Rosanna123

Prothesewissel Motiva of Monobloc

Recommended Posts

Hoi, 

Goed om te lezen dat je in ieder geval al een keuze hebt kunnen maken met betrekking tot het merk protheses. 

Persoonlijk denk ik dat je de 400cc ook wel kunt hebben. Het verschil in cc met je huidige protheses is maar 55cc he en die gaan eigenlijk alleen maar de breedte in. Ik zou dat toch in overweging nemen in jouw geval. Zeker omdat je aangeeft dat je anders 1 cm minder projectie krijgt ten opzichte van je huidige situatie. Dat is toch wel verschil. Anders ga je toch nog een keer passen en maak je foto’s van je passessie.

Staar je dus niet blind op het aantal cc, maar kijk eerder naar het resultaat dat je bereikt met de protheses en waar de cc’s heen gaan. 

xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Rosanna123:

Dank je wel Sanv, ik heb zoveel aan de ervaringen van anderen! Goed dat jij ook kritisch bent naar hoe de borst aanvoelt. Net als ik zelf bij mijn eerste BV lijken veel vrouwen toch vooral bezig te zijn met de vorm en de grootte. Nu ik weet hoe het is om dan vervolgens mooie grote borsten te hebben die onnatuurlijk aanvoelen zou ik persoonlijk niet meer kiezen voor mentor of natrelle.

Zou je mij nog iets kunnen vertellen over hoe je borsten aanvoelen als je op je rug ligt? Die ik nu heb lijken in die stand wel een blok rubber, terwijl als ik rechtop zit/ sta ze nog wel redelijk zacht zijn. Las dat Motiva wat natuurlijker naar je lichaam vormt en ook wat meer opzij valt als je gaat liggen. Ben heel benieuwd of dat ook iets uitmaakt in het gevoel. 

Weet je trouwens welk type gel je hebt? Ik ontdekte gisteren dat er drie soorten gel zijn: progressive, progressive plus en progressive ultima. Die laatste schijnt het allerzachtste te zijn. Mijn PC heeft dit helemaal niet genoemd of uitgelegd. Neem aan dat hij de ultima voor me in gedachten had, maar zal hier nog eens naar vragen.

Hi @Rosanna123

jazeker kan ik dat! Help graag anderen want weet hoe moeilijk de keuze is. Als ik lig vallen ze licht naar buiten, net als echte borsten. En ik voel ze wel gewoon mee bewegen, dus dat is wel een pluspunt.

ik heb de Progressive ultima, ergonomix wordt niet met een andere vulling gemaakt naar mijn weten. Juist omdat de ergonomix heel natuurlijk vallen en aanvoelen. Je zou eens op Instagram kunnen kijken bij Motivascandinavia, die hebben heel veel resultaten erop staan. Heeft mij ook wel deels geholpen. Als je nog meer wilt weten, roep je maar. Ik had trouwens ook een ontzettend kritische vriend en zelfs die is heel blij, dus dat zegt ook wat :P 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Sanv:

Hi @Rosanna123

jazeker kan ik dat! Help graag anderen want weet hoe moeilijk de keuze is. Als ik lig vallen ze licht naar buiten, net als echte borsten. En ik voel ze wel gewoon mee bewegen, dus dat is wel een pluspunt.

ik heb de Progressive ultima, ergonomix wordt niet met een andere vulling gemaakt naar mijn weten. Juist omdat de ergonomix heel natuurlijk vallen en aanvoelen. Je zou eens op Instagram kunnen kijken bij Motivascandinavia, die hebben heel veel resultaten erop staan. Heeft mij ook wel deels geholpen. Als je nog meer wilt weten, roep je maar. Ik had trouwens ook een ontzettend kritische vriend en zelfs die is heel blij, dus dat zegt ook wat :P 

Hoi sanv,

Je hebt helemaal gelijk. Ergonomix wordt alleen met ultima gemaakt, daar kwam ik vandaag achter. Als ik jou zo hoor, voelen ze zacht als ze in je borst zitten, en vallen ze licht naar buiten als je ligt. Blijft dat zachte gevoel ook in liggende houding? Bij mijn huidige borsten zit er namelijk een groot verschil in hoe ze aanvoelen tussen staand (redelijk zacht) en liggend (als een blok rubber). Voor anderen is dat misschien een detail, maar mij maakt het echt onzeker. Het is toch de houding waarin mijn vriend me meestal aanraakt en ik ben me er nu continu bewust van.

Zien jouw borsten er eigenlijk heel rond uit? Of zakt de gel wel naar beneden waardoor je uiteindelijk toch een wat meer anatomische vorm krijgt? 

Verder zit ik nog met een raadsel. Ben benieuwd of iemand dit kan oplossen. Dr Selms zegt dat ik nu de Natrelle TRF 345cc heb, die heeft een diameter van 12 cm en is 4,9 cm hoog. De full motiva 400cc heeft precies dezelfde afmetingen: 12 cm diameter en 4,9 cm hoog. Hoe kan dit in godsnaam? Exact dezelfde afmetingen, maar toch heeft motiva meer cc. Het zit niet in de hoogte en niet in de breedte. Waar in hemelsnaam zitten dan die CC? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Rosanna123:

Hoi sanv,

Je hebt helemaal gelijk. Ergonomix wordt alleen met ultima gemaakt, daar kwam ik vandaag achter. Als ik jou zo hoor, voelen ze zacht als ze in je borst zitten, en vallen ze licht naar buiten als je ligt. Blijft dat zachte gevoel ook in liggende houding? Bij mijn huidige borsten zit er namelijk een groot verschil in hoe ze aanvoelen tussen staand (redelijk zacht) en liggend (als een blok rubber). Voor anderen is dat misschien een detail, maar mij maakt het echt onzeker. Het is toch de houding waarin mijn vriend me meestal aanraakt en ik ben me er nu continu bewust van.

Zien jouw borsten er eigenlijk heel rond uit? Of zakt de gel wel naar beneden waardoor je uiteindelijk toch een wat meer anatomische vorm krijgt? 

Verder zit ik nog met een raadsel. Ben benieuwd of iemand dit kan oplossen. Dr Selms zegt dat ik nu de Natrelle TRF 345cc heb, die heeft een diameter van 12 cm en is 4,9 cm hoog. De full motiva 400cc heeft precies dezelfde afmetingen: 12 cm diameter en 4,9 cm hoog. Hoe kan dit in godsnaam? Exact dezelfde afmetingen, maar toch heeft motiva meer cc. Het zit niet in de hoogte en niet in de breedte. Waar in hemelsnaam zitten dan die CC? 

In de diepte dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei SandyOsVe:

In de diepte dan?

Maar een ronde prothese heeft toch maar 2 maten (zoals op de afbeelding), alleen een diameter en een hoogte? Omdat hij rond is dus aan alle kanten gelijk. Of zit dat anders? 

Ik heb de website van Natrelle er nog op nageslagen en het klopt wel wat Selms zei, dat die ik nu heb (345cc) exact dezelfde breedte en projectie heeft als de 400cc van motiva. Vraag me dan af of die maat niet toch goed zou zijn. Ben jij wel blij met jouw grootte en vorm?

Ik heb op aanraden van Sanv nog eens op de instagram van motiva gekeken. Ook Wouter van der Pot heeft op zijn instagram veel mooie resultaten met de motiva demi. Ik was bang voor een wat plat effect bij low profile, maar ik vind het eigenlijk heel mooi, vol en natuurlijk ogen. Kan echt niet wachten tot 2 februari!

Je moet je registreren en/of aanmelden om de inhoud van dit bericht te kunnen bekijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-1-2018 om 21:46 zei Rosanna123:

Hoi sanv,

Hi @Rosanna123

ik heb net gevoeld en ze zijn net zo zacht, Hihi. En dan te bedenken dat ze vast nog zachter worden in de loop van de tijd.

ze krijgen steeds een beetje meer ‘hang’, maar dat is natuurlijk ook door die aparte gel^_^

misschien kan @best_boobie dat raadsel van cc oplossen?:P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Sanv:

Hi @Rosanna123

ik heb net gevoeld en ze zijn net zo zacht, Hihi. En dan te bedenken dat ze vast nog zachter worden in de loop van de tijd.

ze krijgen steeds een beetje meer ‘hang’, maar dat is natuurlijk ook door die aparte gel^_^

misschien kan @best_boobie dat raadsel van cc oplossen?:P

Dank je wel Sanv, echt superfijn dat je me hierbij wil helpen. Ik vermoedde dit al op basis van hoe de prothese in de hand aanvoelde, maar toch goed om het nog van iemand persoonlijk te horen. 

Hopelijk kan best_boobie het cc-raadsel oplossen. Ik ben heel benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-1-2018 om 11:52 zei B00bies:

Hoi, 

Goed om te lezen dat je in ieder geval al een keuze hebt kunnen maken met betrekking tot het merk protheses. 

Persoonlijk denk ik dat je de 400cc ook wel kunt hebben. Het verschil in cc met je huidige protheses is maar 55cc he en die gaan eigenlijk alleen maar de breedte in. Ik zou dat toch in overweging nemen in jouw geval. Zeker omdat je aangeeft dat je anders 1 cm minder projectie krijgt ten opzichte van je huidige situatie. Dat is toch wel verschil. Anders ga je toch nog een keer passen en maak je foto’s van je passessie.

Staar je dus niet blind op het aantal cc, maar kijk eerder naar het resultaat dat je bereikt met de protheses en waar de cc’s heen gaan. 

xx

Hoi B00bies, zie je berichtje nu pas! Dit is inderdaad wel een punt om mee te nemen, 1 cm projectie minder is toch best veel. De 400 cc heeft bovendien exact dezelfde breedte en projectie als de 345 cc die ik nu heb, dus vraag me af of je dat verschil nu echt goed gaat zien. Ik ga in ieder geval nog een keer passen: een keer bij een andere pc als second opinion en een keer bij mijn eigen arts. Zal vragen of hij een foto wil maken van het verschil, dan kan ik die ook hier delen.

Toch ben ik ook wel aan het twijfelen of de Demi (low profile) eigenlijk niet veel beter aansluit bij wat ik wil. Wat ik persoonlijk mooi vind, is een natuurlijk ogende borst waarbij het volume vooral aan de onderkant zit. Ik wil dus liever geen bolling bovenin.

Weet niet of ik links mag delen, maar dit zijn bijvoorbeeld foto's van de demi:

Vooral deze tweede foto (ook een prothesewissel) vind ik echt prachtig!! Ik denk dat ik deze mee ga nemen naar mijn volgende consulten als voorbeeld.

De full geeft meer dit effect:

Het aantal cc is hier natuurlijk ook anders en het is nog vrij kort geleden, maar je ziet wel het verschil in vorm. Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de demi een mooiere en natuurlijkere vorm geven. En eigenlijk vind ik het erg meevallen met hoe plat ze ogen van de zijkant, ondanks dat deze prothese niet veel projectie heeft. Ik ben wel echt blij dat ik nog een keer terug mag, en ga dan ook deze foto's meenemen zodat mijn pc een beter beeld krijgt van wat ik wil. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Rosanna123:

Dank je wel Sanv, echt superfijn dat je me hierbij wil helpen. Ik vermoedde dit al op basis van hoe de prothese in de hand aanvoelde, maar toch goed om het nog van iemand persoonlijk te horen. 

Hopelijk kan best_boobie het cc-raadsel oplossen. Ik ben heel benieuwd!

Stuur me dan even een pb, dat is makkelijker. Heb ik alle info bij elkaar en hoef ik later niet terug te zoeken.

Zet ff cupmaat, cc, merk, profile en postuur erbij in pb :)

Xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-1-2018 om 11:23 zei Rosanna123:

Hoi B00bies, zie je berichtje nu pas! Dit is inderdaad wel een punt om mee te nemen, 1 cm projectie minder is toch best veel. De 400 cc heeft bovendien exact dezelfde breedte en projectie als de 345 cc die ik nu heb, dus vraag me af of je dat verschil nu echt goed gaat zien. Ik ga in ieder geval nog een keer passen: een keer bij een andere pc als second opinion en een keer bij mijn eigen arts. Zal vragen of hij een foto wil maken van het verschil, dan kan ik die ook hier delen.

Toch ben ik ook wel aan het twijfelen of de Demi (low profile) eigenlijk niet veel beter aansluit bij wat ik wil. Wat ik persoonlijk mooi vind, is een natuurlijk ogende borst waarbij het volume vooral aan de onderkant zit. Ik wil dus liever geen bolling bovenin.

Weet niet of ik links mag delen, maar dit zijn bijvoorbeeld foto's van de demi:

Vooral deze tweede foto (ook een prothesewissel) vind ik echt prachtig!! Ik denk dat ik deze mee ga nemen naar mijn volgende consulten als voorbeeld.

De full geeft meer dit effect:

Het aantal cc is hier natuurlijk ook anders en het is nog vrij kort geleden, maar je ziet wel het verschil in vorm. Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de demi een mooiere en natuurlijkere vorm geven. En eigenlijk vind ik het erg meevallen met hoe plat ze ogen van de zijkant, ondanks dat deze prothese niet veel projectie heeft. Ik ben wel echt blij dat ik nog een keer terug mag, en ga dan ook deze foto's meenemen zodat mijn pc een beter beeld krijgt van wat ik wil. 

Wat een mooie resultaten zeg. Ik begrijp wel waarom je de Demi overweegt als ik dit zie, maar het gaat er natuurlijk vooral om hoe het bij jou wordt en wat jij mooi vindt. Hij heeft in ieder geval wel ervaring met het verkleinen van de ruimte tussen tussen de borsten. Die tweede is inderdaad echt heel mooi en natuurlijk geworden. Zeker een mooi voorbeeld om mee te nemen. Dan kan hij wel beoordelen of jij dat met de Demi of met de Full bereikt.

Nog een keer passen en een 2nd opinion zijn sowieso een goed idee. Zeker als je twijfelt. 

Ik heb zelf (ondanks dat het high profile heet bij de monobloc hydrogel) ook eerder een medium profile. 4 cm projectie en 11,2 cm breed en soms vind ik het wel jammer, dat ik niet die ene cm meer projectie heb. Maarja die keuze had ik niet, dus ik heb dat ook nooit gepast en ook niet overwogen. Het zijn zeker geen platte pannenkoeken geworden bij mij en dat zijn die borsten bij jou op de voorbeeld foto’s ook zeker niet. Ik heb trouwens dezelfde lengte en hetzelfde gewicht als jij (1,70 m en 54/55 kg). Voordeel van mijn protheses is wel dat die sowieso geen bolling hebben aan de bovenkant. Ga jij voor de Motiva ergonomix? Bij die ergonomix krijg je sowieso niet die bolling bovenop, dus dan hoef je voor die ene cm meer projectie misschien ook iets minder huiverig te zijn? 

Ben benieuwd naar de foto’s van je extra passessie. Ook naar de uitleg van best_boobie over waar die cc’s heen gaan. 

xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei B00bies:

Wat een mooie resultaten zeg. Ik begrijp wel waarom je de Demi overweegt als ik dit zie, maar het gaat er natuurlijk vooral om hoe het bij jou wordt en wat jij mooi vindt. Hij heeft in ieder geval wel ervaring met het verkleinen van de ruimte tussen tussen de borsten. Die tweede is inderdaad echt heel mooi en natuurlijk geworden. Zeker een mooi voorbeeld om mee te nemen. Dan kan hij wel beoordelen of jij dat met de Demi of met de Full bereikt.

Nog een keer passen en een 2nd opinion zijn sowieso een goed idee. Zeker als je twijfelt. 

Ik heb zelf (ondanks dat het high profile heet bij de monobloc hydrogel) ook eerder een medium profile. 4 cm projectie en 11,2 cm breed en soms vind ik het wel jammer, dat ik niet die ene cm meer projectie heb. Maarja die keuze had ik niet, dus ik heb dat ook nooit gepast en ook niet overwogen. Het zijn zeker geen platte pannenkoeken geworden bij mij en dat zijn die borsten bij jou op de voorbeeld foto’s ook zeker niet. Ik heb trouwens dezelfde lengte en hetzelfde gewicht als jij (1,70 m en 54/55 kg). Voordeel van mijn protheses is wel dat die sowieso geen bolling hebben aan de bovenkant. Ga jij voor de Motiva ergonomix? Bij die ergonomix krijg je sowieso niet die bolling bovenop, dus dan hoef je voor die ene cm meer projectie misschien ook iets minder huiverig te zijn? 

Ben benieuwd naar de foto’s van je extra passessie. Ook naar de uitleg van best_boobie over waar die cc’s heen gaan. 

xx

Dat is bijzonder, de high profile monobloc heeft dus dezelfde projectie (4cm) als de low profile motiva bij ongeveer hetzelfde aantal cc. 

Jammer dat je zelf nog iets projectie mist. Ben je wel tevreden met je cupmaat? Op de foto die je van opzij hebt genomen, vind ik de projectie juist perfect. Heel vol, maar niet te, waardoor het toch natuurlijk blijft. Hoe meer 4cm-projectie foto's ik zie, hoe meer ik ga betwijfelen of de demi niet meer in de buurt komt van wat ik wil. Volgende keer neem ik foto's mee, dat maakt het voor de arts ook duidelijker.

Ik ga in ieder geval voor de Motiva Ergonomix. Sinds ik die heb gevoeld, heb ik geen twijfel meer :wub:. Hoop inderdaad dat deze ook wat meer een druppelvorm aannemen, zodat ze mooi natuurlijk gaan aflopen. Zal mijn pc vragen om foto's te maken van de pas sessie de volgende keer zodat ik die kan laten zien.

En even off topic, maar wat een prachtige littekens heb je! En dat voor 5 maanden PO. Heb je daar iets speciaals voor gedaan of heb jij gewoon een bijzonder goede wondgenezing? Ik ga ze deze keer na mijn operatie laten laseren. Ze worden nu toch voor de derde keer open gesneden, neem aan dat ze daar niet heel blij van gaan worden :unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Rosanna123 ja, mijn protheses komen in ieder geval qua afmetingen het meest overeen met demi als ik zo in de tabel van Motiva op de vorige pagina kijk.

Hmm ja, ik vind het in kleding soms weleens jammer dat ik net niet die ene cm extra projectie heb. Ik heb best wel een beetje billen en heupen, geen hele brede maar ook geen hele smalle schouders en daardoor denk ik dat het wel had gekund. Ik houd wel van grote borsten, zolang ze maar natuurlijk ogen. Aan de andere kant kan ik nu al moeilijk bh’s vinden  (60H of 65F/G) en passen mijn borsten ècht nog net in maat  XS van niet-elastische shirtjes/jurkjes. 

Op 15-1-2018 om 20:07 zei Rosanna123:

n even off topic, maar wat een prachtige littekens heb je! En dat voor 5 maanden PO. Heb je daar iets speciaals voor gedaan of heb jij gewoon een bijzonder goede wondgenezing? Ik ga ze deze keer na mijn operatie laten laseren. Ze worden nu toch voor de derde keer open gesneden, neem aan dat ze daar niet heel blij van gaan worden :unsure:

Ik heb drie maanden lang iedere dag siliconen sheets van Dermatix gebruikt. Daarvoor waren mijn littekens echt vuurrood en vrij opvallend (maar wel al recht en zonder bobbels e.d), maar na die drie maanden waren ze echt heel mooi bijgetrokken. Of dat ook echt door die sheets komt, blijft natuurlijk altijd de vraag. Maar ach ik vond het een kleine moeite en het was maar een investering van 20 euro. Ik wist helemaal niet dat dat bestond, dat laseren.

Fijn dat je twijfels in ieder geval weg zijn! Alleen nog even de consulten afwachten voor het bepalen van de maat :) 

xx 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden