Ga naar inhoud

6 weken na de operatie, wanneer worden mijn borsten zachter


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben 6 weken geleden geopereerd, heb Mentor 230 cc anatomisch gekregen. 

 

Het ziet er mooi uit, ben tevreden, maar ik vind ze best stug en hard nog en voel de randen best wel.

 

Zou dat nog veranderen of blijft dit zo?

 

En zou het nog iets meer gaan hangen als ik geen sport bh neer draag? 

 

Het litteken zit nu net niet in de borstplooi maar iets erboven.

 

Zou graag ervaringen van jullie lezen!

 

groetjes, MamaMia 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu ook 6 weken PO en vraag me precies hetzelfde af. Wanneer worden ze zachter en gaan ze hangen als je snachts en overdag geen sportbh meer draagt? Wat voor BH moet je eigenlijk wel dragen? Niks past want die boobies zijn nog zo hard.

 

Een van mijn littekens zit wel al mooi in de plooi maar de ander nog niet. 

 

Ik denk dat we nog ff geduld moeten hebben. Kan nooit de bedoeling zijn dat ze zo hard blijven :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Jullie moeten inderdaad nog even geduld hebben.. Dat kan wel tot een jaar of iets langer duren voordat de gel zacht is. Zie hier een antwoord van best_boobie: 

 

Ik wist nog dat ik dat gelezen had :) Ik heb zelf hydrogels en die zijn al wat eerder zacht (is mijn ervaring). 

 

En ja als je geen hangers wilt moet je overdag gewoon een bh dragen. Als een beugelbh niet past of niet lekker zit doordat je protheses nog hard zijn kan je als je geen sportbh’s wilt dragen beugelloze bh’s kopen. Deze bijvoorbeeld van Freya: https://superbra.nl/collections/bhs/products/deco-bh-zwart?variant=48477850324 

 

Maar nu je nog zo kort po bent wil je denk ik nog niet zo’n dure kopen, omdat je maat nog niet zeker is? Ik weet wel dat dames voorgevormde beugelloze bh’s voorheen ook wel bij de Primark kochten. Zie bijvoorbeeld de foto’s van Koko. 

 

Je borsten krijgen vanzelf dat ze wat meer natuurlijker gaan vallen en worden ook zachter maar geef dat echt nog even de tijd. Dat kan dus allemaal nog wel tot een jaar po of zelfs iets langer duren. 

 

Succes! xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei B00bies:

 

Jullie moeten inderdaad nog even geduld hebben.. Dat kan wel tot een jaar of iets langer duren voordat de gel zacht is. Zie hier een antwoord van best_boobie: 

 

Ik wist nog dat ik dat gelezen had :) Ik heb zelf hydrogels en die zijn al wat eerder zacht (is mijn ervaring). 

 

En ja als je geen hangers wilt moet je overdag gewoon een bh dragen. Als een beugelbh niet past of niet lekker zit doordat je protheses nog hard zijn kan je als je geen sportbh’s wilt dragen beugelloze bh’s kopen. Deze bijvoorbeeld van Freya: https://superbra.nl/collections/bhs/products/deco-bh-zwart?variant=48477850324 

 

Maar nu je nog zo kort po bent wil je denk ik nog niet zo’n dure kopen, omdat je maat nog niet zeker is? Ik weet wel dat dames voorgevormde beugelloze bh’s voorheen ook wel bij de Primark kochten. Zie bijvoorbeeld de foto’s van Koko. 

 

Je borsten krijgen vanzelf dat ze wat meer natuurlijker gaan vallen en worden ook zachter maar geef dat echt nog even de tijd. Dat kan dus allemaal nog wel tot een jaar po of zelfs iets langer duren. 

 

Succes! xx 

Gelukkig maar, geeft me hoop.!dank jullie wel!

 

zal de maat dan nog veel veranderen? En hoe lang duurt dat dan. Worden ze dan groter of kleiner? Of gewoon anders.. haha.

 

ik heb namelijk al een paar bh's gekocht in 75c. Met beugel. Geen push up. Zit op zich gewoon prima. Kan geen kwaad toch? 

 

Fijn dit forum als er twijfels zijn!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Sheann:

Ik ben nu ook 6 weken PO en vraag me precies hetzelfde af. Wanneer worden ze zachter en gaan ze hangen als je snachts en overdag geen sportbh meer draagt? Wat voor BH moet je eigenlijk wel dragen? Niks past want die boobies zijn nog zo hard.

 

Een van mijn littekens zit wel al mooi in de plooi maar de ander nog niet. 

 

Ik denk dat we nog ff geduld moeten hebben. Kan nooit de bedoeling zijn dat ze zo hard blijven :rolleyes:

Nee dat dacht ik ook, ik wil niet van die harde ballen. Juist een beetje natuurlijk. Ben er wel heel blij mee verder! Slaap jij nu zonder bh of met? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mamamia ik heb vannacht voor het eerst zonder BH geprobeerd te slapen en alleen maar met een  strak spaghetti topje maar na een uur heb ik hem weer aangedaan. Ik heb sowieso nog heel veel pijn als ik achterover ga zitten of liggen dus met of zonder BH ben ik ieder uur wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mamamia:

Gelukkig maar, geeft me hoop.!dank jullie wel!

 

zal de maat dan nog veel veranderen? En hoe lang duurt dat dan. Worden ze dan groter of kleiner? Of gewoon anders.. haha.

 

ik heb namelijk al een paar bh's gekocht in 75c. Met beugel. Geen push up. Zit op zich gewoon prima. Kan geen kwaad toch? 

 

Fijn dit forum als er twijfels zijn!

 

 

 

Als jij van  je pc gewone bh’s mag dragen na 6 weken (dat is meestal zo, maar sommige pc’s houden bijv 8 weken aan), dan is dat geen probleem.

 

Ja, je maat kan nog veranderen. Met drie maanden po weet je ongeveer hoe je borsten er uit komen te zien en wat je maat is (maar ze kunnen dus ook daarna nog iets veranderen). Dus voor die tijd zou ik  zekerheidshalve niet al te veel bh’s in slaan. Met drie maanden zijn waarschijnlijk je protheses mooi gezakt, de huid opgerekt, is de zwelling weg en de spier ontspannen (bij dual plane plaatsing). Ze ogen dan ook iets natuurlijker. Het kan natuurlijk bij jou ook iets langer duren of zelfs wat sneller gaan. Iedereen herstelt immers anders. Met dual plane plaatsing worden ze waarschijnlijk nog iets groter als de spier ontspant en bij voor de spier plaatsing nog iets kleiner als straks alle zwelling weg is (en die nu nog niet helemaal weg is). Ik heb een plaatsing voor de spier en bij mij was na ruim 7 weken het vocht al weg.  

2 uur geleden zei Sheann:

@Mamamia ik heb vannacht voor het eerst zonder BH geprobeerd te slapen en alleen maar met een  strak spaghetti topje maar na een uur heb ik hem weer aangedaan. Ik heb sowieso nog heel veel pijn als ik achterover ga zitten of liggen dus met of zonder BH ben ik ieder uur wakker.

 

Ik sliep nog vrij lang met sportbh, omdat ik dat gewoon fijn vond en dat veilig voelde. Als het niet lekker slaapt zonder, dan zou ik hem nog lekker even aanhouden. 

 

 

2 uur geleden zei Sheann:

@B00bies dat dacht ik al. Geduld, geduld, geduld :)

 

Ik heb nu deze van de HM gekocht maar weet niet of hij goed is
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0510060001.html

 

 

Mooie bh! Let er vooral op dat je bh je borsten voldoende ondersteunt, dan houd je ze het mooist. Tip: Ga een keer naar een goede lingeriespeciaalzaak en laat je daar opmeten  dan weet je wat nu je maat is en dan krijg je ook goede bh’s aangemeten. Superbra in Rotterdam kan ik jullie aanraden, maar ik weet niet waar jullie wonen. Ik ging van een 70F bij de Hunkemoller (Europese maat) naar een 60FF (Engelse maat) en kwam er zo ook achter dat mijn vroegere bh’s niet voldoende ondersteunde. Een bh kost daar ongeveer tussen de 35 en 60 euro. Zoek anders een goede bh speciaalzaak bij jullie in de buurt. Merken als Marie Jo of Prima Donna zijn heel duur, maar merken als Gossard, Freya of Panache zijn nog wel betaalbaar. 

 

Succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.