Spring naar bijdragen
Borsten Forum
Jipjanneke

Jipjanneke : ? 2017 : Dr. Schwencke : Deventer Ziekenhuis

Recommended Posts

11 uur geleden zei Jipjanneke:

Dag 'Doe ik het of niet',

Nee, de griep blijft nog even. Heb begrepen van mensen om mij heen dat hij ook heel hardnekkig is. Maar ik doe het nog rustig aan deze week. Rustig weer wat dingen oppakken.

Ach ja, betonnen schouders....heel herkenbaar. Wat goed dat je fysiotherapeut/kinesist dat zo opmerkt. Ik denk inderdaad dat dit zeker zou kunnen. Wel denk ik dat het een tijdje duurt voordat je schouders wat meer kunnen ontspannen...ze hebben zolang in de 'aan' houding gestaan. 

Wat goed te horen dat je nu al merkt dat je lage rugpijn weg is en je nek/schouders nog niet vast zitten. Heb je nog wel 'gevoelige' schouders? Dat wil zeggen, dat als iemand ze flink masseert dat het nog pijnlijk kan zijn? Dat bedoel ik met dat het misschien wat langer kan duren voordat de pijn helemaal weg is.

ja inderdaad...buik kun je intrekken, maar borsten niet. Voelde altijd vervelend. Ik knuffel sowieso maar een select groepje mensen...die ik heel erg vertrouw en waar ik me veilig bij voel. Maar dan toch..voelde altijd vervelend. En nu....is helemaal niet meer aan de orde. Zo fijn!

oh, die damart heeft mooie bh's zonder beugel zeg! Want ik moet zeggen dat ik vandaag weer mijn sportbh heb aangedaan..want na meer dan tien bh's te hebben gepast gisteren...is alles wat meer geïrriteerd geraakt. Sport bh is dan heerlijk veilig he?

Ik ga heerlijk op zoek...dank je wel voor de tip!

Groet JipJanneke

Ik heb jammer genoeg niemand in huis die mijn schouders masseert. :139: Maar ik gun mezelf een wellnessweekend met massage zodra mijn littekens en boobies dat aankunnen. Misschien boek ik gewoon eens een sessie bij de kinesist/fysio om het allemaal wat los te maken zonder dat het binnen de week weer vast zit van zodra ik terug op mijn buik kan liggen. Dat zie ik mezelf nog niet doen. Dat gaat nog pijn doen vanwege die harde stukjes die er nog in zitten. :kez_11:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2018 om 11:35 zei Doe ik het of niet?:

Hoi @Jipjanneke en @claddie

Hoe gaat het met jullie ondertussen?

Mijn wondje ziet er ondertussen super uit. Ik verzorg het nog 2 keer per dag maar volgens mij en Best_boobie is het bijna dicht. :43: Over 4 weken heb ik terug controle; dan ben ik 12 weken post OP.

Ik heb van mijn PeeCee het advies gekregen om mijn BH's minder te gaan dragen - ik draag ze 's avonds en 's nachts al niet meer maar hij bedoelde ook overdag.

Hebben jullie dat advies ook gekregen en weten jullie wat daar de reden voor is?

Ik heb gisteren dus de hele dag zonder gelopen en dat voelde wel erg fijn na jaren in een keursliijf te hebben gezeten. :01:

Maar ik voelde het wel bij het autorijden en 's avonds was de linkerkant wat harder, volgens mij.

Hi @Doe ik het of niet? hier gaat het eigenlijk supergoed! Is natuurlijk al een half jaar geleden ook. Merk alleen als ik echt de hele dag sport dat het nog steeds opzwelt, maar volgens mn pc kan dat tot een jaar duren helaas.. 

Ik heb wel echt de sportbh mega lang gedragen, omdat ik die gewoon het lekkerst vond zitten trouwens, maar 's nachts niet inderdaad. 

Hoe gaat het met jou nu?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei claddie:

Hi @Doe ik het of niet? hier gaat het eigenlijk supergoed! Is natuurlijk al een half jaar geleden ook. Merk alleen als ik echt de hele dag sport dat het nog steeds opzwelt, maar volgens mn pc kan dat tot een jaar duren helaas.. 

Ik heb wel echt de sportbh mega lang gedragen, omdat ik die gewoon het lekkerst vond zitten trouwens, maar 's nachts niet inderdaad. 

Hoe gaat het met jou nu?

hoi @claddie; met mij gaat het goed. Mijn wond is nu dicht. En ik vertrek eind van de week op skivakantie. Ik hoop dat het dicht blijft. :65::65:

Mijn PeeCee gaf het advies om behalve 's avonds en 's nachts ook overdag zonder BH te lopen (als het uitkomt :kez_11:). Vandaag heb ik geprobeerd te werken zonder - maar rond half drie heb ik toch maar weer een lichte sportBH aangetrokken - het voelde gelijk een stuk lekkerder. Ik durf ook nog geen andere BH's aan. Misschien koop ik op vakantie wel een zachte nieuwe BH. Ik heb nu 85 B/C.

Begin maart heb ik nog eens een controle. Toen het wondje nog erg was zag ik de huisarts of de PeeCee wekelijks.

En ik vind ze nog steeds mooi, makkelijk en fijn om vast te pakken. :56:

Ik zou er ook wat op kunnen aanmerken maar ik wacht nog even tot juni of zo - er veranderd vast nog van alles.

Maar het positieve overweegt momenteel.

En fijn dat het ook met jou goed gaat. :43:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 'doe ik het of niet',

Fijn dat de wond dicht is. Dat was mijn grootste angst, dat ik een wond(je) zou hebben die maar niet dicht zou gaan. Gelukkig ging het bij mij aardig snel dicht en is het nu hele zachte huid geworden.

En wauw, op skivakantie..wat fijn! Rustig aandoen en elke keer goed voelen hoe alles 'erbij hangt' (ahum). En er misschien maar rekening mee houden dat je maar halve dagen kunt skien of dat je soms een dagje gaat wandelen (of alleen apre-ski, haha)

Wat goed...zonder bh...dat zal lang geleden zijn geweest dat zoiets kon of niet? Ik kan het me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan! De laatste dagen heb ik weer erg veel last van mijn borsten. Vooral de zijkanten, omdat ik graag op mijn zij slaap. Dan komt er toch veel druk op de zijkanten van mijn borsten en heb ik daar de hele dag last van. Daarom draag ik wel mijn sportbh overdag. Dat voelt fijner.

En wat een fijn gevoel dat je zo vaak gecontroleerd werd door een arts...gaf dat een veilig gevoel? 

En inderdaad...er zal nog zoveel veranderen. Zo heb ik nog aan de zijkanten van mijn borsten van die 'flapjes'...waar de huid samen is gekomen. Dat is aardig lastig met het passen (en dus ook dragen) van nieuwe bh's. Daarom heb ik ervoor gekozen om weer een duurdere bh aan te schaffen. Die passen gewoonweg beter...welke maat je blijkbaar dus hebt. Maar ik heb ook een goedkopere bh in de uitverkoop gekocht. Heel fijn!

Nou, heel veel skiplezier, ik hoop dat alles goed gaat en geniet er enorm van!

Groet JipJanneke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @Jipjanneke; bedankt voor je adviezen.

Ik neem ze zeker ter harte.

Ja, ik zonder BH was vroeger geen optie. :139: Maar nu voelt het zo lekker vrij aan. :01:

Ik ben benieuwd wat mijn skivrienden gaan zeggen. 2 weten er van en 2 niet.

Ik voel toch ook nog iets als ik op mijn zij probeer te liggen. Dat laat ik dus maar achterwege dan - ik slaap ondertussen trouwens erg lekker op mijn rug.

Die extra controles bij de HA had ik zelf aangevraagd voor de zekerheid - ze zei altijd dat alles in orde was en had ook niet in de gaten dat er achter mijn korstjes gaatjes ontstonden. Toen het eerste gaatje zichtbaar werd en ik de PeeCee inlichtte mocht ik heel snel langskomen en die heeft dan alle korstjes eraf gehaald en nog 2 hechtingen verwijderd en toen werd het gat eerst alleen maar groter.

Maar nu is het dus dicht en hopelijk blijft dat zo.

En die flapjes (tuitjes?) heb ik ook - ik hoop dat dat nog bijtrekt. Maar al bij al ben ik nog steeds blij.

Mocht je een fijn BHmerk tegenkomen; laat het even weten dan want ik heb geen flauw idee waar te beginnen. hetzal in het begin veel uitproberen zijn.

Ik ga zeker genieten van mijn skivakantie - maar het forum zal niet ver weg zijn. Ik heb nu al stress want ik zal 2 dagen geen wifi hebben. Oh nee! :help:

Ook voor jou nog een fijn herstel. X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Premium Theme Designed By IBTheme.com