Ga naar inhoud

Depressie ? Help


Nicole1996

Aanbevolen berichten

Goedemiddag dames,

 

ik had een vraag, sinds week 4 ben ik in een soort depressie terecht gekomen, ik eet niet meer, ben 9 kilo kwijt en slapen gebeurd ook niet echt meer.. Ik ben blij met mijn borsten maar als ik de stap niet had gezet had ik me lichamelijk niet zo slecht gevoeld. Ik ben zo gespannen dat de pijn van me armen naar mijn borsten trekt en soms krijg ik dan een paniekaanval, ik ga vanaf 8 januari al naar een psycholoog maar weet mij even geen raad meer.. ik heb het idee dat ik mezelf niet meer accepteer na mijn BV. Ik ben nu bijna 8 weken po. Ik wou mijn verhaal even delen om misschien wat tips te krijgen want ik ben echt een bonk spanning en angst.. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Nicole1996:

Goedemiddag dames,

 

ik had een vraag, sinds week 4 ben ik in een soort depressie terecht gekomen, ik eet niet meer, ben 9 kilo kwijt en slapen gebeurd ook niet echt meer.. Ik ben blij met mijn borsten maar als ik de stap niet had gezet had ik me lichamelijk niet zo slecht gevoeld. Ik ben zo gespannen dat de pijn van me armen naar mijn borsten trekt en soms krijg ik dan een paniekaanval, ik ga vanaf 8 januari al naar een psycholoog maar weet mij even geen raad meer.. ik heb het idee dat ik mezelf niet meer accepteer na mijn BV. Ik ben nu bijna 8 weken po. Ik wou mijn verhaal even delen om misschien wat tips te krijgen want ik ben echt een bonk spanning en angst..

Hi Nicole. Jeetje wat naar voor je zeg. 9 kilo kwijt in zo weinig weken, dat is inderdaad écht niet goed. Je bent wel blij met je borsten geef je aan, dus ik denk dat de operatie misschien wat los heeft gemaakt bij je. De narcose zal dit versterken.. ik heb gelezen dat dit ook echt een aanslag is op je lichaam. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds de operatie ook niet lekker in mijn vel zit, en dit blijkt vaker voor te komen. Een collega van mij kwam na zijn operatie in een burn out/ depressie terecht. Vaak als je even ''rust'' hebt en thuis zit, komt de spanning van afgelopen jaren er uit die je wellicht niet goed verwerkt hebt. Goed dat je in ieder geval al naar een psycholoog gaat. Heb je enig idee waarom je jezelf niet meer accepteert na de operatie? Het is juist heel goed dat je de stap hebt durven te nemen. Er zijn zoveel vrouwen die het zouden willen doen, maar de stap niet durven te nemen of überhaupt het geld er niet voor hebben. Maar goed, ik snap dat het moeilijk is om zo te denken, ik zelf voel me ook totaal niet lekker in mijn vel dus het is wel herkenbaar! In ieder geval heeeel veel sterkte en ik hoop dat je je gauw beter voelt xxx Liefs
 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicole1996, wat een vervelend bericht. Waarschijnlijk zit er meer dwars bij jou en is de operatie gewoon de trigger geweest om alle negatieve gevoelens naar boven te laten komen. Probeer met je psycholoog uit te vogelen wat je allemaal dwars zit, zodat je daar actie op kunt ondernemen. Ze vergelijken een bv heel vaak met een kind krijgen. Veel mensen hebben na een paar dagen ook echt last van "kraamtranen". En na een bevalling krijgen sommige vrouwen een postnatale depressie en ik denk dat je jouw gevoelens daarmee wel kunt vergelijken. 

Bij mij is het juist net andersom; na een heel vervelend jaar zat ik begin december tegen een burn-out aan. Ik heb daarmee ook bij een psycholoog gelopen en dat heeft me wel wat inzichten gegeven. Ik heb nu na mijn operatie van 8 december juist bewust 6 weken vrijaf gekregen van mijn leidinggevende, om zowel lichamelijk als geestelijk wat op te knappen. En dat gaat wel de goede kant op. 

Ik hoop voor jou dat je ook snel weer van het leven en alles wat daarbij hoort zult kunnen genieten, want uit ervaring weet ik dat je beter je been kunt breken, dan dat je in een depressie belandt. Ik wens je heel veel sterkte, meis. 

 

Veel liefs, Jaydee 

 

P.S: Voor jou ook heel veel sterkte @Desi3. Alles komt goed, schatjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.