Ga naar inhoud

explantatie mcghan protheses na 10 jaar nav lek. zoek info en hulp!


Aanbevolen berichten

Hi all!

 

Ik zal mezelf eerst even voorstellen, dat maakt het meteen wat makkelijker te begrijpen en volgen. Ik ben Dominique, 31 jaar en woon sinds 10 jaar in België. Ik heb een kleine 10 jaar geleden na vele uren en dagen te zoeken, mede door dit forum, weloverwogen besloten om een borstvergroting te laten doen in de ATS kliniek te Vlijmen. Dit was een dure operatie, maar ik zou ook garantie hebben op de protheses en indien er problemen waren zou alles gedekt zijn, en daar dacht ik ook naar te betalen.

 

Nu sinds een paar maanden terug heb ik pijnlijke steken in mijn rechterborst. Ik dacht dat ik dus een lekkende prothese had, echter bleek na een echo dat er rechts geen lek te zit, maar wel links!  Ik heb direct met de kliniek contact opgenomen en daar kreeg ik het eea aan info. Echter heb ik zelf toen al besloten dat ik geen prothese wissel meer wil ondanks die garantie. Nu blijkt dat de kliniek de explantatie wilt doen, maar dit via de ziekenfonds regelt. Aangezien ik in België woon, leek me dat best een gedoe en heb ik een chirurg in België opgezocht om dit gewoon in eigen land te laten doen. Ik ben immers in België verzekerd. Blijkbaar wordt dit in Belgie dus niet vergoedt. De dekking waar de kliniek eerder over sprak geldt enkel voor Nederlands verzekerden. Ik heb begrepen dat de operatie mij een kleine 2000 euro gaat kosten. Dit weegt niet op tegen mijn gezondheid, maar momenteel zit ik in een lastige financiële situatie en kan dit echt niet nu in 1 keer neerleggen. De explantatie kan ook niet even blijven wachten en ik ben momenteel best radeloos.

 

Mijn vraag is dus of er hier mensen met dezelfde ervaring zitten, of kennis en weet hebben wat ik misschien kan doen of ondernemen om toch zsm operatie te ondergaan.

 

In principe ben ik van mening dat ik eigenlijk niet ervoor zou moeten betalen omdat mij gewoon verkeerde info toendertijd gegeven is. Maar dat terzijde, ik zie er niet tegenop het te moeten betalen. Alleen mijn tijdspanne is gewoon niet optimaal. Zoals ik er nu voor sta kan ik dit wss pas in augustus zelf financieren.

 

Anyone please die mij wat wijzer kan maken of helpen?

 

Veel groeten en liefs,

 

Dominique

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei dotje1:

Hi all!

 

Ik zal mezelf eerst even voorstellen, dat maakt het meteen wat makkelijker te begrijpen en volgen. Ik ben Dominique, 31 jaar en woon sinds 10 jaar in België. Ik heb een kleine 10 jaar geleden na vele uren en dagen te zoeken, mede door dit forum, weloverwogen besloten om een borstvergroting te laten doen in de ATS kliniek te Vlijmen. Dit was een dure operatie, maar ik zou ook garantie hebben op de protheses en indien er problemen waren zou alles gedekt zijn, en daar dacht ik ook naar te betalen.

 

Nu sinds een paar maanden terug heb ik pijnlijke steken in mijn rechterborst. Ik dacht dat ik dus een lekkende prothese had, echter bleek na een echo dat er rechts geen lek te zit, maar wel links!  Ik heb direct met de kliniek contact opgenomen en daar kreeg ik het eea aan info. Echter heb ik zelf toen al besloten dat ik geen prothese wissel meer wil ondanks die garantie. Nu blijkt dat de kliniek de explantatie wilt doen, maar dit via de ziekenfonds regelt. Aangezien ik in België woon, leek me dat best een gedoe en heb ik een chirurg in België opgezocht om dit gewoon in eigen land te laten doen. Ik ben immers in België verzekerd. Blijkbaar wordt dit in Belgie dus niet vergoedt. De dekking waar de kliniek eerder over sprak geldt enkel voor Nederlands verzekerden. Ik heb begrepen dat de operatie mij een kleine 2000 euro gaat kosten. Dit weegt niet op tegen mijn gezondheid, maar momenteel zit ik in een lastige financiële situatie en kan dit echt niet nu in 1 keer neerleggen. De explantatie kan ook niet even blijven wachten en ik ben momenteel best radeloos.

 

Mijn vraag is dus of er hier mensen met dezelfde ervaring zitten, of kennis en weet hebben wat ik misschien kan doen of ondernemen om toch zsm operatie te ondergaan.

 

In principe ben ik van mening dat ik eigenlijk niet ervoor zou moeten betalen omdat mij gewoon verkeerde info toendertijd gegeven is. Maar dat terzijde, ik zie er niet tegenop het te moeten betalen. Alleen mijn tijdspanne is gewoon niet optimaal. Zoals ik er nu voor sta kan ik dit wss pas in augustus zelf financieren.

 

Anyone please die mij wat wijzer kan maken of helpen?

 

Veel groeten en liefs,

 

Dominique

Hoi hoi

Oef jeetje.... Dit is wel een hele lastige situatie voor je... 

Ik zou zo niet weten welke belgische dame hier in de laatste jaren geweest is voor explantatie....  De meesten die ik hier voorbij zie komen, zijn nederlandse en die krijgen het idd vergoed.. 
Het komt vaak voor, dat de 'oudere' McGhan prothesen een lek vertonen.. Niet dat de McGhans slecht zijn, maar er is een productiefout geweest in die tijd, en daar zie je dus heel veel meiden terug mee komen.. 

Eigenlijk bizar dat het in Belgie niet vergoed wordt... Even een stomme vraag he, maar wat zou een prothesewissel je gaan kosten? Moet je dan ook de kosten van de operatie zelf betalen? De prothesen zullen vergoed worden, neem ik aan, maar ik weet dan niet hoe het met de wissel zou zitten. Je geeft natuurlijk aan dat nieuwe prothesen geen optie meer zijn, maar ik zit even hardop te denken... Misschien dat je op die manier wel een beetje uitstel van 'executie' zou hebben?

Bij welke pc heb je nu een consult gehad, als ik vragen mag?

Dit is trouwens borstenforum.com. Wij hebben niets te maken met borstenforum.nl.. Deze site is een paar jaar geleden offline gegaan, vanwege problemen. Wij bestaan sinds 2009.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

O kijk dat is al wat duidelijker haha! Had niet door dat het een hele andere website was! 

 

Ik zou 2000 euro moeten betalen voor de operatie. Ik zou hier niets ga. Vergoed krijgen via de ziekenfonds. Dit consult was bij dr Lemmens, waarvan ik meerdere goede herstel en correctie operaties vernomen heb.

 

Over een wissel blijft het hetzelfde. Operatie zelf betalen maar je krijgt de protheses voor niks. Deze moet je overigens wel eerst voorschieten, waarna je foute protheses eerst worden gekeurd door de fabrikant om te beslissen of ze wel onder garantie vallen. Nou ik heb er echt geen zin meer in hoor. Ben er helemaal klaar mee.

 

Ik kan nu ook niet zeggen dat ik er enorme spijt van heb maar ik accepteer het gewoon, en vooral mezelf nu.  Echter gaat mijn gezondheid boven alles en voel me echt shit in deze situatie.

 

Vooral dat machteloze gevoel.  En inderdaad ik kom enkel Nederlandse gevallen tegen helaas.

 

Ik had ook al eens geïnformeerd om de operatie in delen te betalen, maar deze moet ook gewoon volledig vooraf gestort worden blijkbaar.

 

Ik zal morgen ook eens foto's plaatsen voor BV en huidige situatie . Ik weet dat ik daar toendertijd ook echt heel veel aan had en wil ook anderen helpen en informeren met mijn situatie uiteraard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dotje1

Klopt idd, eventuele prothesen zou je voor moeten schieten. Daar had ik even niet aan gedacht.

Ja... dat is echt vervelend,  dat in België geen tegemoetkoming vanuit de zorgverzekering aan de orde is. 

Er is ook geen andere kliniek in België,  die het eventueel op basis van afbetaling kan/wil doen?

Normaal ben ik daar een echte tegenstander van, omdat je vaak uiteindelijk te veel betaald, maar in dit geval zou ik het wel echt begrijpen..

Sorry dat ik verder geen idee heb wat je zou kunnen doen.... Mocht jij echter nog een oplossing vinden, zou je die dan met ons willen delen?

 

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!! Hopelijk kunnen jouw prothesen toch snel verwijderdgaan worden!

 

Xxx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.