Ga naar inhoud

Laure : 8 januari 2018 : Dr. Schellekens : Cosmed kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

ik ben gisteren geopereerd bij Cosmed kliniek in bosch en duin door dokter Schellekens. Het is allemaal goed gegaan en voelde mij super goed tot gisteren een uur of 17.00. Ik heb normaal nooit echt pijn maar deze druk is vreselijk, ik kan niet zitten bewegen etc ☹️ Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat voor pijnstilling gebruikte jullie?

Ik heb 325cc ronde protheses.

excuses als deze discussie al bestaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde ervaren, alleen dan al gelijk na de operatie... Ben vorige week woensdag geopereerd. Het voelde echt alsof mijn tieten eraf zouden scheuren en het huilen stond me nader dan het lachen. Ik slikte paracetamol (4x 1000mg) , celebrex (2x 200mg) en tramadol 2x daags om de pijn een beetje onder controle te houden. Die tramadol heb ik overigens niet meegekregen vanuit de kliniek maar die had ik nog liggen van een eerdere operatie. Vanaf zaterdag is de pijn echt drastisch afgenomen en sinds gisteren slik ik helemaal geen pijnstillers meer. De eerste dagen voelt het echt alsof het nooit beter gaat worden, maar dat doet het wel! Het komt echt goed, sterkte!!:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Ik had ook heel veel pijn, bij mij zijn ze alleen achter de borstspier geplaatst..

 

Ik had naproxen mee gekregen en dat met paracetamol 1000 mg, daarbij moest ik een maagbeschermer nemen.

 

Mn moeder moest mij helpen om recht op te komen en helpen op het toilet/douche.. niet echt prettig maar zo kwam ik wel de dag door. De nachten waren wederom ook een hel voor mij.. mijn rug deed zeer van het liggen.. maar ja iets wat op mijn zij ging niet!

 

Na ongeveer 2 weken was ik de ergste pijn vergeten.. dus even tanden op elkaar het word van zelf beter! 

Ik zou aan je PC vragen of je misschien andere medicijnen mag? Of misschien hebben ze tips? Je kan beter eerst je PC vragen voor dat je meteen van dingen uit gaat hier..

 

 

Groetjes,

xxx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laure helaas hoort de pijn erbij en klinkt dit heel bekend. Probeer vooral niet in paniek te raken! Het gaat echt over. Wat heb je meegekregen van de kliniek? Want dit is voor iedereen weer anders. Ik pakte 3x per dag zaldiar (tramadol/ paracetamol combi) en mocht daarbij nog max 3x per dag 2 paracetamol. Anders voor de zekerheid de kliniek of huisarts even bellen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Laure:

Hoi allemaal!

 

ik ben gisteren geopereerd bij Cosmed kliniek in bosch en duin door dokter Schellekens. Het is allemaal goed gegaan en voelde mij super goed tot gisteren een uur of 17.00. Ik heb normaal nooit echt pijn maar deze druk is vreselijk, ik kan niet zitten bewegen etc ☹️ Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat voor pijnstilling gebruikte jullie?

Ik heb 325cc ronde protheses.

excuses als deze discussie al bestaat!

Hey meid ik ben afgelopen zaterdag geopereerd door dr schellekens in bosch en duin. Ik slik alleen paracetamol en ibuprofen, sommige momenten gaan heel goed en op sommige momenten kan ik wel jankdn. Het doet pijn maar valt nog net te overzien. Het word naar mijn idee nu wel ietsjes beter. Succes en doe rustig aan, laat je lekker verwennen :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laure Wat balen meis, maar het hoort er wel een beetje bij. Ook niet zo gek, want je hebt net een behoorlijke operatie achter de rug. 

 

Je kan best_boobie een pb sturen met welk medicatie je hebt gekregen en de vraag of ze een medicatieschema voor je wil maken. Mocht je heel erg last blijven houden kan je altijd de kliniek nog bellen. Misschien dat ze dan wel extra pijmedicatie kunnen voorschrijven. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Xfrouwkje:

Hey meid ik ben afgelopen zaterdag geopereerd door dr schellekens in bosch en duin. Ik slik alleen paracetamol en ibuprofen, sommige momenten gaan heel goed en op sommige momenten kan ik wel jankdn. Het doet pijn maar valt nog net te overzien. Het word naar mijn idee nu wel ietsjes beter. Succes en doe rustig aan, laat je lekker verwennen :53:

Oh oke dit is dus normaal? Ik slik inderdaad dit ook.. Na hoelang moet jij terug voor controle? en hoe voel jij je nu inmiddels? ik heb van horen zeggen dat de eerste 3 dagen het ergste zijn! wat heb jij gekregen? drankje wel x

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei B00bies:

@Laure Wat balen meis, maar het hoort er wel een beetje bij. Ook niet zo gek, want je hebt net een behoorlijke operatie achter de rug. 

 

Je kan best_boobie een pb sturen met welk medicatie je hebt gekregen en de vraag of ze een medicatieschema voor je wil maken. Mocht je heel erg last blijven houden kan je altijd de kliniek nog bellen. Misschien dat ze dan wel extra pijmedicatie kunnen voorschrijven. 

 

xx

Oke super dank je wel! misschien is het wel normaal hoor, ben alleen gewoon niet gewend aan zoveel pijn! heb mijn rug gebroken gehad heel zwaar zelfs en dat deed zelfs minder pijn haha! Bedankt voor de hulp! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei xboobieonbekend:

Hoi!

 

Ik had ook heel veel pijn, bij mij zijn ze alleen achter de borstspier geplaatst..

 

Ik had naproxen mee gekregen en dat met paracetamol 1000 mg, daarbij moest ik een maagbeschermer nemen.

 

Mn moeder moest mij helpen om recht op te komen en helpen op het toilet/douche.. niet echt prettig maar zo kwam ik wel de dag door. De nachten waren wederom ook een hel voor mij.. mijn rug deed zeer van het liggen.. maar ja iets wat op mijn zij ging niet!

 

Na ongeveer 2 weken was ik de ergste pijn vergeten.. dus even tanden op elkaar het word van zelf beter! 

Ik zou aan je PC vragen of je misschien andere medicijnen mag? Of misschien hebben ze tips? Je kan beter eerst je PC vragen voor dat je meteen van dingen uit gaat hier..

 

 

Groetjes,

xxx

 

 

Oke dankje wel! ja ik moet ook met alles geholpen worden, kon gelukkig bij mijn ouders terrecht, ik heb idd 4x daags 2 paracetamol en 3x daags 1 ibuprofen. Ik kijk vandaag nog even aan en anders bel ik mijn PC even! dank voor de tips! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Laure:

Oh oke dit is dus normaal? Ik slik inderdaad dit ook.. Na hoelang moet jij terug voor controle? en hoe voel jij je nu inmiddels? ik heb van horen zeggen dat de eerste 3 dagen het ergste zijn! wat heb jij gekregen? drankje wel x

Ik moet 2 weken na de operatie op controle. Ik voel me goed zolang ik lekker op debank zit. Als ik sta of loop heb ik veel pijn aan 1wond. Ik slik alles nog keurig kan nog niet zonder. Ik heb 375 rond high profile gekregen en zijn dual plane geplaatst. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Xfrouwkje:

Ik moet 2 weken na de operatie op controle. Ik voel me goed zolang ik lekker op debank zit. Als ik sta of loop heb ik veel pijn aan 1wond. Ik slik alles nog keurig kan nog niet zonder. Ik heb 375 rond high profile gekregen en zijn dual plane geplaatst. X

Oke na 2 weken is dus normaal, vriendin van mij is namelijk geopereerd bij Dr. Alting ook bij cosmed en die moest na 1 week al op controle. Ik heb vooral pijn met opstaan idd, en van bijv zitten naar staan of van zitten naar liggen etc! Hou je taai ook!! Ben benieuwd hoe we ons over 2 weken voelen:P x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dual Plane is vreselijk. Heel vaak word het onderschat qua pijn, ik ook!  Ik had precies het zelfde.

 

Koelen helpt twee koelpacks op je borstspieren leggen :) Het hielp bij mij. Ook kan je brandnetel thee drinken, dan gaat het vocht sneller weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Mima:

Dual Plane is vreselijk. Heel vaak word het onderschat qua pijn, ik ook!  Ik had precies het zelfde.

 

Koelen helpt twee koelpacks op je borstspieren leggen :) Het hielp bij mij. Ook kan je brandnetel thee drinken, dan gaat het vocht sneller weg.

Koelen nooit te lang en niet te vaak! 
Max 20 minuten en max 3 keer per dag

Wat betreft die brandnetelthee.... Je moet het lichaam niet dwingen om vocht af te voeren als er niet voldoende vocht toegevoerd wordt. Alleen als je lichaam het gevoel heeft, voldoende vocht toegediend te krijgen, gaat het pas vocht uitscheiden. Dus pas op met die brandnetelthee. Ik weet dat die vaak geadviseerd wordt onder elkaar hier op het forum, maar het is echt niet zo goed.. Probeer 1,5 tot 2 liter water te drinken op een dag, of gewone thee (liefst ook niet te veel groene thee de eerste dagen aangezien die bloedverdunnend kan werken) en dat is de enige manier dat je lichaam zich goed gaat voelen en vocht uit gaat scheiden.

 

@Laure Je hebt een pb terug, beantwoord die even, dan maak ik schema voor je :) 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Laure:

Oke na 2 weken is dus normaal, vriendin van mij is namelijk geopereerd bij Dr. Alting ook bij cosmed en die moest na 1 week al op controle. Ik heb vooral pijn met opstaan idd, en van bijv zitten naar staan of van zitten naar liggen etc! Hou je taai ook!! Ben benieuwd hoe we ons over 2 weken voelen:P x

Ja sochtends is even heel erg. En na een tijd liggen of zitten idd.. van mij mogen we 2 weken verder zijn ja! Ben benieuwd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
23 uur geleden zei Yzer90:

Hey! Hoe gaat het met je? Al vrolijk als je naar je boobies kijkt en hopelijk minder pijn? :wub:

Heey! Ja gaat al beter, blijf alleen in die rechterborst pijn houden, als in een soort steken. Dus hoop wel dat het over gaat en niet ergens op een zenuw zit<_< En ik word zeker vrolijk als ik naar mijn boobs kijk!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo ik ben inmiddels 3,5 week PO. En voel mij goed, de eerste 2 weken waren echt een hell, ik had zo'n pijn bij alles wat ik deed dat ik echt 2 weken als een kluizenaar heb geleefd. Inmiddels voelt het steeds beter al heb ik nog wel soms een zwaar gevoel in een van mijn borsten maar dit is een kwestie van tijd denk ik.. Ik ben weer lekker aan het werk en rij weer auto. Kan ook niet wachten om weer te beginnen met sporten en het rijden van mijn paarden:) Moet wel ook eerlijk bekennen dat ik de operatie ontzettend heb onderschat. Had echt gedacht dat ik weinig pijn zo gaan hebben omdat ik niet zo kleinzerig ben maar helaas dit viel dus tegen:30: Hoop dat ze gauw ook helemaal als eigen gaan voelen en dat het gevoel in mijn linker borst en tepel terug komt! ach een kleinigheidje houdt je altijd:145: Hoe is het met jullie allemaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.