E gegaan. Nu blijken ze erg slecht te zijn en dus worden ze verwijderd.

Natuurlijk wil ik nieuwe, met de arts in het zh al gesproken. Wat is mooi en handig vraag ik me af?

Ik ben moeder van drie zoons, werk in de zorg met sociaal psychiatrische ouderen. En al bijna 12/5 jaar getrouwd met mijn lieve man. 31 lentes jong en sta als spontaan en zorgzaam te boek!

Graag zou ik vrouwen spreken die ook problemen hebben met de pip! En wat de verzekering bij hen deed!

Groetjes ,

Liezelot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de chirurg jou gecontacteerd ofzo (omdat je schrijft 'nu blijken ze slecht en moeten vervangen worden' ? Of ging je op controle omdat je zelf iets voelde wat niet juist was ?

De silhouet kliniek( nu acura) stuurde een brief. Omdat ik geen vertrouwen meer heb in die kliniek heb er voor gekozen om naar het spaarne te gaan.

In mij li borst heb ik een bloeding gehad post operatief na twee weken. Die borst is soms pijnlijk, dan kan ik mijn arm niet lekker bewegen. Ook zuig het vacuüm in m'n oksel. Dacht dat ik niet moest zeuren maar toen die brief kwam moest ik eigenlijk van man naar het zh:-)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi liezelot

ik zla me even voorstellen ik ben brigitte hennevelt

en ook ik ben een gedupeerde van de silhoutte kliniek!''!ik heb ook in 2008 mijn sillicone gekregen daar''

ook ik kreeg een brief ..en wilde ook zeker niet meer daarheen voor controlle ''heb het nodige al achter de rug ook bij die vent!!

ik kreeg naar de 5e dag al een borstonsteking..mijn wond sprong open en heeft wel 2.5 mnd geduurd voordat het ging ermee!!

ik heb toen een second opinion gehad bij de bergman kliniek en die zei meteen die moeten de uit!!!

hij heeft voor mij een aanvraag gedaan en ik heb van de week de goedkeuring gehad voor de wissel..ik word van de week nog gebeld van hoe of wat en wanneer dus nou ik ben helemaal happy de mee dat het meeste vergoed word want die wissel kost gewoon 5500 euro ''ik heb ze niet niet me kontzak zitten en door het onrecht wat je aangedaan word zit je wel meteen he!!

ik moet nu alleen de sillicone te betalen zo rond de 900 euro dus nou dat is nog te behappen toch ...

nou meid ik hoop ook voor jou dat het goed gaat komen allemaal ..

want ik snap hoe jeje voelt ..

heel veel sterkte met alles en misschien tot krabbels

vr.gr. brigitte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een narigheid allemaal, dit verwacht je toch niet als je je vertrouwen geeft aan een kliniek om voor een hoop geld een schoonheidsoperatie uit te voeren. Schandalig gewoon!!!!

Ik hoop voor je dat alles goed komt, dat de verzekering groen licht geeft en dat je ook eindelijk kan gaan genieten van je droomboobs, zonder pijn en zonder zorgen.....zoals het hoort dus!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!! Fijn om te horen dat de verzekeringen wel betalen! Volgens dr Christiano van spaarne moest ik me geen zorgen maken over het geld. Als de expansie betaalt wordt kan hij met die code ook de wissel doen en hoef ik niets te betalen!!! Pffffff opluchting maar pas juichen als ik zwart op wit heb.

Wist trouwens niet dat je na een bloeding meer kans op kapselvorming hebt! Baal wel want je mag gewoon weer niks en met drie kids is dit een kwelling:-)!

Maar goed! Mag niet klagen, heb gelukkig geen ontstekingen etc gehad schrok wel ff van jouw verhaal.

De silhouet is niet voor niet gesloten geweest, wil niet meer met ze te maken hebben. Werd de tweede keer wakker met een groen doek over me heen, wad nog niet klaar. Heb het operatieverslag opgevraagd inclusief gegevens dan zie ik dat mijn RR erg zakt en dat ze stoppen met sederen. Lekket idee.

Nee nu ga ik onder algeheel in het spaarne, voelt beter.

Bedankt allemaal!!!!!! Zodra ik meer weet laat ik het natuurlijk weten.

Groeten, Liesl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hallo liezelot,

Ik ben ook op zoek naar meer mensen die dit meemaken haha!!

In januari 2009heb ik in breda in de silhouette kliniek mijn borsten laten doen en kreeg in april 2010 de brief dat ze afgekeurd waren!!

ben nu nog steeds niet wijzer!!!

Ben al met een advocaat bezig geweest maar krijg dan te horen "van een kale kip kun je niet plukken"

Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest en kreeg daar te horen dat ze er zo snel mogelijk uit moeten voordat er meer gezeik komt!

mijn verzekering vergoed wel de operatie maar niet de nieuwe protheses....dus dan moet ik als nog 1700 euro bijleggen....

Dus we moeten samen sterk staan en meer meiden/dames vinden!!!!

hoor je snel groetjes maika

Hoi,

Vandaag controle gehad en blijkt dat mijn pip implantaten eruit moeten. Nu wacht ik op de machtiging van de verzekeraar.

Ik heb sinds april 2008 implantaten. 270 cc high profile en ben van 70 À naar 70 E gegaan. Nu blijken ze erg slecht te zijn en dus worden ze verwijderd.

Natuurlijk wil ik nieuwe, met de arts in het zh al gesproken. Wat is mooi en handig vraag ik me af?

Ik ben moeder van drie zoons, werk in de zorg met sociaal psychiatrische ouderen. En al bijna 12/5 jaar getrouwd met mijn lieve man. 31 lentes jong en sta als spontaan en zorgzaam te boek!

Graag zou ik vrouwen spreken die ook problemen hebben met de pip! En wat de verzekering bij hen deed!

Groetjes ,

Liezelot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Beste allen,

Ik werk als journaliste voor de krant De Morgen en ben dringend op zoek naar twee Belgische vrouwen die hun PIP-implantaten preventief hebben laten verwijderen.

Van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten weet ik dat er in België twee zulke patiëntes zijn. Alleen mag het Agentschap mij niet zomaar hun contactgegevens doorspelen.

Vandaar mijn oproep: kennen jullie deze vrouwen? Kunnen jullie me in contact brengen met hen? Of hen laten weten dat ik naar ze op zoek ben?

Het kan evengoed interessant zijn om de verhalen te horen van Belgische vrouwen die nog altijd hun PIP-implantaten hebben.

Wie me meer info kan bezorgen, kan me bereiken op 02/55.66.971. Of mailen naar eline.delrue@demorgen.be

Veel dank!

Eline Delrue

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.