Ga naar inhoud

Oktober 2018 : Dr. Oostveen : Cosmed kliniek


Aanbevolen berichten

Dat is even geleden! Had zo lang mijn verslag niet bijgehouden dat mijn abonnement was vervallen, oops.

 

De afgelopen periode heb ik me verder georiënteerd op wat ik nu ga doen en uiteindelijk besloten om van een wissel af te zien. In plaats daarvan wil ik voor volledige explantatie gaan en kijken of de ruimte die ontstaat opgevuld kan worden met mijn eigen vet. Ik wil daarbij voor het minimale gaan, mijn doel is een kleine B-cup.

 

De reden dat ik voor explantatie wil gaan is:

1) Ik vind mijn borsten niet mooi, en betwijfel of ik een kleinere prothese wel mooi ga vinden. Wat ik nl mooi vindt, is een zachte, volle, natuurlijk ogende borst en ik vraag mij sterk af of dit met iets onnatuurlijks te creëren is.

2) Ik heb allerlei vage gezondheidsklachten, die na mijn wissel erger zijn geworden. Dan weer een peesontsteking, een ontsteking van een kies, een oorontsteking etc. etc. Het een is voorbij en het volgende begint. Nu hoeft dit niet van de implantaten te komen, maar uitsluiten kan ik het niet, en waarom zou ik het risico nemen voor iets waar ik niet blij mee ben.

3) Het gevoel. Ik kan niet wennen aan hoe hard mijn borsten voelen als ik op mijn rug lig. Het is iets zachter met motiva ergonomix maar het blijft voelen als een opgeblazen bal.

 

Het blijft eng om ze eruit te halen, want ik heb dit nu al zo lang en heb geen idee wat ik ga krijgen. Maar ik heb een ervaren arts gevonden, die ervaring heeft met explantatie en lipofilling bij slanke vrouwen. Aangezien ik zo'n subtiele wens heb, hoop ik dat wat ik wil toch haalbaar gaat zijn. Er zal nog wel wat tijd overheen gaan, ze hoeven er niet morgen uit en ik wil goed alle risico's bespreken en de tijd vrijmaken op mijn werk. Als het over een jaar is, is het ook goed. In maart in ieder geval mijn eerste consult, dus wordt vervolgd...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosanna123  Hallo meis, welkom terug op het forum!! 

Ik ken je topics van vroeger en ken je verhaal. Ik weet ook nog dat je na je wissel je borsten eigenlijk nog te groot vond.

Wat ontzettend  vervelend dat je allerlei vage klachten nu hebt en ik begrijp heel goed dat je ze eruit wil hebben.

Welke pc  heb je nu op het oog?

Ben ook benieuwd of, omdat je slank bent, vet genoeg hebt of dat je eerst een kilo of 5 ofzo aan moet komen.

Mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt?

Heel veel succes met je consult in maart en ik ga je topic zeker volgen! ?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Rosanna123 zei:

Dat is even geleden! Had zo lang mijn verslag niet bijgehouden dat mijn abonnement was vervallen, oops.

 

De afgelopen periode heb ik me verder georiënteerd op wat ik nu ga doen en uiteindelijk besloten om van een wissel af te zien. In plaats daarvan wil ik voor volledige explantatie gaan en kijken of de ruimte die ontstaat opgevuld kan worden met mijn eigen vet. Ik wil daarbij voor het minimale gaan, mijn doel is een kleine B-cup.

 

De reden dat ik voor explantatie wil gaan is:

1) Ik vind mijn borsten niet mooi, en betwijfel of ik een kleinere prothese wel mooi ga vinden. Wat ik nl mooi vindt, is een zachte, volle, natuurlijk ogende borst en ik vraag mij sterk af of dit met iets onnatuurlijks te creëren is.

2) Ik heb allerlei vage gezondheidsklachten, die na mijn wissel erger zijn geworden. Dan weer een peesontsteking, een ontsteking van een kies, een oorontsteking etc. etc. Het een is voorbij en het volgende begint. Nu hoeft dit niet van de implantaten te komen, maar uitsluiten kan ik het niet, en waarom zou ik het risico nemen voor iets waar ik niet blij mee ben.

3) Het gevoel. Ik kan niet wennen aan hoe hard mijn borsten voelen als ik op mijn rug lig. Het is iets zachter met motiva ergonomix maar het blijft voelen als een opgeblazen bal.

 

Het blijft eng om ze eruit te halen, want ik heb dit nu al zo lang en heb geen idee wat ik ga krijgen. Maar ik heb een ervaren arts gevonden, die ervaring heeft met explantatie en lipofilling bij slanke vrouwen. Aangezien ik zo'n subtiele wens heb, hoop ik dat wat ik wil toch haalbaar gaat zijn. Er zal nog wel wat tijd overheen gaan, ze hoeven er niet morgen uit en ik wil goed alle risico's bespreken en de tijd vrijmaken op mijn werk. Als het over een jaar is, is het ook goed. In maart in ieder geval mijn eerste consult, dus wordt vervolgd...

 

Hey Rosanna!

 

Ik had je al gemist!

Het abonnement verloopt na een jaar inderdaad, had dus niets te maken met dat je je topic niet bijgehouden had (kon niet uit je verhaal halen of je dat bedoelde)

 

Maar heel begrijpelijk dat je eerst alle opties goed overdacht hebt en nu er een beetje uit bent wat je graag wilt. Of eigenlijk dat je weet wat je sowieso niet wilt. 
Echt vervelend dat je niet kunt wennen aan je borsten, maar ik begrijp het goed. Als er twijfel en onrust is, dan moet je kijken naar alternatieven. Zijn de alternatieven er, dan is het goed om die uit te spitten. 
Wanneer je er meer over kwijt wilt, ben ik benieuwd wat je keuzes worden en bij wie je je nieuwe borsten gaat laten verwezenlijken. 
 

Heel veel succes met je eerste consult in maart!!

 

xxx BB

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes en sterkte met je traject @Rosanna123. Je hebt er goed over nagedacht, denk ik, en je gaat je nog verder informeren. Het is een moedige beslissing en ook fijn dat je het hier deelt. Ik hoop dat je van je klachten afkomt en dat je het resultaat krijgt dat je wil. ??

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Robijntje02 zei:

@Rosanna123  Hallo meis, welkom terug op het forum!! 

Ik ken je topics van vroeger en ken je verhaal. Ik weet ook nog dat je na je wissel je borsten eigenlijk nog te groot vond.

Wat ontzettend  vervelend dat je allerlei vage klachten nu hebt en ik begrijp heel goed dat je ze eruit wil hebben.

Welke pc  heb je nu op het oog?

Ben ook benieuwd of, omdat je slank bent, vet genoeg hebt of dat je eerst een kilo of 5 ofzo aan moet komen.

Mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt?

Heel veel succes met je consult in maart en ik ga je topic zeker volgen! ?

 

 

Dank je wel :) De pc die ik nu op het oog heb is Frank Niessen. Zijn manier van werken klinkt goed en hij heeft ervaring met de combinatie van explantatie en lipofilling. Ik weeg nu tussen de 54 en 55 en ben 1.70. Was al bezig met aankomen, dus heb nu extra motivatie om ermee door te gaan. Het vet zal ook wel van verschillende plekken moeten gaan komen en het scheelt dat ik een bescheiden wens heb.

 

Hieronder zal ik foto zetten, zoals ik het graag zou willen. Dit is een resultaat van deze arts, die een vrouw met ongeveer mijn voorsituatie heeft geopereerd (explantatie + lipofilling). Ik kan me heel goed voorstellen dat anderen dit klein vinden, maar ik zou hier heel blij mee zijn. Het is subtiel, maar toch zie je een mooie curve en het litteken valt mooi weg in de ronding. 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosanna123 het voorbeeld ziet er heel mooi uit, dus lijkt me een goede pc. Wat anderen ervan vinden is niet belangrijk (te klein) zolang jij het maar mooi vindt dat is het belangrijkste! Echt balen dat je nooit je gewenste resultaat hebt gekregen en het zelfs zo erg vindt dat je liever geen implantaten meer wilt. 

Hoop dat je nu je gewenste resultaat gaat krijgen..mooie subtiele borsten die bij je figuur passen!

Heel veel succes!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Vandaag al mijn eerste consult gehad. Door een uitvaller kon ik eerder terecht, heel fijn! Ik heb een positief gevoel, zowel over de arts (dr Niessen) als de ingreep.

 

Het is natuurlijk eng, want het resultaat blijft onvoorspelbaar, maar hij verwachtte dat ik van mezelf nog een goede a-cup heb. Daarbij gaat hij vet weghalen van mijn buik en flanken. Dat is minimaal, want ik heb niet veel vet, maar net genoeg om het een beetje uit te vullen. En ook zitten er stamcellen in die de huid bij mijn borsten helpt om weer stevig te worden.

 

Ik zou blij zijn met een mini b-cup, zolang er maar iets van curve zit. Met een gevulde A van mezelf en een beetje hulp van mijn buik en flanken, gaat die mini b-cup waarschijnlijk lukken. En dan is het ook klaar, geen wissels meer, geen gepieker meer of die gezondheidsklachten nu wel of niet door de protheses komen, en ook geen operaties meer want ik heb niet genoeg vet meer over daarna en op = op. Het is dus best een risico en ik heb wel iets te verliezen maar ook niet heel veel, want ik vind mijn borsten nu veel te groot, loop met minimizers rond en heb ook nog gezondheidsklachten.

 

Ik denk dat het de zomervakantie of kerstvakantie gaat worden. Aangezien ik toch niet eerder vrij kan krijgen en gekke klachten heb, ga ik misschien nog langs een internist om te kijken of ik het via die weg deels vergoed kan krijgen. Als ik een datum heb, zal ik een update plaatsen maar dat kan nog een paar maanden duren... Spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Het is weer even geleden dat ik mijn topic heb ge-update. Ik heb al een tijdje een datum voor mijn explantatie. Mijn verhaal is nu wel erg herkenbaar voor mensen in mijn omgeving, daarom besloten mijn datum niet te delen en ik denk ook niet dat ik straks foto's deel. Hopelijk kan mijn verhaal straks toch anderen helpen die hetzelfde overwegen.

 

In ieder geval, volgende maand op deze tijd heb ik weer mijn eigen, natuurlijke borsten. Het is heel erg spannend, maar ik kijk er erg naar uit om weer zachte, kleinere borsten te hebben en hoop dat mijn gezondheidsklachten afnemen. Ik zal proberen om volgende maand na mijn operatie een update te plaatsen. Op naar mijn mini B-cup! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @Nog even wachten! Ik krijg inderdaad een kleine lipofilling, heb niet zoveel vet maar hopelijk geeft het net dat beetje extra vulling. Zie bij vrouwen die geen lipo erbij nemen nog wel eens deukjes of losse huid, wat ik zelf echt jammer zou vinden, vandaar mijn keuze. Mijn chirurg verwacht dat ik hiermee een kleine, maar mooie borst overhoud dus daar probeer ik op te vertrouwen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Rosanna123 zei:

Dank je wel @Nog even wachten! Ik krijg inderdaad een kleine lipofilling, heb niet zoveel vet maar hopelijk geeft het net dat beetje extra vulling. Zie bij vrouwen die geen lipo erbij nemen nog wel eens deukjes of losse huid, wat ik zelf echt jammer zou vinden, vandaar mijn keuze. Mijn chirurg verwacht dat ik hiermee een kleine, maar mooie borst overhoud dus daar probeer ik op te vertrouwen!

Klinkt goed! Op naar een mooie kleine b cup

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dus je gaat het doen, wat een moedig besluit! Het klinkt als een kundige arts die voor een realistisch mooi resultaat gaat. Heel goed dat je voor jezelf kiest! Ik ben heel benieuwd hoe je dit gaat ervaren en hoop dat er updates komen. Heel veel succes alvast en een goed herstel 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Nina! Ik dacht toevallig vanochtend om weer eens up te daten. Mijn operatie is achter de rug! Allemaal goed gegaan en tot zover heel blij! Het resultaat is een mooie, kleine B-cup.

 

Ik heb een kleine lipofilling gehad, dus op het eindresultaat moet ik nog 3 maanden wachten. Tot nu toe is het boven verwachting. Na zoveel jaar protheses is mijn huid nog mooi, en hoewel mijn borsten niet groot zijn, heb ik nog zeker volume!

 

Wat me opvalt is dat ik veel beter kan ademenen. De protheses drukten enorm op mijn borst en voel nu pas goed hoe vervelend dat was! Wat een verlichting!

 

Al met al is het me 100% meegevallen. Hoop dat het vet mooi ingroeit. Mijn borsten zijn niet perfect, maar ze zijn mooi en zacht en echt en dat is voor mij goed genoeg :)

 

Liefs, Rosanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja helemaal :) Keek net zo uit na mijn explantatie als destijds naar mijn vergroting.

 

Ik moet 4 weken dag en nacht de compressiekleding aan en daarna nog 6 weken alleen in de nacht. Dat is wel wat meer gedoe dan bij een bv, en is niet de meest comfortabele outfit die je kan dragen. Maar het is voor het goede doel haha. Hoop dat het na 3 maanden allemaal ok is.

 

En Nog even wachten, wens jou ook een goed herstel toe!! Hopelijk allemaal goed deze keer en genieten van twee mooie symmetrische borsten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Rosanna123 zei:

Ja helemaal :) Keek net zo uit na mijn explantatie als destijds naar mijn vergroting.

 

Ik moet 4 weken dag en nacht de compressiekleding aan en daarna nog 6 weken alleen in de nacht. Dat is wel wat meer gedoe dan bij een bv, en is niet de meest comfortabele outfit die je kan dragen. Maar het is voor het goede doel haha. Hoop dat het na 3 maanden allemaal ok is.

 

En Nog even wachten, wens jou ook een goed herstel toe!! Hopelijk allemaal goed deze keer en genieten van twee mooie symmetrische borsten!

Dank je wel, dat is lief. So far so good. 

 

Fijn dat je zo er naar uit keek en tevreden bent tot nu toe. En die compressie kleding ben je straks gewoon weer vergeten als alles netjes geheeld is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-7-2020 om 13:17, Rosanna123 zei:

Dank je wel Nina! Ik dacht toevallig vanochtend om weer eens up te daten. Mijn operatie is achter de rug! Allemaal goed gegaan en tot zover heel blij! Het resultaat is een mooie, kleine B-cup.

 

Ik heb een kleine lipofilling gehad, dus op het eindresultaat moet ik nog 3 maanden wachten. Tot nu toe is het boven verwachting. Na zoveel jaar protheses is mijn huid nog mooi, en hoewel mijn borsten niet groot zijn, heb ik nog zeker volume!

 

Wat me opvalt is dat ik veel beter kan ademenen. De protheses drukten enorm op mijn borst en voel nu pas goed hoe vervelend dat was! Wat een verlichting!

 

Al met al is het me 100% meegevallen. Hoop dat het vet mooi ingroeit. Mijn borsten zijn niet perfect, maar ze zijn mooi en zacht en echt en dat is voor mij goed genoeg :)

 

Liefs, Rosanna

Dag @Rosanna123

 

Wat fijn dat je nog een update komt geven na al die tijd! Goed om te horen dat je nu wel tevreden hebt nadat je dr prothesen hebt verwijderde en lipofilling hebt gedaan. Zo zie je maar hoe je als mens kan verschillen EN  hoe belangrijk het is dat je arts luistert naar wat je wil.

Ik neem aan dat je de ingreep wel zelf hebt moeten betalen of kwam er toch nog een vergoeding vanuit de kliniek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Rosanna123 bedankt voor je update!

 Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat je heel erg blij bent met het resultaat; zal wel een hele opluchting voor je zijn!

Nog even dat compressievest dragen, en daarna kun je eindelijk gaan genieten van je eigen natuurlijke en zachte borsten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed om te horen! Het lijkt vaak of er geen weg terug meer is na het plaatsen van protheses, dus goed om te horen dat het kan en dat huid veerkrachtig is. Ik hoop dat je klachten ook snel minder worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fje1981 Ja inderdaad!! Die tip had ik ook meegegeven aan mijn pc destijds, dat ze wat meer mag luisteren naar de wens van de vrouwen die niet de standaard ronde C cup willen. Helaas is er geen vergoeding meer gekomen vanuit de Cosmed Kliniek. Jammer dat het zo gelopen is daar, maar gelukkig nu alsnog gekregen wat ik al die tijd wilde :)

 

Dank je wel @Robijntje02!! En inderdaad een hele opluchting dat het allemaal goed is verlopen en het zo mooi is geworden!

 

@Nina_a Dank je wel voor je berichtje. Daar was ik ook bang voor, maar het is echt niet te zien dat ik implantaten heb gehad (behalve dan aan de littekens). En het komende jaar zal de huid nog verder strak trekken, begreep ik van mijn pc. Voor zover ik het nu kan beoordelen, is er dus zeker nog een weg terug.

 

De ingreep is wel een stuk stressvoller dan een bv vind ik, omdat je pas na 3 maanden goed kan beoordelen hoe de lipofilling is uitgepakt. Best spannend, maar so far so good. Ik zal over een tijdje nog eens updaten, hopelijk dan nog net zo happy als nu :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Inmiddels ruim 3 maanden na de operatie en heb nu ongeveer het eindresultaat. Ik ben nog steeds blij dat ik voor explantatie heb gekozen. Mijn reumatische klachten zijn over gegaan, geen gezwollen gewrichten meer en rode huid. Heel fijn! Ook voel ik me beter en energieker.

 

Er is wel best wat vet verdwenen. Qua cupmaat heeft de lipofilling niet geholpen. Mijn pc zei vooraf dat ik van mezelf een grote a/kleine b heb en dat heb ik nu met lipo ook. Ik had een heel laag vetpercentage, dus was ook geen ideale basis om mee te werken.

 

Alsnog vind ik mijn borsten mooier dan met implantaten. Ik vond het er zo rond en nep uitzien, en niet in verhouding met mijn lichaam. Nu hebben ze een mooie, natuurlijke vorm en al zijn ze niet groot er zit wel volume in. Het is niet plat, maar gewoon passend bij mijn lichaam.

 

Denk niet dat er veel vrouwen op dit forum bezig zijn met explantatie of lipofilling, maar wil mijn ervaring delen voor het geval er toch iemand is die dezelfde zoektocht heeft.

 

Liefs, Rosanna

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @Rosanna123

 

Wat fijn dat je je hier zo goed bij voelt, daar draait het om! Zo zie je maar dat iedereen hier, gelukkig, anders in is. Ook dat je nu klachtenvrij bent is natuurlijk het belangrijkste. Ik vind je verslag in ieder geval ontzettend waardevol, zal zeker mensen gaan helpen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.