Ga naar inhoud

borstvergroting, borstvoeding


wesje

Aanbevolen berichten

Vorig jaar in december heb ik een borstvergroting gehad 320 cc tussen de spier, kort hierna was ik in verwachting nu ben ik op 24 november bevallen.

Dus mijn bv is bijna een jaar geleden. Maar ik heb een probleem ik wou mijn dochter borstvoeding geven dit heb 8 dagen lang gedaan, door haar aan te leggen en door middel van kolven en

met de fles geven.

Mijn borsten raken zo vol dat er enorme stuwing ontstaat, door deze stuwing komen mijn protheses helemaal tot aan mijn nek en onder mijn oksel. Ik heb twee grote bakstenen met veel pijn.

Het lijkt alsof ze knel zitten. Mijn linkerborst aan de zijkant voelt rimpelig aan nou ben ik bang dat het kapselcontractie is wat is ontstaan door de stuwing. Hoe voelt een kapselcontractie?

Of zijn het mischien de melkklieren ik weet het niet.

Nou ben ik gisteren naar de huisarts geweest, en gezegd dat ik wil stoppen met de borstvoeding die vertelde mij om een strakke bh te dragen 1 week lang niet kolven.

Maar dat is niet te doen met mijn protheses heb ik verteld als ik niet kolf komen mijn protheses in mijn nek. Dus hij heeft mij een pil voor geschreven parlodel om de borstvoeding te stoppen.

dit moet ik 2 wkn lang innemen. Nou heb ik gisteren 1 van deze pil ingenomen maar ik werd helemaal duizelig,misselijk,braken,kon niet eens meer lopen. Dit zijn de bijwerkingen van deze pil.

Dus ik durf deze pil ook niet meer in te nemen ik weet geen raad.

zijn er dames die hier ervaringen mee hebben?

ik wil graag advies van jullie ontvangen en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Wesje

leuk je weer eens te zien op het forum,maar helaas met minder leuk bericht.

ik heb er dan ook geen ervaring mee,heb wel antwoord op je vraag hoe kapselcontractie voelt...

Symptomen van kapselvorming zijn verharding en vervorming van de borst. In extreme gevallen treedt er ook pijn op.

Het lichaam wil de protheses kwijtraken en doet dit door de implantaten in te kapselen met bindweefsel. Op zich is dit een normaal verschijnsel. Echter, bij een groep patiënten blijft het bindweefsel doorgroeien waarbij de capsule van bindweefsel vervolgens de silicone prothese(s) uit het lichaam probeert te persen. Het samentrekken van het bindweefsel noemt men in medische termen kapselcontractie. Dit betreft hetzelfde mechanisme dat optreedt, op het moment dat er een splinter wat dieper in je vinger of teen zit.

De borsten met siliconen protheses zullen bij kapselcontractie hard en pijnlijk gaan aanvoelen. Plastisch Chirurgen behandelen deze klacht soms door de borst tussen hun handen samen te drukken en het kapsel te breken / crushen. Dit noemt met ook wel een externe capsulotomie. Vaak veroorzaakt deze behandeling op de lagere temrijn alleen maar meer problemen omdat het implantaat immers ook kapot kan scheuren. De silicone kan door het samendrukken door de gescheurde prothese en het kapsel naar buiten gedrukt worden. Het lichaam zal de uitgedrukte delen siliconen opnieuw inkapselen waardoor er harde pijnlijke knobbels (granulomen) en dientengevolge misvormingen ontstaan

zou toch eens langs je arts gaan en dit eens bespreken wat hij ervan vind en wat er aan te doen is,sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook de combie zijn he,zou toch even de kliniek of huisarts erover bellen.

Dat je wilt stoppen snap ik,dit is ook geen doen zo met die pijn .

Die pillen ,mja lijken me idd niet zo goed dan,als je er zo ziek van wordt.

Zou als ik jou was het iig langzaam proberen af te bouwen,en op fles over te gaan,niet in 1 keer stoppen.

sterkte iig ermee.6.gif116.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi moontje ben je hier nog wat fijn om je hier nog te spreken;)

Mijn borsten willen de prothese niet eruit persen

Maar het doet wel heel zeer als het volraakt dat komt doorde

Stuwing. Maar waar ik me zorgen om maak is omdat ik aan de rechterzijde rimpels voel.

Nu weet ik niet of het melklieren zijn die zo aanvoelen of de prothese is die zo aanvoelt.

Beide protheses voelen wel hard aan, maar dit kan ook komen doordat het volraakt en ze geen ruimte meer hebben. Ik kan nu ook niet helemaal naar belgie heb een hele zware bevalling achter de rug,mijn baby mag voorlopig ook nog niet naar buiten. Dus ik kan niet naar de pc

En de huisarts heeft er niet eens naar gekeken die zij als het een borstontsteking is dan doen niet beide borsten pijn maar 1 borst pijn. En je ziet dan een rood plek. Dus ik ben een beetje bezorgd

Ik ben in depri, niet alleen om mijn borsten, maar om de zware bevalling,ik heb hiernaast ook beneden pijn en ontsteking, ik ben ziek en heb hoestbuien ik kan niet eens voor mijn baby zorgen,mijn man doet bijna alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi vlinder,

Ik ben al naar de huisarts geweest die keek er niet eens naar!

En mijn pc is in belgie ik kan daar nog niet heen omdt ik en mijn baby nog moeten genezen.

Ze krijgt zoienzo ook flesvoeding al vanaf dag 1, maar omdat mijn borsten zo volraakten

Kreeg ze ook gekolfde moedermelk erbij. Ik moet zo snel

Mogelijk van die melk af! Ben in stresss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wesje,

Als eerste gefeliciteerd met je dochter!

Maar wat naar dat je je zo rot voelt. Ik heb helaas ook geen ervaring met Borstvoeding en protheses. Maar ik heb wel borstvoeding gegeven.

Ik zou iedere keer de spanning van je borst afkolven hierdoor loopt je productie terug.Maar niet helemaal leeg. Ik weet dat ze dat zeggen ivbm een borstontsteking maar ik kreeg hier alleen maar meer melk van.Als je haar niet meer aanlegt dan loopt het ook snel terug. Maar het kan wel een week of 2 duren.

Als je productie op houdt kan je denk ik pas goed inschatten of het kapselvorming is of dat de protheses in de knel zitten.

En bij twijfel dan zou ik er op staan dat de huisarts er naar gaat kijken.

Succes en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jayro

Bedankt voor je advies over borstvoeding

Dan zal ik alleen de spanning erafkolven,want zonder de spanning

Vermindert de pijn idd. Jeetje duurt het 2 wkn lang

Voor mijn bevalling dacht ik altijd als je je kindjeniet aanlegt

Dan stopt de melk vanzelf nou zo simpel is het dus niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuwing deed bij mij ook zo zeer. Had geen siliconen, maar mijn borsten waren keihard! Ik deed er spitskoolbladen uit de diepvries op, zo mijn voedingsbh in! Had viavia gehoord dat dat hielp en raar maar waar, het was ook zo.

Als je blijft kolven, dan blijft ook de melkproductie! Hoe meer je kolft, des te meer melk je aanmaakt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wesje,

Ik heb geen ervaring met borstvoeding en protheses, maar wel met overmatige melkproductie. (uit 1 borst, 200cc 4 min. kolven)

Na mijn eerste bevalling had ik 5 dagen borstvoeding gegeven toen moest ik ermee stoppen door mijn bekkeninstabiliteit. Door de mankementen van mijn lichaam kon mijn zoontje niet drinken.

Ik heb toen advies gekregen van een borstvoedingconsulent. Die zij mij, omdat je al bent begonnen met borstvoeding moet je dit langzaam gaan afbouwen. En een zwangerschaps/borstvoedingsbh (in ieder geval 1 zonder beugel) dragen die vrij strak zit en onder de douche niet je borsten onder de douche houden. Dit stimuleert ook. Zolang je nog melk heb 24 uur de bh dragen zelfs met bh onder de douche.

Op het moment dat je druk voelt en het pijnlijk gaat worden. Meteen de druk eraf kolven. (maar ook echt alleen de druk want het moet niet gestimuleerd blijven) Als je borst warm aanvoelt en licht rode plekken heeft. Dan moet je tijdens het kolven lichtjes richting de tepel wrijven om zo een borstontsteking te voorkomen.

Zo heb ik het in 7 a 8 dagen volledig kunnen afbouwen. Je merkt vanzelf dat het minder word.

Bij mijn dochtertje (weer bekkeninstabiliteit) heb ik bij voorbaat al geen borstvoeding gegeven en dat was zwaarder want dan mag je niks stimuleren dus ook de druk er niet vanaf halen. Toen had ik inderdaad ook doordat je er geen druk af mag halen bijna elke dag stuwing constant. En zoals MissJ al zegt heel raar maar spitskool in je bh doen. Dit haalt de warmte uit je borst. Ik weet niet hoe erg het bij jouw is maar bij mij was de spitskool na een halve dag al aan het verschrompelen.

Wat betreft de protheses zou ik dat gaan bekijken op het moment dat je geen melkproductie meer heb.

Een lang verhaal maar ik hoop dat deze tips je kunnen helpen. Mij heeft het gered, want ik dacht werkelijk dat ik kapot ging van die stuwing.

Succes ermee!! En hoop dat je snel herstelt van de bevalling!!

Liefs Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die spitskool ook niet in de vriezer hoor. Blaadjes eraf halen even afwassen en dan om je borsten heen vouwen.

Nou ik voelde me wel belachelijk hoor met die bladeren, want die steken natuurlijk boven je bh uit haha.

Maar ja als je veel pijn heb dan probeer je het maar. En uiteindelijk hielp het toch wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha missJ dat heb ik ook hoor, had dat HEEEEEEEEEEL erg tijdens mn zwangerschappen en er net na, net of ik dement was. Verder kan ik nog wel wat excuses bedenken bij mezelf, ben blond dus heb sowieso een slecht geheugen :154: en heb vroeger wel heel heftig gefeest en 10 jaar fulltime in de horeca gewerkt tot 's nachts 6 uur en daarbij veel gedronken en foute dingen gedaan dus dat is ook niet goed voor je geheugen........

Knap eigenlijk dat ik me uberhaupt nog wel eens wat herinner :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ MIS J

@ LYSA

dames ik bedank jullie ook voor jullie advies, sinds gisteren is mijn sutwing veel minder, en mijn borsten voelen gelukkig stukken zachter aan.

ik was zo bang. wat ik heb gedaan is idd alleen de spanning erafkolving maar ik heb een pil gekreen parlodel dat is om borstvoeding snel te beindigen.Als ik

een hele pil innam werd ik er heel ziek van omdat er veel hormoon inzit dus wat heb ik nu gedaan in plaats van hele pil een halve pil ik denk dat dat ook geholpen heeft

die halve pil het werd inneens veel minder na 2 dgn de pijn en stuwing. Ik ga er nu mee verder dus hoop dat het zo snel mogelijk goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer dames,

het gaat nu goed de melkproductie is gelukkig afgeremd, nu de melkproductie is afgeremd heb ik ook geen last meer van stuwing.

De stuwing duwde de prothese zo klem daardoor had ik veel pijn en zaten mijn borsten tot aan mijn nek.

Ik moet wel verder gaan met de pilletjes anders kan de melkproductie weer op gang komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heel blij voor je, lijkt me verschrikkelijk. Stuwing is al pijnlijk genoeg...in combinatie met die protheses lijkt het me echt een hel!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou vandaag is de pijn helemaal verdwenen, ik voel ook geen rimpels meer

waarschijnlijk waren dat geen rimpels wat ik voelde maar melkklieren, alleen me borsten zijn nu heel klein geworden ik had een D cup door al dat melk

en nu heb ik een b cupje maarja liever klein zonder pijn dan groot met allemaal pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.