Ga naar inhoud

Jipjanneke : ? 2017 : Dr. Schwencke : Deventer Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Dag beste mensen,

 

Ik ben medio september geopereerd...toch eindelijk voor een borstverkleining gekozen. En had het echt veel eerder moeten doen. 

Mijn herstel ging best goed, alhoewel na het verwijderen van de pleisters en de hechtingen ik wel een kleine terugval had gekregen. Ik was zo bang dat alles zo uit elkaar zou vallen! Dus deed opeens veel rustiger aan (alhoewel ik in de week daarvoor al aardig zelf wat kon - haren wassen, aankleden).

Nu is het dus het nieuwe jaar en inmiddels al vijf a zes weken geleden dat de operatie heeft plaatsgevonden...

en nu begin ik steeds meer te doen (en vooral ook te willen doen) en het valt me vies tegen. Ik ben rechtshandig en omdat ik nu steeds meer wil doen (beetje strijken, de woonkamer stofzuigen, administratie) merk ik dat ik veel meer pijn begin te krijgen in mijn borst(en). Vooral mijn rechterborst moet het ontgelden. Als ik dan twee dagen niets doe, dan gaat het wel beter. Maar ja, ik wil op een gegeven moment wel wat meer dingen gaan doen, toch? Mijn man (die veel te lief is), doet voornamelijk alles in het huishouden, en daar begin ik me wel een beetje schuldig over te voelen. Waardoor ik weer meer ga doen, waardoor ik weer meer pijn ga krijgen....

zucht

Over vier weken heb ik mijn nieuwe controle op het ziekenhuis bij de chirurg.

Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee? Zal ik nog steeds rustiger aan doen en wachten op de controle-afspraak of zal ik het ziekenhuis bellen en vertellen over mijn klachten? Ik had echt verwacht dat ik na vijf a zes weken weer mijn normale gang van zaken kon gaan oppakken namelijk!

Heeft een van jullie hier ervaring mee? want ik kan er zo 123 niets over terugvinden op het internet of hier in het forum (kan ook niet alles bekijken..het is zoveel!)

 

Nou, ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen met advies of tips!

 

Groet JipJanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jipjanneke. Wat erg om te horen dat het slechter gaat. Ik loop wat achter op jou met mijn BVK. Ik ben morgen 4 weken post OP. Ik had gisteren ook zo wat in huis gedaan en dat voelde ik 's avonds ook. Vandaag ben ik mijn eerste dag gaan werken en dat viel vies tegen. Ik denk dat de uitdaging bij een BVK is dat je je, ondanks het feit dat je je goed voelt toch rustig moet houden. Dat blijkt wel uit jouw verhaal ook. Je bent goed omringd, lees ik, maak er gebruik van zou ik zeggen. En ik zou het ziekenhuis bellen met je klachten ook; misschien is er nog iets anders aan de hand.

Veel sterkte nog met je herstel en het is altijd fijn een BVK-collega te treffen. Waar en door wie ben je geopereerd eigenlijk? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 'doe ik het of doe ik het niet' (alhoewel dat nu wel duidelijk is, toch?),

 

Oh vervelend te horen dat het werken nog vies tegenvalt. Ik hoop dat het snel beter met je gaat. Ben je tevreden met het resultaat? En heb je nog andere klachten?

Gelukkig kan mijn man inderdaad veel helpen en het accepteren dat het huishouden niet op mijn rolletjes loopt is ook een goede mindfullness-oefening, haha!

Ik zal het ziekenhuis bellen...kijken wat ze erover te zeggen hebben.

Mijn operatie was trouwens in het Deventer Ziekenhuis, door plastisch chirurg Mevrouw Schwencke. Een vriendin van me had tien jaar geleden dezelfde operatie gehad (wel door een andere chirurg), maar aangezien Deventer dicht bij mijn huis is, vond ik dat bovenal ook prettig. Ik ben heel tevreden door alles rondom de operatie (ook daarvoor en daarna).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi dames, wat vervelend om te lezen zeg! Ik ben zelf in juli geopereerd (half jaar geleden nu) en moet zeggen dat ik na een week of 4 a 6 echt alles wel weer deed. Alleen merk nog steeds dat als ik heel veel gedaan heb op een dag of na een hele ochtend sporten dat ik dan nog steeds veel vocht in mn borsten heb. Heb hier de PC ook over gesproken en die geven ook aan dat dit normaal is. 

 

Hopelijk verdwijnen jullie klachten snel!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Claddie,

Oh kijk...eigenlijk prachtig te zien dat iedereen anders reageert op zo'n operatie. Fijn dat alles zo snel weer goed ging en dat je alles na 6 weken weer kon doen. En prettig te lezen dat het vocht in de borst nog last geeft, dan weet ik wat ik kan verwachten de komende periode. Onderin mijn borsten zit ook nog wat 'harder' en meer pijnlijker weefsel dan bovenin mijn borsten. Dit zal dat vocht wel zijn, of nog wat achtergebleven bloed van de operatie wellicht?

De drains hadden namelijk belachelijk weinig bloed afgezogen (waardoor ze er gelukkig wel de volgende dag na de operatie uit mochten).

Vond vanmorgen nog een doorzichtige (oplosbare) hechting, een verdwaalde denk ik, die heb ik er maar heel voorzichtig uitgetrokken. Geen probleem!

 

Nou, over twee weken heb ik mijn laatste check-up, dan mag ik helemaal los gaan in het kopen en dragen van nieuwe bh's! Ben zo benieuwd wat dan uiteindelijk mijn nieuwe maat is geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @Jipjanneke en @claddie

Ik heb in beide borsten ook zo van die harde knobbels zitten. Ik heb donderdag mijn 6 weken controle bij de PeeCee en ga ook eens vragen wat dat is en of het nog verdwijnt.

Ik ben echt wel blij met mijn keinere boobies en had het ook veel eerder moeten doen. Maar gedane zaken nemen geen keer.

Bij mij zit het momenteel ook een beetje tegen. Ik heb sinds eind week 4 twee gaten in de wonde rechtsonder. Het begon met een kleintje. ik ben dan bij de PeeCee geweest en die heeft alle korstjes verwijderd en toen kwam er een nog groter gat tevoorschijn. Ik verzorg het 1 keer per dag. Deppen met Isobetadine, droogdeppen en dan Flaminal erop en een pleister erover. Alles behalve gemakkelijk. Ik zie nog niet echt beterschap.

Gisteren ben ik van een keukentrapje gevallen toen ik de kerstversiering in de kast wou zetten. De hele avond wat meer steken in mijn rechterborst. Ik ben nu bijna 6 weken post OP; maar 's avonds zwellen mijn borsten toch ook nog op naargelang hoeveel ik gedaan heb. Vandaag was mijn eerste lange maandag van het jaar (8u - 20u) en dat merk ik toch ook.

Veel sterkte en succes nog met jullie herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag VIP,

Oh dat klinkt niet heel erg fijn. Het zit je echt niet mee! Eigenlijk ronduit vervelend. Ik hoop dat de wondjes snel dicht gaan, het klinkt alsof je het heel goed verzorgd, dus daar zal het niet aan liggen. Het opzwellen van de borsten, dat herken ik niet. Het enige wat ik dus ervaar is last van mijn oksels en als ik dan doorga, steken in mijn borst(en). Mooi teken om snel te stoppen met waar ik mee bezig was. Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? Want je werkdag klinkt wel erg lang. Heb je nog last van moeheid na de narcose?

 

Ik vind het wel heel ingewikkeld hoe om te gaan met herstel. Natuurlijk goed luisteren naar je eigen lichaam, maar ik bedoel meer wat je wel of niet kunt doen en hoe je lijf daarop reageert. En of die reactie goed is! OF dat er niet meer aan de hand is?  De artsen in het ziekenhuis wil ik ook niet voor elk wissewasje bellen natuurlijk. Ik vind dit Forum daarom erg waardevol! Want alhoewel iedereen op haar (of zijn) eigen manier herstelt, kun je wel dingen vragen en ervaringen terugkrijgen van andere lotgenoten.

 

Over twee weken heb ik mijn (denk ik) laatste afspraak bij de plastisch chirurg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi @Jipjanneke en @claddie

Hoe gaat het met jullie ondertussen?

Mijn wondje ziet er ondertussen super uit. Ik verzorg het nog 2 keer per dag maar volgens mij en Best_boobie is het bijna dicht. :43: Over 4 weken heb ik terug controle; dan ben ik 12 weken post OP.

Ik heb van mijn PeeCee het advies gekregen om mijn BH's minder te gaan dragen - ik draag ze 's avonds en 's nachts al niet meer maar hij bedoelde ook overdag.

Hebben jullie dat advies ook gekregen en weten jullie wat daar de reden voor is?

Ik heb gisteren dus de hele dag zonder gelopen en dat voelde wel erg fijn na jaren in een keursliijf te hebben gezeten. :01:

Maar ik voelde het wel bij het autorijden en 's avonds was de linkerkant wat harder, volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2018 om 20:55 zei Doe ik het of niet?:

Hoi @Jipjanneke. Wat erg om te horen dat het slechter gaat. Ik loop wat achter op jou met mijn BVK. Ik ben morgen 4 weken post OP. Ik had gisteren ook zo wat in huis gedaan en dat voelde ik 's avonds ook. Vandaag ben ik mijn eerste dag gaan werken en dat viel vies tegen. Ik denk dat de uitdaging bij een BVK is dat je je, ondanks het feit dat je je goed voelt toch rustig moet houden. Dat blijkt wel uit jouw verhaal ook. Je bent goed omringd, lees ik, maak er gebruik van zou ik zeggen. En ik zou het ziekenhuis bellen met je klachten ook; misschien is er nog iets anders aan de hand.

Veel sterkte nog met je herstel en het is altijd fijn een BVK-collega te treffen. Waar en door wie ben je geopereerd eigenlijk? ;)

OMG @Jipjanneke Bij het herlezen stel ik vast dat mijn vraag waar en door wie je geopereerd werd wel erg stom was. Het staat gewoon in je topic-titel. Deuh. :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho @Jipjanneke

Ik heb vandaag, 8 weken post OP, nog eens grondig gestofzuigd (de vorige weken wel geswifferd - voor iemand denkt oh jee 8 weken niet gestofzuigd! :45:) en 2 ramen gelapt en dat was duidelijk aan de grens. :drag_10: Ik voelde redelijk snel pijn in mijn rechterborst. Die pijn ging over in een drukkend en jeukerig gevoel vanbinnen. Ik heb maar terug een BH aangedaan, want ik liep zonder, en nu een paar uur later begint het te beteren.

Zo zie je maar de één kan al sneller meer dan de ander - naar je lichaam luisteren, je laten verzorgen als je de mogelijkheid hebt en niet te snel willen gaan is een goed advies, denk ik.

Je vroeg nog waar ik werkte; ik heb een kantoorbaan met idd op maandag een 8 u tot 20u (beeeeh) maar op vrijdag dan een 8 u tot 12 u (lekker vroeg weekend).

Ik heb momenteel heel vaak last van moeheid maar had dat niet gelinkt aan de narcose (daar ben ik vlot doorgefietst). Ik dacht dat dat eerder aan het gebrek aan beweging en een winterdip lag. :100:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 'doe ik het of niet',

 

Fijn te horen dat alles nu beter gaat. 

Slapen zonder sport-bh is ook fijn he?

Ik had afgelopen maandag mijn laatste controle in het ziekenhuis en kon al mijn vragen stellen. Zo hoefde ik vanaf nu niet meer 's nachts een bh te dragen en mag ik mijn sport bh's alleen nog maar gebruiken bij het sporten. Dus ben vandaag naar de lingeriewinkel gegaan. Jammer genoeg was er een mevrouw die hielp die niet helemaal snapte wat voor een stap het was om weer een mooie bh te kopen. En hoe het was om zo'n 'kleine' bh te gaan passen en opmeten. Ik ben daarna gelijk naar een andere winkel gegaan en daar werd ik veel beter geholpen. Ik heb nu twee hele mooie nieuwe bh's en ik weet dus nu ook dat ik van een 75H naar een 80C ben gegaan! 

 

Ik kan wel zeggen dat ik heel tevreden ben met hoe alles eruit ziet. Er zijn nog kleine schoonheidsfoutjes (binnenkant en buitenkant borsten hebben kleine 'tuitjes' waar vel samen is getrokken. Mocht dit niet weggaan binnen een jaar, dan zou ik dit operatief kunnen laten verhelpen. Maar dat is gewoon nog even afwachten. Ik heb er geen last van vooralsnog.

 

En ja, het blijft lastig...hoeveel kun je doen zonder dat je last gaat krijgen van je borsten...volgens mij is het ook elke dag weer anders, en voor iedereen weer. Ik merk wel dat ik steeds meer kan en ook steeds meer durf. En dat voelt fijn. Het blijft een evenwicht zoeken...mindfullness-beoefenaars en experts worden we!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja @Jipjanneke, zonder BH slapen is na acht weken echt zalig.

Ik had woensdag nog 3 sportBH's bijgekocht (laatste dag van de solden) en donderdag vertelde de PeeCee me bij mijn controle dat ik mijn BH's nog minder mocht gaan dragen (dus ook overdag niet). :18: Ik had voor sportBH's gekozen omdat ik dacht dat die nog goed zouden zijn voor het verdere herstel. Maar die komen nog van pas als ik terug ga lopen. Er zat er één bij met naden over de cups en die zorgden voor irritatie

 bij de tepelhof links.Misschien ga ik binnenkort dan ook 2 of 3 gewone, mooie kleine BH's kopen. Maar ik ben wel bang dat die op de littekens gaan drukken. Ik kon vroeger ook al geen beugelBH's verdragen omdat die altijd zo op mijn ribben drukten.

Hoe is dat bij jou?

Jij hebt ook een flinke transformatie ondergaan dan. Van H naar C. Ik ben van F naar B/C gegaan. 

Mag ik vragen hoeveel gewicht er bij jou verwijderd is?

Bij mij 1425 gr.

En heb jij ook de ankermethode gehad? Misschen kan ik beter je operatieverslag lezen ipv al die vragen te stellen.

En ja, als je dan de eerste keer kleinere BH's gaat kopen dan is dat zeker een bijzonder moment en wil je graag dat de verkoopsters daar aandacht aan besteden. Of het nu over een BVK of een BV gaat. 

Die tuitjes waarover jij spreekt heb ik ook aan de buitenkanten. Ik wacht nog even af hoe die gaan evolueren.

En voor de rest blijven testen wat je kan en wat niet. Je boobies roepen je sowieso weer tot de orde.

Heb jij een album? En zou ik toegang mogen?

Ik geef je graag ook toegang tot het mijne maar er zitten wel erg grafische plaatjes bij ivm mijn complicatie; die nu gelukkig bijna achter de rug is.

X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 'doe ik het of niet',

 

Och....nou dan heb je wel opeens heel veel sportbh's. Dat is op zich wel fijn...want de laatste tijd had ik de griep. En heb ik om de dag mijn nacht bh's gewassen omdat ik zo'n hoge koorts had en zoveel zweette!!

maar nu ga ik er twee wegdoen, omdat ik die zoveel gedragen heb...en ze eigenlijk ook niet heel fijn of mooi vindt. haha! ik begin al eisen te stellen.

 

ik heb geen uitgebreid operatie-verhaal geschreven...anders had ik je het graag laten lezen.

maar ik kan wel wat vertellen, wat betreft de vragen die je stelt...

Bij mij is er ook ongeveer zoveel weggehaald. Rechterborst iets van 600 gram en links ietsje minder.

Merk je er zelf veel van? Had je veel last van je schouders bijvoorbeeld? Of merk je het juist met hele andere dingen?

Ik kan eindelijk weer in de spiegel naar mezelf kijken. Vond het altijd zo groot en zo veel. En nu past het helemaal bij hoe ik het in mijn hoofd altijd zag. Ik merk het ook met bijvoorbeeld kleding (binnenkort een kledingruil!!! want ik pas zoveel kleding niet meer), maar ook met mijn armen over elkaar heen doen. Dat lukte eerst nooit zo soepeltjes. Nu heb ik nog ruimte tussen mijn armen en mijn borsten!!!! en als ik mensen een knuffel geef, dan komen niet eerst mijn borsten in contact met hen...en dat vind ik ook erg prettig. 

 

Ja, de ankermethode. Ik ben heel blij dat de littekens onder mijn borsten niet precies op de overgang van borst naar borstkas zitten, waardoor het dragen van bh's echt heel erg meevalt. en dus bh's met een beugel ook weer te dragen zijn. Ik moet wel zeggen (na het passen in de winkel vandaag) dat de ene bh de andere zeker niet is. Dus het blijft een zoektocht. Waar ik hoopte een winkel binnen te stappen en gewoon wat van het rek te pakken...dat zit er niet in (beetje naief..maar ik hoopte het zo)..maar ik ga gewoon lekker op zoek. Er zullen in ieder geval altijd bh's hangen in mijn maat (waar dat voorheen nooit het geval was). 

 

Fijn te horen dat je complicatie bijna achter de rug is. Ik moet je eerlijk vertellen dat dat hetgene was waar ik het meeste bang voor was. Van die wondjes die niet dicht willen gaan. Ik had onder mijn linkerborst ook lang nog een korstje dat er maar niet af wilde vallen. Toen ging ik eraan zitten (natuurlijk duh) en viel hij er wel makkelijk af...maar zat er nog wel een beetje een klein wondje. Maar toen heb ik er gelijk weer een wattenpad met een beetje betadine-zalf op geplakt en daarmee geslapen. en er natuuurlijk niet meer aangezeten. Nu zijn mijn littekens lichtroze en voelen zacht aan. Ik smeer ze in de ochtend in met dezelfde creme waarmee ik ook mijn lijf increme (bodylotion zonder parfumstoffen). De assistente antwoordde op mijn vraag of ik met van die speciale littekencreme moest gaan smeren dat het vaak niet veel uitmaakt. Soepel houden is nooit weg! Alleen wel opletten dat ik niet teveel gebruik...anders worden de bh's weer zo vettig en kan ik ze weer gaan wassen haha!

 

Nou, ik hoop dat je complicatie snel oplost en dat je kunt gaan winkelen voor een fijne bh zonder beugel. Je hebt hele fijne daarin! En geniet van je nieuwe borsten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jipjanneke wat erg van die griep. Ik hoop dat ze nu wel helemaal weg is.

Ik liep heel vaak bij de kinesist/fysiotherapeut voor een geblokkeerde nek en schouders en lage rugpijn. Het was van de zomer mijn kinesist die een opmerking maakte dat mijn "betonnen" schouders en geblokkeerde nek wel eens een gevolg van mijn zware boezem konden zijn. Dat gaf voor mij de doorslag om op zoek te gaan naar informatie van dat idee dat al jarenlang sluimerde om een BVK te laten doen. Mijn lage rugpijn is in ieder geval al weg en nek of schouders zitten nog niet vast..

En ik kan nu ook weer in de spiegel kijken en het geheel zien. Niet alleen die dikke borsten; dat was het enige dat ik op de duur nog zag. En altijd grote maten van kledij kopen zodat die boezem erin paste. Grrrrrr.

En wat je zegt van dat knuffelen; ja, daar dacht ik ook altijd aan (en die borsten kon je niet intrekken, he, zoals je buik bvb). :45:

Ik denk dat we allemaal op zoek moeten naar een merk BH's dat bij onze nieuwe boobies past. En vanaf dan gaat dat shoppen als vanzelf. :35: Ik kwam vandaag een folder van Damart tegen en zag dat die ook lingerie verkopen, ook zonder beugels. En die zijn meestal van de superzachte dingen; dus daar ga ik zeker ook eens kijken.

 

Ik wens je nog veel plezier bij je zoektocht naar wat je kan of niet en naar lingerie.

En een prettige week.

X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 'Doe ik het of niet',

 

Nee, de griep blijft nog even. Heb begrepen van mensen om mij heen dat hij ook heel hardnekkig is. Maar ik doe het nog rustig aan deze week. Rustig weer wat dingen oppakken.

 

Ach ja, betonnen schouders....heel herkenbaar. Wat goed dat je fysiotherapeut/kinesist dat zo opmerkt. Ik denk inderdaad dat dit zeker zou kunnen. Wel denk ik dat het een tijdje duurt voordat je schouders wat meer kunnen ontspannen...ze hebben zolang in de 'aan' houding gestaan. 

Wat goed te horen dat je nu al merkt dat je lage rugpijn weg is en je nek/schouders nog niet vast zitten. Heb je nog wel 'gevoelige' schouders? Dat wil zeggen, dat als iemand ze flink masseert dat het nog pijnlijk kan zijn? Dat bedoel ik met dat het misschien wat langer kan duren voordat de pijn helemaal weg is.

 

ja inderdaad...buik kun je intrekken, maar borsten niet. Voelde altijd vervelend. Ik knuffel sowieso maar een select groepje mensen...die ik heel erg vertrouw en waar ik me veilig bij voel. Maar dan toch..voelde altijd vervelend. En nu....is helemaal niet meer aan de orde. Zo fijn!

 

oh, die damart heeft mooie bh's zonder beugel zeg! Want ik moet zeggen dat ik vandaag weer mijn sportbh heb aangedaan..want na meer dan tien bh's te hebben gepast gisteren...is alles wat meer geïrriteerd geraakt. Sport bh is dan heerlijk veilig he?

 

Ik ga heerlijk op zoek...dank je wel voor de tip!

 

Groet JipJanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Jipjanneke:

Dag 'Doe ik het of niet',

 

Nee, de griep blijft nog even. Heb begrepen van mensen om mij heen dat hij ook heel hardnekkig is. Maar ik doe het nog rustig aan deze week. Rustig weer wat dingen oppakken.

 

Ach ja, betonnen schouders....heel herkenbaar. Wat goed dat je fysiotherapeut/kinesist dat zo opmerkt. Ik denk inderdaad dat dit zeker zou kunnen. Wel denk ik dat het een tijdje duurt voordat je schouders wat meer kunnen ontspannen...ze hebben zolang in de 'aan' houding gestaan. 

Wat goed te horen dat je nu al merkt dat je lage rugpijn weg is en je nek/schouders nog niet vast zitten. Heb je nog wel 'gevoelige' schouders? Dat wil zeggen, dat als iemand ze flink masseert dat het nog pijnlijk kan zijn? Dat bedoel ik met dat het misschien wat langer kan duren voordat de pijn helemaal weg is.

 

ja inderdaad...buik kun je intrekken, maar borsten niet. Voelde altijd vervelend. Ik knuffel sowieso maar een select groepje mensen...die ik heel erg vertrouw en waar ik me veilig bij voel. Maar dan toch..voelde altijd vervelend. En nu....is helemaal niet meer aan de orde. Zo fijn!

 

oh, die damart heeft mooie bh's zonder beugel zeg! Want ik moet zeggen dat ik vandaag weer mijn sportbh heb aangedaan..want na meer dan tien bh's te hebben gepast gisteren...is alles wat meer geïrriteerd geraakt. Sport bh is dan heerlijk veilig he?

 

Ik ga heerlijk op zoek...dank je wel voor de tip!

 

Groet JipJanneke

Ik heb jammer genoeg niemand in huis die mijn schouders masseert. :139: Maar ik gun mezelf een wellnessweekend met massage zodra mijn littekens en boobies dat aankunnen. Misschien boek ik gewoon eens een sessie bij de kinesist/fysio om het allemaal wat los te maken zonder dat het binnen de week weer vast zit van zodra ik terug op mijn buik kan liggen. Dat zie ik mezelf nog niet doen. Dat gaat nog pijn doen vanwege die harde stukjes die er nog in zitten. :kez_11:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2018 om 11:35 zei Doe ik het of niet?:

Hoi @Jipjanneke en @claddie

Hoe gaat het met jullie ondertussen?

Mijn wondje ziet er ondertussen super uit. Ik verzorg het nog 2 keer per dag maar volgens mij en Best_boobie is het bijna dicht. :43: Over 4 weken heb ik terug controle; dan ben ik 12 weken post OP.

Ik heb van mijn PeeCee het advies gekregen om mijn BH's minder te gaan dragen - ik draag ze 's avonds en 's nachts al niet meer maar hij bedoelde ook overdag.

Hebben jullie dat advies ook gekregen en weten jullie wat daar de reden voor is?

Ik heb gisteren dus de hele dag zonder gelopen en dat voelde wel erg fijn na jaren in een keursliijf te hebben gezeten. :01:

Maar ik voelde het wel bij het autorijden en 's avonds was de linkerkant wat harder, volgens mij.

 

Hi @Doe ik het of niet? hier gaat het eigenlijk supergoed! Is natuurlijk al een half jaar geleden ook. Merk alleen als ik echt de hele dag sport dat het nog steeds opzwelt, maar volgens mn pc kan dat tot een jaar duren helaas.. 

 

Ik heb wel echt de sportbh mega lang gedragen, omdat ik die gewoon het lekkerst vond zitten trouwens, maar 's nachts niet inderdaad. 

Hoe gaat het met jou nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei claddie:

 

Hi @Doe ik het of niet? hier gaat het eigenlijk supergoed! Is natuurlijk al een half jaar geleden ook. Merk alleen als ik echt de hele dag sport dat het nog steeds opzwelt, maar volgens mn pc kan dat tot een jaar duren helaas.. 

 

Ik heb wel echt de sportbh mega lang gedragen, omdat ik die gewoon het lekkerst vond zitten trouwens, maar 's nachts niet inderdaad. 

Hoe gaat het met jou nu?

hoi @claddie; met mij gaat het goed. Mijn wond is nu dicht. En ik vertrek eind van de week op skivakantie. Ik hoop dat het dicht blijft. :65::65:

Mijn PeeCee gaf het advies om behalve 's avonds en 's nachts ook overdag zonder BH te lopen (als het uitkomt :kez_11:). Vandaag heb ik geprobeerd te werken zonder - maar rond half drie heb ik toch maar weer een lichte sportBH aangetrokken - het voelde gelijk een stuk lekkerder. Ik durf ook nog geen andere BH's aan. Misschien koop ik op vakantie wel een zachte nieuwe BH. Ik heb nu 85 B/C.

Begin maart heb ik nog eens een controle. Toen het wondje nog erg was zag ik de huisarts of de PeeCee wekelijks.

En ik vind ze nog steeds mooi, makkelijk en fijn om vast te pakken. :56:

Ik zou er ook wat op kunnen aanmerken maar ik wacht nog even tot juni of zo - er veranderd vast nog van alles.

Maar het positieve overweegt momenteel.

En fijn dat het ook met jou goed gaat. :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 'doe ik het of niet',

 

Fijn dat de wond dicht is. Dat was mijn grootste angst, dat ik een wond(je) zou hebben die maar niet dicht zou gaan. Gelukkig ging het bij mij aardig snel dicht en is het nu hele zachte huid geworden.

En wauw, op skivakantie..wat fijn! Rustig aandoen en elke keer goed voelen hoe alles 'erbij hangt' (ahum). En er misschien maar rekening mee houden dat je maar halve dagen kunt skien of dat je soms een dagje gaat wandelen (of alleen apre-ski, haha)

 

Wat goed...zonder bh...dat zal lang geleden zijn geweest dat zoiets kon of niet? Ik kan het me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan! De laatste dagen heb ik weer erg veel last van mijn borsten. Vooral de zijkanten, omdat ik graag op mijn zij slaap. Dan komt er toch veel druk op de zijkanten van mijn borsten en heb ik daar de hele dag last van. Daarom draag ik wel mijn sportbh overdag. Dat voelt fijner.

 

En wat een fijn gevoel dat je zo vaak gecontroleerd werd door een arts...gaf dat een veilig gevoel? 

 

En inderdaad...er zal nog zoveel veranderen. Zo heb ik nog aan de zijkanten van mijn borsten van die 'flapjes'...waar de huid samen is gekomen. Dat is aardig lastig met het passen (en dus ook dragen) van nieuwe bh's. Daarom heb ik ervoor gekozen om weer een duurdere bh aan te schaffen. Die passen gewoonweg beter...welke maat je blijkbaar dus hebt. Maar ik heb ook een goedkopere bh in de uitverkoop gekocht. Heel fijn!

 

Nou, heel veel skiplezier, ik hoop dat alles goed gaat en geniet er enorm van!

 

Groet JipJanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jipjanneke; bedankt voor je adviezen.

Ik neem ze zeker ter harte.

Ja, ik zonder BH was vroeger geen optie. :139: Maar nu voelt het zo lekker vrij aan. :01:

Ik ben benieuwd wat mijn skivrienden gaan zeggen. 2 weten er van en 2 niet.

Ik voel toch ook nog iets als ik op mijn zij probeer te liggen. Dat laat ik dus maar achterwege dan - ik slaap ondertussen trouwens erg lekker op mijn rug.

Die extra controles bij de HA had ik zelf aangevraagd voor de zekerheid - ze zei altijd dat alles in orde was en had ook niet in de gaten dat er achter mijn korstjes gaatjes ontstonden. Toen het eerste gaatje zichtbaar werd en ik de PeeCee inlichtte mocht ik heel snel langskomen en die heeft dan alle korstjes eraf gehaald en nog 2 hechtingen verwijderd en toen werd het gat eerst alleen maar groter.

Maar nu is het dus dicht en hopelijk blijft dat zo.

En die flapjes (tuitjes?) heb ik ook - ik hoop dat dat nog bijtrekt. Maar al bij al ben ik nog steeds blij.

Mocht je een fijn BHmerk tegenkomen; laat het even weten dan want ik heb geen flauw idee waar te beginnen. hetzal in het begin veel uitproberen zijn.

Ik ga zeker genieten van mijn skivakantie - maar het forum zal niet ver weg zijn. Ik heb nu al stress want ik zal 2 dagen geen wifi hebben. Oh nee! :help:

Ook voor jou nog een fijn herstel. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.