Ga naar inhoud

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei gastmama:

Het kaarsje brand nog steeds voor jou lieverd! Ik hoop dat je wondjes snel dicht zijn!!! :53:

Dankjewel @gastmama. Ik hoop het ook want ik vind het wel een beetje eng. Ik heb er geen pijn aan alleen als ik met die Isobetadine moet deppen. En dan vraag ik me af: dep ik wel genoeg en ook in de wond? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Vanneh:

@Doe ik het of niet? hoe gaat het ondertussen bij je?

Hey @Vanneh. Bedankt voor de navraag. Vandaag wat meer steken rechts (na mjn stommiteit van gisteren met het keukentrapje waar ik afviel). ik ga zo meteen de wonde verzorgen. Ik zag op het werk dat er wondvocht door de pleister kwam maar ik had geen reserve bij. Ook stom. Ik hoop maar dat de pleister er niet inplakt. Is ook super eng omdat de pleister ook over het verticale litteken plakt en die eraf halen doe ik heel voorzichtig, dus traag en dat trekt natuurlijk heel erg. Ik zal er eens aan beginnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Hey @Vanneh. Bedankt voor de navraag. Vandaag wat meer steken rechts (na mjn stommiteit van gisteren met het keukentrapje waar ik afviel). ik ga zo meteen de wonde verzorgen. Ik zag op het werk dat er wondvocht door de pleister kwam maar ik had geen reserve bij. Ook stom. Ik hoop maar dat de pleister er niet inplakt. Is ook super eng omdat de pleister ook over het verticale litteken plakt en die eraf halen doe ik heel voorzichtig, dus traag en dat trekt natuurlijk heel erg. Ik zal er eens aan beginnen. 

Hoe was de verzorging? Al enige beterschap in het vizier?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Vanneh:

Hoe was de verzorging? Al enige beterschap in het vizier?

Goede morgen @Vanneh Het verzorgen op zich viel mee. De pleister zat niet vast in de wonde. Het was even schrikken want in de pleister en de wonde zat een dikke, heel donkere prop. Ik vond het er zwart uitzien dus ik dacht: oh nee wa's da? :98: De prop kwam er af met de Isobetadine en de wond bloedde wat maar dat was dan wel weer "vers" bloed. Ik heb foto's naar best-boobie gestuurd en die heeft laten weten dat dit er goed uitziet. Ik heb natuurlijk geen verstand van wondheling maar ik leer elke dag bij. :42: Na de verzorging doet de wond dan wel een tijdje pijn vooral ook aan de buitenkant van mijn borst. We doen maar lekker verder en eens de pleister er terug op zit, kan ik het wat van me af zetten. Ik neem de zalf en een pleister mee naar het werk dan kan ik het verschonen mocht er weer wondvocht door de pleister komen. 

Wanneer de wonde geheeld is of er minder vies uitziet zal ik de foto's nog wel in mijn album posten. Nu zouden ze mensen alleen maar afschrikken, denk ik. :107:

Prettige dag nog. X

Hoe gaat het verder bij jou?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei gastmama:

Goedemorgen @Doe ik het of niet? ik las dat de wond er goed uitziet volgens bb! Jet kaarsje brand nog steeds voor je hoor. Alleen geen gekke dingen meer doen hoor! Daar helpen zelfs een huis vol kaarsen niet tegen :45:

Dankjewel. Ik zal me proberen in te tomen. Prettige dag nog voor jou.:45:

Ik moet weer verder; ben weeral aan de late kant en moet mijn papier nog buiten zetten. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Goede morgen @Vanneh Het verzorgen op zich viel mee. De pleister zat niet vast in de wonde. Het was even schrikken want in de pleister en de wonde zat een dikke, heel donkere prop. Ik vond het er zwart uitzien dus ik dacht: oh nee wa's da? :98: De prop kwam er af met de Isobetadine en de wond bloedde wat maar dat was dan wel weer "vers" bloed. Ik heb foto's naar best-boobie gestuurd en die heeft laten weten dat dit er goed uitziet. Ik heb natuurlijk geen verstand van wondheling maar ik leer elke dag bij. :42: Na de verzorging doet de wond dan wel een tijdje pijn vooral ook aan de buitenkant van mijn borst. We doen maar lekker verder en eens de pleister er terug op zit, kan ik het wat van me af zetten. Ik neem de zalf en een pleister mee naar het werk dan kan ik het verschonen mocht er weer wondvocht door de pleister komen. 

Wanneer de wonde geheeld is of er minder vies uitziet zal ik de foto's nog wel in mijn album posten. Nu zouden ze mensen alleen maar afschrikken, denk ik. :107:

Prettige dag nog. X

Hoe gaat het verder bij jou?

Ik denk dat je gewoon best even verder doet zoals je bezig bent en ik hoop dat het snel beter wordt. Indien je wil, mag je me gerust de foto’s in pb sturen. Ik ben nu al wat gewend :) 

veel succes nog! 

X

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Doe ik het of niet?, waar ben je? Ik mis je op het forum. Er is toch niks aan de hand met je? Ben een beetje ongerust, want jij bent toch eigenlijk iedere avond wel online. Laat maar snel iets van je horen, meis. 

 

Dikke knuffel van mij :53:

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Vanneh:

Ik denk dat je gewoon best even verder doet zoals je bezig bent en ik hoop dat het snel beter wordt. Indien je wil, mag je me gerust de foto’s in pb sturen. Ik ben nu al wat gewend :) 

veel succes nog! 

X

Hey @Vanneh bedankt. Ik zal ze je in een PB-tje sturen. Die griezelige van gisteren en één van vandaag. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Jaydee en @Loezer wat zijn jullie toch lief! Bedankt om jullie af te vragen waar ik bleef. :53::53:

Ja ik ben nog niet zo lang thuis. Ik was gaan eten met mijn (opvang-)broer en schoonzusje. Mijn schoonzus is lid van de gereformeerde kerk en mijn broer doet er vrijwilligerswerk. En 1 keer in de maand kun je daar voor 5€ een lekker 3-gangen menu gaan eten. En da's altijd supergezellig en wordt dan makkelijk (te) laat.

Even een update. vandaag zat de pleister niet lekker - hij krulde omhoog onderaan. En er kwam weer wat wondvocht doorheen - ik besef net dat ik vandaag niet naar de pleister had gekeken op het werk - ik had nogal last van mijn sportBH die niet op zijn plek bleef zitten. En het is natuurlijk laat geworden ook. Ik heb de wonde net verzorgd - qua uitzicht nog steeds ieuw! :98:. Volgens mij wordt de kleine kleiner (:43:), maar die grote ... ? :83: Er liep ook echt een straaltje bloed uit na het deppen met de Isobetadine. Maar zoals @best_boobie gisteren zei; goed doorbloed is goed. :35: En nu doet het pijn. Maar dat is over een uurtje wel weer weg. We doen dus maar dapper verder. Vandaag bood een collega van mij aan om de wonde te verzorgen als ik wou - hoe lief is dat? Maar het lukt me wel ook al draait mijn maag soms een beetje om. Ik zal in ieder geval ook blij zijn als de chirurg er donderdag ook nog eens blik op werpt. En toen mijn baas vandaag liet vallen dat ze even naar de apotheek ging heb ik haar snel gevraagd om steriele gaasjes mee te brengen want die waren op. En dat heeft ze gedaan. Ik ben dankbaar omringd te zijn door zulke lieve mensen en daar hoort het forum zeker bij. Nu ga ik snel nog wat bijlezen. Voor zo meteen ... slaapwel! :lazy2: Maar het wordt vast weer een uur of 1, zoals gisteren.:45:

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?, pffff,net je nieuwe foto's bekeken. Dat grote gat ziet er echt heftig uit zeg. Gelukkig dat je er niet de hele dag pijn van hebt, maar alleen een poosje na de wondverzorging. Ik zal morgen een kaarsje voor je branden, dat je wondjes snel dicht mogen gaan. Slaap lekker straks. :53:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Jaydee:

@Doe ik het of niet?, pffff,net je nieuwe foto's bekeken. Dat grote gat ziet er echt heftig uit zeg. Gelukkig dat je er niet de hele dag pijn van hebt, maar alleen een poosje na de wondverzorging. Ik zal morgen een kaarsje voor je branden, dat je wondjes snel dicht mogen gaan. Slaap lekker straks. :53:

Bedankt @Jaydee ook voor jou een welverdiende nachtrust gewenst. Hopelijk lukt dat bij jou.

Oei mijn foto's net voor het slapengaan; da's niet zo gunstig. :45: Sweet dreams dan maar.

Telkens ik de pleister op de wonde plak sluit ik me er mentaal ook even voor af tot de pleister er weer af gaat voor de volgende verzorging. Stom truucje misschien maar het helpt voor mij. x Slaapwel.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij stormachtig weer naar mijn 6 weken controle gereden. Goed op tijd vertrokken, goed op tijd aangekomen. 20 minuten te vroeg. En dan liep het 25 minuten uit voor ik aan de beurt was. Geen probleem. Ik had een dagje verlof genomen en had een goed boek bij dat ik uit wil krijgen. De verpleegster verwijderde de pleister, keek en zei: dat ga ik even weghalen. Pincet erbij en ze heeft "iets" uit de wonde gehaald. geen idee wat (hechting of gelig korstje). Ik schreeuwde het uit. Au! en dacht gvd! Dat deed pijn. :kez_11: Ze excuseerde zich ... ik ook.

En toen kwam de PeeCee kijken. Hij keek naar mijn boezem :1boobs: (in zijn geheel naar mijn mening) en zei: dat ziet er goed uit. Beetje duwen en voelen of ze al zacht zijn en ja dat is goed.

Dan heeft hij de wonde eens goed bekeken (2 keer). Ja dat is een open wonde, dat doet pijn. Maar ze heeft potentieel om goed te genezen. Wel met het risico op iets meer litteken. Ik zei: oh maar dat zit aan de onderkant dat vind ik niet erg. Hij: als je het zo filosofisch kan bekijken dan is het goed. :154:

De verpleegster plakte er dan terug een pleister over - veel groter dan degene die ik gebruik (zo kan ik het ook :45:). En toen ik buiten stond dacht ik "Chips! Er is geen zalf op!". Ik had ze daarvoor nochthans meegenomen maar die consultaties gaan altijd zo snel dat je dat dan vergeet. De wonde doet al de hele tijd pijn. Ik heb een pijnstiller genomen maar die hielp maar 2 uurtjes. Ik ben nu thuis en er komt bloed door de pleister EN de pleister lijkt wat ingedroogd te zitten. Zal ik het straks misschien wat nat maken om de pleister vlotter (lees minder pijnlijk en minder beschadigend voor de wonde) te verwijderen? ( @best_boobie, @Vanneh, @Jaydee?). :help:

Dan de good news show: de sportBH die mag uit 's nachts en ik mag zelfs wat vaker zonder BH. Freedom voor de tweeling!

Wonde verder blijven verzorgen en druk erop vermijden met Zetuvit wanneer ik de sportBH aan heb (alleen nog aan de rechtse kant). De wonde spoelen met water mag ook en is goed tot zover ik het kan uithouden want dat gaat pijn doen.  :18: Die gelige korstjes die er soms zitten moeten eruit. Dat doet de Flaminal zalf ook.

Links mag ingesmeerd worden met normale bodylotion, rechts ook maar wegblijven van de wonde.

Fietsen mag weer en skiën ook maar hij kon me ook een attest geven dat ik alleen Glühwein mag drinken. :131: 

Met lopen moet ik nog wachten tot de wonde echt dicht is want dat schokken is niet goed. Prima dan hou ik het voorlopig bij wandelen.

Daarna ben ik lekker met mijn zus gaan lunchen en kletsen en dan ben ik nog naar de solden gegaan omdat ik vond dat ik dat verdiende! (3 winterjassen gekocht - dat betekent dat ik 4 andere jassen moet wegdoen :P). BH's heb ik nog niet gekocht omdat ik ze 1) niet zo erg meer nodig heb :01::136: en 2) de definitieve "kleinte" (tegenhanger van grootte) wil afwachten en dan tijdens de juli solden mijn slag wil slaan. :152:

Nu zit ik lekker in een topje met spaghettibandjes en ZONDER BH. Love it!

Bedankt voor jullie steun. :53:

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?, auw, dat zal idd vast wel pijn hebben gedaan toen de verpleegster iets uit je wond trok met een pincet. 

Mijn idee zou ook zijn om de pleister nat te maken, zodat hij gemakkelijker loslaat. Maar ik denk dat je dat beter aan @best_boobiekunt vragen, ik ben geen verpleegkundige. 

Nu lekker bh-loos van je avond gaan genieten. Ik hoop dat je niet zoveel pijn meer zult hebben aan je wond, meis. 

 

Veel liefs, Jaydee 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Jaydee:

@Doe ik het of niet?, auw, dat zal idd vast wel pijn hebben gedaan toen de verpleegster iets uit je wond trok met een pincet. 

Mijn idee zou ook zijn om de pleister nat te maken, zodat hij gemakkelijker loslaat. Maar ik denk dat je dat beter aan @best_boobiekunt vragen, ik ben geen verpleegkundige. 

Nu lekker bh-loos van je avond gaan genieten. Ik hoop dat je niet zoveel pijn meer zult hebben aan je wond, meis. 

 

Veel liefs, Jaydee 

Bedankt @Jaydee de pijn is nu over. ik wacht wel even op BB voor ik de pleister ga vervangen. En wat fijn dat het dragen van jou beugelBH zo meevalt. Hopelijk blijft dat zo. x

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Bedankt @Jaydee de pijn is nu over. ik wacht wel even op BB voor ik de pleister ga vervangen. En wat fijn dat het dragen van jou beugelBH zo meevalt. Hopelijk blijft dat zo. x

Fijn dat de pijn nu over is. En verstandig dat je even op de aanwijzingen van BB wacht. 

Ja, valt me echt reuze mee, die beugelbh dag en nacht dragen. Ik heb er gisteren wel ff 6 bij besteld via internet in de uitverkoop. Gewoon bij de c&a, daar vind ik de bh's altijd heel fijn van en er was nu flinke opruiming. En als ze niet passen kun je ze gratis retourneren. Eigenlijk had ik vandaag ff naar Nijmegen willen rijden om ze gewoon te kopen in de winkel, zodat ik kon passen, maar mij teveel storm hoor. 

 

XX

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn weer een goede controle! Wel respect voor jou hoor, is niet niks die wondverzorging. En wat heerlijk zonder bh! Ik kijk er ook naar uit. Ik mag vanaf zondag de borstband af. Dat kan ik ook al heel blij van worden. Heb vorige week ook een winterjas gekocht, maar jij koopt er gewoon even 3????! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Loezer:

Fijn weer een goede controle! Wel respect voor jou hoor, is niet niks die wondverzorging. En wat heerlijk zonder bh! Ik kijk er ook naar uit. Ik mag vanaf zondag de borstband af. Dat kan ik ook al heel blij van worden. Heb vorige week ook een winterjas gekocht, maar jij koopt er gewoon even 3????! 

Dank je. Gisteren kreeg ik even het begin van een paniekaanvalletje tijdens de verzorging maar ik heb het getakkeld. :35: ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt om die borstband uit te laten. maar ja, wat moet, dat moet he. Alles voor mooie boobies. Groot of klein. Ik vind ze allemaal fijn. 

En ja die jassen ... ik kon niet kiezen. Waarschijnlijk ook nog de adrenaline van de pijn bij de controle. :kez_11: 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam even kijken hoe je het gesteld had vandaag. Goed dat de peecee het kon nakijken en er iets kon uithalen die mss wel voor irritatie zorgde.

persoonlijk raadden ze mij aan om het volledig droog te houden. Ik kreeg zelfs weer doucheverbod tot de wond dicht was.

uiteraard volg je best de aanwijzingen van je eigen pc en @best_boobiezal je de nodige tips wel kunnen geven. Die flaminal zal er idd voor zorgen dat het vuil uit de wond getrokken wordt. Dus da’s zeker goed! 

Even afwachten wat BB je nog aanraadt meid! 

Die shopping had je idd echt verdiend! :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Doe ik het of niet?
Je had me gelukkig al een pb gestuurd over je wond/pleister, dus daar heb je niet eeuwig op hoeven wachten :P 
Kom nu pas toe aan je topic.. 

Klinkt wel allemaal goed he, wat je pc zei? Maar ik had niet anders verwacht. Vind je wond er echt heel goed uitzien, ook al is het wel een gat natuurlijk.
Wat je pc zegt over dat die flaminal zorgt dat het gele eruit komt, dat is dat snot waar ik het wel eens uitgebreid over heb he :45: Dat snot waar jij dan zo een gezicht bij trekt ;) 
Sorry, dat kon ik niet laten :45: 

Maar meid, ik ben blij voor je!!

Sja.. wond uitdouchen mag.. maar het is niet noodzakelijk op dit moment.. Zou het genezingsproces gaan stagneren (wat ik op dit moment niet verwacht) dan is uitdouchen altijd nog een optie.. Maar voor nu, ga je gewoon zo door als je gedaan hebt tot nu toe. 

En 3 winterjassen!!! :152:
Geweldig! 

Trouwens.. dat lopen zonder bh.. Nou ook niet te vaak met zonder bh gaan lopen he.. ;) Je mooie borsten moeten nu niet te veel gaan hangen hihi

Het is natuurlijk heerlijk nu en dat snap ik ook, vooral 's avonds op de bank, maar ik bedoel dat je niet hele dagen zonder bh moet gaan lopen straks.. dat is niet zo goed, met de zwaartekracht, die toch een rol blijft spelen.. Zelfs kleine borstjes kunnen gaan hangen ;) 

 

xxx

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.