Ga naar inhoud

Scheur in mcghan prothese


feElice

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Er is recent bij mij een scheur in mijn prothese ontdekt, na echo en scan omwille van een hard aanvoelende borst. 

In het ziekenhuis adviseerden ze mij contact op te nemen met de chirurg die mij oorspronkelijk geopereerd heeft (april 2011). 

Ik heb over 2 weken pas een afspraak. 

Een paar vragen: 

- iemand ervaring met gescheurde mcghan prothese ? Ik las dat er een slechte productie was ? 

- dien ik terug volledige operatiekost te betalen ? Hoe zit het met garantie ?

- is een prothesewissel even zwaar als vergroting ? Ik weet niet hoe ik dit zal moeten regelen met het werk...

- laat ik best beide prothesen vervangen ?

- is er haast bij ?

 

bedankt voor jullie hulp ! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Hm.. je bent idd niet de eerste die een scheur in een McGhan (tegenwoordig natrelle) implantaat heeft... Als je rechtsboven in de zoekbalk zoekt op McGhan of op Natrelle, of evt op scheur, dan kom je waarschijnlijk wel wat verhalen tegen.
Er is idd een slechte batch geweest. Heel eerlijk gezegd weet ik niet meer precíes wanneer die was, maar wel ergens in de buurt van jouw operatie. Dikke kans dus dat jouw prothese uit die batch is.. Misschien dat je eigen pc daar meer over kan vertellen?

Normaal gesproken zou Natrelle/mcGhan de gescheurde prothese moeten vergoeden. Er is ergens echter een omslagpunt, vanaf waar dit merk 10 jaar garantie geeft.. En ik durf niet uit mijn hoofd te zeggen of jij daarbij hoort of niet.. Dit is wel googlebaar trouwens, dus je zou eens kunnen zoeken.. Vindt je het niet, tag me dan ff (hetzelfde als op Facebook) of citeer me, dan zoek ik nog eens mee.

Bij een prothesewissel, waarbij de prothese gescheurd is, zal waarschijnlijk ook het kapsel weggehaald worden. Dit zorgt ervoor dat je idd weer hetzelfde herstelproces hebt als de eerste keer.. Ik weet niet of je lichamelijk zwaar werk doet? Misschien dat er iets te regelen valt met je werkgever, aangezien dit onder een 'complicatie' gezien kan worden en misschien dan met wat schappelijkheid een gedeeltelijk ziekteverlof kan opleveren?

Als je prothesen idd behoren tot de slechte productie, dan zou ik zelf ze wel allebei laten vervangen.... Geen idee of je ook meteen een maatje groter wilt of tevreden bent met de maat? Dat is iets, dat aan jou is natuurlijk.. 

Sja.. haast... Ligt eraan..
Als de siliconen opgevangen worden in je kapsel, is het niet zo een grote ramp, dan verspreid het zich niet door je lichaam. Op de scan zal waarschijnlijk wel zichtbaar zijn of er alleen silicone bij je borst zit, of ook in je oksel al evt...

De hardheid van de borst zal waarschijnlijk te maken hebben met het inkapselen van de silicone die vrij komt, wat in principe gunstig kan zijn, maar de radioloog heeft dit waarschijnlijk beter kunnen beoordelen.. Hoop dat ze je dit kunnen vertellen, want zo kun je wel een meer afgewogen beslissing nemen..

succes!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Even een update en nieuwe vragen... 

voorbije dagen heel veel pijn beginnen krijgen, borst nog harder geworden, veel uitstralingspijn in oksel/arm,  vandaag bij arts in ziekenhuis geweest, ik kan best niet meer te lang wachten met wissel...met het is geen urgentie.. wel de pijn zien te verdragen natuurlijk 

wat maakt dat ik nu wat minder rustig alles kan uitzoeken..

garantie op Natrelle geldt enkel als ik terug prothesen van Natrelle neem.. maar in het algemeen ziekenhuis opereren ze hier niet mee..bij oorspronkelijke chirurg ga ik liever niet terug ... 

 

heeft iemand overzicht van welke artsen met Natrelle werken ? Is Natrelle wel betrouwbaar ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei feElice:

Even een update en nieuwe vragen... 

voorbije dagen heel veel pijn beginnen krijgen, borst nog harder geworden, veel uitstralingspijn in oksel/arm,  vandaag bij arts in ziekenhuis geweest, ik kan best niet meer te lang wachten met wissel...met het is geen urgentie.. wel de pijn zien te verdragen natuurlijk 

wat maakt dat ik nu wat minder rustig alles kan uitzoeken..

garantie op Natrelle geldt enkel als ik terug prothesen van Natrelle neem.. maar in het algemeen ziekenhuis opereren ze hier niet mee..bij oorspronkelijke chirurg ga ik liever niet terug ... 

 

heeft iemand overzicht van welke artsen met Natrelle werken ? Is Natrelle wel betrouwbaar ? 

in mooi kliniek werken ze er ook mee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei feElice:

Even een update en nieuwe vragen... 

voorbije dagen heel veel pijn beginnen krijgen, borst nog harder geworden, veel uitstralingspijn in oksel/arm,  vandaag bij arts in ziekenhuis geweest, ik kan best niet meer te lang wachten met wissel...met het is geen urgentie.. wel de pijn zien te verdragen natuurlijk 

wat maakt dat ik nu wat minder rustig alles kan uitzoeken..

garantie op Natrelle geldt enkel als ik terug prothesen van Natrelle neem.. maar in het algemeen ziekenhuis opereren ze hier niet mee..bij oorspronkelijke chirurg ga ik liever niet terug ... 

 

heeft iemand overzicht van welke artsen met Natrelle werken ? Is Natrelle wel betrouwbaar ? 

Hoi hoi

Oef, wat balen dat je meer last begint te krijgen!!!

Sja.. wie werkt met natrelle.. 
Volgens mij werkt dr. van Selms er nog mee.. maar kan ook zijn dat hij ermee gestopt is, omdat ze Motiva ervoor in de plaats genomen hebben (vooral omdat Natrelle een geruwdere prothese is, die soms wat meer problemen kan geven.... Niet om je ongerust te maken, want ik vind dat dit soort dingen relatief gezien moeten worden, maar misschien wel handig om even het topic dat er gisteren over geopend werd helemaal door te lezen) 



In het zuiden van het land werkt Mooi (Zuyderland) ermee en Bergmankliniek werkt er sowieso nog mee, en verder zou ik het even zo snel niet uit mijn blote hoofd weten.. 
Ik weet niet hoe goed  je in de 'slappe was' zit en evt voor andere prothesen zou kunnen kiezen? Dat betekent dat je de volledige operatie zou moeten betalen....

Lees eerst het hele topic ff hierboven, en beslis dan voor jezelf wat je wilt. Het is dus niet dat Natrelle gevaarlijk is of wat dan ook! Alleen heb je nu wel de keuze en is het het beste om even goed en volledig ingelezen te zijn.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2017 om 23:40 zei best_boobie:

Hoi hoi

Hm.. je bent idd niet de eerste die een scheur in een McGhan (tegenwoordig natrelle) implantaat heeft... Als je rechtsboven in de zoekbalk zoekt op McGhan of op Natrelle, of evt op scheur, dan kom je waarschijnlijk wel wat verhalen tegen.
Er is idd een slechte batch geweest. Heel eerlijk gezegd weet ik niet meer precíes wanneer die was, maar wel ergens in de buurt van jouw operatie. Dikke kans dus dat jouw prothese uit die batch is.. Misschien dat je eigen pc daar meer over kan vertellen?

Normaal gesproken zou Natrelle/mcGhan de gescheurde prothese moeten vergoeden. Er is ergens echter een omslagpunt, vanaf waar dit merk 10 jaar garantie geeft.. En ik durf niet uit mijn hoofd te zeggen of jij daarbij hoort of niet.. Dit is wel googlebaar trouwens, dus je zou eens kunnen zoeken.. Vindt je het niet, tag me dan ff (hetzelfde als op Facebook) of citeer me, dan zoek ik nog eens mee.

Bij een prothesewissel, waarbij de prothese gescheurd is, zal waarschijnlijk ook het kapsel weggehaald worden. Dit zorgt ervoor dat je idd weer hetzelfde herstelproces hebt als de eerste keer.. Ik weet niet of je lichamelijk zwaar werk doet? Misschien dat er iets te regelen valt met je werkgever, aangezien dit onder een 'complicatie' gezien kan worden en misschien dan met wat schappelijkheid een gedeeltelijk ziekteverlof kan opleveren?

Als je prothesen idd behoren tot de slechte productie, dan zou ik zelf ze wel allebei laten vervangen.... Geen idee of je ook meteen een maatje groter wilt of tevreden bent met de maat? Dat is iets, dat aan jou is natuurlijk.. 

Sja.. haast... Ligt eraan..
Als de siliconen opgevangen worden in je kapsel, is het niet zo een grote ramp, dan verspreid het zich niet door je lichaam. Op de scan zal waarschijnlijk wel zichtbaar zijn of er alleen silicone bij je borst zit, of ook in je oksel al evt...

De hardheid van de borst zal waarschijnlijk te maken hebben met het inkapselen van de silicone die vrij komt, wat in principe gunstig kan zijn, maar de radioloog heeft dit waarschijnlijk beter kunnen beoordelen.. Hoop dat ze je dit kunnen vertellen, want zo kun je wel een meer afgewogen beslissing nemen..

succes!!

xxx BB

 

Hai BB,

 

Oei! Mijn prothesen? Wist helemaal niet dat ze een verhoogde kans hadden op scheuren :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hallo, ik ben benieuwd naar wat je beslist hebt. Heb je opnieuw gekozen voor Natrelle? Ik zit met hetzelfde probleem, ook een scheur in beide protheses. Borstvergroting 15jaar geleden. Als ik bij Natrelle blijf worden de protheses gratis vervangen enkel de kost van de chirurg te betalen en het zou dus zo'n 1000 euro goedkoper uitkomen. Klinkt natuurlijk aanlokkelijk maar ik weet niet of ik wel opnieuw durf te kiezen voor Natrelle (15j geleden Mcghan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi ik lees even mee:)

 

Ik heb ook mcghan prothese, nu ongv zo'n 17 jaar. Ik krijg 30 mei n wissel bij quole kliniek in waalre:D

 

Ik heb sinds n tijdje, wat zal n t zijn, n klein jaartje ook ' last ' van mn prothese. Geen uitstulpende pijn naar oksels oid. Maar meer een ongesteldheid gevoel in mn boobs. Steken erin, voel ze strak staan. Mn pc dr hawinkel zegt dat alles nog zacht is en geen overmatig kapsel. Wel heb ik een heel zichtbare spier bij insapnning. Best boobie denkt net als ik dat het te make heeft met paar x afvalle en implantaat wat nu redelijk hoog zit.

 

. Ben zelf ook heeeeel benieuwd wat er bij mij uit gaat komen de 30ste:ph34r:

 

merk natrelle lees ik overigens helemaal niets slechts over. Zou zelf dan ook niet huiverig zijn om deze nogmaals te nemen. Altijd heel tevreden geweest. Vond ze al snel aan de kleine kant. Maar dat hebbe er meer:D Ik moet mn wissel sowieso zelf betalen, dus heb geen noodzaak nu weer bij mchan/natrelle te blijven.

 

Liefs noelle xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.