Jipjanneke

Jipjanneke : ? 2017 : Dr. Schwencke : Deventer Ziekenhuis

Recommended Posts

Dag beste mensen,

Ik ben medio september geopereerd...toch eindelijk voor een borstverkleining gekozen. En had het echt veel eerder moeten doen. 

Mijn herstel ging best goed, alhoewel na het verwijderen van de pleisters en de hechtingen ik wel een kleine terugval had gekregen. Ik was zo bang dat alles zo uit elkaar zou vallen! Dus deed opeens veel rustiger aan (alhoewel ik in de week daarvoor al aardig zelf wat kon - haren wassen, aankleden).

Nu is het dus het nieuwe jaar en inmiddels al vijf a zes weken geleden dat de operatie heeft plaatsgevonden...

en nu begin ik steeds meer te doen (en vooral ook te willen doen) en het valt me vies tegen. Ik ben rechtshandig en omdat ik nu steeds meer wil doen (beetje strijken, de woonkamer stofzuigen, administratie) merk ik dat ik veel meer pijn begin te krijgen in mijn borst(en). Vooral mijn rechterborst moet het ontgelden. Als ik dan twee dagen niets doe, dan gaat het wel beter. Maar ja, ik wil op een gegeven moment wel wat meer dingen gaan doen, toch? Mijn man (die veel te lief is), doet voornamelijk alles in het huishouden, en daar begin ik me wel een beetje schuldig over te voelen. Waardoor ik weer meer ga doen, waardoor ik weer meer pijn ga krijgen....

zucht

Over vier weken heb ik mijn nieuwe controle op het ziekenhuis bij de chirurg.

Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee? Zal ik nog steeds rustiger aan doen en wachten op de controle-afspraak of zal ik het ziekenhuis bellen en vertellen over mijn klachten? Ik had echt verwacht dat ik na vijf a zes weken weer mijn normale gang van zaken kon gaan oppakken namelijk!

Heeft een van jullie hier ervaring mee? want ik kan er zo 123 niets over terugvinden op het internet of hier in het forum (kan ook niet alles bekijken..het is zoveel!)

Nou, ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen met advies of tips!

Groet JipJanneke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @Jipjanneke. Wat erg om te horen dat het slechter gaat. Ik loop wat achter op jou met mijn BVK. Ik ben morgen 4 weken post OP. Ik had gisteren ook zo wat in huis gedaan en dat voelde ik 's avonds ook. Vandaag ben ik mijn eerste dag gaan werken en dat viel vies tegen. Ik denk dat de uitdaging bij een BVK is dat je je, ondanks het feit dat je je goed voelt toch rustig moet houden. Dat blijkt wel uit jouw verhaal ook. Je bent goed omringd, lees ik, maak er gebruik van zou ik zeggen. En ik zou het ziekenhuis bellen met je klachten ook; misschien is er nog iets anders aan de hand.

Veel sterkte nog met je herstel en het is altijd fijn een BVK-collega te treffen. Waar en door wie ben je geopereerd eigenlijk? ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 'doe ik het of doe ik het niet' (alhoewel dat nu wel duidelijk is, toch?),

Oh vervelend te horen dat het werken nog vies tegenvalt. Ik hoop dat het snel beter met je gaat. Ben je tevreden met het resultaat? En heb je nog andere klachten?

Gelukkig kan mijn man inderdaad veel helpen en het accepteren dat het huishouden niet op mijn rolletjes loopt is ook een goede mindfullness-oefening, haha!

Ik zal het ziekenhuis bellen...kijken wat ze erover te zeggen hebben.

Mijn operatie was trouwens in het Deventer Ziekenhuis, door plastisch chirurg Mevrouw Schwencke. Een vriendin van me had tien jaar geleden dezelfde operatie gehad (wel door een andere chirurg), maar aangezien Deventer dicht bij mijn huis is, vond ik dat bovenal ook prettig. Ik ben heel tevreden door alles rondom de operatie (ook daarvoor en daarna).

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi dames, wat vervelend om te lezen zeg! Ik ben zelf in juli geopereerd (half jaar geleden nu) en moet zeggen dat ik na een week of 4 a 6 echt alles wel weer deed. Alleen merk nog steeds dat als ik heel veel gedaan heb op een dag of na een hele ochtend sporten dat ik dan nog steeds veel vocht in mn borsten heb. Heb hier de PC ook over gesproken en die geven ook aan dat dit normaal is. 

Hopelijk verdwijnen jullie klachten snel!! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Claddie,

Oh kijk...eigenlijk prachtig te zien dat iedereen anders reageert op zo'n operatie. Fijn dat alles zo snel weer goed ging en dat je alles na 6 weken weer kon doen. En prettig te lezen dat het vocht in de borst nog last geeft, dan weet ik wat ik kan verwachten de komende periode. Onderin mijn borsten zit ook nog wat 'harder' en meer pijnlijker weefsel dan bovenin mijn borsten. Dit zal dat vocht wel zijn, of nog wat achtergebleven bloed van de operatie wellicht?

De drains hadden namelijk belachelijk weinig bloed afgezogen (waardoor ze er gelukkig wel de volgende dag na de operatie uit mochten).

Vond vanmorgen nog een doorzichtige (oplosbare) hechting, een verdwaalde denk ik, die heb ik er maar heel voorzichtig uitgetrokken. Geen probleem!

Nou, over twee weken heb ik mijn laatste check-up, dan mag ik helemaal los gaan in het kopen en dragen van nieuwe bh's! Ben zo benieuwd wat dan uiteindelijk mijn nieuwe maat is geworden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag @Jipjanneke en @claddie

Ik heb in beide borsten ook zo van die harde knobbels zitten. Ik heb donderdag mijn 6 weken controle bij de PeeCee en ga ook eens vragen wat dat is en of het nog verdwijnt.

Ik ben echt wel blij met mijn keinere boobies en had het ook veel eerder moeten doen. Maar gedane zaken nemen geen keer.

Bij mij zit het momenteel ook een beetje tegen. Ik heb sinds eind week 4 twee gaten in de wonde rechtsonder. Het begon met een kleintje. ik ben dan bij de PeeCee geweest en die heeft alle korstjes verwijderd en toen kwam er een nog groter gat tevoorschijn. Ik verzorg het 1 keer per dag. Deppen met Isobetadine, droogdeppen en dan Flaminal erop en een pleister erover. Alles behalve gemakkelijk. Ik zie nog niet echt beterschap.

Gisteren ben ik van een keukentrapje gevallen toen ik de kerstversiering in de kast wou zetten. De hele avond wat meer steken in mijn rechterborst. Ik ben nu bijna 6 weken post OP; maar 's avonds zwellen mijn borsten toch ook nog op naargelang hoeveel ik gedaan heb. Vandaag was mijn eerste lange maandag van het jaar (8u - 20u) en dat merk ik toch ook.

Veel sterkte en succes nog met jullie herstel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag VIP,

Oh dat klinkt niet heel erg fijn. Het zit je echt niet mee! Eigenlijk ronduit vervelend. Ik hoop dat de wondjes snel dicht gaan, het klinkt alsof je het heel goed verzorgd, dus daar zal het niet aan liggen. Het opzwellen van de borsten, dat herken ik niet. Het enige wat ik dus ervaar is last van mijn oksels en als ik dan doorga, steken in mijn borst(en). Mooi teken om snel te stoppen met waar ik mee bezig was. Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? Want je werkdag klinkt wel erg lang. Heb je nog last van moeheid na de narcose?

Ik vind het wel heel ingewikkeld hoe om te gaan met herstel. Natuurlijk goed luisteren naar je eigen lichaam, maar ik bedoel meer wat je wel of niet kunt doen en hoe je lijf daarop reageert. En of die reactie goed is! OF dat er niet meer aan de hand is?  De artsen in het ziekenhuis wil ik ook niet voor elk wissewasje bellen natuurlijk. Ik vind dit Forum daarom erg waardevol! Want alhoewel iedereen op haar (of zijn) eigen manier herstelt, kun je wel dingen vragen en ervaringen terugkrijgen van andere lotgenoten.

Over twee weken heb ik mijn (denk ik) laatste afspraak bij de plastisch chirurg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden