Ga naar inhoud

Noorepoor : 13 december 2017 : Dr. Ulrich : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Mijn naam is Noor. Ik ben 41 jaar, getrouwd en moeder van een dochter van bijna 3. Ik heb mijn hele leven al grote borsten gehad. In mijn tienerjaren vond ik dat nog niet zo erg. Ze stonden nog fier overeind en ik had er geen last van. De laatste 10 jaar groeiden mijn borsten nog steeds en na mijn zwangerschap hield ik een F/G-cup over (afhankelijk van mijn cyclus). Vreselijk! Als ik mezelf op foto’s zag, kon ik alleen maar mijn borsten zien. Ik kreeg ook steeds meer fysieke kwaaltjes: pijn in mijn nek, stijve schouders en in bed problemen met mijn ademhaling. Ik kreeg door de druk van mijn borsten gewoon te weinig lucht. 

 

Nu dit jaar vast kwam te staan dat er geen tweede kindje komt, vond ik mezelf klaar voor een operatie. In februari ben ik op consult geweest bij dr Ulrich. Een hele vriendelijke man die heel duidelijk uitlegde wat er ging gebeuren. De verzekering werd geïnformeerd en een week later had ik mijn machtiging binnen. Ik  begon die week echter ook in een nieuwe baan dus wilde niet gelijk verlof nemen. Daarom gekozen voor een operatie in december. 

 

Twee weken geleden was het dan zover. Ik was stikzenuwachtig.  Ik zag voornamelijk op tegen de narcose. Was bang dat ik niet wakker zou worden of alles zou voelen. Bij aankomst in de kliniek was iedereen echter heel ontspannen en vriendelijk. Ik voelde me er gelijk op mijn gemak. Ik mocht me omkleden in zo’n charmante ziekenhuisjas en werd begeleid naar mijn bed. Na wat standaard controles kwam de anesthesist bij mijn bed. Ik had hem aan de telefoon gesproken en hij vroeg me gelijk of ik er nog zo tegenop zag. Dat was zeker het geval! Op dat moment kwam er een andere patiënt terug op de kamer. Ze was al goed wakker en de anesthesist zei: kijk, ik lever goed werk! Daar moest ik wel om lachen. Hij stelde me echt op mijn gemak. Hierna kwam dr Ulrich aan mijn bed  om mijn borsten af te tekenen. Gek idee hoor: met een meetlint wordt bepaald hoe het er straks allemaal uit komt te zien.

 

En toen was het moment daar. Ik moest zelf naar de ok lopen. Ik was steenkoud van de zenuwen. Moest zelfs klappertanden. Maar toen mocht in de ok op een soort verwarmd waterbed liggen.  Heerlijk! Ook hier was iedereen weer heel ontspannen en werden er nog wat grapjes gemaakt. Anesthesist zei: “ik ga volgende week op strandvakantie. Ga maar lekker mee”. “Kan niet, moet ik eerst een nieuwe bikini kopen” was mijn eerste reactie :-) En toen gingen de lichtjes uit.

 

na 2 uur gingen de lichtjes weer aan. Ik werd wakker en was heel relaxt. Voelde me ook prima. Ik lag weer in mijn bed en had trek. Raar maar waar, maar een half uur na de operatie zat ik aan de lunch met een kopje cappuccino. En ik had mijn telefoon bij me dus kon lekker appen met iedereen. Het goede gevoel bleef en na 3 uurtjes kreeg ik mijn sport-BH aangemeten. Natuurlijk eerst nog even in de spiegel gekeken. Gek hoor, de borsten die al 25 jaar bij mij hoorden waren er niet meer. Er stonden nu twee perfecte borsten weer fier overeind. 

 

Nog een half uurtje later mocht ik naar huis. Dat vond ik wel een gek idee. Maar het ging goed, dus waarom niet? De rit naar huis vond ik heel spannend. Dacht bij elke auto: niet botsen! Eenmaal thuis hebben we lekker gegeten en ben ik vroeg naar bed gegaan. Slapen ging best goed. Ik heb mijn oude Voedingskussens weer tevoorschijn gehaald . Hierdoor kon ik redelijk rechtop slapen. 

 

De volgende dag ging ook nog steeds goed. Ik had nog steeds geen pijn. Was wel heel moe en wappie van de narcose. Maar als je daaraan toegeeft is er niets aan de hand. Na de tweede dag kon ik in huis alweer van alles doen. Met mate natuurlijk, maar ik kon gewoon goed voor mezelf zorgen. Onze dochter was nog logeren. Die had ik er niet bij kunnen hebben hoor.

 

inmiddels ben ik twee weken verder en voel ik me weer helemaal de oude. Ik heb nog steeds geen pijn. Heb ook geen bloeduitstortingen ofzo. Ik denk echt dat dat komt door de arnicadruppels die ik heb geslikt (al ruim voor de operatie ook). Mijn littekens jeuken verschrikkelijk. Dat vind ik vervelend. Kan ook nog niet smeren want ze zitten onder pleisters verstopt. Slapen gaat ook heel goed. Na 2 dagen heb ik het Voedingskussen naast me gelegd. Ik lig op mijn zij en omarm het kussen. Hierdoor is er op beide borsten geen druk. Superoplossing!

 

vrijdag mogen de pleisters eraf. Ben benieuwd naar het resultaat :-)

 

Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik het fijn vind om te lezen over andere ervaringen. Ik merk in mijn omgeving dat mensen het toch wat ongemakkelijk vinden om erover te praten. Dus hoop ik via deze digitale weg wat verhalen te delen en op te halen.

 

Dus heb je vragen? Stel ze gerust! En als ik informatie delen kan, dan horen jullie me wel. Tot gauw!

 

groetjes

noor

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

@Lai88 Het is 200% meegevallen. het is nu 3 maanden geleden en ik ben volledig hersteld. Na een maand was het eigenlijk al wel ok, maar toen waren de littekens nog wel dik en duidelijk voelbaar. Inmiddels zijn ze heel soepel en zie je alleen nog dikke rode strepen. Ik smeer nog elke dag met litteken crème van Biodermal. De littekens bij mijn tepels zijn eigenlijk niet meer zichtbaar. Heel mooi gedaan. De andere littekens worden met de dag minder. Ik verwacht dat ik daar over een paar maanden ook niets meer van zie. Al met al heel blij dat ik het heb gedaan. Mijn borsten passen nu bij mijn lijf en dat is fijn. Ik begrijp je angst heel goed - dat had ik ook - maar volgens mij is dat niet nodig. Heel veel succes bij je verdere traject!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Doe ik het of niet? Het gaat zeker ngo steeds goed met me. Operatie en herstel zijn ontzettend meegevallen. Ik heb geen pijn gehad en mijn littekens herstellen heel mooi Ik was na twee weken ook gewoon weer aan het werk. het is heel gek, want het is best een heftige operatie. Maar het voelt alsof ik het er 'gewoon' even tussendoor heb gedaan. Best fijn :-) Ik heb nu een kleine C cup en daar ben ik heel blij mee. Past heel goed bij me. Ik merk ook dat ik veel zekerder ben geworden. Durf weer strakke kleding aan en loop rechtop. Superblij met mijn keuze dus. Fijn te lezen dat jij ook nog steeds blij bent.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.