Ga naar inhoud

Nicole456 : 19 maart 2018 : Dr. Smulders : Velthuiskliniek


Gast Nicole456

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Nicole, 32 jaar en heb 2 kindjes.

Vanaf zo lang ik mij kan herinneren ben ik al niet blij met mijn borsten, alleen na de zwangerschappen en vooral sinds dat ik 10 kilo ben afgevallen is er echt helemaal niks meer van over. Een cup AA is nog te groot zeg maar ;-)

Ik vind het allemaal doodeng maar ik wil echt de stap gaan zetten om een borstvergroting uit te laten voeren, echter ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen omtrent vergoedingen vanuit de zorgverzekeraar ( ik zit zelf bij de Menzis), hoe ging de huisarts en de pc er mee om, om het te laten vergoeden? Ik denk namelijk dat ik aardig in de buurt kom van de mogelijkheid om het vergoed te krijgen, of is dat heel positief gedacht?

Tevens lees ik hier allemaal verschillende mogelijkheden qua vergroting, verschillende soorten vullingen en daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.

En als laatste, hoe snel waren jullie hersteld? Wanneer konden jullie weer gewoon aan het werk en (als je kinderen heb) wanneer kon je weer de volledige zorg van de kids op je nemen? (aan/uitkleden, in/uit auto ed)

Zo veel vragen spoken er continue door mijn hoofd en ik hoop op een groot gedeelte hier antwoord te krijgen!

 

Alvast bedankt

 

Groetjes Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huisarts wist het niet. Kreeg eerst de verkeerde echo. Toen met tweede aanvraag als wwwr uitgelegd en paar nagevraagd. Ook met afspraak maken bij zh nog gecheckt dat het nu het juiste was. En eenmaal bij de afspraak nogmaals gecheckt toen ik binnen kwam. 

Het Lijkt zo simpel en niemand wist het. Of ze willen het niet weten. Afijn, nu is het hier afwachten op antwoord van de verzekeraar. Las hier van een aantal vrouwen dat sommige een gevecht hadden met hun verzekeraar. Sommige dien echt moeilijk, lokale zit je onder de 1cm . Dat is dus afwachten. 

 

Ik trek sowieso 2 weken uit als tijd dat ik niks qua zorg met de kids doe. Misschien na paar dagen helpen met eten of even spelen ofzo. Maar dat is afwachten. Daarna zou ik kleine dingen mogen tillen 2-5 kg en langzaam opbouwen, mits het goed voelt en gaat. Maar iedere dame ervaart dat anders dus Ik moet maar afwachten hoe het loopt. Misschien ben ik wel 6 weken bezig voordat dat lukt. 

 

Succes met je aanvraag. Hoop voor je dat je onder de 1 cm zit. Mooi meegenomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monstrea, bedankt voor je reactie.

Heel veel mensen lijken het idd niet te weten. Heb eens oriënterend gebeld naar de zorgverzekeraar en zij moest het helemaal opzoeken. Maar ik heb ook veel gehoord/ gelezen dat ook al voldoe je aan de 2 voorwaarden dat een zorgverzekeraar het dan alsnog kan/ wil afwijzen? Dat is toch raar!  Dus wil me eerst goed laten voorlichten en dan met een goed plan de 1e stap zetten ;- )

Maar zoals ik begrijp wacht jij nu op antwoord van je verzekeraar? Voldoe je volgens pc aan de voorwaarden?

Spannend! Ik hoop voor je dat ze akkoord gaan! Wil je het me laten weten als je duidelijkheid hebt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ondertussen heb ik een afspraak staan voor een intake bij dokter Smulders in Hengelo. Moet nog wachten tot 8 maart en dan pas meer duidelijkheid dus...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Nicole,

 

Ik ben op 22 december 2017 geholpen door dr Nio. ik heb 370 cc monoblock hydrogel gekregen. De eerste 2 weken heb ik helemaal niks mogen doen van mijn man. Dat is echt wel een fijn gevoel. Ik was ook nog best moe maar dat ben ik altijd van een narcose. Pijn had ik bijna niet door de goede medicatie en het medicatie schema van best boobie. ik ben na 3,5 weken weer begonnen met mijn werk als gastouder. Wel met zo min mogelijk til momenten. Kids niet in de stoel eten geven maar lekker picnicken enzo. het ligt ook een beetje aan de leeftijd van je kinderen wat je kunt doen om zo min mogelijk te tillen.  

Veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gastmama,

wat leuk dat je reageert, sorry voor de redelijk late reactie (iets met griep :-/)

Ik ga vandaag eens even zoeken wat al die verschillende soorten en mogelijkheden zijn want ik ben gisteren gebeld dat ik VANDAAG al voor een intake gesprek mag komen! Heb je al die mogelijkheden zelf opgezocht of op aanraden van pc?

Ondertussen heb ik ook al, uit voorzorg, voor de eerste 2 weken na een eventuele operatie extra hulp geregeld. Gelukkig heb ik lichamelijk niet al te zwaar werk dus dat moet goed komen. Kids zijn bijna 3 en 5,5 dus de oudste kan best veel zelf en de jongste ook steeds meer...

Hoe gaat het nu met je? Ben je er blij mee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2018 om 12:49 zei Nicole456:

Hallo Allemaal,

Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Nicole, 32 jaar en heb 2 kindjes.

Vanaf zo lang ik mij kan herinneren ben ik al niet blij met mijn borsten, alleen na de zwangerschappen en vooral sinds dat ik 10 kilo ben afgevallen is er echt helemaal niks meer van over. Een cup AA is nog te groot zeg maar ;-)

Ik vind het allemaal doodeng maar ik wil echt de stap gaan zetten om een borstvergroting uit te laten voeren, echter ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen omtrent vergoedingen vanuit de zorgverzekeraar ( ik zit zelf bij de Menzis), hoe ging de huisarts en de pc er mee om, om het te laten vergoeden? Ik denk namelijk dat ik aardig in de buurt kom van de mogelijkheid om het vergoed te krijgen, of is dat heel positief gedacht?

Tevens lees ik hier allemaal verschillende mogelijkheden qua vergroting, verschillende soorten vullingen en daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.

En als laatste, hoe snel waren jullie hersteld? Wanneer konden jullie weer gewoon aan het werk en (als je kinderen heb) wanneer kon je weer de volledige zorg van de kids op je nemen? (aan/uitkleden, in/uit auto ed)

Zo veel vragen spoken er continue door mijn hoofd en ik hoop op een groot gedeelte hier antwoord te krijgen!

 

Alvast bedankt

 

Groetjes Nicole

 

Spannend hé.... heel veel succes met oriënteren. Het forum hier is echt super. Ga vooral wat consulten langs en laat je informeren. Ik ben zelf ook al ruim 15 jaar bezig met het idee van een BV. Ook idd na de bevalling van mijn 2 kindjes is er niets overgebleven. De laatste 4 jaar ben ik serieuzer de mogelijkheden gaan onderzoeken. Dit jaar gaat het dan ook eindelijk gebeuren....! 

 

Veel succes... xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@Nicole456
Ik zag je aanvraag voor de club, maar ik zie hier nog nergens een operatiedatum staan :)
Ik kan je pas toevoegen in de club, als zeker is dat je operatie ook daadwerkelijk in maart gaat plaatsvinden, anders moet ik je er daarna weer uit halen als het toch april wordt haha.
Dus laat maar even weten wat je operatiedatum wordt, als je het weet, dan kan ik je dan toevoegen in de club en je de regels toezenden :)

Misschien kun je dan even je topic hier updaten en mij taggen of dit bericht citeren? Dan passen we je titel aan en verhuizen je naar de operatieverslagen ook :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nicole456

@best_boobie bedankt voor je bericht. Ik heb gisteren een consult gehad en al gelijk een datum gekregen! 19 maart word ik geopereerd door dr Smulders in de Velthuiskliniek in Enschede!! Gaat zo snel allemaal nu! Ik zou het erg leuk vinden om toegevoegd te worden aan de  'Maart- groep'

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nicole456

Ik zie nu idd dat mijn laatste update was dat ik vandaag ( 8 maart) pas voor 1e consult terecht kon. Ik ben 5 weken geleden al gebeld dat er een plekje was vrij gekomen, dus toen al 1e consult gehad (in ziekenhuis ivm eventuele vergoeding zorgverzekeraar) en gisteren al 2e consult in de Velthuiskliniek en dus ook al een datum geprikt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nicole456

Zoals het nu is wordt het de Mentor, dual plane, 345 cc. Maar ik ga volgende week nog een keer passen voor de zekerheid. Vergeleken met wat ik nu heb lijkt alles groot ;-) Dus even nog een keer kijken of dit echt is wat ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Nicole456:

@best_boobie bedankt voor je bericht. Ik heb gisteren een consult gehad en al gelijk een datum gekregen! 19 maart word ik geopereerd door dr Smulders in de Velthuiskliniek in Enschede!! Gaat zo snel allemaal nu! Ik zou het erg leuk vinden om toegevoegd te worden aan de  'Maart- groep'

 

Oke, ik heb je topictitel aangepast en verhuis je naar de operatieverslagen.
Dit is dan het topic waar je al je updates en je operatieverslag straks in kunt plaatsen. Op die manier blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :)
Succes met aftellen!


Ik heb je ook even in pb, de regels van de club gestuurd.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nicole456

Gisteren nog een passessie gehad. Ik wilde zonder te weten hoeveel cc het was,  nog wat verschillende cc's passen om tot een definitieve keuze te komen. En ja hoor, de eerste was gelijk bingo en dat was eigenlijk ook het aantal CC waar ik de vorige keer op uitgekomen ben! Nu nog de tijd afwachten waarop ik geholpen word. Volgens de voorlopige planning zou het pas in de middag zijn, maar ik heb gevraagd of het ook in de ochtend kon en ze zou kijken wat ze hier nog in kon doen... Zo spannend!! nog 6 nachten slapen en ik heb boobies!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.