Ga naar inhoud

Jd1234 : 27 december 2017 : Dr. Koopmann : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hoi! Ik ben J, 20 jaar (bijna 21) en heb 27 december een BV gehad.

Ik was al jaren heel erg onzeker over mijn lichaam en heb afgelopen zomer de stap gezet om toch eens te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb eerst een consult gehad bij Dr. Korteweg van Bergman Clinics en was toen eigenlijk meteen wel overtuigd dat ik een borstvergroting wilde doen. Maar omdat het nogal een grote en beslissing is en er heel veel verschillende opties zijn tegenwoordig, heb ik ook nog een consult gehad bij het Spaarne Gasthuis. Ik raakte daardoor een beetje in de war, want de chirurgen zeiden allebei andere dingen.

Ik heb toen goed op internet gezocht en kwam bij Dr. Koopman uit (ook van Bergman Clinics). Nu, 3 weken po, ben ik al best blij met mijn nieuwe borsten. Ze zijn nog niet helemaal hetzelfde, maar ik heb hier gelezen dat dat in deze fase nog heel normaal is. Voorheen had ik nog minder dan 75AA en nu is er dual plane 275cc geplaatst. Ik weet nog niet precies op welke cup dat uitkomt maar daar kom ik binnenkort vast achter :)

De communicatie met Bergman was helaas echt heel slecht, dat heeft bij mij wel voor heel veel stress gezorgd. Maar zo ben ik eigenlijk wel op dit forum beland. Ik kon hier (gelukkig!) antwoorden op mijn vragen vinden en nog steeds, dus daar ben ik heel erg blij mee :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi allemaal! Ik heb 3 weken geleden een bv gehad bij Dr. Koopman van Bergman Clinics in Rijswijk. 

Mijn ervaring met Bergman is eigenlijk niet heel erg positief. Er zijn veel dingen mis gegaan en vooral de communicatie was echt heel slecht. Dat heeft bij mij voor veel stress en onzekerheid gezorgd. 

Maar ik ben nu gelukkig wel al blij met het resultaat (ze zijn nog gelijk maar hopelijk komt dat nog). Dr. Koopman heeft de operatie uitgevoerd en is naar mijn idee erg deskundig. Hij is alleen wel direct en een beetje onpersoonlijk. Hij is zeker niet onvriendelijk maar ook niet heel erg warm. 

Als jullie vragen hebben kan dat altijd! Hoop dat jullie hier iets aan hebben :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Kim2510:

Ik ben ontzettend benieuwd. Ik hoor veel goede verhalen over dr. Nio. Is alles naar wens verlopen?

ja hij heeft echt mooie borsten bij mij gemaakt. tenminste dat vind ik! Heel natuurlijk met 370 cc monoblock hydrogel. Ik hou niet van hele grote ronde borsten. Ik hou van natuurlijk en bij je lichaam passend. mijn album staat openbaar dus je kunt altijd kijken als je wilt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Claudiat:

Gefeliciteerd met je borsten.

Ik word ook bij bergman geopereerd en deel jou ervaring qua communicatie totaal niet, in tegendeel zelfs. 

 

Hoe gaat het met de pijn na 3 weken? En heb je ook foto's welke ik zou mogen zien ?

Hoi Claudiat! Wat fijn dat de communicatie bij jou wel gewoon goed gaat, had mij een hoop ellende gescheeld.

De pijn valt me eigenlijk heel erg mee. De eerste dagen had ik er wel een beetje last van, maar na 5 dagen ging het al best goed en nu kan ik eigenlijk alles wel weer :). Ik lees hier dat sommige mensen echt pijn hebben en dat het hen belemmert, maar zelf heb ik dat gelukkig niet ervaren. Ik wil wel foto's maken maar ik weet alleen niet zo goed hoe dat werkt met uploaden.. Maar ik zal het morgen wel even proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Desert-Rose:

@Jd1234

 

Hoi hoi, 

 

Ik heb even je topics samengevoegd, en de titel aangepast, alle verdere updates en je verslag kun je nu in dit topic neerzetten, zo heb je dan alles netjes en overzichtelijk bij elkaar staan.

 

x

Oke bedankt! Ik moet nog een beetje uitvogelen hoe het hier allemaal werkt maar zal mijn best doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei gastmama:

@Jd1234 gefeliciteerd nog met je boobies! Ik heb zelf de 22ste 2 mooie nio boobies gekregen. Ben sinds vandaag weer aan het werk. Hoe gaat je herstel?

Hoi! Bedankt en jij ook natuurlijk! Ben je er een beetje tevreden mee?

Ik studeer nog dus hoefde gelukkig geen rekening te houden met werk, maar anders was het ook geen probleem geweest. Ik voel me nu eigenlijk al heel goed en kan ook alweer bijna alles doen (op sporten enzo na dan). Mijn borsten zijn alleen nog niet helemaal gelijk, de ene oogt wat groter dan de ander. Komt waarschijnlijk doordat de één al meer in ingedaald dan de ander, dus ik zal het moeten afwachten. Hoe gaat het met jouw herstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gastmama:

ja hij heeft echt mooie borsten bij mij gemaakt. tenminste dat vind ik! Heel natuurlijk met 370 cc monoblock hydrogel. Ik hou niet van hele grote ronde borsten. Ik hou van natuurlijk en bij je lichaam passend. mijn album staat openbaar dus je kunt altijd kijken als je wilt...

Je borsten zien er inderdaad heel mooi natuurlijk uit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei T2018:

@Jd1234 Gefeliciteerd! Zou je mij aan je album willen toevoegen als je foto's hebt geupload? Ik ben nog in twijfelfase, maar ben ook 275cc dual plane geadviseerd

Ja is goed, ik zal morgen even kijken of het lukt. Ik weet natuurijk niet hoe jouw verhoudingen precies zijn, maar achteraf denk ik dat een beetje groter ook heel erg mooi was geweest. Ik wilde zelf zo natuurlijk mogelijke borsten en niet al te groot.  Maar nu denk ik dat iets groter net wat mooier zou zijn geweest.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Jd1234:

Ja is goed, ik zal morgen even kijken of het lukt. Ik weet natuurijk niet hoe jouw verhoudingen precies zijn, maar achteraf denk ik dat een beetje groter ook heel erg mooi was geweest. Ik wilde zelf zo natuurlijk mogelijke borsten en niet al te groot.  Maar nu denk ik dat iets groter net wat mooier zou zijn geweest.. 

 

Ik ben 1.70 en weeg 54kg. Situatie nu is een kleine 75A. De arts adviseert mij 250 - 275cc rond van mentor, dual plane. Ik gaf aan dat ik anatomische wilde omdat ik het echt natuurlijk wil en absoluut niet te groot. Ben zo gauw bang voor ronde neppers. Maar hij garandeert dat rond, onder de spier ook het natuurlijke effect geeft. Een hoop twijfels hier. 

Ben je wel tevreden ondanks dat groter ook mooi had geweest? Heb jij anatomisch of rond gekregen? Je bent nog geen 3 weken verder dus het duurt nog wel even voor je op je definitieve situatie zit. Ik duim voor je

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei T2018:

 

Ik ben 1.70 en weeg 54kg. Situatie nu is een kleine 75A. De arts adviseert mij 250 - 275cc rond van mentor, dual plane. Ik gaf aan dat ik anatomische wilde omdat ik het echt natuurlijk wil en absoluut niet te groot. Ben zo gauw bang voor ronde neppers. Maar hij garandeert dat rond, onder de spier ook het natuurlijke effect geeft. Een hoop twijfels hier. 

Ben je wel tevreden ondanks dat groter ook mooi had geweest? Heb jij anatomisch of rond gekregen? Je bent nog geen 3 weken verder dus het duurt nog wel even voor je op je definitieve situatie zit. Ik duim voor je

Ah super lief :) 

Ik heb 275cc, rond, dual plane. Ik wilde zelf eerst ook anatomisch maar Dr. Koopman zei dat het door de zwaartekracht sowieso een beetje zou gaan 'hangen' ipv dat ze er nep en rechtopstaand zouden uitzien.

Zelf vind ik het nu qua vorm wel echt heel mooi. Ik, en alle mensen om mijn heen,  vinden het er heel natuurlijk uit zien. Dus aan de hand van mijn ervaring kan ik je ronde protheses dual plane wel aanraden :).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Jd1234:

Ah super lief :) 

Ik heb 275cc, rond, dual plane. Ik wilde zelf eerst ook anatomisch maar Dr. Koopman zei dat het door de zwaartekracht sowieso een beetje zou gaan 'hangen' ipv dat ze er nep en rechtopstaand zouden uitzien.

Zelf vind ik het nu qua vorm wel echt heel mooi. Ik, en alle mensen om mijn heen,  vinden het er heel natuurlijk uit zien. Dus aan de hand van mijn ervaring kan ik je ronde protheses dual plane wel aanraden :).  

 

Ja dat zij mijn arts ook. Welk merk protheses heb je? Ik ben echt heel benieuwd naar je foto's en hoop dat ze me over de streep trekken! Tof dat je het hebt gedaan. Vond je het eng?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei T2018:

 

Ja dat zij mijn arts ook. Welk merk protheses heb je? Ik ben echt heel benieuwd naar je foto's en hoop dat ze me over de streep trekken! Tof dat je het hebt gedaan. Vond je het eng?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet, maar volgens mij werkt Bergman altijd met Natrelle borstprotheses van Allergan. Ik heb net foto's geupload maar moet nog even kijken hoe het werkt met mensen toevoegen.. Als het is gelukt laat ik het je weten! Nou ik vond de operatie niet eng, ik was ook al zo lang hiermee bezig dat het voor mij best geleidelijk/logisch voelde. Ik was wel een beetje bang dat ik het resultaat misschien niet 'perfect' zou vinden, maar tot nu toe vind ik het al veel mooier dan eerst :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei T2018:

 

Ja dat zij mijn arts ook. Welk merk protheses heb je? Ik ben echt heel benieuwd naar je foto's en hoop dat ze me over de streep trekken! Tof dat je het hebt gedaan. Vond je het eng?

Het is gelukt, als het goed is heb je nu toegang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Jd1234:

Het is gelukt, als het goed is heb je nu toegang!

 

Jeetje die zijn echt supermooi geworden!! Past heel mooi bij je postuur! Ik ben bang ook bang dat het niet wordt zoals ik hoop. Maar dat weet je toch echt pas als je het gedaan hebt. Ik heb inmiddels een datum, 6 februari al. Begin m nu wel een beetje te knijpen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T2018:

 

Jeetje die zijn echt supermooi geworden!! Past heel mooi bij je postuur! Ik ben bang ook bang dat het niet wordt zoals ik hoop. Maar dat weet je toch echt pas als je het gedaan hebt. Ik heb inmiddels een datum, 6 februari al. Begin m nu wel een beetje te knijpen hoor!

Dankje, heel lief en jij gefeliciteerd! Wat fijn!

Jaa ik denk dat het gewoon normaal is om daar bang voor te zijn, maar je moet maar bedenken dat het sowieso mooier wordt dan het nu (waarschijnlijk) is. Komt echt wel goed! Wat krijg je uiteindelijk? rond/anatomisch en dual plane? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/16/2018 om 22:37 zei Jd1234:

Ah super lief :) 

Ik heb 275cc, rond, dual plane. Ik wilde zelf eerst ook anatomisch maar Dr. Koopman zei dat het door de zwaartekracht sowieso een beetje zou gaan 'hangen' ipv dat ze er nep en rechtopstaand zouden uitzien.

Zelf vind ik het nu qua vorm wel echt heel mooi. Ik, en alle mensen om mijn heen,  vinden het er heel natuurlijk uit zien. Dus aan de hand van mijn ervaring kan ik je ronde protheses dual plane wel aanraden :).  

Hoi!

 

Ik ben ook bij Koopman geweest en deel jouw ervaring qua communicatie. Ik denk dat hij een ontzettend goede chirurg is (hij staat bekend om zijn goede resultaten), maar ik had moeite om tot een gesprek te komen met hem met bijbehorend advies. Ben binnen Bergman overgestapt naar een andere chirurg. Over 4 weken de operatie.

Ik twijfel enorm over de te nemen cc. Zou ik misschien een foto mogen zien van jouw eindresultaat? Misschien helpt het met mijn keuze :blush: Ik krijg ook ronde protheses dual plane geplaatst. Twijfel tussen 210 en 240. Mijn omvang is 70 cm en heb een kleine A qua cupmaat. Ben 1.74 m lang en weeg 58 kg.

 

X Acer

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Jd1234:

Dankje, heel lief en jij gefeliciteerd! Wat fijn!

Jaa ik denk dat het gewoon normaal is om daar bang voor te zijn, maar je moet maar bedenken dat het sowieso mooier wordt dan het nu (waarschijnlijk) is. Komt echt wel goed! Wat krijg je uiteindelijk? rond/anatomisch en dual plane? 

 

Dat denk ik ook maar. Ik krijg de ronde prothese MP van mentor. Dual plane geplaatst en hij legt zowel 250 als 275cc klaar. Weet echt niet wat ik moet kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei acer:

Hoi!

 

Ik ben ook bij Koopman geweest en deel jouw ervaring qua communicatie. Ik denk dat hij een ontzettend goede chirurg is (hij staat bekend om zijn goede resultaten), maar ik had moeite om tot een gesprek te komen met hem met bijbehorend advies. Ben binnen Bergman overgestapt naar een andere chirurg. Over 4 weken de operatie.

Ik twijfel enorm over de te nemen cc. Zou ik misschien een foto mogen zien van jouw eindresultaat? Misschien helpt het met mijn keuze :blush: Ik krijg ook ronde protheses dual plane geplaatst. Twijfel tussen 210 en 240. Mijn omvang is 70 cm en heb een kleine A qua cupmaat. Ben 1.74 m lang en weeg 58 kg.

 

X Acer

Hoi Acer! Jammer dat we allebei deze ervaring hadden, door wie wordt je nu geopereerd? Bij mij was het trouwens ook vooral de communicatie met de consulente bij Bergman, ik kreeg dingen niet opgestuurd en werd bijvoorbeeld niet gebeld over de operatietijd.. :(. Maarja nu is dat gelukkig achter de rug en hopelijk gaat het bij jou wel allemaal goed :)

Leuk dat je operatie is gepland, echt iets om naar uit te kijken! Ik kan nu alleen uit persoonlijke ervaring vertellen maar ik zou niet al te klein doen. Ik wilde zelf eerst ook weinig cc maar Koopman zei dat het er in het echt nog anders uit gaat zien dan met het passen. Ik vond toen alles er groot uit zien haha. Maar ik zal je even toevoegen aan mijn album en dan kan je het zelf zien. Als je nog wat wilt vragen kan dat altijd! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T2018:

 

Dat denk ik ook maar. Ik krijg de ronde prothese MP van mentor. Dual plane geplaatst en hij legt zowel 250 als 275cc klaar. Weet echt niet wat ik moet kiezen.

Ik heb de keuze tussen de verschillende cc's uiteindelijk aan dr Koopman overgelaten. Ik ging er vanuit dat hij genoeg expertise heeft om die beslissing te maken en aan de hand van de pasprotheses kon hij ook nog even kijken wat er het 'mooist' uit zag. Ik ga ervan uit dat jouw chirurg goed is in zijn werk, dus misschien is dat voor jou ook een optie? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.