Ga naar inhoud

Dromertje2 : 2 maart 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Ik ben 45j en moeder van 2 kinderen en na deze zwangerschappen zijn mijn borsten nog verkleind. Heb momenteel 75a. Ik meet 1m65 en weeg 59kg.

 

Heb nu, na reeds jarenlang hier in mijn hoofd mee rondgelopen te hebben, de zoektocht voor een borstvergroting ingezet.

 

Ik heb op 2 januari reeds een consult gehad bij dokter Van Zele in de Wellnesskliniek. Hij heeft mij vrij veel info gegeven maar in het begin ging het wel snel en het duurde even voor ik mee was. Hij heeft alles opgemeten en raadt mij de Monobloc Softone 265cc of max. 300cc, dual plane geplaatst. Mijn voorkeur ging toen uit naar high profile. Over andere merken implantaten is toen niet gesproken. Indien ik de 300cc zou kiezen, zou hij wel de huidplooi wel een halve centimeter moeten naar beneden halen maar volgens hem was dit geen probleem gezien dit binnen de (veiligheids)marge van 2cm zou vallen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

 

Op 10 januari ben ik dan op consult geweest bij pc Thomas Muyldermans in Hasselt. Hij opereert in het Jessa-ziekenhuis. Hij werkt     met Motiva implantaten. Bij hem heb ik toen ook een 3D-voorstelling gehad van hoe het er zou kunnen gaan uitzien. Hierdoor kwam ook aan het licht dat een van beide borsten momenteel 50cc minder groot is dan de andere. Hij raadde aan om Motiva Ergonomix te plaatsen, aan een kant 300cc en an de andere kant 340cc, dual plane geplaatst, demi profiel. Hij raadde ook aan om bovenaan de borsten lichaamseigen vet in te spuiten om meer decolleté te bekomen. Zou meer decolleté ook niet verkregen kunnen worden door hier ronde protheses te kiezen of door full profile?

 

Hij heeft mij echt heel uitvoerig ingelicht maar de kostprijs van de ingreep bedraagt wel iets meer dan het dubbel dan bij de  Wellnesskliniek. Ik meen begrepen te hebben dat de Motiva's wel duurder zijn dan andere merken maar zou dit het grote prijsverschil kunnen verklaren? En zijn deze dan ook (zoveel) beter dan bvb de Monoblocs (Arion)?

 

De Motiva's zouden rondom een nanostructuur hebben om inkapseling tegen te gaan en de Monoblocs een microstructuur. Zou dit veel verschil uitmaken?

 

ik zou graag op een volle C uitkomen met een mooi decolleté (graag de borsten niet té wijd uit mekaar).

 

Waarmee en op welke manier zou dit best te bekomen zijn?

 

Ik heb achteraf nog even teruggebeld met de Wellnesskliniek en volgens de secretaresse zou ik ook een ander merk implantaten mogen kiezen en moest ik dat dan maar met pc Van Zele bespreken. Zou dit kloppen?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@Dromertje2

 

Hoi hoi,

 

Ik las in een ander topic dat jij een datum hebt voor je bv, daarom heb ik de titel van je topic aangepast en verhuisd naar operatie verslagen borstvergroting, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en dadelijk ook je verslag neer gaan zetten, zodat je dan alles netjes en overzichtelijk bij elkaar hebt staan.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hierna het vervolg van mijn zoektocht.

 

Omdat ik nog met verschillende vragen zat en wou weten of ik in de Wellnesskliniek ook de Motiva's kon laten plaatsen, heb ik op 17 januari 2018 een nieuw consult gehad bij Dr Van Zele.

 

Dit is toen helemaal tegengevallen. Als ik bepaalde vragen stelde, zei hij dat hij dit de eerste keer al allemaal uitvoerig had uitgelegd. Het moest precies allemaal snel afgehandeld worden. Ook toen ik vroeg om nog eens opnieuw te passen, deed hij dit duidelijk met tegenzin.

 

Op mijn vraag of ik ook Motiva-implantaten kon kiezen, zei hij dat zij standaard met de Arion-implantaten werkten. Toen ik daarop zei dat op hun website staat dat men ook andere merken van implantaten (ook Motiva) kan kiezen, bevestigde hij dan toch dat dit mogelijk was maar dat ik dan bij zijn collega Luc Damen moest zijn. Hij werkte enkel met Arion.

 

Dit consult had zo'n slechte indruk bij mij nagelaten dat ik mij sowieso niet door hem ging laten opereren. Dadelijk erna had ik zelfs geen zin meer in het hele plan van BV.

 

Deze mismoed ebde echter snel weg en daarna heb ik een afspraak bij Dr Verdonck van BBC in Diest vastgelegd. Op 1 februari 2018 ben ik bij hem op consult geweest.

 

Dit was een zeer aangenaam gesprek waarop al mijn vragen een duidelijk antwoord werd gegeven.

 

Ook de passessie verliep prima en we hebben toen besloten om Motiva Ergonomix full profile 335cc te plaatsen. Enkel indien het technisch te moeilijk zou zijn (oa de stijfheid van de borstspier is pas echt vast te stellen tijdens de operatie), zou er 315cc geplaatst worden.

 

Morgen om 10u45 dien ik mij aan te melden. De ingreep zou doorgaan om 11u45.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mijn bv is goed verlopen.

 

Ik moest op 2 maart om 10u45 ter plekke zijn. We waren op tijd daar en mochten, na aanmelding, in de wachtruimte plaatsnemen. Om 11u30 werd ik opgehaald en mocht ik mee naar boven. Daarna uitkleden, foto's maken, badjas en slippertjes aantrekken en infuus prikken. Iets later is Dr Verdonck dan langsgekomen om af te tekenen.

 

Omstreeks 12u mocht ik dan mee naar de operatiezaal wandelen. Daar maakte anesthesist kort praatje met me en kreeg ik lichte narcose toegediend.

 

Toen ik daarna wakker werd, bevond ik me in warm bedje in de verkoeverkamer en was het beruchte blauwe verband met borstband reeds aangebracht. Ik mocht al snel bekertje water drinken (kleine slokjes).

 

Wat later mocht proberen te gaan plassen en mocht ik mijn kleren al aandoen om naar huis te gaan. Omstreeks 13u45 zijn we uitgecheckt en toen naar huis met enkel nog tussenstop bij apotheker.

 

Intussen ben ik derde dag po en ik ben eigenlijk heel verwonderd hoe goed het tot nu toe meegevallen is. De pijn die ik voel is te verwaarlozen ook de dag nadien. Het enige wat ik voel is de druk van het verband en de borstband. Nu afwachten tot de verpakking er rond uit is om toch al iets van het resultaat te zien. 

 

Tot nu toe heel tevreden ook van Dr. Verdonck en al degenen die hem assisteerden, super. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met je nieuwste aanwinsten. Leuk om te horen dat je herstel best wel meevalt. M Ik laat me binnenkort ook opereren bij Dr Verdonck maar moet nog op 2 de consultatie voor de implantaten te kiezen. Ik twijfel tussen 295cc of 315cc van motiva, moeilijke keuze. Veel succes en een vlot herstel toegewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.