Spring naar bijdragen
Borsten Forum
Doe ik het of niet?

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen

Recommended Posts

Zojuist zei Jaydee:

Wat een leuk en lang verslag,  @Doe ik het of niet?. Fijn dat je het achter de rug hebt. Nu lekker je rust pakken, goed je medicijnen nemen volgens schema, lekker je theetjes drinken en je heerlijk laten verwennen door broer en schoonzus. Ik wens je een heel fijn herstel, meis. 

:75:

Veel liefs, Jaydee :53:

Dankjewel @Jaydee momenteel lukt het herstel aardig. Ik vergeet mijn arnica druppels wel eens en zou wat meer kunnen drinken. Maar moet zeggen dat de blauwe plek van het infuus heel goed meevalt. Ik wens jou ook veel rust een een goed herstel. Mijn darmen hebben hun ritme ook teruggevonden dankzij lijnzaad. Mijn schoonzusje had er vanmorgen wat veel van in mijn griekse yoghurt gedaan en dat heb ik daarnet geweten. :75: Ik verwen mezelf zelfs zodanig dat ik elke dag de thuisverpleging laat komen om me te wassen en te helpen bij het aankleden en het zetten van mijn spuitje. En ik zit nog helemaal in de loslaatmodus. Ik kan de afhankelijkheid goed aan. Haha. :136:

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Doe ik het of niet?   Goed zo..... neem het er maar lekker van, meis. Nu kan het hè. 

:53:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Doe ik het of niet? wat een super gaaf verslag :D

Fijn om dit te lezen, geeft mij wel wat rust ....

Rust lekker uit en succes met het herstel :53:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Zee-Bra77:

@Doe ik het of niet? wat een super gaaf verslag :D

Fijn om dit te lezen, geeft mij wel wat rust ....

Rust lekker uit en succes met het herstel :53:

Dankjewel @Zee-Bra77. We proberen mekaar maar te steunen, he? Ik was ook naarstig op zoek naar ervaringen. Ik was nog nooit onder narcose en nog nooit geopereerd. Ik zou dit zo weer doen. En ik had het jaren eerder moeten doen. Mijn leven had er anders uit gezien. Maar nu gaat het pas beginnen, denk ik. Jij ook nog heel veel succes en weet je gesteund door ons allemaal. ;)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎8‎-‎12‎-‎2017 om 18:27 zei Doe ik het of niet?:

De dag voor mijn BVK.

Thuis nog wat dingetjes in orde gemaakt en het BF gespamd. Rond 16u naar mijn broer vertrokken. Me daar geïnstalleerd en bij de buurvrouw mijn eerste spuitje met bloedverdunner gehaald. Dan vastgesteld dat het BF eruit lag. Oh Jee. Verder niet zenuwachtig.

De dag van mijn BVK.

Goed geslapen maar vroeg wakker. om 5u al. Dan maar opgestaan. Om 6u bracht mijn broer me naar de kliniek. We waren te vroeg (06.30u), we konden nog niet binnen. Toen we binnen konden hebben we nog even moeten wachten om in te schrijven omdat ze eerst de mensen opriepen die als eerste aan de beurt waren.

Dan naar de kamer. Me daar ook weer geïnstalleerd - had mijn sinterklaasrijmpje van @best_boobie meegenomen (afgeprint met een leuke sintafbeelding "Heerlijk avondje is gekomen ..."). Nog altijd niet zenuwachtig.

Morgen het vervolg.

Hey @Doe ik het of niet?   ik had jou ook graag succes gewenst , maar het forum deed het dus niet .

Hoe gaat het ?

En met de medicatie ?

Gr.xxx Wilma

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Wilma:

Hey @Doe ik het of niet?   ik had jou ook graag succes gewenst , maar het forum deed het dus niet .

Hoe gaat het ?

En met de medicatie ?

Gr.xxx Wilma

Hallo @Wilma: ik heb dit bericht blijkbaar gemist. Dank je. Het gaat goed met me. Het niets doen is niet makkelijk maar ik probeer me aan te passen. Ik neem om de 6 uur 1 gr paracetamol en ik ben zo goed als pijnvrij. Af en toe voel ik een steekje in mijn borsten. Maar heel goed te doen. Hoe gaat het met jou?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel veel succes met je herstel :54:ik zit even ietsjes minder op het forum, maar denk

nog wel aan jullie x x 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Hallo @Wilma: ik heb dit bericht blijkbaar gemist. Dank je. Het gaat goed met me. Het niets doen is niet makkelijk maar ik probeer me aan te passen. Ik neem om de 6 uur 1 gr paracetamol en ik ben zo goed als pijnvrij. Af en toe voel ik een steekje in mijn borsten. Maar heel goed te doen. Hoe gaat het met jou?

Hallo @Doe ik het of niet?  fijn dat het goed gaat ....met mij gaat het ook wel goed .  Heb wel behoorlijke spierpijn onder mijn borst bij de ribben , en slokdarm en mijn zij doen ook zeer ; maar de borsten zelf niet

gr . xxx

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan het herstel:

Vanuit het ziekenhuis ben ik dus bij mijn broertje en schoonzusje gaan logeren, omdat ik alleen woon. Ik had thuisverpleging voorgeschreven gekregen van de PeeCee voor het inspuiten van een bloedverdunner en hulp bij het dagelijks toilet (wassen, steunkousen aantrekken en aankleden) en visuele controle van de wonden. De eerste dag liep het even fout. Er was ergens een communicatiefoutje maar dat was met 1 telefoontje opgelost. Er kwam nog een thuisverpleegkundige en er volgde een kattenwasje en het spuitje werd gezet. De verpleegkundige vroeg of ik verzorgingsmateriaal had. Neen dus - dat had niemand gezegd. Het ziekenhuis niet en waar ik de afspraak maakte ook niet. Dat was wel zo makkelijk geweest. Zij heeft dan wat dingen genoteerd en die ben ik 's middags met mijn schoonzusje dan nog gaan halen. Ik kon het doorgeven  aan mijn hospitalisatieverzekering; dus dat was handig. 's Avonds heb ik de buurvrouw verpleegster gevraagd te komen kijken naar mijn incisies en naar het wondje bij mijn sleutelbeen dat nog  altijd nat was. De  incicies zagen er goed uit volgens haar en zouden goed genezen en het andere wondje moest ik gewoon aan de lucht laten. De 2de en 3de dag (weekend) kwam er iemand anders om me te helpen. Leuke meid. Heerlijk als je rug gewassen wordt en met bodylotion wordt ingewreven. Ondertussen blijkt mijn allergie voor pleisters nog maar eens en blijk ik ook allergisch voor die randjes van de steunkousen. Haha.

Ondertussen zit ik veel in de relaxzetel meestal op het BF en word ik verwend door mijn familie. Zo is het vol te houden. Zaterdag had ik het huis een paar uurtjes voor mezelf en dat was fijn. Ik voelde me zo goed dat ik dacht een pijnstiller minder te kunnen nemen maar dat was een vergissing. Het ging een tijdje goed maar dan kreeg ik hoofdpijn, een branderig gevoel en steken in mijn borsten. Ik moet eerlijk drinken en zit voorlopig terug op een pijnstiller per 6 uur en dat ga ik zo nog even houden. Het gaat dus prima. Morgen ga ik eens een wandelingetje proberen te maken met een vriendin en lekker ingepakt. Volgende week 1ste controle bij de PeeCee; dan volgt een update. Doei!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Wilma:

Hallo @Doe ik het of niet?  fijn dat het goed gaat ....met mij gaat het ook wel goed .  Heb wel behoorlijke spierpijn onder mijn borst bij de ribben , en slokdarm en mijn zij doen ook zeer ; maar de borsten zelf niet

gr . xxx

Ik wens je nog een vlot herstel en handelbare pijn, @Wilma.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ja; de steunkousen doe ik 's nachts uit zodat de uitslag ook wat lucht krijgt. Maar die moet mijn broer wel mee uittrekken. Die krijg ik zelf niet uit. Maar goed dat hij me als kind ook al in bad moest zetten van ons moeder. Hihi. De schaamte voorbij! X

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Doe ik het of niet? Jij had schrijfster moeten worden!
Wat een enorm verslag, maar zo heerlijk om te lezen!
Je beschrijft alles tot op de seconde en je was zo heerlijk relaxt, dat straalt van je verslag af!!

Ik geloof je direct dat je in de lach schoot bij die enkelband. Mijn hemel, wie heeft dat verzonnen! Je ziet er al beeldig uit in je operatieschort, lange steunkousen en zo, en dan ook nog zo een enkelband!! :152: 

Grappig hoe je ook die verpleegkundigen beschrijft, herken het zo!! Ik had vroeger een patiente in zorg, die zei altijd: je hebt (sorry voor mijn plastische uitdrukking, maar het waren háár woorden) 'kontenwassers' en verpleegkundigen die gekozen hebben voor het héle beroep.

Maar goed, je hebt het allemaal overleefd en je hebt zomaar wat schaamte met die 1400 gram in het ziekenhuis achter gelaten ;) Mooi, ben je daar ook goed vanaf gekomen hihi

Nu lekker verder herstellen, VEEL drinken ( :45: ) en gewoon even nog je pilletjes nemen :) 

Een heel fijn herstel verder!

xxx BB

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Jaydee:

Waarom heb jij eigenlijk steunkousen, @Doe ik het of niet??

Hey @jaydee goede morgen. Ik moet nog steunkousen aan omdat ik vroeger al 2 keer spontaan een bloedklonter in mijn been heb gehad. Ik krijg ook elke dag nog een bloedverdunner ingespoten. Hoe gaat het met jou vandaag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Premium Theme Designed By IBTheme.com