Ga naar inhoud

Verhoogd risico op lymfeklierkanker door borstimplantaat?? ALCL


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei best_boobie:

Zeker waar. Als je nu de keuze hebt, dan is het goed alle opties even goed te doorlopen, maar ook goed inlezen is erg belangrijk :)

Ben eigenlijk wel retenieuwsgierig wat ze bij Bergman zeggen en of ze met andere prothesen werken!!! Laat je dat even weten Claudia?

 

xx BB

Ja ik hou jullie op de hoogte. Het laat me maar niet los dit, echt vreselijk en zal blij zijn als ik contact heb gehad met mijn PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie
9 uur geleden zei tante-chan:

 

Ik heb begin dit jaar een consult gehad bij Bergman waar mij ook Natrelle is aangeboden. Ik had er een goed gevoel bij maar toch wilde ik nog even van Velthuis horen wat zij zouden bieden. De PC bij Velthuis heeft mij meteen op het risico gewezen van ALCL en daarbij vermeld dat je bij Natrelle een hoger risico hebt. Dit is dus iets waar ik in april op ben gewezen door Velthuis, bij Bergman heeft men er niks over gezegd. Dit was voor mij inderdaad doorslaggevend om voor Velthuis en Mentor te kiezen ondanks ik bij Bergman een leuke familiekorting kreeg. 

 

Wat ik me nu afvraag.. als Velthuis ervan op de hoogte is dan moet Bergman dat toch ook zijn en zijn patiënten informeren. Dat je wellicht alleen met Natrelle werkt zou geen reden mogen zijn om deze risico’s niet te vermelden. 

Hoi!

 

ik ben mij druk aan het inlezen overal. Ik laat mij opereren in April en wil graag weten welk merk en type etc. Je vraag over Bergman, of zij dat ook niet moeten vertellen. Ik ga a.s. woensdag naar Bergman Clinic in Bilthoven. Eerst ga ik wachten of zij er zelf iets benoemen over dit riscio en anders begin ik er zelf over. 

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei L.HR:

Hoi!

 

ik ben mij druk aan het inlezen overal. Ik laat mij opereren in April en wil graag weten welk merk en type etc. Je vraag over Bergman, of zij dat ook niet moeten vertellen. Ik ga a.s. woensdag naar Bergman Clinic in Bilthoven. Eerst ga ik wachten of zij er zelf iets benoemen over dit riscio en anders begin ik er zelf over. 

 

:)

Ben heel benieuwd, laat je het weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik ONGELOFELIJK blij met de keuze voor mijn PC.

Ze heeft me net terug gebeld over dit onderwerp. Zij had het nieuws ook gekregen en is direct op onderzoek uit gegaan.

 

Het is niet wetenschappelijk bewezen dat Natrelle implantaten een verhoogd risico hebben op het krijgen van ALCL. Wel is het inderdaad zo dat deze protheses ruwer zijn dan bijvoorbeeld Mentor of Eurosilicone.

De Bergman opereert inmiddels al heel wat jaren met de Natrelle en ze hebben nog nooit iemand gezien die ALCL heeft.

Zij vertelde mij dat ze een tijdje terug wel een dame op het spreekuur had gehad waarvan ze het vermoeden hadden dat zij ALCL had, Deze dame hebben ze toen direct geopereerd en tevens weefsel afgenomen voor onderzoek en het bleek uiteindelijk GEEN ALCL te zijn.

 

De Mentor protheses daar werken ze in principe niet mee, maar zij gaat zich nu in de Mentor verdiepen voor mij en kijken welke protheses overeen zouden komen met de Natrelle die ik zou krijgen qua volume,projectie,breedte enz enz.

 

6 Februari heb ik toch een afsraak met mijn PC staan voor een laatste passessie en tegen die tijd zei ze heeft zij van alles voor mij uitgezocht en gaan we dat dan bespreken. Als ik dan toch besluit dat ik een geruster gevoel heb als ik mentor protheses zou krijgen dan gaat zij die voor mij bestellen.

 

Dit alles bevestigd voor mij alleen maar dat ik geen betere keuze voor een PC had kunnen maken, Wat een ongelofelijk lieve en zorgzame vrouw zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Claudiat:

Wat ben ik ONGELOFELIJK blij met de keuze voor mijn PC.

Ze heeft me net terug gebeld over dit onderwerp. Zij had het nieuws ook gekregen en is direct op onderzoek uit gegaan.

 

Het is niet wetenschappelijk bewezen dat Natrelle implantaten een verhoogd risico hebben op het krijgen van ALCL. Wel is het inderdaad zo dat deze protheses ruwer zijn dan bijvoorbeeld Mentor of Eurosilicone.

De Bergman opereert inmiddels al heel wat jaren met de Natrelle en ze hebben nog nooit iemand gezien die ALCL heeft.

Zij vertelde mij dat ze een tijdje terug wel een dame op het spreekuur had gehad waarvan ze het vermoeden hadden dat zij ALCL had, Deze dame hebben ze toen direct geopereerd en tevens weefsel afgenomen voor onderzoek en het bleek uiteindelijk GEEN ALCL te zijn.

 

De Mentor protheses daar werken ze in principe niet mee, maar zij gaat zich nu in de Mentor verdiepen voor mij en kijken welke protheses overeen zouden komen met de Natrelle die ik zou krijgen qua volume,projectie,breedte enz enz.

 

6 Februari heb ik toch een afsraak met mijn PC staan voor een laatste passessie en tegen die tijd zei ze heeft zij van alles voor mij uitgezocht en gaan we dat dan bespreken. Als ik dan toch besluit dat ik een geruster gevoel heb als ik mentor protheses zou krijgen dan gaat zij die voor mij bestellen.

 

Dit alles bevestigd voor mij alleen maar dat ik geen betere keuze voor een PC had kunnen maken, Wat een ongelofelijk lieve en zorgzame vrouw zeg.

Het klopt idd dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat specifiek Natrelle meer ALCL veroorzaakt.. maar!! Wel is het bewezen dat geruwdere prothesen (waar Natrelle onder valt) meer kans erop geven.
Dus we moeten wel eerlijk blijven omgaan met de info die erover is ;) 

En idd, het is zeldzaam, een zeldzame ziekte, dus kan zomaar zo zijn, dat een kliniek er nog nooit mee te maken gehad heeft! Heel logisch... Als je alle info hierboven leest in dit topic, ,dan zie je ook dat het heel zeldzaam is..  |

Wel fijn hoor, dat ze moeite gaat doen om te kijken of Mentor een optie is.. Succes met je keuze straks!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Jaydee:

@best_boobie, en hoe zit het eigenlijk met Motiva protheses? Zijn die niet geruwd? Erg hoor.... ik weet nog niet eens wat ik in mijn eigen lichaam heb zitten :blush:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Geen zorgen dus ;) 

:53: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @best_boobie. Maakte me zowiezo geen zorgen hoor. Want als ik die double bubble niet had gehad, dan had ik de Natrelle protheses gewoon gehouden. Ik maak me hier niet zo druk om. Was alleen benieuwd en vind het eigenlijk erg slordig van mezelf dat ik dit niet wist. Heb net, nadat ik jou had getagd, ook even gegoogled en kwam daar ook die nano-textuur tegen. Maar nogmaals; meer uit interesse, dan uit angst :D.

Maar lief dat je het even voor me hebt opgezocht (lazy me :blush:)

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Jaydee:

Thanks @best_boobie. Maakte me zowiezo geen zorgen hoor. Want als ik die double bubble niet had gehad, dan had ik de Natrelle protheses gewoon gehouden. Ik maak me hier niet zo druk om. Was alleen benieuwd en vind het eigenlijk erg slordig van mezelf dat ik dit niet wist. Heb net, nadat ik jou had getagd, ook even gegoogled en kwam daar ook die nano-textuur tegen. Maar nogmaals; meer uit interesse, dan uit angst :D.

Maar lief dat je het even voor me hebt opgezocht (lazy me :blush:)

:53:

Ach, had toevallig ff goed internet, dus was snel opgezocht :45: 

En, moet heel eerlijk bekennen dat ik het me dus zelf ook al een paar keer afgevraagd heb, maar het niet opgezocht heb.. Steeds vergat ik het weer omdat er iets tussen kwam, dus, eigenlijk moet ik je bedanken :P 

Bij deze: Bedankt voor je luiheid :45: 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 5-1-2018 om 10:51 zei Dreamcatcher:

 

Heb zelf ook Polytech, dit zijn implantaten met een polyurethaancoating (niet de 'ingroeiende' Microthane, maar Polytxt). Schrok er ook van, maar lees het geweldig uitgebreide bericht van @Gabriella82 hierboven maar eens en dan met name het citaat. Dat is dus beter nieuws! Toch nare berichtgeving zo, he? 

 

Je kan natuurlijk altijd even met de kliniek bellen en je zorgen uitspreken. Ik denk dat ze je gerust zullen stellen.

Hi Dreamcatcher, weet jij wat precies t verschil is tussen die Microthane of Polytxt? Dat is mij niet geheel duidelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desi3:

Hi Dreamcatcher, weet jij wat precies t verschil is tussen die Microthane of Polytxt? Dat is mij niet geheel duidelijk...

De microthane is die met dat polyurethaan laagje. De polytxt is de gewone geruwde prothese. Had ik dat niet gezegd? Daarom gaf ik dat voorbeeld met plaatje van de catalogus in pb ;)

 

Sorry dat ik me er even mee bemoei, kom het toevallig tegen :P

 

Xxx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Desi3:

@best_boobie Hahaha nee geeft niks! Oh maar omdat Dreamcatcher zegt “dit is niet de ingroeiende microthane, maar met een polyurethaan coating” ... maar dit is dus gewoon een “normale prothese” zoals alle andere? 

Oh sorry, dat heb ik niet gezien!

Microthane is idd de polyurethaan en de polytxt is een gewone geruwde. Maar als @Dreamcatcher hier meer of iets anders over weet. Ik heb lang niet gekeken hoe het in elkaar zat bij die polytech, had er te weinig interesse in, maar laatst toch maar gedaan en zover ik kan achterhalen, zit het dus zo hihi

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei best_boobie:

Oh sorry, dat heb ik niet gezien!

Microthane is idd de polyurethaan en de polytxt is een gewone geruwde. Maar als @Dreamcatcher hier meer of iets anders over weet. Ik heb lang niet gekeken hoe het in elkaar zat bij die polytech, had er te weinig interesse in, maar laatst toch maar gedaan en zover ik kan achterhalen, zit het dus zo hihi

 

Xxx

Hey dames, ik was inderdaad in de war :-) Microthane is polyurethaan. Excuus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎-‎2‎-‎2018 om 11:10 zei Desi3:

@best_boobie Hahaha nee geeft niks! Oh maar omdat Dreamcatcher zegt “dit is niet de ingroeiende microthane, maar met een polyurethaan coating” ... maar dit is dus gewoon een “normale prothese” zoals alle andere? 

 

12 uur geleden zei Dreamcatcher:

Hey dames, ik was inderdaad in de war :-) Microthane is polyurethaan. Excuus!

@Desi3
Tadaaaaaaaaa ;):P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hallo dames 

Over dit onderwerp lees ik me graag in! Ik heb vanaf augustus een harde rechter borst ! Niet echt pijn alleen als mijn meisjes ertegen aan zitten maar dacht zal wel door stress komen want in die maand hebben wij een inval meegemaakt die niet echt zacht verliep voor mijn vriendje helaas ! Dus dacht zal wel over gaan! Na 4 maanden gewacht hopend dat hij naar huis mocht komen en met mij samen onderzoeken etc zou bewandelen ging dat niet door en moeat ik wel van de mensen om me heen! Dus afspraak pc en en einde gesprek kreeg ik een horror folder van wat het kan zijn alcl maar geen paniek eerst echo en daar kwam uit vocht rondom de prothese ! Op de echo geen breuk te zien ! Dus al met al leken ineens mijn symptonen niet meer te lijken op inkapseling maar heel veel op het alcl ! Mijn zorgen duidelijk gemaakt aan pc kon ook week erop net nog voor zijn vakantie komen en daar zei heel nuchter die kans is wel heel klein en we kunne mri doen maar heeft geen meer waarde ! We moeten zoiezo operen weghalwn schoonmaken en plaatsen dan nieuwe! Motiva oke huh dus valt allemaal wel dan ?? Zag me begravenis al! ( heb ook baarmoederhalskanker gehad 2 jaar geleden) dus jaaaaa wel paniek! Het weefsel gaat dan daarna naar patholooog! Ik heb ook natrelle !! Ik vind het nu nog eng en kan er pas meer over weten na 8 jan ook qua kisten vergoedingen etc.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sippy zei:

Hallo dames 

Over dit onderwerp lees ik me graag in! Ik heb vanaf augustus een harde rechter borst ! Niet echt pijn alleen als mijn meisjes ertegen aan zitten maar dacht zal wel door stress komen want in die maand hebben wij een inval meegemaakt die niet echt zacht verliep voor mijn vriendje helaas ! Dus dacht zal wel over gaan! Na 4 maanden gewacht hopend dat hij naar huis mocht komen en met mij samen onderzoeken etc zou bewandelen ging dat niet door en moeat ik wel van de mensen om me heen! Dus afspraak pc en en einde gesprek kreeg ik een horror folder van wat het kan zijn alcl maar geen paniek eerst echo en daar kwam uit vocht rondom de prothese ! Op de echo geen breuk te zien ! Dus al met al leken ineens mijn symptonen niet meer te lijken op inkapseling maar heel veel op het alcl ! Mijn zorgen duidelijk gemaakt aan pc kon ook week erop net nog voor zijn vakantie komen en daar zei heel nuchter die kans is wel heel klein en we kunne mri doen maar heeft geen meer waarde ! We moeten zoiezo operen weghalwn schoonmaken en plaatsen dan nieuwe! Motiva oke huh dus valt allemaal wel dan ?? Zag me begravenis al! ( heb ook baarmoederhalskanker gehad 2 jaar geleden) dus jaaaaa wel paniek! Het weefsel gaat dan daarna naar patholooog! Ik heb ook natrelle !! Ik vind het nu nog eng en kan er pas meer over weten na 8 jan ook qua kisten vergoedingen etc.. 

Macabere autocorrect heb jij zeg :P
Je laatste zin in combinatie met die begrafenis die je jezelf al zag regelen ;)
Sorry, moest er even om lachen.. 

Inhoudelijk had ik natuurlijk al contact met je, vandaar alleen even deze reactie

 

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.