Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

18 november heb ik een bv gehad. Afgelopen woensdag ben ik naar de kliniek terug geweest om de knoopjes van m'n littekens los te laten knippen. Littekens zijn meteen schoongemaakt en weer afgeplakt. Ik moest deze plakkers 4 dagen laten zitten, dan mochten ze er af en kon ik beginnen met het smeren van de litteken crème.

Nu wilde ik straks de plakkers er af halen en had een klein beginnetje gemaakt. Klein stukje litteken was te zien. Ik zag een klein "gaatje" waar het waarschijnlijk een hechtings knoopje heeft gezeten. Daar kwam vocht uit! Heel licht roze en wat vettig. Ik ben hier heel erg van geschrokken en heb de plakker er weer terug op geplakt.

Nu ben ik bang dat er iets niet goed is! Of dat er bacteriën bij gekomen zijn, doordat ik al een stukje los had gemaakt en weer terug opgeplakt heb.

Tis nu ongeveer 2,5 week na m'n operatie. Is dit normaal? Heeft iemand dit ook gehad? Wat kan ik het beste doen? Help! Ik ben echt een angsthaasje en nu dus ook weer heel bang dat er iets niet goed is/gaat.

Ga sowieso morgen eerst naar de kliniek bellen, maar wilde ook hier even m'n verhaal kwijt!

Liefs "Hope"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

snap dat je nu ongerust bent!

Ik zou zeker z snel mogenlijk terug gaan! Evanja heeft hier volgens mij ook last van gehad en dit kan toch wel gevaarlijk zijn!

Probeer je art morgen te bellen en hij kan je het beste antwoord geven mischien zit ik er nu helemaal naast. :blush:

Ik hou je in de gaten meid he dit afloopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ongerustheid is dan ook terecht , ik zou hier ook wel van wakker liggen .

Contact opnemen met je PC vind ik het beste enof even bij de huisarts langsgaan .

Blijkbaar gaat het om vocht die misschien wel het litteken doet onsteken .

Denk een onstekingsremmende zalf en het wondje dagelijks ontsmetten en schoonmaken

Denk dat een medische controle hierwel noodzakelijk is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hope!

Marisje zei het al: ik heb er ook last van gehad.

Als een gek je Pc opbellen en/of langsgaan. Bij mij ging het ontsteken en als ik later was geweest had de prothese er misschien zelfs uitgemoeten. Dat kan de bedoeling niet zijn.

ik kreeg antibiotica zalf en betadine mee met gaasjes. Dit heb ik een week gedaan en toen was het dicht. Dus snel bellen, des te beter heelt het en hou je een prima litteken over.

Liefs en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Hope,

ik las net je verhaal, maar ik zou toch vandaag even bellen naar de kliniek, dan kun je je verhaal doen en aan hun overlaten wat het handigste is.

Wie weet willen ze het toch even zien.

Sterkte ermee meid, ik hoop dat het meevalt.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb vanmorgen meteen gebeld naar de kliniek. Uitgelegd wat er aan de hand was en kreeg een verpleegster aan de lijn.

Zij vertelde me dat dit wel vaker voorkomt en dat het belangrijk is het litteken goed schoon en droog te houden!

Moet 2x per dag met lauw water het litteken spoelen, daarna met een schone handdoek goed droog deppen en, als er dan nog wat vocht uitkomt, een steriel gaasje op doen. Zodra er geen vocht meer uitkomt gaasje er af en lekker laten luchten/drogen!

Ik mocht altijd langs komen als ik het niet vertrouw of als er iets veranderd. Vies/stinkend vocht, roodheid, pijn, koorts, dat soort dingen.

Ik hoop dat het allemaal goed komt!

Liefs "Hope"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

ik ben leeg en heb 1maart ook een bv gehad

alles ging goed tot dat de hechtingen er uit mochten toen bleek dat er een soort smet plek zat waar ook troep uit kwam ik moest dit ook 2x perdag spoelen en natuurlijk laten drogen door op me bed teliggen dee ik dat er daarna ind ook een steriel gaasje op doen dit werkte allemaal perfect en alles was goed gekomen

wat ik wel dee dat als mijn gaasje vastplakte dan ging ik het onder de douche los weken

nou veel sterkt maar het komt goed echt waar

gr leeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.