Ga naar inhoud

Help, verwijderen? En wat dan?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste berichtje. Ik heb echt adviezen nodig!
Ik ben 24 jaar en ik heb toen ik 18/19 was een borstvergroting ondergaan bij Bergman kliniek in Den Haag.
Ik had toen A75 en wou iets meer, een mooie volle B/C cup. 
Nou dat is het dus niet geworden. Het voelt alsof ik twee zware bowlingballen op mijn borst heb liggen. 
Ik heb al een hele lange tijd last van steken en mijn rug, als mijn vriend of ik eraan zit doet het gewoon pijn.
Als ik mijn bh uitdoet doet het ook gelijk pijn, ik moet ze per direct ondersteunen met mijn arm of handen.
Ik dacht dat dit hoorde in het begin.
Nu ook als ik in de spiegel kijk, vind ik ze afschuwelijk. Ze zijn dik en bovenin veelte vol. 
Ik heb het idee dat er iets aan de hand is. 

Het liefste ga ik morgen onder het mes.
Nu ben ik ook echt ENORM bang wat ik na verwijdering te zien krijg. 
Ik wil geen slappe hangende velletjes maar dit is ook niet mooi.. 
Welke stappen moet ik nu nemen? Kan dit vergoed worden omdat ik veel pijn ervaar aan mijn borst, nek en rug? 

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht! 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Roeppies:

@Laura24 Ik kan je geen advies geven hoor, maar wat vervelend lijkt me dat als je altijd pijn hebt en gewoon niet blij er mee bent. Sterkte en ik hoop dat ze je van de pijn af kunnen helpen en dat je toch mooie borsten krijgt.

 

Bedankt voor je lieve berichtje! :) Ik ga vandaag even in gesprek met mijn zorgverzekering (Zilveren kruis).
Hoop echt dat het vergoed wordt. Ik heb er veel last van. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zilveren kruis net gesproken. Ik moet eerst naar de huisarts, die moet me doorverwijzen naar de chirurg.
En de chirurg moet bepalen of ik in klasse 4 zit qua kapselvorming en/of lekking. 
Ik geloof niet dat ik daarin zit want dat klinkt heel heftig en ik lig zegmaar niet op de grond van de pijn.
Ik zit nu te kijken waar het een beetje betaalbaar is en waar je wellicht in termijnen kan afbetalen want ik 
geloof gewoon niet dat het vergoed gaat worden. Belachelijk eigenlijk, als je hier toch last van hebt moet het
eerst klasse 4 zijn voor het erg genoeg is. :(

@SandyOsVe Ja klopt, ik had gelijk na de operatie steken en pijn en kon er niet aanzitten. 
Chirurg toen een keer gebeld maar dat was allemaal heel normaal en dat zou met de verloop van tijd minder worden.
Naja nu 5 jaar later en eigenlijk alleen maar erger. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het trouwens aan te raden dat als je van A75 naar D80/E80 ging eerst een tussenweg te nemen, kleinere en betere implantaten? Zoals eerst naar een kleine C of B? Ik ben bang dat mijn huid heel erg opgerekt is.
Maar ik ben wel 24 dus ik denk dat het wel het beste is als ik het nu doe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laura24

Wat ontzettend vervelend voor je dat je er zo’n last van hebt. 

 

Ik denk dat je het beste even een consult bij een goede pc kan inplannen. Misschien kan je beter voor een wissel gaan ipv explantatie als je je zorgen maakt over hoe het eruit komt te zien? Maar ik snap dat je daar misschien wat huiverig voor bent na deze ervaring en dat kost natuurlijk ook weer extra..

 

Ik tag @best_boobie even voor je. Zij weet veel meer dan ik. Misschien kan zij jou een beetje op weg helpen. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laura24

 

hoi hoi, 

 

Mocht het overmatige kapselvorming zijn dan is deze er in 4 gradaties, normaal gesproken word het verwijderen vergoed vanaf Baker III, ligt wel een klein beetje aan de zorgverzekeraar, en aan de aanvraag van de pc. wil je nw protheses laten plaatsen dan komen deze voor eigen kosten.

Wil je geen protheses meer en zou er een lift nodig zijn om overtollige huid te verwijderen, komt dit eigenlijk ook altijd voor eigen kosten.

 

De pc doet inderdaad de aanvraag bij de zorgverzekering, en deze gaan kijken of er reden is voor vergoeding verwijderen.

Kleinere protheses laten plaatsen kan altijd, maar ook hier geld, als er dan teveel overtollige huid is, of het dan wel mooi gaat worden zonder een lift, maar dit zijn dingen die een pc je goed kan vertellen.

 

De verschillende gradaties aan overmatige kapselvorming zet ik hier even voor je op een rij.

 

  • Baker 1 – er is geen sprake van een afwijking.
  • Baker 2 – de borst voelt een beetje hard aan, maar ziet er verder normaal uit.
  • Baker 3 – de borst voelt hard aan en ziet er abnormaal uit. Er is nog geen sprake van pijn.
  • Baker 4 – de borst voelt hard aan, ziet er abnormaal uit en aanraken van de borst is pijnlijk.

Dus inderdaad eerst naar een pc en vanaf daar kun je verder.

 

x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie :) 
Ja ik ben veel aan het lezen online over waar andere het hebben laten verwijderen en de ervaringen.
Ik ben ook interesseert in Borstvergroting met eigen vet (lipofilling). 
Misschien is dat een goede optie na de verwijdering van de implantaten. 
Weet iemand er wat van of iemand die daar ervaring mee heeft? :)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laura24

 

Lipofilling word ook wel gedaan, maar hierbij heb je meestal een aantal behandelingen nodig, afhankelijk van het gewenste resultaat, en ook omdat er een max zit aan hoeveel vet er per keer ingebracht kan worden,tevens gaat er een  deel vet na de ingreep weer verdwijnen, daarbij komt ook dat er een behoorlijk prijskaartje aanhangt.

Maar je kunt natuurlijk altijd je licht eens op gaan steken, 

 

Heb je zelf al een idee naar welke pc je zou willen gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.