Ga naar inhoud

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik ben "Doe ik het of doe ik het niet?". ik ben 54 en overweeg een BVK. Ik zou 3 tot 4 cupmaten verminderen. De ene dag denk ik; ja ik doe het en de volgende dag denk ik; of toch maar niet. Ik ben nog nooit onder narcose geweest, ben ook nog nooit geopereerd. Heb geen idee wat ik me moet voorstellen over de pijn na de OP.

De eerste afspraak bij de PC ging me nogal snel. Ik was er naartoe gegaan met het idee dat ik hem zou moeten overtuigen over de reden waarom ik de OP "wil"; maar hij bevestigde heel snel dat mijn boezem zwaar is. Na een half uurtje (nog niet, denk ik) stond ik terug buiten met een mogelijke datum voor de OP. Dit jaar nog.

Morgen de tweede afspraak bij de plastisch chirurg. Om documenten te tekenen. Ik had gevraagd of ik ze op voorhand kon krijgen om rustig door te lezen; maar dat kon niet.

Ik heb voor morgen een waslijst met vragen; hopelijk is daar tijd voor.

Ik lees hier bemoedigende verhalen - maar ik vind het een te belangrijke beslissing om over één nacht ijs te gaan.

Hadden jullie die twijfels ook?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?

 

hoi hoi,

 

Als jij vind dat het allemaal veel te snel is gegaan qua info, uitleg etc, dan zou ik inderdaad eerst nog maar eens goed alle vragen op tafel leggen, zodat je volledig geïnformeerd bent,  het gaat hier natuurlijk om een behoorlijke operatie, en jij moet je er wel goed bij voelen, dus niets overhaasten.

Neem de tijd om alle papieren etc goed door te lezen,en  zeker niet over 1 nacht ijs gaan.

 

is er ook met jou besproken of je in aanmerking komt voor een vergoeding? Welke cupmaat ga je ongeveer op uit komen, hoe lang in ziekenhuis etc, En de belangrijkste vraag, voel jij je op je gemak bij deze pc, is het vertrouwd genoeg voor je dat je door hem de operatie wilt laten doen.Er moet gewoon een klik zijn.

Heel vaak raden wij hier zowel bij een bv of een bvk aan om bij meerdere pc's langs te gaan,aangezien iedere pc zijn of haar eigen werkwijze heeft.

 

Lees ook hier eens de operatie verslagen borstverkleining door, dit geeft je ook een goed beeld van wat er gaat komen, en je kunt veel tips en info vinden.

 

Veel succes morgen en doe niets overhaast.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Desert-Rose

Bedankt voor je tips.

Ik heb bij de PC wel een goed gevoel, ik had hem enkele jaren geleden op TV gezien en zijn naam alvast genoteerd. En ik ken iemand die in dat ziekenhuis werkt en die kon hem echt aanbevelen. Ik lees ook op het forum goede dingen over hem. Voor mij is dit natuurlijk een "éénmalig" iets en voor hem is het dagelijkse kost. Bovendien dacht ik dat ik hem zou moeten overtuigen om de OP te doen; maar dat bleek niet zo te zijn. De zaken die jij opsomde heeft hij inderdaad besproken. Ik zou van een F naar een volle B of kleine C gaan. Die zou ik wel eens willen voelen want ik kan me er niks bij voorstellen. Dat staat ook op mijn vragenlijst. Ik blijf het forum in de gaten houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor meis,

 

Ok als je gevoel zegt dat het goed zit, dan moet je daar op vertrouwen, maar zeker alle vragen die je hebt, morgen op hem afvuren haha.

Daar moet gewoon tijd voor genomen worden toch?

 

Precies, jij was eigenlijk ook overrompeld doordat hij gelijk zei, ja het is nodig, maar dat is aan de ene kant toch fijn.

 

Laat morgen maar even iets weten als je bent geweest ok?

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind onder narcose gaan geen enkel probleem, neem ook nooit een rustgevend pilletje vooraf wat je meestal aangeboden krijgt. Ik zeil dan heerlijk weg En kom op wolken wakker haha. De pijnstilling na een operatie is tegenwoordig heel goed, maak me daarvoor nooit bang.

De last die je hebt van te zware borsten is denk ik veel erger dan deze ingreep. Gewoon doen , je bent nog jong en hebt er daarna zoveelplezier van. Het is altijd lastig om iets nieuws aan te gaan, maar wie niet waagt , wie niet wint.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, Sie, voor je advies. Ik hou er rekening mee. Ergens denk ik ook dat ik me niet ongerust hoef te maken omdat ik niet weet hoe ik ga reageren. Maar het gaat nog een beetje heen en weer. Hopelijk morgen, na het 2de consult, wat meer duidelijkheid. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo, hier ben ik weer. 2de consult gehad. Ik had heel veel vragen en heb ze allemaal kunnen stellen.

Ik heb wat documenten ondertekend (informed consent, 1-persoonskamer, en ?) en nu moet ik een afspraak maken met de anesthesist. Pre-op lijst invullen en er naartoe gaan. En alvast de medicijnen gaan halen en sportBH's kopen.

Ben bezig om mijn medisch dossier te verzamelen. Ik heb reeds 2 keer een kleine bloedklonter in mijn been gehad en daarom wil de PC dat ik een dag voor en een aantal dagen na de OP bloedverdunners pak. Dat geeft wel een groter risico op bloedingen. Verder heb ik een aantal jaren terug last gehad van allergieën - daar zat ook een product bij dat gebruikt wordt bij reanimaties...dat wil ik dus echt te weten komen.

Ik probeer verder ook te weten te komen of mijn hospitalisatie wel degelijk tussenkomt in de kosten. Heb mijn polis ontvangen maar is niet erg begrijpbaar.

Gisteren heb ik mijn schoonzusje haar mening nog eens gevraagd over de grootte van mijn borsten - het was haar nooit opgevallen maar ze moest toegeven dat ... Dat was een opluchting en bevestiging!

Na de OP ga ik een paar dagen bij haar en mijn broer logeren want ik woon alleen. Na hoeveel dagen konden jullie terug uit de voeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Voilà! Ik heb al een deel van mijn medisch dossier verzameld en ben heel blij dat ik dat product waarvoor ik allergisch ben en dat gebruikt wordt bij een reanimatie heb teruggevonden. Nu dat nog ontcijferen en dan gaan google-en. Schoonmaak van mijn appartementje staat gepland. Sport-BH's en medicijnen halen ook. Nog 46 dagen tot ...

Ik ga ook mijn testament nog in orde maken/aanpassen. Noem me fatalistisch of gewoon praktisch. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
4 minuten geleden zei Jaydee:

Het gaat vast een hele mooie staande C-cup worden in plaats van een hangende F. 

Komt helemaal goed, meis. :53:

@Jaydee: "gelijk, rond, zonder overhang en met de mogelijkheid tot decolleté" had ik al op mijn sinterklaaslijstje staan. Daar ga ik "staande" aan toevoegen. Maar ik heb ergens iets gelezen over de breedte van je borst en dat die de nieuwe vorm mee bepaald dus misschien gaat dat niet helemaal lukken. Ik vind het wel een leuk idee om over een jaar of zo een tattoo op mijn boobie(s) te laten zetten. Wat denken jullie daarover, Kletshoekje?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?, zie je.... je topic staat op de juiste plaats hoor. :35:

@Desert-Rose heeft je topics samengevoegd. Thanks D-R :53:.

Ik denk alleen als je iets wil richten aan de dames in de kerstballenclub, dat je daar ook je opmerkingen moet zetten. 

 

:53:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Jaydee:

@Doe ik het of niet?, zie je.... je topic staat op de juiste plaats hoor. :35:

@Desert-Rose heeft je topics samengevoegd. Thanks D-R :53:.

Ik denk alleen als je iets wil richten aan de dames in de kerstballenclub, dat je daar ook je opmerkingen moet zetten. 

 

:53:

@Desert-Rose en @Jaydee: wat zijn jullie snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje @Doe ik het of niet? ik zit net ff je topic te lezen en zie dat je echt volledig voorbereid erin gaat zeg.. 
Zelfs je testament in orde gemaakt... 
Ik snap het, zeker als je alleen bent, dat je dan alles geregeld wilt hebben. Heb eigenlijk nog niet eerder gelezen dat iemand dit allemaal regelde voor haar operatie. Echt top!

Nog ff meid, en dan is het zover!! Het nieuwe begin! 

xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei best_boobie:

Jeetje @Doe ik het of niet? ik zit net ff je topic te lezen en zie dat je echt volledig voorbereid erin gaat zeg.. 
Zelfs je testament in orde gemaakt... 
Ik snap het, zeker als je alleen bent, dat je dan alles geregeld wilt hebben. Heb eigenlijk nog niet eerder gelezen dat iemand dit allemaal regelde voor haar operatie. Echt top!

Nog ff meid, en dan is het zover!! Het nieuwe begin! 

xxx

Dankjewel @best_boobie; dat doet deugd. Maandag nog 1 dagje werken, de collega's inlichten (niet over de inhoud van de OP) en dan mijn appartement nog op orde zetten en dan gaat het gebeuren. Dinsdag heb ik ook nog een dagje verlof ingepland voor de tijdelijke verhuis naar mijn broer en schoonzusje. Maak me alleen zorgen over het feit dat ze beiden roken en dat er bij hun 3 kleinkinderen altijd wel 1-tje verkouden of ziek is. En dat zijn 2 thema's die erg gevoelig liggen dus ik durf er niets over zeggen omdat ze aan de andere kant wel zo lief zijn om me weer in huis te nemen. Na mijn "scheiding" hebben ze dat ook gedaan en toen ben ik 2 jaar gebleven. Haha.:)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bijna zover!! Ik vind het echt heel tof dat je ervoor gaat, daar maak ik een diepe buiging voor! :53:

 

Lief dat je broer je in huis neemt! Zou je het niet voorzichtig kunnen brengen? Iets van: "Ik wil niet ondankbaar over komen en ik ben heel blij dat jullie mij in huis willen nemen, maar zouden jullie misschien even tijdelijk willen opletten met dat jullie niet bij mij in de buurt roken? Door sigarettenrook kan het herstel langer duren, en ik wil jullie natuurlijk zo kort mogelijk lastig vallen!" Natuurlijk alleen ter sprake brengen als jij je er oké bij voelt! Ik ken je familie natuurlijk niet, maar ik verwacht zo dat ze er best begrip voor kunnen opbrengen ;) En zo niet, dan kunnen ze altijd nog nee zeggen toch? 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jaydee:

@Doe ik het of niet?, wat lief van je broer en schoonzus. Maar nu ga je toch niet 2 jaar blijven hè?  :38:

@Jaydee nee, nee. Haha. Zodra ik me goed genoeg voel ga ik naar huis. En dan heb ik nog tot 2 januari om te herstellen. Puzzels, mandala's en boeken liggen klaar. Bij mijn broer heb ik dan ook nog het geluk dat een heel leuke buurvrouw verpleegster is dus dat geeft ook een gevoel van veiligheid en die zal mijn spuitjes met bloedverdunners (1 dag voor de OP en 9 erna) komen zetten. Hoeveel geluk kun je hebben?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jasmijn_:

Het is bijna zover!! Ik vind het echt heel tof dat je ervoor gaat, daar maak ik een diepe buiging voor! :53:

 

Lief dat je broer je in huis neemt! Zou je het niet voorzichtig kunnen brengen? Iets van: "Ik wil niet ondankbaar over komen en ik ben heel blij dat jullie mij in huis willen nemen, maar zouden jullie misschien even tijdelijk willen opletten met dat jullie niet bij mij in de buurt roken? Door sigarettenrook kan het herstel langer duren, en ik wil jullie natuurlijk zo kort mogelijk lastig vallen!" Natuurlijk alleen ter sprake brengen als jij je er oké bij voelt! Ik ken je familie natuurlijk niet, maar ik verwacht zo dat ze er best begrip voor kunnen opbrengen ;) En zo niet, dan kunnen ze altijd nog nee zeggen toch? 

 

 

@Jasmijn_; dankjewel maar ik vind ons allemaal even dapper hoor. En bedankt voor je tips, ik neem ze zeker mee. Misschien houden ze er zelf wel rekening mee en anders kan ik me altijd op "mijn" kamertje terugtrekken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Dankjewel @best_boobie; dat doet deugd. Maandag nog 1 dagje werken, de collega's inlichten (niet over de inhoud van de OP) en dan mijn appartement nog op orde zetten en dan gaat het gebeuren. Dinsdag heb ik ook nog een dagje verlof ingepland voor de tijdelijke verhuis naar mijn broer en schoonzusje. Maak me alleen zorgen over het feit dat ze beiden roken en dat er bij hun 3 kleinkinderen altijd wel 1-tje verkouden of ziek is. En dat zijn 2 thema's die erg gevoelig liggen dus ik durf er niets over zeggen omdat ze aan de andere kant wel zo lief zijn om me weer in huis te nemen. Na mijn "scheiding" hebben ze dat ook gedaan en toen ben ik 2 jaar gebleven. Haha.:)

Ik begrijp je 'dubio'
Lastig zoiets, maar roken is idd vaak zo een dingetje waar niet over gesproken kan worden.. Het is wel zo wat @Jasmijn_ zegt, misschien dat het iets uitmaakt als je aangeeft dat ook meeroken invloed kan hebben op het herstel van je wonden.. Maar van de andere kant, zal ook dat niet meteen kwaad kunnen.. Ik neem aan dat het er niet blauw van de rook staat... (hoop ik, met kleine kinderen in huis...)

Uhm ja, kleine kinderen hebben altijd wel iets, zeker in deze tijd van het jaar. Ik zou me wapenen met neusspray, vitamientjes, en goed handen wassen als er een kind bij je in de buurt is geweest die ziek is. Bacillen worden vaak overgedragen via je eigen handen. Als iets besmet is, en jij raakt het aan, en hebt daarna jeuk in je ogen of je neus, en je kriebelt ff, of je likt je vingers af na het eten (ik zeg maar wat :45: ) dan heb je wel meer kans om hetzelfde te krijgen. Dus handen wassen is iets wat heel belangrijk is ;) 

Maar wel lief hoor, dat je bij hun in huis mag en daar mag herstellen! Handige buurvrouw in de buurt, super!
Schiet lekker op nu!!! 
Vergeet niet thuis al alles op een goede hoogte te zetten, zodat je overal bij komt, voordat je naar je broer en schoonzus vertrekt. En misschien al wat eten invriezen? hoef je bepaalde dingen maar op te warmen in een pannetje, en ben je zo klaar :) 
 

xxxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei best_boobie:

Ik begrijp je 'dubio'
Lastig zoiets, maar roken is idd vaak zo een dingetje waar niet over gesproken kan worden.. Het is wel zo wat @Jasmijn_ zegt, misschien dat het iets uitmaakt als je aangeeft dat ook meeroken invloed kan hebben op het herstel van je wonden.. Maar van de andere kant, zal ook dat niet meteen kwaad kunnen.. Ik neem aan dat het er niet blauw van de rook staat... (hoop ik, met kleine kinderen in huis...)

Uhm ja, kleine kinderen hebben altijd wel iets, zeker in deze tijd van het jaar. Ik zou me wapenen met neusspray, vitamientjes, en goed handen wassen als er een kind bij je in de buurt is geweest die ziek is. Bacillen worden vaak overgedragen via je eigen handen. Als iets besmet is, en jij raakt het aan, en hebt daarna jeuk in je ogen of je neus, en je kriebelt ff, of je likt je vingers af na het eten (ik zeg maar wat :45: ) dan heb je wel meer kans om hetzelfde te krijgen. Dus handen wassen is iets wat heel belangrijk is ;) 

Maar wel lief hoor, dat je bij hun in huis mag en daar mag herstellen! Handige buurvrouw in de buurt, super!
Schiet lekker op nu!!! 
Vergeet niet thuis al alles op een goede hoogte te zetten, zodat je overal bij komt, voordat je naar je broer en schoonzus vertrekt. En misschien al wat eten invriezen? hoef je bepaalde dingen maar op te warmen in een pannetje, en ben je zo klaar :) 
 

xxxx

@best_boobie, bedankt. Ik heb al een ontsmettende handzeep gekocht. 1 voor thuis en 1 voor bij mijn broer. Diepvries is al gevuld en idd de dag voor ik vertrek ga ik al wat spullen op een goede hoogte zetten en mijn kerstversiering al zetten. Als ik dan thuiskom kan ik gelijk op de bank. Allemaal geleerd van het BF. Vandaag heb ik nog 2 vriendinnen ingelicht. De ene haar dochter overweegt ook een BVK. Ik heb haar het BF gelijk aangeraden en heb gezegd dat ze mij alles mag vragen. De vriendinnen trakteren me op een mooie, frivole BH volgend jaar als alles achter de rug is. Toen ik vandaag naar huis reed, dacht ik; nu is alles nog "ok" en weet ik hoe het met me gaat;  hoe gaat dat over een maand zijn?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

@best_boobie, bedankt. Ik heb al een ontsmettende handzeep gekocht. 1 voor thuis en 1 voor bij mijn broer. Diepvries is al gevuld en idd de dag voor ik vertrek ga ik al wat spullen op een goede hoogte zetten en mijn kerstversiering al zetten. Als ik dan thuiskom kan ik gelijk op de bank. Allemaal geleerd van het BF. Vandaag heb ik nog 2 vriendinnen ingelicht. De ene haar dochter overweegt ook een BVK. Ik heb haar het BF gelijk aangeraden en heb gezegd dat ze mij alles mag vragen. De vriendinnen trakteren me op een mooie, frivole BH volgend jaar als alles achter de rug is. Toen ik vandaag naar huis reed, dacht ik; nu is alles nog "ok" en weet ik hoe het met me gaat;  hoe gaat dat over een maand zijn?

Over een maand gaat het ook weer gewoon 'ok' ;) 
Dan heb je het ergste achter de rug, en heb je gewoon net als iedereen hier, te weinig geduld voor het eindresultaat :P 

Wat lief van je vriendinnen zeg!! Voelt ook wel fijn als je er niet helemaal alleen in staat, op je broer en schoonzus na, toch?

xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei best_boobie:

Over een maand gaat het ook weer gewoon 'ok' ;) 
Dan heb je het ergste achter de rug, en heb je gewoon net als iedereen hier, te weinig geduld voor het eindresultaat :P 

Wat lief van je vriendinnen zeg!! Voelt ook wel fijn als je er niet helemaal alleen in staat, op je broer en schoonzus na, toch?

xx

@best_boobie, haha dat had een uitspraak van mij kunnen zijn. De steun van mensen is erg belangrijk; naast die van het BF natuurlijk. Ik heb me voorgenomen om 6 maanden te wachten alvorens me uit te spreken over mijn nieuwe boobjes; maar of dat gaat lukken...slechts een beperkt aantal mensen weet wat ik van plan ben, maar ik denk dat ik het voorbeeld van @Jasmijn_ ga volgen en morgen mijn zus ga inlichten. Dat heb ik nog niet gedaan omdat die al zo vaak geopereerd is aan allerlei zaken (waaronder als kind een open hart operatie) dat ze een beetje een afkeer heeft van operaties. Maar wie weet ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.