Ga naar inhoud

Isa123 : 17 januari 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo meiden/vrouwen, 

 

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik overweeg een borstvergroting te doen en ik graag zou willen weten hoe anderen dit ervaren hebben.

 

Ik ben begin 20, 1.76 meter lang en weeg 64 kilo. Gezien mijn slanke bouw zijn mijn borsten helaas ook nooit heel groot geweest. Ik ben heel benieuwd of een aantal van jullie enigszins overeenkomt met mijn lengte/gewicht en al een consult of borstvergroting heeft gedaan. Hoeveel cc is jullie aangeraden? Ben je hier blij mee qua grootte? En wat voor implantaten heb je gekozen en waarom? 

 

Daarnaast lees ik veel goede verhalen over dr Verdonck uit de Belgian Breast Clinic. Heeft een van jullie toevallig hier haar borstvergroting laten doen? Hoe je je dit ervaren? 

 

Hopelijk kunnen een aantal van jullie mij verder helpen! Ik ben echt heel nieuwsgierig hoe een vergroting voor mij zal uitpakken, hoeveel cc ik zou kunnen hebben en hoe het erongeveer uit zou zien! (Als je foto's hebt om te delen, graag!!) 

 

Bedankt allemaal alvast! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi @Isa123

 

Welkom op het forum?

 

Ben je al op consult geweest bij Verdonck?

Het beste kun je dat eens doen en kijken wat hij aanraad en wat je zelf mooi vind. Daarna kun je op het forum vergelijken met meiden met dezelfde lengte/gewicht/voorsituatie.

 

Verder kun je de zoekbalk gebruiken dan vindt je veel informatie!

 

Ik ben 4 maanden geleden geopereerd door Verdonck. Toen ik binnen kwam voor consult voelde ik mij gelijk op mijn gemak. Heb 275cc gekregen van Motiva en ik ben 1.68m en 61kg. Had alleen wel groter gemogen...

 

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellen125,  

 

Bedankt! En ook bedankt voor je reactie! Omdat ik op dit moment in het buitenland zit, heb ik nog geen consult gehad. Eind dit jaar ben ik weer terug in Nederland en moet ik op zoek naar een baan. Mijn plan is om in die tussentijd een consult en operatie in te plannen een aantal dagen na elkaar. Zo kom ik niet in de knoop met een nieuwe baan/vakantiedagen etc. Of denk je dat dat niet slim is om te doen? 

 

Fijn dat je je meteen op je gemak voelde! Ik heb al even op zijn naam gezocht, en zie dat idd veel voorbij komen. Maar het had dus wel groter gemogen? Hoeveel cc denk je ongeveer? Ik lees ook dat hij een zoveel mogelijk "natuurlijk resultaat" adviseert, is dat denk je een reden dat het wat kleiner is uitgevallen dan je had gewild? 

 

Als ik het ga doen, wil ik het eigenlijk ook wel echt goed doen. Dus van mij mogen ze wel wat groot uitvallen haha. 

 

Alvast bedankt!! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Isa123:

Hallo meiden/vrouwen, 

 

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik overweeg een borstvergroting te doen en ik graag zou willen weten hoe anderen dit ervaren hebben.

 

Ik ben begin 20, 1.76 meter lang en weeg 64 kilo. Gezien mijn slanke bouw zijn mijn borsten helaas ook nooit heel groot geweest. Ik ben heel benieuwd of een aantal van jullie enigszins overeenkomt met mijn lengte/gewicht en al een consult of borstvergroting heeft gedaan. Hoeveel cc is jullie aangeraden? Ben je hier blij mee qua grootte? En wat voor implantaten heb je gekozen en waarom? 

 

Daarnaast lees ik veel goede verhalen over dr Verdonck uit de Belgian Breast Clinic. Heeft een van jullie toevallig hier haar borstvergroting laten doen? Hoe je je dit ervaren? 

 

Hopelijk kunnen een aantal van jullie mij verder helpen! Ik ben echt heel nieuwsgierig hoe een vergroting voor mij zal uitpakken, hoeveel cc ik zou kunnen hebben en hoe het erongeveer uit zou zien! (Als je foto's hebt om te delen, graag!!) 

 

Bedankt allemaal alvast! :)

Hoi Isa, 

welkom! 

 

Hoeveel cc je kan hebben heeft niks te maken met lengte en gewicht. Het gaat erom hoeveel ruimte je hebt in je borst. Het is het mooier om dan binnen deze afmetingen te blijven. De één kan 300cc en de ander 450cc.. kan erg verschillen. 

 

Ik heb eind augustus mijn operatie ingepland voor eind september in de Velthuis Kliniek Rotterdam. Dat viel dus mee met de wachttijd. 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 

 

Welkom op het forum!

 

Ik ben 22 september door Verdonck geopereerd en ben dus nog aan het herstellen maar ben al zeer tevreden!!

Ik heb 315cc ronde Motiva ergonomix implantaten gekregen en ben 1.73m, weeg 55kg en had A/AA.

 

Je kunt het beste een paar chirurgen uitkiezen en daar op consult gaan, dan kun je vergelijken en zien bij wie je het beste gevoel hebt.

 

Mocht je nog vragen hebben, let me know. 

 

Veel succes en plezier! 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Isa123 ik ook bij dokter verdonck geweest super lieve man. Mijn operatie was vorige week vrijdag. 350Cc SEBBIN genomen ik ben 1.80 en weeg 70kg ik had eerst 385cc gekozen mr de dag zelf toch nog laten veranderen ze hadden niet groter gemoeten van mij.

 

Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Isa123:

Hoi Ellen125,  

 

Bedankt! En ook bedankt voor je reactie! Omdat ik op dit moment in het buitenland zit, heb ik nog geen consult gehad. Eind dit jaar ben ik weer terug in Nederland en moet ik op zoek naar een baan. Mijn plan is om in die tussentijd een consult en operatie in te plannen een aantal dagen na elkaar. Zo kom ik niet in de knoop met een nieuwe baan/vakantiedagen etc. Of denk je dat dat niet slim is om te doen? 

 

Fijn dat je je meteen op je gemak voelde! Ik heb al even op zijn naam gezocht, en zie dat idd veel voorbij komen. Maar het had dus wel groter gemogen? Hoeveel cc denk je ongeveer? Ik lees ook dat hij een zoveel mogelijk "natuurlijk resultaat" adviseert, is dat denk je een reden dat het wat kleiner is uitgevallen dan je had gewild? 

 

Als ik het ga doen, wil ik het eigenlijk ook wel echt goed doen. Dus van mij mogen ze wel wat groot uitvallen haha. 

 

Alvast bedankt!! Xxx

Aah vandaar. Je bedoelt een soort next day surgery?

Ik weet dat Verdonck dat wel aanbied. @Elboobies heeft dat gedaan.

 

Je zou dan eigenlijk het beste eens kunnen mailen/bellen voor een telefonisch consult. Dan heb je al een beetje een idee hoe hij werkt en kun je vragen stellen. Verder is een next day surgery geen probleem, maar je moet wel heel zeker zijn van de maat. Veel meiden twijfelen nog en willen een keer terug en dat kan dan niet.

 

Hmm ja het had wel groter gemogen, hoeveel cc zou ik niet weten maar toch wel zeker 50cc denk ik. Dat kun je nauwelijks schatten als je dat niet gepast hebt ;) Verdonck is iemand van een natuurlijk resultaat, maar dat wil niet zeggen dit bij een ander niet is, Verdonck is alleen wat voorzichtiger en neemt minder risico's.

 

Tijdens het passen was het heel overweldigend en alles leek super groot (ook vergeleken met Velthuis en Heyendael terwijl ik daar meer cc heb gepassen). Verdonck gaf aan dat 275cc het natuurlijkste was en toen ben ik daar voor gegaan. Nu zodra de zwelling weg was vond ik het meteen al te klein. Maar het is zeker mooi en veel beter dan wat ik eerst had, maar een wissel komt er wel zodra mijn kinderwens vervult is. Nu heb ik ook wel de 'pech' dat mijn taille heel smal is maar dat ik wel brede schouders en heupen heb. Dus mijn borsten zijn in verhouding met mijn taille heel mooi maar niet mijn mijn schouders en billen ;) 

 

Je kunt bovendien ook niet altijd meteen heel groot. Dat ligt aan de afmeting van je borst (kun je niet zelf opmeten). Bijvoorbeeld: als de ruimte maar 11cm en je wilt een prothese met een breedte van 12cm of zelfs meer dan past het misschien wel met veel proppen maar daar ga je heel veel last van krijgen. Wanneer je na een paar jaar een wissel wilt dan kun je meer omdat je huid en spier al is opgerekt.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anouk12 en @Wentel Fijn om te horen dat jullie tevreden zijn over Verdonck! Ik heb nu eigenlijk wel meteen twee vraagjes al haha, wat is het grote verschil tussen Motiva en SEBBIN? Ik had al gelezen dat Motiva iets zachter aanvoelt en duurder is, maar zijn er nog bepaalde redenen dat jullie voor een van deze twee hebben gekozen? En doet Verdonck  ook anatomische prothesen mocht ik dat willen?

 

Bedankt!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, dat bedoel ik inderdaad @Ellen125, of wellicht met een paar dagen ertussen. Bedankt voor de tip, dat is inderdaad wel een goed idee. Ik wil me er nog iets meer in verdiepen en alle vragen die ik heb op een rijtje zetten. Dan kan ik daarna contact met Verdonck opnemen. Overigens lees ik ook veel goede verhalen op dit forum over dr Straten van de Heyendael kliniek. Ben jij ook bij hem geweest? Wat heeft jou de keuze doen maken voor Verdonck?

 

Hmm, als ik jouw verhaal zo hoor is het passen en een keuze maken voor een bepaalde grootte dus inderdaad best wel lastig. Ben benieuwd of ik dat zou kunnen kiezen in 1 consult dan... ik heb er wel echt zin in, word al helemaal enthousiast! En als ze al twee keer zo groot worden als wat ik nu heb, dan ben ik denk ik al heel blij haha.

 

Ik ga nog maar even op onderzoek uit en een lijst met vragen maken, bedankt voor je hulp! :)  Oh en toch nog een vraagje, hoeveel dagen na de operatie heb je echt hulp nodig en kan je niet alleen thuis zijn?

 

Thanks!! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Isa123

Ik ben ook bij Straten geweest. Had eerste consult met Velthuis toen Dr Straten en toen Dr Verdonck. 

Straten was zoveel fijne dan bij Velthuis, veel vriendelijker em gemoedelijker. Tanne is een consulente en daar heb je eerste gedeelte van consult mee. Zij heeft je mee info en daarna ga je naar Straten. Hij meet je op en vraagt wat je wil en waarom en dan ga je passen. Bij hem kun je meestal groter dan bij Verdonck. Maar ik wilde graag Motiva ipv Mentor en Straten werkt alleen met Mentor. Straten maakt wel hele mooie boobies. Zie @KoKo bijvoorbeeld.

Ben naar Verdonck gegaan omdat hij met Motiva werkt en voelde mij vanaf binnenkomst al op mijn gemak. 

 

Haha ja dat passen is wel een dingetje. Eerst kon het niet groot genoeg en toen was ik bang of het niet te groot zou worden :P 

Als je een next day surgery wilt zou ik van te voren een beetje opzoek gaan naar meiden met dezelfde bouw en voorsituatie. Dan heb je een beetje een idee wat je mooi vind en wat niet. Dat helpt misschien? 

 

Ik ben op vrijdag geopereerd en mijn vriend was tot en met dinsdag bij mij. Daarna kwam mijn moeder af en toe langs maar kon mezelf wel redden tot m’n vriend thuis kwam van werk. Je mag niet zwaar tillen E je ellebogen niet boven schouders. Ook deuren open maken vind je niet tof en een dop van een fles draaien ook niet waarschijnlijk. Je moet dan alles binnen handbereik hebben. Je mag groente snijden maar niet koken maar zware pannen... 

Maar verschilt wel per persoon. Zou zeggen eerste 4-5dagen overdag ook hulp en daarna met avondeten en douchen is hulp wel prettig. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Isa123 Leuk je hier te ontmoeten Isa!

Afgelopen woensdag heb ik 300cc Sebbin van Verdonck gekregen en zit nog ‘ingepakt’...

Ik ben 171cm lang en weeg 58 kilo. Had een 70B / 75A.

En nu dus 2 volle cupmaten erbij (ze zeggen dat 150cc gelijkstaat aan 1 cupmaat)! 

Wat je zóu kunnen doen: thuis met zakjes rijst (met verschillende volumes) rondlopen en kijken hoe je dat vindt! Heb je wel een soft BH nodig om ze in te proppen. Dat hielp mij heel erg!

Én nadenken wat voor soort borsten je wilt: ronde grote ballen waarhet vanaf spat dat ze nep zijn, natuurlijk hangende borsten, of iets ertussen in? Zo kanje samen met Verdonck een goede keus maken uit die 3 merken!

ik ga je volgen! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Isa123 , welkom!!

Ik heb ong dezelfde maten als jij (175 cm, ong 60 kg), en ik heb volgende week bij hem een consult, dus ik kan je dan vertellen hoe het ging en welke maat ik gekozen heb! Ik heb zelf een hele kleine A, door het vele sporten heb ik nooit wat gehad...en zou graag naar een grote C gaan (indien mogelijk).

 

En ik heb dezelfde situatie als jij! Ik werk in het buitenland, heb nu even vakantie waardoor ik de consult kon inplannen, en in januari is mijn contract ten einde en doe ik de operatie. En dan nieuw werk zoeken :) het is heel wat geregel maar ik ben zeker dat het de moeite waard is! 

 

iig, veel succes met de zoektocht!;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Dreaming1991:

O ik heb eigenlijk nog een vraag.

Ik heb hier af en toe gelezen, dat sommigen een echo moesten laten maken van hun borsten...hebben jullie dit ook moeten doen? Of moet dit slechts in bepaalde gevallen?

Merciii :)

x

Hai @Dreaming1991 Ja klopt! Verdonck wil sowieso een mammografie / echografie van je borsten hebben voordat hij je gaat opereren. Hij wil namelijk niet voor verrassingen komen te staan daar op de OK. Ik kreeg het gewoon vergoed van mijn verzekering omdat hij een soort 'verwijsbrief' voor het ziekenhuis uitschrijft. 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Nicoline_W said:

Hai @Dreaming1991 Ja klopt! Verdonck wil sowieso een mammografie / echografie van je borsten hebben voordat hij je gaat opereren. Hij wil namelijk niet voor verrassingen komen te staan daar op de OK. Ik kreeg het gewoon vergoed van mijn verzekering omdat hij een soort 'verwijsbrief' voor het ziekenhuis uitschrijft. 

Succes!

Oo ok! En kan ik dat nog een week voor de operatie laten doen? Ooh dat wordt weer plannen :'D dankjewel hoor goed om te weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Dreaming1991:

Oo ok! En kan ik dat nog een week voor de operatie laten doen? Ooh dat wordt weer plannen :'D dankjewel hoor goed om te weten!

@Dreaming1991 Mijn ziekenhuis heeft zelf doorgegeven aan Verdonck dat alles oké was, en dat duurde 2 dagen dacht ik. Maar als het goed is kunnen ze in het ziekenhuis jou ook meteen vertellen of het wel of niet oké is. Dat kan je dan ook doorbellen aan Verdonck. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Dreaming1991:

Ja had ik al gedacht...er komt wel wat bij kijken idd! maar heb ik er zeker voor over :D 

Ik ook. Maar had daar niet bij nagedacht tot ik de rekening kreeg van de zorgverzekering. Haal nooit mijn eigen risico maar nu wel door die echo en alle medicijnen... <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 18-10-2017 om 03:48 zei Dreaming1991:

Hoi @Isa123 , welkom!!

Ik heb ong dezelfde maten als jij (175 cm, ong 60 kg), en ik heb volgende week bij hem een consult, dus ik kan je dan vertellen hoe het ging en welke maat ik gekozen heb! Ik heb zelf een hele kleine A, door het vele sporten heb ik nooit wat gehad...en zou graag naar een grote C gaan (indien mogelijk).

 

En ik heb dezelfde situatie als jij! Ik werk in het buitenland, heb nu even vakantie waardoor ik de consult kon inplannen, en in januari is mijn contract ten einde en doe ik de operatie. En dan nieuw werk zoeken :) het is heel wat geregel maar ik ben zeker dat het de moeite waard is! 

 

iig, veel succes met de zoektocht!;) 

 

Hoi @Dreaming1991,

 

Super bedankt voor je reactie, sorry dat ik zo laat reageer! Ik ben heel benieuwd hoe je consult gegaan is! Zelf heb ik toch besloten ook eerst een consult in te plannen en dan later een operatie te doen. Een consult via Skype leek mij toch niet heel prettig.

 

Heb je bij het consult al meteen het aantal cc besproken? Wat is jouw aangeraden? Zelf heb ik een consult ingepland voor in december bij dokter Straten, ben zo onwijs benieuwd!!

 

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi @Isa123 ! Geen probleem, ik lees hier ook maar af en toe :) ik krijg 295 cc motiva full ergonomix dual plane, zal uitkomen op 75C. Ik kan niet groter gaan door de afstand tussen borstbeen en zijkant ribben (anders zouden de borsten langs de zijkant uitsteken); met sebbin/mentor kon ik maar tot 280cc. Maar ik wil een natuurlijk effect dus liever motiva :). En hij raadde ook aan niet groter te gaan omdat een grotere maat lastiger is als je veel sport...Maarrr het zag er echt super uit tijdens het passen en kijk zo uit naar de operatie! Die is gepland op 24 jan.

 

Heel veel succes met jouw consult! Ben benieuwd wat ze jou hebben aangeraden. En idd, beter je tijd ervoor nemen zodat je zeker bent van je keuze!

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo meiden, 

 

Al jaren ben ik onzeker over mijn borsten en heb ik de stomste onzin uitgezocht en geprobeerd om mijn borsten groter te krijgen. Van breastgrow pilletjes tot fenegriekzaadjes, allemaal onzin natuurlijk....en ook altijd in de weer met push-up bh's en bikini's. Nu is het zo dat ik de vorm van mijn borsten wel heel mooi vind, maar de grootte helaas niet. Een b-cup bij een lengte van 1.76 en een gewicht van 65 kilo stelt helaas gewoon niet heel veel voor. Ik word hier ook altijd mee geconfronteerd op het strand, als ik ga zwemmen, in de sauna, maar ook als ik mezelf in de spiegel zie. Daarom heb ik afgelopen weken de stap genomen om op consult te gaan en voor een borstvergroting te gaan. De operatie staat ook al echt snel gepland. 

 

Maaaaarrr, wat een rotreacties krijg ik hierop :( Ik ben er helemaal naar van op dit moment. Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? 

Mijn moeder heeft nachten wakker gelegen en gehuild omdat ze het totale onzin vind. In een gezond lichaam moet je niet snijden, ik ben al zo mooi, waarom zou je vrijwillig een operatie nemen etc.etc. Vervolgens heeft mijn moeder het ook meteen doorverteld aan mijn vader, zusje en broer dus de hele familie bemoeit zich er inmiddels mee. Ik krijg artikelen toegestuurd waarin staat dat de kans op lymfeklierkanker vergroot als je implantaten hebt. Ik zou gek zijn om het te doen omdat er mensen bestaan met borstkanker, hoe durf ik het dan in mijn hoofd te halen mijn gezonde borsten te verminken? Zij zouden jaloes zijn op borsten zoals jij.... En je bent toch zekers barbie niet, ben je zo onzeker, ga aan jezelf werken, wees gewoon blij met hoe je bent. Ik zou mijn geld aan iets goeds moeten besteden aan zoiets, vrijwilligerswerk of iets in die richting. Oja, en ik mag ook wel even langs de psycholoog, of krijg je die er toevallig ook meteen bij?... 

 

In elk geval, ik dacht dat ik wel sterk genoeg was hiervoor maar nu voel ik me echt rot.  Zelf vond ik het al lastig om de knoop door te hakken, want mijn borsten zijn wel mooi maar wel klein. En ook is het lastig omdat je nooit 100% weet wat het effect zal zijn in de toekomst (her-operatie, infecties, zweten/lekken, asiasyndroom etc.) en wat er gebeurt als ik in de toekomst kinderen heb gekregen. Maar als ik daaraan denk, dan kan alles in het leven gevaarlijk zijn en gevolgen hebben. Ik weet dat als ik het uiteindelijk toch niet doe, dat ik elke naakt moment weer zal balen van mijn borsten. 

 

Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en de knoop toch heeft doorgehakt? En hoe voel je je nu met de nieuwe borsten? Of iemand nog ander advies? Mijn operatie is gepland op de 17e deze maand, maar ik weet het echt even niet meer....

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.