Ga naar inhoud

Oktober 2018 : Dr. Oostveen : Cosmed kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben Rosanna, 30 jaar en heb inmiddels 11 jaar geleden Mghan TRF protheses (345 cc) laten plaatsen door Dr. Selms. Ondanks dat mijn protheses nog in tact zijn (blijkt uit de echo), zei Dr. Selms dat het wel echt verstandig is om niet te lang te wachten met vervangen. Na 10 jaar blijkt er een steeds grotere kans te zijn op het kapot gaan van de protheses. Toen ik me liet opereren is mij dit (bij mijn weten) niet verteld, dus ik vind het best schrikken! Het is toch weer een operatie met risico's en daar sta ik nu veel meer bij stil dan toen ik 19 was. 

 

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij Dr. Selms om het soort prothese te bespreken. De Mghan protheses die ik nu heb, zien er super natuurlijk uit maar het gevoel vind ik wel wat minder. Mijn pc zegt dat ik nauwelijks kapselvorming heb en dat ze heel zacht zijn, maar ik vind ze zelf veel te stevig aanvoelen. 

 

Ik ben erg benieuwd naar hoe de Motiva protheses aanvoelen in de borst. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij daarover meer kan vertellen? Voelen deze natuurlijk aan? En hoe is het gevoel als je op je rug ligt?

 

Wat mij ook niet duidelijk is, is of de Motiva nu ook na 10 tot 15 jaar weer vervangen moeten worden. Dr. Sems zei van wel, maar bij andere klinieken lees ik dat deze een leven lang meegaan. Ik heb Motiva nu zelf gemaild, want ik weet niet goed meer wie ik moet geloven.

 

Een andere optie zou de monobloc hydrogel zijn. Die schijnen nog zachter en beweeglijker te zijn, maar wel meer kans op plooien te geven.

 

Ik ben erg benieuwd wat Dr. Selms me gaat adviseren volgende week! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Rosanna123

 

Ik ben bij zijn collega in het OLVG West geopereerd en heb de monobloc hydrogel laten plaatsen. Er is inderdaad een verhoogde kans op rimpelvorming wanneer je een dunne huid hebt en/of weinig eigen borstweefsel. Er kan in dat geval voor een plaatsing achter de spier/ dual plane worden gekozen. 

 

Ikzelf ben nu bijna 9 maanden po en heel erg blij met het resultaat. Ik heb bewust voor deze protheses gekozen vanwege de natuurlijke look, vulling en feeling van deze protheses. De vulling van deze protheses bestaat uit water met een verdikkingsmiddel, dat bij een eventuele lekkage of bij het zweten van de vulling van protheses door het omhulsel heen door het lichaam zelf kan worden afgebroken. Deze protheses hoef je ook niet uit voorzorg te laten vervangen na 10 of 15 jaar. 

 

Op het forum zijn ook veel positieve verhalen over Motiva te vinden en mooie resultaten. Via de zoekbalk rechtsboven kan je wat gerichter zoeken.

 

Succes en veel leesplezier! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @B00bies,

 

Dank je wel voor je reactie! Wat fijn dat je zo blij bent met het resultaat. Monobloc zou voor mij ook als een veilige keuze voelen, precies om de reden die jij beschrijft. 

 

Een andere reden is voor mij de zachtere vulling. Wat ik momenteel vooral storend vind aan mijn borsten, is hoe ze aanvoelen en eruit zien m.n. als ik lig. Ik geef toe dat ik wat perfectionistisch ben en misschien te gedetailleerd voel, maar de onderkant vind ik in die houding net een blok rubber.

 

Hoe voelen jouw borsten aan? Ik heb op dit forum het verhaal gelezen van iemand die haar Monobloc protheses al vrij snel weer heeft laten vervangen door siliconen, omdat zij het als zakjes water vond aanvoelen. Ben benieuwd hoe jij daarover denkt! En wat vind je van de monobloc's in liggende houding qua gevoel? En vallen deze inderdaad een beetje opzij als natuurlijke borsten?

 

Met deze vragen loop ik al een hele tijd en zou het zo graag eens horen van iemand die deze implantaten ook zelf heeft. Hopelijk kan je me helpen!

 

Liefs, Rosanna

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik heb de monobloc hydrogel dual plane en ben heel blij met het resultaat. Het ziet er heel natuurlijk uit en voelt ook heel natuurlijk. Ik heb van mezelf  ook grote borsten gehad en het voelt hetzelfde. Ze blijven ook lekker warm en bewegen al goed mee. Op mijn rug voelen ze nog iets harder. Maar ik heb ze ook pas twee maanden. 

Ik voel wel wat rimpels. Maar alleen helemaal onderaan, bij het litteken ongeveer. En alleen als je echt goed voelt. Mijn man voelt het niet als hij ze aanraakt. 

Ik vind dat niet zo erg. Hydrogel heeft ook veel voordelen en die wegen voor mij zwaarder. Als je wil kan ik je toevoegen aan mijn album? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellen,

Dank je wel, zo goed om deze ervaringen te lezen! Dat is nog een ander voordeel natuurlijk, dat monoblocs de temperatuur van je lichaam aannemen. Als ik het zo hoor, klinkt het toch een stuk natuurlijker dan siliconen.

Welke cupmaat had jij hiervoor? Ik ben benieuwd naar je album dus als je me wil toevoegen heel graag!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook voor anderen interessant. Ik heb de fabrikant van motiva gemaild over de levensduur van deze nieuwe implantaten. Zij verwezen me naar de volgende link:

https://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=132

Of te wel, de nvpc stelt dat de nieuwste generatie implantaten (daartoe behoren niet alleen de motiva maar ook de mghan uit 2006 die ik nu heb) niet vervangen hoeven te worden zolang er geen complicaties zijn. Het idee dat implantaten na 10 jaar vervangen moeten worden bestempelen ze als onterecht. Ik zal dit nog eens aan dokter Selms voorleggen dinsdag want die dacht er duidelijk anders over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Rosanna123:

Hoi Ellen,

Dank je wel, zo goed om deze ervaringen te lezen! Dat is nog een ander voordeel natuurlijk, dat monoblocs de temperatuur van je lichaam aannemen. Als ik het zo hoor, klinkt het toch een stuk natuurlijker dan siliconen.

Welke cupmaat had jij hiervoor? Ik ben benieuwd naar je album dus als je me wil toevoegen heel graag!

 

Ik heb voor mijn zwangerschappen een goede volle d cup gehad. Uiteindelijk bleef er een zielige b over. Helaas kunnen ze niet voor 100 % een natuurlijke borst namaken. Dus er zal altijd wel iets zijn. In mijn geval zijn er inderdaad wat rimpeltjes te voelen aan de onderkant. Maar als ik moet kiezen tussen mijn oude borsten of deze mooie exemplaren met een paar rimpeltjes, dan is de keus makkelijk gemaakt. En ik ben blij dat ik niet na hoef te denken over gezondheidsproblemen. 

O en dat ze waterig aan zullen voelen heb ik ook gehoord. Misschien komt dat nog met de jaren. Nu in elk geval niet. Maar mijn lege b borsten van voorheen, voelde ook best waterig. Heb hier namelijk ook goed over nagedacht :D

Ik zal je toevoegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Rosanna123 

 

Mijn borsten vallen net als natuurlijke borsten opzij. Ik heb monobloc hydrogel 320cc voor de spier en ik droeg hiervoor altijd een 70C van de Hunkemoller. Ik zal je toevoegen aan mijn album, dan heb je een idee hoe het kan worden. 

 

Ik vind die van mij helemaal niet waterig aanvoelen. Ze zijn stevig, maar ook heel zacht en vallen heel natuurlijk. Ze vallen dus ook naar de zijkant als je ligt en voelen niet raar aan als ik lig. Ik voel alleen onderaan een rimpel bij één borst als ik met twee vingers op die plek druk (ik denk dat de huid daar iets dunner is) maar als je gewoon mijn borsten aanraakt of vastpakt dan voel je er niets van. Je ziet er overigens ook niets van en daar gaat het mij om. 

 

Daarnaast zijn de littekens kleiner dan bij siliconen protheses en die van mij zie je al bijna niet meer. :) 

 

Ik ben er in ieder geval heel blij mee! 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Rosanna123:

Misschien ook voor anderen interessant. Ik heb de fabrikant van motiva gemaild over de levensduur van deze nieuwe implantaten. Zij verwezen me naar de volgende link:

https://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=132

Of te wel, de nvpc stelt dat de nieuwste generatie implantaten (daartoe behoren niet alleen de motiva maar ook de mghan uit 2006 die ik nu heb) niet vervangen hoeven te worden zolang er geen complicaties zijn. Het idee dat implantaten na 10 jaar vervangen moeten worden bestempelen ze als onterecht. Ik zal dit nog eens aan dokter Selms voorleggen dinsdag want die dacht er duidelijk anders over!

Ik heb de McGhan sinds 2004 ik ga pas voor een wissel als ik klachten ga krijgen.Maar dat is voor ieder een keuze.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Rosanna123:

Hallo allemaal!

 

Ik ben Rosanna, 30 jaar en heb inmiddels 11 jaar geleden Mghan TRF protheses (345 cc) laten plaatsen door Dr. Selms. Ondanks dat mijn protheses nog in tact zijn (blijkt uit de echo), zei Dr. Selms dat het wel echt verstandig is om niet te lang te wachten met vervangen. Na 10 jaar blijkt er een steeds grotere kans te zijn op het kapot gaan van de protheses. Toen ik me liet opereren is mij dit (bij mijn weten) niet verteld, dus ik vind het best schrikken! Het is toch weer een operatie met risico's en daar sta ik nu veel meer bij stil dan toen ik 19 was. 

 

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij Dr. Selms om het soort prothese te bespreken. De Mghan protheses die ik nu heb, zien er super natuurlijk uit maar het gevoel vind ik wel wat minder. Mijn pc zegt dat ik nauwelijks kapselvorming heb en dat ze heel zacht zijn, maar ik vind ze zelf veel te stevig aanvoelen. 

 

Ik ben erg benieuwd naar hoe de Motiva protheses aanvoelen in de borst. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij daarover meer kan vertellen? Voelen deze natuurlijk aan? En hoe is het gevoel als je op je rug ligt?

 

Wat mij ook niet duidelijk is, is of de Motiva nu ook na 10 tot 15 jaar weer vervangen moeten worden. Dr. Sems zei van wel, maar bij andere klinieken lees ik dat deze een leven lang meegaan. Ik heb Motiva nu zelf gemaild, want ik weet niet goed meer wie ik moet geloven.

 

Een andere optie zou de monobloc hydrogel zijn. Die schijnen nog zachter en beweeglijker te zijn, maar wel meer kans op plooien te geven.

 

Ik ben erg benieuwd wat Dr. Selms me gaat adviseren volgende week! 

 

Hallo Rosanna,

 

ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij momenteel.

Ik heb in 2003 Mc Ghans laten plaatsen, door Dr Plovier Ik was toen 33.

Ik was zeer tevreden over het resultaat en heb heel lang nergens last van gehad.

Maar nu sinds ruim een jaar heb ik (in tegenstelling tot jou) toch stevige inkapseling, dus ik heb geen keuze...ze moeten er echt uit!

Op de MRI is er zelfs sprake van een mogelijk "lek".

Gisteren een eerste keer op consult geweest bij Dr Van Eeckhout (OLV Aalst).

Hij had het ook over de "nieuwste" protheses met gel (en zelfs een chip)...maar ik ken geen naam.

Nu moet ik kiezen...als er effectief een lek zit in die Mc Ghan, dan krijg ik sowieso die ene prothese gratis. maar dan wel eentje van hetzelfde type én grootte.

Die grootte kan misschien een probleem vormen, omdat de pocket" die er was groter zal worden door het weghalen van de kapselvorming.

Ofwel kies ik voor die nieuwste prothesen. Die gaan me sowieso 4500 euro kosten.

De kosten van het verwijderen worden terugbetaald door de mutualiteit.

De ingreep zal ook wat zwaarder uitvallen deze keer, omdat ze de kapselvorming moeten wegknippen. Ik zou zelfs drains krijgen, omdat het toch wat kan nabloeden...was toch even schrikken.

Ik zal dus niet op 1 dag het ziekenhuis mogen verlaten.

 

Groetjes,

nesjebesje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00bies en ellen001,

 

Bedankt voor het delen van jullie albums. Wauw beide een prachtig resultaat! Wel heel groot, maar ondanks dat toch heel natuurlijk. Het zijn absoluut niet van die ronde harde ballen, die ik bij dit soort cupmaten wel eens voorbij zie komen. Als ik deze verhalen zo lees en de foto's zie, begrijp ik haast niet dat monobloc zo weinig gebruikt wordt.

 

Het enige wat mij afschrikt is de rimpeling en de levensduur. Zoals ik het lees lijkt er wel een grote kans dat ze na 10 jaar vervangen moeten worden. Bij Motiva heb ik iets meer hoop dat ik het in ieder geval tot 15 jaar kan rekken, als vervangen al nodig is.

 

Toch zou ik nu vooral gaan voor de prothese die mij het meest natuurlijke gevoel kan geven, zelfs als die een kortere levensduur heeft. Ik ben eigenlijk nooit blij met mijn borsten geweest vanwege hoe ze aanvoelen. Ook als mijn vriend ze aanraakt, sta ik daar steeds bij stil. Ik hoop dat ik met nieuwe protheses de zachtheid kan verbeteren en dan wie weet eindelijk eens van mijn borsten te kunnen genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei nesjebesje:

Hallo Rosanna,

 

ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij momenteel.

Ik heb in 2003 Mc Ghans laten plaatsen, door Dr Plovier Ik was toen 33.

Ik was zeer tevreden over het resultaat en heb heel lang nergens last van gehad.

Maar nu sinds ruim een jaar heb ik (in tegenstelling tot jou) toch stevige inkapseling, dus ik heb geen keuze...ze moeten er echt uit!

Op de MRI is er zelfs sprake van een mogelijk "lek".

Gisteren een eerste keer op consult geweest bij Dr Van Eeckhout (OLV Aalst).

Hij had het ook over de "nieuwste" protheses met gel (en zelfs een chip)...maar ik ken geen naam.

Nu moet ik kiezen...als er effectief een lek zit in die Mc Ghan, dan krijg ik sowieso die ene prothese gratis. maar dan wel eentje van hetzelfde type én grootte.

Die grootte kan misschien een probleem vormen, omdat de pocket" die er was groter zal worden door het weghalen van de kapselvorming.

Ofwel kies ik voor die nieuwste prothesen. Die gaan me sowieso 4500 euro kosten.

De kosten van het verwijderen worden terugbetaald door de mutualiteit.

De ingreep zal ook wat zwaarder uitvallen deze keer, omdat ze de kapselvorming moeten wegknippen. Ik zou zelfs drains krijgen, omdat het toch wat kan nabloeden...was toch even schrikken.

Ik zal dus niet op 1 dag het ziekenhuis mogen verlaten.

 

Groetjes,

nesjebesje

 

Hoi Nesjebesje, jeetje dat is schrikken zeg! Ik ben hier zelf ook erg bang voor, vandaar dat ik graag een wissel wil om problemen te voorkomen. De protheses die je beschrijft 'de nieuwste protheses met gel en een chip' klinken als de Motiva. Voor zover ik weet is dit de nieuwste variant en heeft deze een chip. Ook echt een pré van deze implantaten is de BluSeal waarmee het uitzweten van de siliconen wordt beperkt. 4500 is wel veel geld om in een keer neer te moeten leggen, maar fijn dat je in ieder geval een deel van de kosten terug krijgt. Was je tevreden met de cupmaat die je nu hebt? En hoeveel cc groter zou je dan moeten gaan om de grotere pocket op te vullen? Heel veel sterkte in ieder geval met je operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2018 om 14:09 zei Rosanna123:

Hallo allemaal!

 

Ik ben Rosanna, 30 jaar en heb inmiddels 11 jaar geleden Mghan TRF protheses (345 cc) laten plaatsen door Dr. Selms. Ondanks dat mijn protheses nog in tact zijn (blijkt uit de echo), zei Dr. Selms dat het wel echt verstandig is om niet te lang te wachten met vervangen. Na 10 jaar blijkt er een steeds grotere kans te zijn op het kapot gaan van de protheses. Toen ik me liet opereren is mij dit (bij mijn weten) niet verteld, dus ik vind het best schrikken! Het is toch weer een operatie met risico's en daar sta ik nu veel meer bij stil dan toen ik 19 was. 

 

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij Dr. Selms om het soort prothese te bespreken. De Mghan protheses die ik nu heb, zien er super natuurlijk uit maar het gevoel vind ik wel wat minder. Mijn pc zegt dat ik nauwelijks kapselvorming heb en dat ze heel zacht zijn, maar ik vind ze zelf veel te stevig aanvoelen. 

 

Ik ben erg benieuwd naar hoe de Motiva protheses aanvoelen in de borst. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij daarover meer kan vertellen? Voelen deze natuurlijk aan? En hoe is het gevoel als je op je rug ligt?

 

Wat mij ook niet duidelijk is, is of de Motiva nu ook na 10 tot 15 jaar weer vervangen moeten worden. Dr. Sems zei van wel, maar bij andere klinieken lees ik dat deze een leven lang meegaan. Ik heb Motiva nu zelf gemaild, want ik weet niet goed meer wie ik moet geloven.

 

Een andere optie zou de monobloc hydrogel zijn. Die schijnen nog zachter en beweeglijker te zijn, maar wel meer kans op plooien te geven.

 

Ik ben erg benieuwd wat Dr. Selms me gaat adviseren volgende week! 

Hi ik heb ook de mghan en ga morgen voor de operatie voor de motiva bij dr selms! Vervangen is alleen nodig bij problemen, gr sandy

Op 2-1-2018 om 14:09 zei Rosanna123:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei SandyOsVe:

Hi ik heb ook de mghan en ga morgen voor de operatie voor de motiva bij dr selms! Vervangen is alleen nodig bij problemen, gr sandy

 

Hoi Sandy, heel veel succes vandaag! Hoe is de operatie gegaan? Je bent bij dr. Selms in ieder geval in goede handen.


Hoewel ik echt vertrouwen in Selms heb, ga ik begin februari nog langs bij Wouter van der Pot van kliniek Bloemendael. Ik vind mijn borsten nu wel mooi, maar vrij ver uit elkaar staan. Volgens Selms is daar niets aan te doen omdat hij mijn natuurlijke bouw niet kan veranderen. Toch zie ik bij patiënten van Wouter van der Pot gevallen die mijn voorsituatie hadden en waarbij het hem wel degelijk is gelukt om de afstand tussen de borsten te verkleinen door een bredere prothese te plaatsen. Wel jammer dat ik bijna een maand moet wachten op een consult (tja, als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb dan wil ik het liefst morgen) maar beter vooraf goed geïnformeerd dan later spijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik hoop dat het de andere arts wel lukt,wel goed dat je meerdere opties bekijkt.  bij mij staan ze ook iets opzij maar ik vind dat prima. 

Zijn nu natuurlijk ook nog erggezwollen en heb ook al een verkleining achter de rug. Voelt nu alleen alsof ik twee meloenen op mijn lijf geplakt heb zitten hahs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2018 om 14:56 zei Rosanna123:

Hoi Nesjebesje, jeetje dat is schrikken zeg! Ik ben hier zelf ook erg bang voor, vandaar dat ik graag een wissel wil om problemen te voorkomen. De protheses die je beschrijft 'de nieuwste protheses met gel en een chip' klinken als de Motiva. Voor zover ik weet is dit de nieuwste variant en heeft deze een chip. Ook echt een pré van deze implantaten is de BluSeal waarmee het uitzweten van de siliconen wordt beperkt. 4500 is wel veel geld om in een keer neer te moeten leggen, maar fijn dat je in ieder geval een deel van de kosten terug krijgt. Was je tevreden met de cupmaat die je nu hebt? En hoeveel cc groter zou je dan moeten gaan om de grotere pocket op te vullen? Heel veel sterkte in ieder geval met je operatie!

Hi Rosanna,

Ik denk idd dat het de Motiva zullen zijn. Ben even wat gaan opzoeken...en je hebt het daar over die Bluseal waarover de dokter het ook duidelijk had.

Ja, ik heb eigenlijk wel lang kunnen doen met m'n eerste prothesen...

De meesten doen er max 10 jaar mee. Althans toch de prothesen waarvan ik weet dat ze rond die periode geplaatst zijn.

Ik heb nu zon anderhalf jaar "last". Geen pijn ofzo, maar mijn borsten voelen "hard" aan en staan meer gespannen.

Ik wilde het vorig jaar al laten doen, maar wij hebben onverwacht sneller dan verwacht een huis gekocht.

Tja, dan heb je niet even zo'n 4500 euro over :huh:

Maar nu komt het er toch aan!

Ik heb binnenkort nog een consult om alles definitief te regelen, en dan zou de ingreep ergens half maart kunnen doorgaan.

Oh ja, wat de grootte/cupmaat betreft:

voor mijn ingreep had ik een AA. Er is als ik me niet vergis toen 275cc in gegaan (moet het nog even opzoeken).

Ik zit nu aan een C cup, waar ik heel tevreden mee ben.

Ik ben 1m70 en weeg 62 kg en vind het prima zo. 

Het aantal cc dat erbij zal moeten, hangt af van de hoeveelheid inkapseling de dokter moet wegknippen...dus kan ik nog niet zeggen, en hij ook niet.

Maar heb wel al duidelijk gesteld dat ik zeker geen cupmaat groter wil.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2018 om 01:36 zei Ank:

Ik heb de McGhan sinds 2004 ik ga pas voor een wissel als ik klachten ga krijgen.Maar dat is voor ieder een keuze.

 

Hallo Ank.

ik heb ook Mc Ghans, maar dan van in 2003.

Ze zitten er nu dus bijna 15 jaar in.

Ik heb nu ruim zo'n anderhalf jaar "last" (gespannen borsten die onaangenaam aanvoelen als je eraan komt, maar geen pijn).

Ik zit nu met een graad 3 van inkapseling. Het gaat tot graad 4.

Mijn idee is ook wel dat je zolang je geen last hebt, gewoon kan doorgaan met je prothesen.

Ik raad je sowieso aan om het goed op te volgen, en toch niet te lang te wachten...want eigenlijk heb ik toch naar mijn mening door omstandigheden al iets te lang gewacht. 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei nesjebesje:

Hallo Ank.

ik heb ook Mc Ghans, maar dan van in 2003.

Ze zitten er nu dus bijna 15 jaar in.

Ik heb nu ruim zo'n anderhalf jaar "last" (gespannen borsten die onaangenaam aanvoelen als je eraan komt, maar geen pijn).

Ik zit nu met een graad 3 van inkapseling. Het gaat tot graad 4.

Mijn idee is ook wel dat je zolang je geen last hebt, gewoon kan doorgaan met je prothesen.

Ik raad je sowieso aan om het goed op te volgen, en toch niet te lang te wachten...want eigenlijk heb ik toch naar mijn mening door omstandigheden al iets te lang gewacht. 

Groetjes!

Ik heb nu totaal nog geen klachten maar hou het in de gaten.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van mijn consult bij dr Selms. Ik ben super enthousiast!!

 

We hebben eerst de monobloc's besproken. Dr Selms zei dat veel vrouwen die siliconen gewend zijn, dit qua gevoel als een stap terug ervaren. Hij liet me de protheses voelen en die waren helemaal niet zo zacht. Het voelt in de borst wellicht anders, maar zo in de hand vond ik het persoonlijk voelen als water in een hard omhulsel. Hij raadde me dit niet aan, omdat hij verwachtte dat ik rimpeling zou krijgen gezien mijn bouw en nog ongelukkiger zou zijn met de manier waarop ze aanvoelen.

 

Daarna de Motiva's. Wauw!! Ik voelde ze en was meteen verkocht. Ze zijn echt superzacht! Ter vergelijking liet hij me de protheses voelen die ik nu heb. Een heel verschil! Door de zachtheid valt de motiva in een natuurlijke vorm, ook wanneer je gaat liggen. Het gevoel is voor mij nummer 1 reden waarom ik niet blij ben met mijn borsten. Ik ben zo enthousiast dat er een oplossing lijkt te zijn! Ik kan het nog steeds niet geloven.

 

Momenteel heb ik 345 cc. Mijn borsten zijn mooi, maar staan wat ver uit elkaar. Bij Motiva zou ik een grotere prothese nodig hebben voor dezelfde breedte: 375cc voor een breedte van 2mm minder dan ik nu heb, en 400cc voor dezelfde breedte. Hier moet ik wel echt even over nadenken. Ik heb maat xs/ s en wil niet te groot gaan, maar wil ook zeker geen smallere prothese en nóg meer afstand tussen mijn borsten. Maar ja, die 2mm zou iemand dat zien?

 

Ik kan 2 februari al geopereerd worden. Dit moet ik vandaag, uiterlijk morgen beslissen. De volgende optie is pas in april. Ik vind het wel jammer om nog te wachten, maar wil wel 100 procent achter mijn keuze staan. Ik zou nog consulten kunnen nemen bij andere artsen. Aan de andere kant, de afgelopen twee jaar ben ik al bij 2 andere pc's geweest die beide zeiden dat ze mijn borsten mooi gelukt vonden en geen verbetering zouden kunnen geven.

Over het dichterbij elkaar brengen van mijn borsten zei Selms dat dan de spier tussen mijn borsten losgemaakt zou moeten worden. Dit zou erg lelijk worden en rimpeling tussen de borst geven. Hij noemde dit een onvergeeflijke fout. Ook dr Laura Mooijen gaf dit eerder aan (heb haar second opinion gevraagd paar maanden terug).

 

Ik heb heel veel vertrouwen in Selms dus ben er eigenlijk uit dat ik het door hem wil laten doen. En na het voelen van Motiva ben ik om. Nu alleen nog de vraag: wanneer? En hoeveel cc? Ik zal vanavond of morgen eens proberen foto's te maken van mijn borsten. Ben wel benieuwd wat jullie advies zou zijn over het aantal cc.

 

Mijn operatie kan helaas niet in het ziekenhuis plaatsvinden. Het wordt dan de jan van gooyen kliniek of de parkkliniek in Rotterdam. In het ziekenhuis kunnen alleen nog patiënten met verzekerde zorg terecht. Het gaf me de vorige keer wel een veilig gevoel, maar volgens dr Selms stelde deze operatie weinig voor omdat hij al het voorwerk al had gedaan. Hij verwachtte zelfs dat ik na het weekend weer aan het werk kon. Huh?? Na mijn vorige wissel ben ik er toch wel twee weken tussenuit geweest. Wil nu so wie so een week vrij nemen, zodat ik niks hoef te forceren.

 

Super spannend allemaal! Ga het vanavond met mijn vriend bespreken, want die vind het helemaal niks. Is als de dood dat mijn boobies er ineens totaal anders uitzien. En zelf vind ik het ook best eng. Straks gaat het mis, word ik niet meer wakker uit de narcose etc. Etc. Ik kan mezelf gek maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi allemaal,

 

Nu een dag later ben ik echt enorm aan het twijfelen. Dr Selms raadde me 400 cc aan maar ik vind dit voor mijn lichaam veel te veel. Heb vandaag nog contact gehad met de pc. Hij zei dat bij de Motiva ergonomix de afstand tussen mijn borsten nog groter wordt als ik minder cc neem, en dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten. 

 

Enige optie is een andere prothese, zoals de DEMI van Motiva die is er wel in 340cc met de goede breedte. Ik ga nu nog een keer terug voor een consult en ook nog naar een andere kliniek voor een second opinion. Is er iemand op dit forum die de DEMI Motiva heeft? 

 

Ik was gisteren vooral heel enthousiast over hoe die gel aanvoelt, maar nu twijfel ik ineens of ik het überhaupt wel moet doen. Zie zo enorm op tegen die narcose en wat als de littekens na de tweede keer superlelijk worden? Pff ik was er net uit, maar weet het nu echt niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Rosanna123:

 

Hoi allemaal,

 

Nu een dag later ben ik echt enorm aan het twijfelen. Dr Selms raadde me 400 cc aan maar ik vind dit voor mijn lichaam veel te veel. Heb vandaag nog contact gehad met de pc. Hij zei dat bij de Motiva ergonomix de afstand tussen mijn borsten nog groter wordt als ik minder cc neem, en dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten. 

 

Enige optie is een andere prothese, zoals de DEMI van Motiva die is er wel in 340cc met de goede breedte. Ik ga nu nog een keer terug voor een consult en ook nog naar een andere kliniek voor een second opinion. Is er iemand op dit forum die de DEMI Motiva heeft? 

 

Ik was gisteren vooral heel enthousiast over hoe die gel aanvoelt, maar nu twijfel ik ineens of ik het überhaupt wel moet doen. Zie zo enorm op tegen die narcose en wat als de littekens na de tweede keer superlelijk worden? Pff ik was er net uit, maar weet het nu echt niet meer.

In de zoekbalk vind meerdere verslagen over demi motiva een ander second opinion in jouw situatie lijkt  mij zeker niet verkeerd.

xx Ank

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Ank. Ik heb een paar anderen kunnen vinden die ook de demi motiva hebben. Ik ga 2 februari nog een keer terug voor een second opinion bij een andere arts en daarna nog een keer naar mijn eigen pc. Voelde me best een beetje onder druk gezet door hem, omdat hij steeds met operatie data bleef komen in de nabije toekomst terwijl ik had aangegeven er nog niet uit te zijn. Toch maar voor gekozen het nog even uit te stellen. Natuurlijk is het fijn om het snel achter de rug te hebben, maar ik wil ook geen spijt krijgen achteraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-1-2018 om 19:34 zei Rosanna123:

 

Hoi allemaal,

 

Nu een dag later ben ik echt enorm aan het twijfelen. Dr Selms raadde me 400 cc aan maar ik vind dit voor mijn lichaam veel te veel. Heb vandaag nog contact gehad met de pc. Hij zei dat bij de Motiva ergonomix de afstand tussen mijn borsten nog groter wordt als ik minder cc neem, en dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten. 

 

Enige optie is een andere prothese, zoals de DEMI van Motiva die is er wel in 340cc met de goede breedte. Ik ga nu nog een keer terug voor een consult en ook nog naar een andere kliniek voor een second opinion. Is er iemand op dit forum die de DEMI Motiva heeft? 

 

Ik was gisteren vooral heel enthousiast over hoe die gel aanvoelt, maar nu twijfel ik ineens of ik het überhaupt wel moet doen. Zie zo enorm op tegen die narcose en wat als de littekens na de tweede keer superlelijk worden? Pff ik was er net uit, maar weet het nu echt niet meer.

Hoi @Rosanna123

Ik heb 10 november de Motiva Ergonomix Demi laten plaatsen bij dr Nio. Ik was net als jou heel kritisch en wou een natuurlijk aanvoelende borst. Dat is zeker gelukt met deze protheses. Ben er zo blij mee!! En ze worden nog welke dag zachter en mooier. Ik heb 425, dat klinkt veel maar een demi profiel heeft minder projectie naar voren maar is wel breed. En dat leek mij toen al erg mooi met het oog op ruimte ertussen. Ik ben van 75A naar 75E!! gegaan. Klinkt veel, valt best mee^_^ overigens ben ik 1,78, weeg 66 kg en ben slank. Succes met je keuze!! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.