Ga naar inhoud

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

Ohww, die zit er hier ook aan te komen, de bus staat al op zijn plek.

ik vraag me af of het al mag 5 maanden po? Ze draaien hem flink aan die bankschroef waar ze de borstjes tussen pletten ..

 

seal no GIF

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Sjuul zei:

Ohww, die zit er hier ook aan te komen, de bus staat al op zijn plek.

ik vraag me af of het al mag 5 maanden po? Ze draaien hem flink aan die bankschroef waar ze de borstjes tussen pletten ..

 

seal no GIF

Zoals die zeeleeuw/hond voel ik me nu ook als het hier over gaat.

En dankjewel @Sjuul voor deze nieuwe visualisatie ... van die bankschroef!

:45:

Wat zijn jullie toch subtiel. :140: 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Zoals die zeeleeuw/hond voel ik me nu ook als het hier over gaat.

En dankjewel @Sjuul voor deze nieuwe visualisatie ... van die bankschroef!

:45:

Wat zijn jullie toch subtiel. :140: 

 

Ik vond die zeehond ook echt op een geplette borst lijken .. ?

 

Ik heb in augustus vorig jaar voor het eerst een mammografie gehad nadat ik naar de huisarts ging om mijn protheses te controleren ..

 

Mocht inderdaad plaats nemen zo dicht mogelijk bij het apparaat waarbij ze me verzocht het met de andere arm stevig te omhelzen ..

Toen ze vervolgens mijn borst mooi plat uitgestreken had tussen de 2 glazen platen met een hendeltje begon te draaien om de borst totaal te pletten (de bankschroef ervaring dus) kreeg ik het toch wel Spaans benauwd ..

 

Wat was ik blij dat ik ongeschonden tussen die platen uit kon toen het klaar was .. Bèhhh ...

 

Ik was gewoon bang dat de inhoud van mijn protheses aan alle kanten uit mijn borst zou spuiten en mijn cystes spontaan kapot zouden springen ? ..

 

En dan zeggen ze ook nog bij dames met protheses zijn we extra voorzichtig .. Het leek er toch niet echt op ? ..

 

Kortom, ik kijk er echt niet naar uit om te mogen gaan ..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Ik vond die zeehond ook echt op een geplette borst lijken .. ?

 

Ik heb in augustus vorig jaar voor het eerst een mammografie gehad nadat ik naar de huisarts ging om mijn protheses te controleren ..

 

Mocht inderdaad plaats nemen zo dicht mogelijk bij het apparaat waarbij ze me verzocht het met de andere arm stevig te omhelzen ..

Toen ze vervolgens mijn borst mooi plat uitgestreken had tussen de 2 glazen platen met een hendeltje begon te draaien om de borst totaal te pletten (de bankschroef ervaring dus) kreeg ik het toch wel Spaans benauwd ..

 

Wat was ik blij dat ik ongeschonden tussen die platen uit kon toen het klaar was .. Bèhhh ...

 

Ik was gewoon bang dat de inhoud van mijn protheses aan alle kanten uit mijn borst zou spuiten en mijn cystes spontaan kapot zouden springen ? ..

 

En dan zeggen ze ook nog bij dames met protheses zijn we extra voorzichtig .. Het leek er toch niet echt op ? ..

 

Kortom, ik kijk er echt niet naar uit om te mogen gaan ..

:kez_11:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat jullie het over een mammografie hebben... Ik moet weer in december en zie er nu al tegenop ivm mijn borstvergroting afgelopen februari.? Normaal vond ik het niet zo heel erg, kreeg het alleen bloed en bloed heet als er een tussen zit, en dat was best knap van de verpleegkundige met mijn maatje???. Je kan echt geen kant op. Ook niet met een A?? 

Maar nu lijkt het me echt doodeng door de protheses. Ik verzin nu al smoesjes om niet te hoeven en ik heb nog even? Ik zot er aan te denken om een jaartje over te slaan? 

Kan me voor stellen dat jij er ook niet op zit te wachten @Doe ik het of niet?  Lijkt me erg gevoelig een Bvk en dan te laten pletten. @Sjuul Ga jij? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MenM , jazeker ga ik ..

Hoe vervelend en soms pijnlijk ik het ook vind het is echt heel belangrijk om de borsten te laten controleren ..

Er zit borstkanker bij mij in de familie, heel dichtbij .. Hoe vroeger ze dat ontdekken, hoe beter het te behandelen is .. En bovendien wordt ook meteen even nagekeken worden of de protheses goed zitten en nog heel zijn .. Als je aangeeft dat je protheses hebt of een andere ingreep hebt ondergaan zijn ze voorzichtig en houden zich aan bepaalde richtlijnen ..

 

Dankzij bevolkingsonderzoeken is er al eens vroegtijdig een kankervorm bij me geconstateerd waardoor ik er dus op tijd bij was en dus ook heel goed en snel geholpen kon worden en dus ook weer happy en healthy ben dus ik heb de ongemakken er toch wel graag voor over ..

 

Ga je nu ook met deze wetenschap?

 

xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, MenM zei:

.? Normaal vond ik het niet zo heel erg, kreeg het alleen bloed en bloed heet als er een tussen zit, en dat was best knap van de verpleegkundige met mijn maatje???. Je kan echt geen kant op. Ook niet met een A?? 

Kan me voor stellen dat jij er ook niet op zit te wachten @Doe ik het of niet?  Lijkt me erg gevoelig een Bvk en dan te laten pletten.

@MenM, bedankt voor je feedback maar dit helpt niet, he. :102:

:84::152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, gastmama zei:

Met al die verhalen over de borstenpletters ben ik blij dat ik nog 13 jaar mag wachten!!! jakkie!

Ben je er al overuit wat je met de lipo gaat doen of heb ik dat gemist @Doe ik het of niet?

De liposuctie houd ik nog steeds in beraad. :42:

Ik ben vooral bang van de lokale verdoving en ik vind het veel ingreep om iets kleins te verhelpen. Ik vraag me ook af of dan het vet misschien wel weg is, maar dat je dan met een leeg velletje zit.

Begrijp je wat ik bedoel? Dus dat ze het vet weghalen en dat je dan met losse huid achterblijft.

Ik ben precies eerder voorstander van het verlengen van de horizontale littekens en daarbij het wegnemen van een reepje huid. En dan graag weer onder volledige verdoving. Maar mijn PC doet ook dit onder plaatselijke verdoving , denk ik. 

Ik vind het wel grappig dat mijn PC het bij @Pixie1 wel meteen voorstelde om het gelijk met de BVK te doen. Hij heeft dus iets bijgeleerd of hij had het bij mij onderschat. 

Maar in haar topic lees ik wel dat het herstel van die liposuctie niet over rozen ging.

Ik zit dus nog in dubio. :84: ... :39: ... :83: ... :35: ... 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul wat ik schreef, ik heb nog even? Ik heb een afspraak in december. 

Ook hier helaas borstkanker in de familie en heel dichtbij. Daarom sta ik ook al onder jaarlijkse controle sinds ik 35 jaar ben. Afgelopen december nog geweest. Gelukkig is het bij mij tot nu toe nog steeds allemaal goed! Neemt niet weg dat ik nu erg tegenop zie. Omdat mijn borsten echt nog wel erg gevoelig zijn. Maar overslaan zal niet lukken denk ik. Ook al zal ik dat wel willen. Ik Denk dat mijn familie me erheen schopt??

 

@Doe ik het of niet? sorry ik bedoelde het goed wat ik schreef. Maar nu ik het terug lees kan het idd verkeerd overkomen. Excuses. Ik bedoelde ; Ik vond het ook nooit echt erg om te laten checken. Qua pijn.  En kreeg het erg heet omdat het spannend is omdat je geen kant op kn, niet zozeer voor het “pletten”? Het lijkt me alleen een stuk vervelender nu er een operatie aan te pas is geweest. Dat bedoel ik. ? Ik vind het nu wel enger doordat mijn borsten nu erg gevoelig zijn en omdat er protheses inzit. En wat betreft jou... ik bedoel ik dat een bvk een heftigere ingreep  qua pijn is, denk ik, dan een bvg. Dus ik bedoelde het zeker niet verkeerd!!!!! Nogmaals excuses!  

Hopelijk kom ik nu wel goed over. Soms is het op papier lastiger dan in het echt? 

liefs

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, MenM zei:

@Sjuul wat ik schreef, ik heb nog even? Ik heb een afspraak in december. 

Ook hier helaas borstkanker in de familie en heel dichtbij. Daarom sta ik ook al onder jaarlijkse controle sinds ik 35 jaar ben. Afgelopen december nog geweest. Gelukkig is het bij mij tot nu toe nog steeds allemaal goed! Neemt niet weg dat ik nu erg tegenop zie. Omdat mijn borsten echt nog wel erg gevoelig zijn. Maar overslaan zal niet lukken denk ik. Ook al zal ik dat wel willen. Ik Denk dat mijn familie me erheen schopt??

 

@Doe ik het of niet? sorry ik bedoelde het goed wat ik schreef. Maar nu ik het terug lees kan het idd verkeerd overkomen. Excuses. Ik bedoelde ; Ik vond het ook nooit echt erg om te laten checken. Qua pijn.  En kreeg het erg heet omdat het spannend is omdat je geen kant op kn, niet zozeer voor het “pletten”? Het lijkt me alleen een stuk vervelender nu er een operatie aan te pas is geweest. Dat bedoel ik. ? Ik vind het nu wel enger doordat mijn borsten nu erg gevoelig zijn en omdat er protheses inzit. En wat betreft jou... ik bedoel ik dat een bvk een heftigere ingreep  qua pijn is, denk ik, dan een bvg. Dus ik bedoelde het zeker niet verkeerd!!!!! Nogmaals excuses!  

Hopelijk kom ik nu wel goed over. Soms is het op papier lastiger dan in het echt? 

liefs

Hey @MenM je hoeft je niet te excuseren hoor. Ik heb het je niet kwalijk genomen. Mijn reactie was een beetje sarcastisch bedoeld. Daarom zat er ook op het eind een schaterend emoticonnetje bij. Sorry van mijn kant nu, dat het overkwam dat ik je opmerking niet leuk vond. Ik ben al blij dat je hebt laten weten dat kleine borsten daar ook tussen raken. Ook al had @best_boobie dat ook al laten weten op een visuele manier. 

Dus ... :53: dikke kus en niks aan de hand.

To be continued ...

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MenM zei:

@Sjuul wat ik schreef, ik heb nog even? Ik heb een afspraak in december. 

Ook hier helaas borstkanker in de familie en heel dichtbij. Daarom sta ik ook al onder jaarlijkse controle sinds ik 35 jaar ben. Afgelopen december nog geweest. Gelukkig is het bij mij tot nu toe nog steeds allemaal goed! Neemt niet weg dat ik nu erg tegenop zie. Omdat mijn borsten echt nog wel erg gevoelig zijn. Maar overslaan zal niet lukken denk ik. Ook al zal ik dat wel willen. Ik Denk dat mijn familie me erheen schopt??

 

@Doe ik het of niet? sorry ik bedoelde het goed wat ik schreef. Maar nu ik het terug lees kan het idd verkeerd overkomen. Excuses. Ik bedoelde ; Ik vond het ook nooit echt erg om te laten checken. Qua pijn.  En kreeg het erg heet omdat het spannend is omdat je geen kant op kn, niet zozeer voor het “pletten”? Het lijkt me alleen een stuk vervelender nu er een operatie aan te pas is geweest. Dat bedoel ik. ? Ik vind het nu wel enger doordat mijn borsten nu erg gevoelig zijn en omdat er protheses inzit. En wat betreft jou... ik bedoel ik dat een bvk een heftigere ingreep  qua pijn is, denk ik, dan een bvg. Dus ik bedoelde het zeker niet verkeerd!!!!! Nogmaals excuses!  

Hopelijk kom ik nu wel goed over. Soms is het op papier lastiger dan in het echt? 

liefs

 

Shit hè al die onderzoeken, maar ik ben toch steeds weer blij als ik een goede uitslag krijg.

Het is goed dat ze het onder controle houden.

 

Ja, hier zijn de borsten ook nog gevoelig, maar ik bijt toch maar even door de zure appel heen en ga, ondanks dat ik in Augustus of september ook nog een compleet onderzoek heb gehad.

 

Controles heb ik ook jaarlijks door mijn verleden en ik heb ook getwijfeld of ik wel naar het bevolkingsonderzoek moest gaan omdat ze het elk jaar controleren in het ziekenhuis .. Kortgesloten met mijn arts en deze vond dat ik het toch moest doen omdat het toch een iets ander onderzoek was en daar kwam dus ook een minder goede uitslag uit waardoor ze het nu nog beter controleren en opvolgen ..

 

December dat is nog even, dan zit je alweer een half jaartje verder en is de gevoeligheid alweer verder afgenomen .. 

Dan kan dat wel weer als je aangeeft dat je een ingreep hebt gehad, ze houden dan toch wel rekening met je voor zover dat mogelijk is xx 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig @Doe ik het of niet? Hebben we elkaar verkeerd begrepen. Ik heb een goed excuus hoor, ben blond??? dikke ? terug?

 

@Sjuul ik ben blij dat het bij jou allemaal goed is nu. De schrik krijg je zeg als je te horen krijg dat het niet goed is. Ik heb ook al een paar keer plekjes op mijn huid gehad wat goed weg te halen was, maar ook toen schrok ik me al rot. 

Fijn dat er goeie controles zijn hoor! Ik wist niet dat het bevolkingsonderzoek toch anders was, dus ook daar zal ik dan naartoe gaan. Ik wacht maar rustig? mijn oproep af voor december. En zal aangeven dat ik ondertussen siliconenborsten heb. Vind ik ook wel lastig, want ik denk dat daar afkeurend op gereageerd gaat worden. Weet ik niet hoor, maar dat is een idee wat ik in mijn hoofd heb? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, MenM zei:

Gelukkig @Doe ik het of niet? Hebben we elkaar verkeerd begrepen. Ik heb een goed excuus hoor, ben blond??? dikke ? terug?

 

@Sjuul ik ben blij dat het bij jou allemaal goed is nu. De schrik krijg je zeg als je te horen krijg dat het niet goed is. Ik heb ook al een paar keer plekjes op mijn huid gehad wat goed weg te halen was, maar ook toen schrok ik me al rot. 

Fijn dat er goeie controles zijn hoor! Ik wist niet dat het bevolkingsonderzoek toch anders was, dus ook daar zal ik dan naartoe gaan. Ik wacht maar rustig? mijn oproep af voor december. En zal aangeven dat ik ondertussen siliconenborsten heb. Vind ik ook wel lastig, want ik denk dat daar afkeurend op gereageerd gaat worden. Weet ik niet hoor, maar dat is een idee wat ik in mijn hoofd heb? 

 

Over het algemeen pakken ze dat vrij nuchter op die siliconen borsten, het is mij nog niet gebeurt dat er iemand afkeurend op reageerde, het zou ook niet professioneel zijn.. Vaak krijg je zo’n “oh als je het niet gezegd had had ik het niet eens gezien” reactie en dan vinden ze het heel natuurlijk en mooi ..

Er zijn toch plusminus een half miljoen vrouwen met borst prothesen en het worden er elk jaar meer dus ze zullen er toch mee moeten werken of ze dat nu leuk vinden of niet ? .. 

 

Ja, het is wel schrikken als er iets niet goed is, ik vind de tijd tussen onderzoek en uitslag ook nog steeds heel erg spannend en ben dan best even lichtelijk uit mijn balans, maar het groene licht dat alles weer ok is is elke keer weer een groot kado ..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik ga aan je denken, heel veel succes en probeer een beetje te ontspannen.

Even aangeven dat je een ingreep hebt gehad en dan zijn ze ook wat voorzichtiger .. Sterkte ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's lief van je.

Ik ga vandaag hard en lang werken in een poging er niet te veel aan te denken en om niet veel piekertijd te hebben tussen het moment dat ik klaar ben met werken en mijn afspraak.:kez_11:

Ik hoor alleen maar: "Ik ga niet!" in mijn hoofd.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof het zo moest zijn viel hier vandaag ook de uitnodiging in de bus, 28 mei om 9.00 uur ..

Voor de zekerheid toch maar even mijn pc geraadpleegd en deze vindt het dus geen goed idee dat ik naar het bevolkingsonderzoek ga maar raadde me aan om een echo te laten maken in het ziekenhuis .. Ik heb dit vervolgens maar bij mijn huisarts neergelegd en wacht af wat zij hiermee gaat doen, waarschijnlijk zit ik dus volgende week al in het ziekenhuis ..

 

Niet luisteren naar het stemmetje in je hoofd en even door de zure appel heen bijten, niets lucht meer op als de mededeling dat alles goed is en dat je gezond bent xxx

 

Succes, ik ga heel hard aan je denken!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend, geen goed idee omdat het nog allemaal vers is, mijn wissel was op 6 november dus dat is ook maar net een half jaar geleden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sjuul zei:

Alsof het zo moest zijn viel hier vandaag ook de uitnodiging in de bus, 28 mei om 9.00 uur ..

Voor de zekerheid toch maar even mijn pc geraadpleegd en deze vindt het dus geen goed idee dat ik naar het bevolkingsonderzoek ga maar raadde me aan om een echo te laten maken in het ziekenhuis .. Ik heb dit vervolgens maar bij mijn huisarts neergelegd en wacht af wat zij hiermee gaat doen, waarschijnlijk zit ik dus volgende week al in het ziekenhuis ..

 

Niet luisteren naar het stemmetje in je hoofd en even door de zure appel heen bijten, niets lucht meer op als de mededeling dat alles goed is en dat je gezond bent xxx

 

Succes, ik ga heel hard aan je denken!

Echt wel toevallig @Sjuul. Ik zou willen dat er iemand tegen mij ook zegt dat ik niet hoef te gaan.

Ik ben ondertussen anderhalf jaar verder maar ik heb echt te doen met mijn eigen "ieniemienies". :102:

Maar ik ga het zeker zeker zeggen dat ik er tegenop kijk.

En ondertussen kom ik hier een beetje zeuren en zoeken naar :147:.

Maar ik ga flink zijn; dat ben ik gewoonlijk ook maar zo'n eerste keer ... :139:

Het is trouwens om half zeven vanavond.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Echt wel toevallig @Sjuul. Ik zou willen dat er iemand tegen mij ook zegt dat ik niet hoef te gaan.

Ik ben ondertussen anderhalf jaar verder maar ik heb echt te doen met mijn eigen "ieniemienies". 

Maar ik ga het zeker zeker zeggen dat ik er tegenop kijk.

En ondertussen kom ik hier een beetje zeuren en zoeken naar :147:.

Maar ik ga flink zijn; dat ben ik gewoonlijk ook maar zo'n eerste keer ... 

Het is trouwens om half zeven vanavond.

 

 

 

Als het goed is ben je al klaar.

Hoe is het gegaan? Alles een beetje meegevallen ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sjuul zei:

 

Als het goed is ben je al klaar.

Hoe is het gegaan? Alles een beetje meegevallen ?

Hoi @Sjuul

Sorry dat ik zo laat terug ben.

Het is super meegevallen. Ik had de mevrouw verwittigd en ze is extra voorzichtig geweest. Ik heb ook een vergelijking gezien met mijn vorige (big boobies) mammo. Wat een verschil! Toen :1big_boobs: + nu :1boobs:.

:45:

Ik ben dus superblij. En ga weer lekker kunnen slapen.

Ik heb me belachelijk ongerust gemaakt. Was helemaal niet nodig.

Dankjewel voor je ondersteuning. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Hoi @Sjuul

Sorry dat ik zo laat terug ben.

Het is super meegevallen. Ik had de mevrouw verwittigd en ze is extra voorzichtig geweest. Ik heb ook een vergelijking gezien met mijn vorige (big boobies) mammo. Wat een verschil! Toen :1big_boobs: + nu .

:45:

Ik ben dus superblij. En ga weer lekker kunnen slapen.

Ik heb me belachelijk ongerust gemaakt. Was helemaal niet nodig.

Dankjewel voor je ondersteuning. :53:

 

Heel graag gedaan ?.

Gelukkig is het meegevallen allemaal, ik ben blij voor je.

 

Ik heb vandaag contact gehad met mijn huisarts, zij vond zelfs een echo nog te vroeg en stelde voor om even te wachten tot november, dan gaat ze me een verwijsbrief maken voor het ziekenhuis waar ze een echo gaan maken en indien nodig een foto ..

 

Even uitstel nog hier, ik zat er toch wel tegenaan te hikken stiekum ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Even voor alle ondersteuners ...

ik heb het resultaat gekregen van mijn eerste kleine boobies mammografie - geen verder onderzoek nodig - alles OK.

:43::43:

Ik had de grootste schrik voor het pletten van mijn kleinere boezem en dat is super meegevallen. 

En dat alles OK zou zijn was al wat voorspeld want bij zo'n BVK wordt het weefsel dat ze wegnemen ook onderzocht op kwaadaardige cellen. Dat vind ik ook wel een voordeel van zo'n BVK, mocht je nog twijfelen. :38:

Dus: ik ben weer een "Happy camper".

 

Prettige zondag iedereen - geniet van het mooie weer.

:beach:

DIHON (in een topje zonder BH - heerlijk die :1boobs:)

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Even voor alle ondersteuners ...

ik heb het resultaat gekregen van mijn eerste kleine boobies mammografie - geen verder onderzoek nodig - alles OK.

:43::43:

Ik had de grootste schrik voor het pletten van mijn kleinere boezem en dat is super meegevallen. 

En dat alles OK zou zijn was al wat voorspeld want bij zo'n BVK wordt het weefsel dat ze wegnemen ook onderzocht op kwaadaardige cellen. Dat vind ik ook wel een voordeel van zo'n BVK, mocht je nog twijfelen. :38:

Dus: ik ben weer een "Happy camper".

 

Prettige zondag iedereen - geniet van het mooie weer.

:beach:

DIHON (in een topje zonder BH - heerlijk die :1boobs:)

 

??? topje zonder bh!! ???

 

:45: geniet ervan!!!

en fijn dat je een goede uitslag had Dihon ???

 

Fijne zondag!!!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.