Ga naar inhoud

Eva.b : 27 december 2017 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben nieuw hier. :)

 

Op 27 december 2017 krijg ik mijn borstvergroting bij dr. Moojen-Zaal in de Velthuiskliniek in Amsterdam! Superspannend, hahaha. Het is al over twee weken. Ik ga van een 70AA naar een (waarschijnlijk) 70D, en ik krijg de Mentor 330cc anatomisch dual plane.

 

Zijn er anderen hier die een vergelijkbare operatie hebben gehad? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. En hebben jullie tips ter voorbereiding en nazorg?

 

Het is ontzettend snel van intake naar operatie gegaan bij mij. Ik ben nu 23 en loop hier al mee vanaf mijn zeventiende. Na jaren van twijfel en eindeloos info opzoeken op internet heb ik onlangs de knoop doorgehakt. Vorige week had ik een afspraak bij dr. Moojen-Zaal. En op 27-12 dus de operatie.

 

Ik hoor graag over jullie ervaringen en tips. Laat maar eventjes weten! :) 

 

Liefs, Eva.b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Eva, wat is het snel gegaan bij jou zeg! Ik ben nog steeds aan het twijfelen haha. Heb in dr. Moojen alle vertrouwen, daar ligt het niet aan. Het idee alleen dat ik geopereerd moet worden, bang dat ik mijn lichaam teveel leed aan doe. Was het allemaal maar wat makkelijker haha. Ik ben wel benieuwd hoe jij hiermee omgaat omdat ik lees dat je de knoop zo snel hebt doorgehakt van consult naar operatie, knap hoor!

 

heel veel succes alvast! Ik ga morgen toch even informeren naar de wachttijd, misschien moet ik ook maar sneller gaan handelen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roos88Wat jij schrijft herken ik heel erg. Dat is ook hetgene waar ik nu op dit moment het meest zenuwachtig over ben. En ook de afgelopen jaren steeds over nagedacht heb. De bijwerkingen van de operatie, de risico's op de lange termijn, het herstel de eerste weken... Het gaat (en ging) allemaal door mijn hoofd. En ik las er zoveel enge dingen over op internet.

 

Maar ondertussen bleef ik met de jaren steeds meer last hebben van mijn kleine borsten. Echt, het beperkt me zó ontzettend. En het is alleen maar erger geworden met de tijd.

 

Een paar weken terug realiseerde ik me inene ten volle: als ik dit nu niet doe, ga ik er de rest van mijn leven spijt van krijgen. Het leven is zo voorbij, zo denk ik er nu echt over haha. Ik ben nu 23, en jonger dan dat ga ik niet worden. Als dit goed uitpakt gaat dit me heel gelukkig maken. Dan maar alle risico's.

 

Toen ik vrijdag op consult kwam vroeg ik naar de wachttijd. Mijn consulente vertelde me dat de gemiddelde wachttijd bij de Velthuiskliniek in Amsterdam 4-6 weken is, maar dat er af en toe een plekje eerder was. En dat laatste bleek nu bij mij het geval te zijn.

 

Ik zat daar in de spreekkamer, en het voelde zo goed dat ik dacht: ik doe het gewoon over 2 weken. Nu of nooit! 27 december valt net in mijn vakantie, dus idealer gaat het niet worden. Dan heb ik net wat extra weekjes om echt rustig aan te kunnen doen zonder zorgen.

 

Dus zo is het hoe het bij mij gaat, nu.

 

Wat is jouw geadviseerd qua vergroting? Hoe lang geleden heb jij je consult gehad? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring en jouw twijfels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Roos88 en @Eva.b

 

Lees even met jullie berichten mee. En @Roos88 jij had me al bericht toch?

 

Ik ben de 23e door Laura Moojen geopereerd en het is de beste beslissing ooit geweest! Elke dag kan ik niet geloven dat ik eindelijk weer borsten heb.

Na 2 zwangerschappen waarbij ik bv heb gegeven en na 1 jaar keihard sporten, was er van mijn borsten niks meer over.

Ik kwam van een 70c (die niet vulde omdat ik vrijwel plat was, maar waarvan ik de c cup wel nodig had) en heb nu een gevulde 75c/70d..

 

Ik kan jullie vertellen dat het herstel echt bijzonder snel gaat. Ik voel me écht weer als hiervoor en heb de meeste dagen niet eens het gevoel dat ik iets heb laten doen.. Tillen mag natuurlijk nog niet maar verder doe ik vrijwel alles weer. En met 2 kleintjes can 2.5/4.5 jaar kan dit ook niet anders..

 

Mochten jullie nog vragen hebben dan kunnen jullie me altijd een berichtje sturen..

 

Succes!! 

 

Pam 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pambbg hey Pam, lief dat je de moeite neemt om te reageren. Zulke berichten stellen toch weer gerust. Het kan Indd kloppen dat ik je eerder heb bericht! Het lijkt mij zo vreemd, dat moment op de operatietafel dat je de controle uit handen moet geven en daarna wakker wordt met een bv! Narcose heb ik ook nog nooit gehad, allemaal dingen die buiten mijn comfortzone liggen haha. Ik hoop toch stiekem dat ik de stap durf te zetten, je leest ook vaak dat vrouwen zo ontzettend blij zijn met die beslissing.

 

@Eva.b mijn twijfel kun je o.a. hierboven lezen ;-) vind het echt eng allemaal.. van de andere kant weet ik dat angst puur in je hoofd zit maar toch. Zelf denk ik dat het moment van de narcose het ergste is voor mij. Verder was ik een beetje overdonderd tijdens het consult. Dit lag helemaal niet bij de arts of consulente. Het passen vond in ook lastig omdat ze de door mij (onder voorbehoud) gekozen maat niet in pasprotheses hebben. Ook dat je alleen naar volume moet kijken en niet naar de vorm. Ik krijg het niet helemaal visueel zeg maar. Mijn plan is om nog eens terug te gaan en deze keer mijn vriend mee te nemen, de vorige keer was ik alleen gegaan. 295 CV was de tussen maat, ik wil niet te groot.. draag nu een 70B maximizer sinds ik het plan voor een bv kreeg haha. Dan valt het niet zo op als ik het daadwerkelijk laat doen. Althans, dat hoop ik dus! Wat mij betreft gaat niemand dat wat aan.

mijn consult was vorige week trouwens! Ik ben in Hilversum geweest.

 

oja, uiteraard spelen de risico’s, vooral op langere termijn, ook een rol in mijn twijfels. Bijv. overmatig kapselvorming? Ook het idee dat je zeker nog vaker geopereerd moet worden voor een wissel bijv. Ik ben 30 jaar en mocht ik oud mogen worden dan zal ik toch weer dr tafel op moeten waarschijnlijk. Voelen jullie dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pambbg Dankjewel voor je berichtje! Wat fijn om te horen dat het goed heeft uitgepakt. Ik ben blij voor je. Hoe zijn de eerste dagen voor jou geweest? Had je veel ondersteuning nodig, was het de pijn echt ondraaglijk (zoals ik op sommige plekken heb gelezen)? En hoe voelen ze nu, voelt het nog pijnlijk? Beetje veel vragen tegelijk hahaha. Laat maar weten, ik ben benieuwd. Begin nu ook steeds zenuwachtiger te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan @Roos88! Je wilt niet weten hoelang ik getwijfeld heb. Heb met zoooooveel vragen gezeten en zo lang tussen 2 maten getwijfeld. Ik heb Laura denk ik gek gemaild en ben wel 3 keer gaan passen.

Ik vond de controle overgeven heel erg, vooral omdat ik 2 kindjes heb. Ik had het idee dat ik echt even uit de running zou zijn en niks zou kunnen. Maar het tegendeel is echt waar. Het gaat zo goed en heb vrijwel geen pijn gehad.

De eerste dagen had ik last van mijn rug (schijnbaar heb je meer last van je rug als dat van tevoren ook al je zwakke plek is) en vond ik op mijn rug liggen erg vervelend. Ook omdat ik een zijslaper ben. Maar ik heb goed geslapen en al na 1 week kon ik weer op mijn zij slapen!

 

Ik begrijp je ook volkomen van het visualiseren. Dit vond ik het allermoeilijkst. Ook was bij mij de 280 niet aanwezig! Ik heb uiteindelijk de 245 en 330 gepast en daar vond ik weinig verschil tussen zitten. Ik heb me gek gestaard op alle tabellen met projecties /hoogte en breedte maten van de prothesen. 

Ik raad je zeker aan nog 1/2 keer te gaan en iemand mee te nemen. Ook raad ik je aan om foto's en filmpjes te laten maken van het passen zodat je die terug kan kijken. Heb je al een 3d filmpje?

 

Overmatig kapselvorming ben ik niet zo bang voor en hoeft volgens mij ook niet zo. De technologie van tegenwoordig is zo goed! Neemt niet weg dat ik het niet spannend vind hoor..

 

Als je foto's wilt zien mag je me nogmaals berichten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roos88 Ja, die vervolgoperatie voel ik ook al aankomen. Dr. Moojen had het er ook over tijdens mijn consult, dat voor mij een vervolgoperatie onvermijdelijk is omdat ik nog jong ben. Om eerlijk te zijn is dat niet hetgene wat me de meeste angst inboezemt. Waar ik me meer zorgen over maak dat zijn de complicaties zoals zwetende siliconen en scheurende implantaten.

 

Ik ben ook een newbe als het om operaties gaat, trouwens haha. Nooit onder narcose gegaan, nooit voor iets groots in het ziekenhuis geweest. Iedereen om mij heen zegt dat het wel meevalt, maar goed ieder lichaam reageert natuurlijk anders op anesthesie. Het lijkt me vooral eng om de controle uit handen te geven. En om na de operatie bijvoorbeeld heel misselijk en ziek te worden.

 

Ik heb aan het eind van de middag mijn ondertekende afspraakbevestiging opgestuurd. Geen weg terug nu, haha. Ik zal je op de hoogte houden van hoe het verder loopt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Eva.b:

@pambbg Dankjewel voor je berichtje! Wat fijn om te horen dat het goed heeft uitgepakt. Ik ben blij voor je. Hoe zijn de eerste dagen voor jou geweest? Had je veel ondersteuning nodig, was het de pijn echt ondraaglijk (zoals ik op sommige plekken heb gelezen)? En hoe voelen ze nu, voelt het nog pijnlijk? Beetje veel vragen tegelijk hahaha. Laat maar weten, ik ben benieuwd. Begin nu ook steeds zenuwachtiger te worden.

Hi Eva,

 

Ik was idd best angstig voor de pijn en het afhankelijk zijn. Ben écht niet zo!

Wel had ik geregeld dat mijn kindjes even bij opa en oma waren, zo kon ik met mijn man herstellen.

Ik moet je echt bekennen dat ik weinig pijn heb gehad. De dag van de ok heb ik denk ik iets te laat m'n medicatie genomen waardoor ik mijn rug wel écht voelde maar mijn borsten niet.

Slapen ging prima. Werd wel rond 4 uur 's nachts wakker en Nam dan weer een paracetamol en sliep weer verder.

Na 1 week al op mijn zij en slaap sindsdien weer helemaal super!

 

Ik had me ingesteld dat ik veel last zou hebben, maar het is me 1000000% mee gevallen. Ik kan echt alles weer! En al best snel weer.

Was de eerste week wel snel moe maar heb nu weer energie voor 10.

Ik had wel echt een super goeie conditie dus misschien heeft dat bij gedragen maar ik weet ook zeker dat het fysio programma zijn werk heeft gedaan...

 

Ze voelen steeds zachter aan en worden met de dag mooier. Als je een foto wilt zien kan ik je een pm sturen!

 

Blijf maar vragen hoor! Ik vond dit ook erg fijn bih anderen.

En mocht je een keer willen bellen, dan kan dat ook! Heeft mij toen erg gerustgesteld.

Heb via dit forum ook een andere mama ontmoet en we zijn 1 week na elkaar geholpen. Hebben nog elke dag contact!!

 

Hoor wel weer van je!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nog een tip!! Bij angst voor narcose; vraag of de anestesist niet zegt wanneer het slaapmiddel toegediend wordt. Het is écht een ontspannen sfeer en ze stellen je helemaal op je gemak!!!

 

Oh en tegen de misselijkheid kunnen ze je wat geven! Van tevoren aangeven dat je dit vaak hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pambbg ik heb wel een filmpje ja. Hoe is jouw resultaat tov dat filmpje? Komt het enigszins overeen? Voor welke maat had jij nou gekozen? Ben je ook tevreden met die maat? En hoe heb je de narcose uiteindelijk ervaren? Is het echt net alsof je in slaap valt? Weer bedankt voor je antwoord! :-)

 

@Eva.b heel veel succes! Ik ben benieuwd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat ze iets kleiner zijn dan op het 3d filmpje. Ik ben voor de 280 gegaan en ben super tevreden.

Moet wel zeggen dat de sport bh ze wel echt wegdrukt dus in kleding zie ik nu weinig verschil. Naakt veel mooier!

 

De narcose heeft er qua moeheid wel even bij ingehakt. Ik vond het een vreemd idee dat ik vrijwillig een operatie ging doen en er dus heen moest lopen.. En vervolgens ergens anders weer wakker te worden! Het is idd net als in slaap vallen.

Ik weet het echt nog heel bewust.. Kreeg het toegediend en had m'n ogen wagen wijd open. Was toen alleen maar in m'n hoofd aan het twijfelen of ik m'n ogen dicht moest doen..En toen was ik ineens weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2017 om 19:55 zei Roos88:

@pambbg hey Pam, lief dat je de moeite neemt om te reageren. Zulke berichten stellen toch weer gerust. Het kan Indd kloppen dat ik je eerder heb bericht! Het lijkt mij zo vreemd, dat moment op de operatietafel dat je de controle uit handen moet geven en daarna wakker wordt met een bv! Narcose heb ik ook nog nooit gehad, allemaal dingen die buiten mijn comfortzone liggen haha. Ik hoop toch stiekem dat ik de stap durf te zetten, je leest ook vaak dat vrouwen zo ontzettend blij zijn met die beslissing.

 

@Eva.b mijn twijfel kun je o.a. hierboven lezen ;-) vind het echt eng allemaal.. van de andere kant weet ik dat angst puur in je hoofd zit maar toch. Zelf denk ik dat het moment van de narcose het ergste is voor mij. Verder was ik een beetje overdonderd tijdens het consult. Dit lag helemaal niet bij de arts of consulente. Het passen vond in ook lastig omdat ze de door mij (onder voorbehoud) gekozen maat niet in pasprotheses hebben. Ook dat je alleen naar volume moet kijken en niet naar de vorm. Ik krijg het niet helemaal visueel zeg maar. Mijn plan is om nog eens terug te gaan en deze keer mijn vriend mee te nemen, de vorige keer was ik alleen gegaan. 295 CV was de tussen maat, ik wil niet te groot.. draag nu een 70B maximizer sinds ik het plan voor een bv kreeg haha. Dan valt het niet zo op als ik het daadwerkelijk laat doen. Althans, dat hoop ik dus! Wat mij betreft gaat niemand dat wat aan.

mijn consult was vorige week trouwens! Ik ben in Hilversum geweest.

 

oja, uiteraard spelen de risico’s, vooral op langere termijn, ook een rol in mijn twijfels. Bijv. overmatig kapselvorming? Ook het idee dat je zeker nog vaker geopereerd moet worden voor een wissel bijv. Ik ben 30 jaar en mocht ik oud mogen worden dan zal ik toch weer dr tafel op moeten waarschijnlijk. Voelen jullie dit ook?

@Roos88 Hoi hoi! Ik lees ook even mee. Ik heb precies hetzelfde als jij gehad. Dezelfde twijfels, exact... Ook de eerste keer consult exact hetzelfde ervaren (ook dat ik het niet visueel kreeg etc). Super herkenbaar! Tweede keer heb ik dan ook iemand meegenomen, die mijn vragen aanvulde wanneer het nodig was. Het passen is ook ontzettend moeilijk en om daar een keuze in te maken is helemaal lastig. Inmiddels heb ik een afspraak staan bij Laura en ben ik bijna aan de beurt! Als je eventueel verder wilt praten kan je een privé berichtje sturen! Altijd handig om gevoel en kennis met elkaar te delen. xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja, waarschijnlijk tot morgen dan!

 

Ben vooral zenuwachtig voor de narcose nu haha.

 

Nee ja niet veel voorbereid. De eerste nachten slaap ik bij familie dus dat is fijn. Daarna zie ik wel. Mijn huisje heb ik nu vanochtend vast een beetje schoongemaakt. En wat dingen die hoog liggen in kastjes ga ik nu nog even verplaatsen:p

 

Heb jij hulp de eerste tijd? En heb je vakantie?

 

Wel een schemaatje voor mijn medicijnen gemaakt ja. Kan hem je doorsturen als je dat fijn vind, jij hebt waarschijnlijk dezelfde meds denk ik. Laat maar weten.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Eva.b:

Haha, ja, waarschijnlijk tot morgen dan!

 

Ben vooral zenuwachtig voor de narcose nu haha.

 

Nee ja niet veel voorbereid. De eerste nachten slaap ik bij familie dus dat is fijn. Daarna zie ik wel. Mijn huisje heb ik nu vanochtend vast een beetje schoongemaakt. En wat dingen die hoog liggen in kastjes ga ik nu nog even verplaatsen:p

 

Heb jij hulp de eerste tijd? En heb je vakantie?

 

Wel een schemaatje voor mijn medicijnen gemaakt ja. Kan hem je doorsturen als je dat fijn vind, jij hebt waarschijnlijk dezelfde meds denk ik. Laat maar weten.

 

Liefs

Ik lig er nu al :) zie je zo haha

Ik woon nog thuis dus iedereen kan me zometeen gelukkig helpen. Als je schema wilt doorsturen zou het heel lief zijn :)

succes zo! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Rainbow:

Succes @Eva.b en @MayaTerLaar!

 

Zelf heb ik vrijdag een bv operatie gehad en het herstel gaat heel erg goed! :) Ik wil weer veel te veel. Moet echt op de rem trappen.  

Bedankt nog! Gelukkig gaat je herstel goed, hoop dat het bij mij ook zo blijft en niet pijnlijker wordt.

Wel nog beetje rust houden he! Worden ze alleen maar mooier van :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.