Ga naar inhoud

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Net even mijn hele topic doorgelezen. A trip down memory lane! Wat een rollercoaster.

Maar het gaat nog verder - morgen de 1 jaar controle.

Benieuwd hoe het verder gaat.

Wish me luck and fun.

's Avonds gaan eten bij broer en schoonzusje die me toen zo lief verzorgd hebben.

 

Heerlijk avondje is weer gekomen. :43:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Net even mijn hele topic doorgelezen. A trip down memory lane! Wat een rollercoaster.

Maar het gaat nog verder - morgen de 1 jaar controle.

Benieuwd hoe het verder gaat.

Wish me luck and fun.

's Avonds gaan eten bij broer en schoonzusje die me toen zo lief verzorgd hebben.

 

Heerlijk avondje is weer gekomen. :43:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.


Lieve Doe ik het of niet
Hier een rijmpje van onze borstenpiet
Je eerste jaar met je nieuwe borsten is morgen een feit
En gelukkig heb je daarvan totaal geen spijt

Een jaar waarin er veel veranderd is voor jou

Dat begon allemaal een jaar geleden, in de winterse kou
Je zult wel denken, zit ze weer te rijmen
Klopt, maar dat is toch altijd beter dan slijmen

Heel veel plezier gewenst bij de kunstenaar van jouw borsten morgen
Trek je mooiste bh aan, en ga erheen zonder zorgen
Daarna gezellig naar je liefste schoonzusje en broer
Er ligt een mooie dag voor jou op de loer

Nu gaat rijmpiet (borstenpiet) er een eindje aan schrijven

Van al dat getyp beginnen haar vingers op te stijven :106:

Ik wens je morgen een hele fijne dag 
En van harte met je boobieverjaardag!

 

:53: Borstenpiet

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, best_boobie zei:


Lieve Doe ik het of niet
Hier een rijmpje van onze borstenpiet
Je eerste jaar met je nieuwe borsten is morgen een feit
En gelukkig heb je daarvan totaal geen spijt

Een jaar waarin er veel veranderd is voor jou

Dat begon allemaal een jaar geleden, in de winterse kou
Je zult wel denken, zit ze weer te rijmen
Klopt, maar dat is toch altijd beter dan slijmen

Heel veel plezier gewenst bij de kunstenaar van jouw borsten morgen
Trek je mooiste bh aan, en ga erheen zonder zorgen
Daarna gezellig naar je liefste schoonzusje en broer
Er ligt een mooie dag voor jou op de loer

Nu gaat rijmpiet (borstenpiet) er een eindje aan schrijven

Van al dat getyp beginnen haar vingers op te stijven :106:

Ik wens je morgen een hele fijne dag 
En van harte met je boobieverjaardag!

 

:53: Borstenpiet

 

Dankjewel, @best_boobie. Op jou kan ik bouwen.

Dat heb je weer heerlijk beschreven. :53::123::drag_02:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 jaar PO – controle PC (dat laten we niet voorbij zonder een verslagje) :kuzya_02:

 

Vandaag 1 jaar geleden was MIJN grote dag.

6 december 2017. Mijn BVK.

 

Vandaag op controle.

En daar kwam hij weer: die glimlach tot achter mijn oren, als ik nog maar in de buurt van het ziekenhuis kom. Het is sterker dan mezelf. :68:

10 u was de afspraak. Rond half elf was ik aan de beurt.

PC verontschuldigde zich netjes voor de verlating. Ik zei dat het geen probleem was omdat ik er toch altijd een feestdagje van maakte en zeker vandaag omdat het precies 1 jaar geleden is dat ik geopereerd werd. "Oh; neem je dan een dag vrij? Da’s goed gezien. Laat ons eens kijken."

 

Hij vond mijn linkse borst precies groter dan de rechtse. "Wat vindt u daarvan?" Ik zei dat ik dat ook vond maar dat het mij niet stoorde en dat het daarvoor ook al een verschil was. "Oh; da’s filosofisch bekeken dan." :42:

(Ik ben helemaal vergeten te vragen of hij daar dan nog wat aan kon doen dan – maar ach, wie wordt er blij van perfectie?)

 

Dan keek hij gelijk naar mijn “dog ears” (lieflijker omschreven als flapjes aan de zijkanten van mijn borsten of side-boobs). Maar hij gebruikte geen van die termen. Volgens mij sprak hij over “kwabjes”. :102:

Dan heeft hij wat foto’s gemaakt en geprobeerd de flapjes erop te zetten.

 

Hij kon 2 dingen doen:

Ofwel het litteken 2 cm langer maken en dan zouden die “tjoepkes” (aan het einde van de horizontale littekens) verdwijnen maar de kwabjes niet.

Ofwel een liposuctie van de oksels omdat de oorzaak van die “flapjes” (dan maar die term) het vet is dat zo onder/achter je oksel zit (sorry dames; misschien niet bij iedereen zo; maar bij mij wel :109:).

Dit is dus geen borstweefsel.

 

Hij wil graag een goed resultaat afleveren en is voorstander van de liposuctie. Omdat dat een langduriger resultaat geeft. En zo kunnen de boobs ook “de tand des tijds” beter doorstaan. (Boobs niet zijn term, tand des tijds wel :P). Kostprijs onder de 200€ en je krijgt nog wat terug van het ziekenfonds. Maar is esthetisch dus geen tussenkomst hospitalisatieverzekering.

 

De ingreep kan plaatsvinden in zijn privépraktijk, op een dinsdag, duurt ongeveer 45 minuten, wachttijd voor ingreep ongeveer 2 maanden. Plaatselijke verdoving. Maar doet pijn achteraf. 2 dagen ziekteverlof. Je kan gewoon zelf naar huis rijden achteraf maar wanneer iemand je chauffreert, is altijd leuker. En met het openbaar vervoer is niet handig voor het geval je moet staan en je moet vasthouden.

 

Ik kan er rustig over nadenken – er is geen tijdsdruk en hij geeft levenslange garantie op zijn “werk” – maar hij zei: "het ergste hebt u al doorstaan en als ik van u was dan zou ik het nu afmaken. En niet verder nog een aantal jaren niet helemaal blij zijn. Zijn handen jeukten om er aan te beginnen." (Is dit “scary” of eerder professionalisme of eer van je werk willen?) :106:

 

Ondertussen had ik me al terug aangekleed en toen zei ik dat ik mijn borsten/littekens ook niet mooi vond wanneer ik mijn armen omhoog doe. "Dat moest ik dan nog eens laten zien." Terug kleren uit (alleen de bovenkant). :152:Hij zag het niet. Ik probeerde uit te leggen wat ik bedoelde maar er was geen spiegel in dit  onderzoekskamertje dus dat was nogal moeilijk. "Anders moest ik nog eens langskomen in de privépraktijk dan konden we samen in de spiegel kijken en misschien ook naar de foto’s kijken. :125:

De littekens zouden nog verbeteren en over 2 of 3 jaar zou ik hem gelijk geven, volgens hem."

 

Ik ga er over nadenken en wat info zoeken op het forum over liposuctie en wat die pijn achteraf dan is, en wat de complicaties zijn want ook met mijn BVK had ik moeite om iets te laten doen aan borsten die op zich gezond zijn. Maar ze veroorzaakten wel heel wat andere medische problemen. Maar dit is iets puur esthetisch en dat doet me twijfelen (en die plaatselijke narcose en de pijn achteraf ook, moet ik eerlijk bekennen). :107:

Hier ga ik de feestdagen even over laten gaan – wat info zoeken – en wat andere meningen vragen.

Zo en nu verder genieten van de glimlach die ik nog enkele dagen met me zal meedragen.

Vanavond lekker gaan eten bij mijn broer en schoonzusje die me toen zo goed verzorgd en verwend hebben. En een glaasje drinken op de verjaardag van mijn tweeling.

 

To be continued. :48:

...

 

Als er iemand nog advies heeft; laat maar horen.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah ik herken die flapjes, dat vet bij de oksel heb ik ook!! :D 

Wel fijn dat daar evt iets aan gedaan kan worden. Ik zou er idd even rustig over nadenken en de voor en tegens afwerken, geeen haast iniedergeval.  Geniet in iedergeval maar lekker van je jaarlijkse feestje:43:Groetjes, Mieke 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, nu echt alles uit mijn feestdagje gehaald. :43:

Lekker gaan eten en kletsen bij broer en schoonzusje. :47:

En dan nog even gaan kletsen bij de buurvrouw/verpleegster die mij vorig jaar mee verzorgd en ondersteund heeft. Tot mijn broer belde dat hij wou gaan slapen (en ik moest mijn spullen nog ophalen). Haha. :45:

 

Na het gesprekje met de buurvrouw/verpleegster kwam er nog een optie naar voren ivm de "dog ears". Laatste keer dat ik dit vreselijke woord gebruik!

Ik zou het ook zo kunnen laten en blij zijn met hoe het nu is. 

Da's eentje om mee te nemen.

 

Nu mijn feestdag voorbij is, zeg ik slaapwel aan iedereen. En voor zo meteen lekker :lazy2:.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh @Doe ik het of niet?

Wat een heerlijk verslag!!!

 

Die glimlach tot áchter je oren, had ik graag gezien :45:

 

Als er iemand is die heg maximale uit haar controle gehaald heeft, dan ben jij het wel haha. Heerlijk mens ben je ook!!

 

Over je flapjes, kwabjes, dog ears enz moet je nog maar eens nadenken, maar ik zie kansen haha :38:

 

Sweet dreams (mijn telefoon maakte er eerst ‘zweet dreams’ van :lol: gelukkig zag ik het op tijd)

Krijg je van glimlachen tot achter je oren rimpels? :44: Ik zie nóg meer kansen :46:

 

Slaap lekker!

:53:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Miek65H zei:

Hahah ik herken die flapjes, dat vet bij de oksel heb ik ook!! :D 

Wel fijn dat daar evt iets aan gedaan kan worden. Ik zou er idd even rustig over nadenken en de voor en tegens afwerken, geeen haast iniedergeval.  Geniet in iedergeval maar lekker van je jaarlijkse feestje:43:Groetjes, Mieke 

Dankjewel @Miek65H. Ik ben blij dat ik een "flapjes-medestander" heb. Jij sterkte nog met je herstel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Grappig dat @best_boobie het 7 december over rimpels had.

Sinds een aantal dagen vallen me wat rimpels op in mijn hals.

Ik vraag me af of de zwaarte van mijn eerste borsten (ja, ook ik ben aan mijn 2de set bezig :109:) die streek allemaal een beetje strak trokken. Er is tenslotte anderhalve kilo weggehaald. 

Of sta ik nu zo vaak voor de spiegel (:68:) dat ik ze gewoon zie en zaten ze er misschien al?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag weer met smachtende oogjes aan de lingeriewinkel gestaan die uitverkoop doet. Maar ik heb me kunnen beheersen. :101:

En ik heb volgende week een afspraak om aan een afslankprogramma te beginnen. Mijn buikje past echt niet meer bij mijn schattige boobies. :1boobs: (Gelukkig is er voor de BVK-tjes onder ons ook een boobie-emoticonnetje).

Het idee van een liposuctie (buikje en flapjes) speelde steeds meer door mijn hoofd maar ik wil toch liever dit eerst aan mezelf cadeau doen en uitproberen. Wish me luck.

En als beloning (ik bedoel dus als er resultaat merkbaar is) mag ik van mezelf langs die lingeriewinkel.

:43:

Volgende week beginnen we op het werk met Stretch en relax yoga en ik fiets nog regelmatig naar het werk.

En als dat allemaal niet werkt (ja, ja; in combinatie met juister en minder eten) dan kan ik altijd die liposuctie nog eens overdenken. Ik zal me maar al gaan inlezen in de hoop dat het me genoeg afschrikt. :152:

Hopelijk helpt het ook om het hier neer te schrijven. :130: :93: :92:

Nu is het tijd voor :drag_10:.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Ik heb vandaag weer met smachtende oogjes aan de lingeriewinkel gestaan die uitverkoop doet. Maar ik heb me kunnen beheersen. :101:

En ik heb volgende week een afspraak om aan een afslankprogramma te beginnen. Mijn buikje past echt niet meer bij mijn schattige boobies. :1boobs: (Gelukkig is er voor de BVK-tjes onder ons ook een boobie-emoticonnetje).

Het idee van een liposuctie (buikje en flapjes) speelde steeds meer door mijn hoofd maar ik wil toch liever dit eerst aan mezelf cadeau doen en uitproberen. Wish me luck.

En als beloning (ik bedoel dus als er resultaat merkbaar is) mag ik van mezelf langs die lingeriewinkel.

:43:

Volgende week beginnen we op het werk met Stretch en relax yoga en ik fiets nog regelmatig naar het werk.

En als dat allemaal niet werkt (ja, ja; in combinatie met juister en minder eten) dan kan ik altijd die liposuctie nog eens overdenken. Ik zal me maar al gaan inlezen in de hoop dat het me genoeg afschrikt. :152:

Hopelijk helpt het ook om het hier neer te schrijven. :130: :93: :92:

Nu is het tijd voor :drag_10:.

 

Mag ik je een tip geven, masseer (of laat het doen) je buikje regelmatig met een goede olie, dan blijft je huid ook mooi glad .. En omega’s zijn een zeer waardevolle bron voor het velletje ..

 

Heel veel succes met je voornemen, kleine aanpassingen hebben vaak een groots resultaat, minder suiker, meer water, geen tweede bord, een reepje chocolade ipv een grote reep, en zorg ervoor dat het toegestaan is dat je wat lekkers neemt af en toe want dan is het vol te houden! 

Yess you can do this ??

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Nog even aanvullen dat zelfs een jaar en 2 maanden na mijn BVK mijn boobies, en dan vooral de linkse, soms nog opspelen. En dat op momenten dat ik stress heb. Ik heb de laatste dagen echt flinke steken. Dan zullen we maar weer luisteren naar het lijfje en de rust wat opzoeken.

:lazy2: En proberen goed om te gaan met de stress. :beach: Chill!

Ik was blij met af en toe een steekje hier of daar - maar nu was het toch wat erger. Ik moest ze echt vasthouden. :kez_11:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Nog even aanvullen dat zelfs een jaar en 2 maanden na mijn BVK mijn boobies, en dan vooral de linkse, soms nog opspelen. En dat op momenten dat ik stress heb. Ik heb de laatste dagen echt flinke steken. Dan zullen we maar weer luisteren naar het lijfje en de rust wat opzoeken.

:lazy2: En proberen goed om te gaan met de stress. :beach: Chill!

Ik was blij met af en toe een steekje hier of daar - maar nu was het toch wat erger. Ik moest ze echt vasthouden. :kez_11:

Ik zou willen zeggen: kusje erop? Maar heb vaag het vermoeden dat dat best raar over zou komen, dus ik zeg het maar niet :44:

Rustig aan DIHON hihi

 

X

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

He, bah! :kez_11: Vandaag heb ik de uitnodiging gekregen voor mijn 2-jaarlijkse mammografie. Dit in het kader van een nationaal borstkankeronderzoek. Alle vrouwen tussen 50 en 69 krijgen die uitnodiging in België.  

En mijn boobies hebben het voelen aankomen volgens mij want de linkse had vandaag weer flinke steken. :97: Daar zie ik dus echt tegen op. Deze borstjes krijg ik nooit tussen die platen en nu zal ik nog dcihter met mijn hoofd tegen dat apparaat moeten zitten/staan. Zo ongemakkelijk!

 

Maar misschien is het goed voor andere BVK-tjes om te weten hoe dat dan gaat na een BVK :1boobs:.

Gaat dat niet trekken aan mijn littekens? Gaan ze geen dingen zien die eigenlijk gewoon littekenweefsel zijn?

Vroeger (:1bouncingboobs:) vond ik het een pijnlijk onderzoek en soms hield ik er ook blauwe plekken aan over.

Ja, @best_boobie het kon niet uitblijven, he. Het moest er eens van komen. Ik heb jouw omschrijving van toen nog niet van mijn hoornvlies kunnen wissen. Dus ik zal zeker ook aan jou denken. :153:

Wish me luck. Onderzoek is wel pas in mei - dus ik kan me nog even mentaal voorbereiden.

:190::169::178:

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

 Deze borstjes krijg ik nooit tussen die platen en nu zal ik nog dcihter met mijn hoofd tegen dat apparaat moeten zitten/staan. Zo ongemakkelijk!

 

 

Ja, @best_boobie het kon niet uitblijven, he. Het moest er eens van komen. Ik heb jouw omschrijving van toen nog niet van mijn hoornvlies kunnen wissen. Dus ik zal zeker ook aan jou denken. :153:

 

 

 

:152: Hoe je dat vertelt!!! 'Nóg dichter met je hoofd tegen dat apparaat' :45: 

Uhm ja, en die visualisatie van mij destijds.. sorry :44:


Heel veel succes en schrijf gerust een verslagje erna! Ik verheug me al op het verslagje hihi :P 

xxxx


 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, best_boobie zei:

:152: Hoe je dat vertelt!!! 'Nóg dichter met je hoofd tegen dat apparaat' :45: 

Uhm ja, en die visualisatie van mij destijds.. sorry :44:


Heel veel succes en schrijf gerust een verslagje erna! Ik verheug me al op het verslagje hihi :P 

xxxx


 

 

Wat zei je toen al weer? Aan een tepeltje hebben ze genoeg?

Zo iets was het! :92:

Maar je mag rekenen op een verslagje in geuren en kleuren. :125:

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.