Ga naar inhoud

vonny : 24 november 2017 : Dr. Nio : Park Kliniek


Aanbevolen berichten

Ik heb al veel van jullie gelezen, maar ik heb mijzelf nog niet voorgesteld. 

Na 20 jaar twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt. Ik ga borsten krijgen. En ik heb er onwijs veel zin in. Vrijdag 24-11-17 is de grote dag. De spanning begint nu toch wel een beetje te komen. Ik ga geopereerd worden door dr. Nio in de Parkkliniek. 

 

Heel spannend hoe het gaat worden. heb nu een A75 en krijg protheses van 370 cc mononbloc. Dus wat gaat het uiteindelijke worden qua maat. Ik weet het niet helemaal. Een flinke C? Ben heel benieuwd. Ook heel benieuwd hoe het herstel zal zijn. Hoor zoveel verschillende verhalen. De een doet alweer wat na 3 dagen en de ander pas na twee weken. Geen idee dus in welke categorie ik ga vallen. Ben nu alles maar een beetje aan het voorbereiden, kleding aan het wassen, huisje netjes, boodschapjes doen. 

 

Weet nog niet precies hoe dat nu gaat met de pijnstilling. Krijg je dat nou mee vanuit de kliniek of moet je dat zelf halen. Nou ja, ik zie het vrijdag wel. Ik zorg dat ik in ieder geval wat heb voor de eerste dagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vonny

 

Hoi hoi en welkom.

 

Omdat ik zie dat je ook al een datum hebt, heb ik gelijk de titel aangepast en het topic verhuisd naar operatie verslagen borstvergroting, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en dadelijk je verslag neerzetten, zo heb je dan alles netjes en overzichtelijk bij elkaar staan.

 

Qua herstel is het inderdaad verschillend per persoon, maar ovet het algemeen zijn de eerste 3 tot 5 dagen het heftigste.

De eerste 6 weken moet je zowieso voorzichtig zijn met bepaalde bewegingen.

 

Je krijgt een recept mee voor pijnstilling, maar zorg wel dat je alvast paracetamol in huis hebt.

 

Verder idd huis aan kant, bijv maaltijden invriezen, alles wat je vaak gebruikt op ooghoogte, kleding met voorsluiting.

 

Nu lekker aftellen, want het is al haast zover.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel :-)

 Ik krijg hydrogel. Had ik een lekkerder gevoel bij. Moet wel zeggen dat ik de silicone beter vond aanvoelen, als borst. Maar als ik de resultaten zie met de hydrogel dan word ik wel heel enthousiast hoor. ziet er zo mooi uit. 

 

Ja zijn een hoop mensen heel blij met Nio he. Ik had ook gelijk een heel goed gevoel bij hem. En hij doet als enige hier in de buurt de hydrogel. Dus de keuze was snel gemaakt. 

 

Heb jij ook hydrogel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei vonny:

Dank je wel :-)

 Ik krijg hydrogel. Had ik een lekkerder gevoel bij. Moet wel zeggen dat ik de silicone beter vond aanvoelen, als borst. Maar als ik de resultaten zie met de hydrogel dan word ik wel heel enthousiast hoor. ziet er zo mooi uit. 

 

Ja zijn een hoop mensen heel blij met Nio he. Ik had ook gelijk een heel goed gevoel bij hem. En hij doet als enige hier in de buurt de hydrogel. Dus de keuze was snel gemaakt. 

 

Heb jij ook hydrogel?

 

Ik heb de monobloc siliconen. In het begin ook gedacht over de hydrogels maar uiteindelijk toch niet gedaan. Zus heeft tijdje geleden scheur gehad in silicone prothese en niets naars meegemaakt daardoor. En aangezien het voordeel van hydrogel enkel ‘veiliger’ is in geval van lekken (omdat ze ook een siliconen omhulsel hebben) vond ik het best een groot prijsverschil. 

Dus eerlijkheidshalve heb ik vooral het prijsverschil mijn keuze laten bepalen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Pienn:

Hee @vonny wat spannend de dag komt er bijna aan! Ik heb 3 Nov 440 hydrogel gekregen bij Nio. Ben erg tevreden! Helaas nog niet pijnvrij maarnja dual plane duurt toch even. Wordt wel steeds mooier

Ja echt heel spannend. Merk nu ook wel dat ik er heel erg mee bezig ben hoor. Fijn dat jij ook tevreden bent met hydrogel en met dr. Nio. 

 

De pijn, tja......ben heel benieuwd hoe dat gaat werken voor me. Jij bent inmiddels 3 weken po. Kan mij indenken dat je dan nog wel het een en ander voelt ja.

 

Ik krijg ook dual plane. Lees wel dat je daar flink last van kan hebben.  Heb ook twee honden, hoe ik dat ga doen, nog niet echt een idee. Een band om mijn middel ofzo. De eerste twee dagen heb ik wel iemand die ze kan uitlaten voor me. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Desert-Rose:

@vonny

 

Hoi hoi en welkom.

 

Omdat ik zie dat je ook al een datum hebt, heb ik gelijk de titel aangepast en het topic verhuisd naar operatie verslagen borstvergroting, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en dadelijk je verslag neerzetten, zo heb je dan alles netjes en overzichtelijk bij elkaar staan.

 

Qua herstel is het inderdaad verschillend per persoon, maar ovet het algemeen zijn de eerste 3 tot 5 dagen het heftigste.

De eerste 6 weken moet je zowieso voorzichtig zijn met bepaalde bewegingen.

 

Je krijgt een recept mee voor pijnstilling, maar zorg wel dat je alvast paracetamol in huis hebt.

 

Verder idd huis aan kant, bijv maaltijden invriezen, alles wat je vaak gebruikt op ooghoogte, kleding met voorsluiting.

 

Nu lekker aftellen, want het is al haast zover.

 

x

Dank je wel. 

 

Ja ben heel benieuwd in welke categorie ik zal vallen wat betreft herstel. Ik heb de eerste twee dagen wel iemand om mijn heen maar vanaf de derde dag alleen in de avond.

 

Paracetamol en ibuprofen heb ik al in huis inderdaad. Wasjes zijn al gedraaid en kleding uitgezocht met voorsluiting. Was bijzonder weinig viel mij op, dus dat wordt heel eenzijdig de komende tijd, haha 

 

Ja nu aftellen, ik doe het bijna per uur!! Zo'n zin in

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Eecc15il:

 

Ik heb de monobloc siliconen. In het begin ook gedacht over de hydrogels maar uiteindelijk toch niet gedaan. Zus heeft tijdje geleden scheur gehad in silicone prothese en niets naars meegemaakt daardoor. En aangezien het voordeel van hydrogel enkel ‘veiliger’ is in geval van lekken (omdat ze ook een siliconen omhulsel hebben) vond ik het best een groot prijsverschil. 

Dus eerlijkheidshalve heb ik vooral het prijsverschil mijn keuze laten bepalen :) 

Ja was wel echt duurder inderdaad. Maar ik had zoveel beter gevoel dat het zonder de siliconen was dat dit voor mij doorslaggevend was. Maar ik kan het mij echt wel voorstellen hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Eecc15il:

 

Ik heb de monobloc siliconen. In het begin ook gedacht over de hydrogels maar uiteindelijk toch niet gedaan. Zus heeft tijdje geleden scheur gehad in silicone prothese en niets naars meegemaakt daardoor. En aangezien het voordeel van hydrogel enkel ‘veiliger’ is in geval van lekken (omdat ze ook een siliconen omhulsel hebben) vond ik het best een groot prijsverschil. 

Dus eerlijkheidshalve heb ik vooral het prijsverschil mijn keuze laten bepalen :) 

 

Hydrogel is juist veiliger op het gebied van zweten. Alle protheses zweten een klein beetje van hun inhoud. Dat is zonder dat ze kapot zijn. Bij siliconen krijg je dan dus steeds hele kleine hoeveelheden siliconen in je lijf. Dat is over het algemeen niet erg, maar sommige mensen reageren daar gevoeliger op. De siliconen omhulsel is niet zo erg, dat is een vaste substantie wat niet iets afgeeft zeg maar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal. Bedankt voor jullie lieve woorden. 

Ik heb ze hoor!!! en nu al super blij mee. Vind de vorm mooi, als is het nog wat moeilijk zien door de enorme zwelling en ben heel blij met de aantal cc die ik heb gekozen. Ook helemaal niet het gevoel 'iets' in mijn lijf te hebben. 

 

wel het gevoel onder een trein gelegen te hebben, maar een kijkje onder mijn trui en dat maakt het allemaal goed.

 

ik zal binnenkort een verslag schrijven van de dag. nu nog een beetje te gaar. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei vonny:

hallo allemaal. Bedankt voor jullie lieve woorden. 

Ik heb ze hoor!!! en nu al super blij mee. Vind de vorm mooi, als is het nog wat moeilijk zien door de enorme zwelling en ben heel blij met de aantal cc die ik heb gekozen. Ook helemaal niet het gevoel 'iets' in mijn lijf te hebben. 

 

wel het gevoel onder een trein gelegen te hebben, maar een kijkje onder mijn trui en dat maakt het allemaal goed.

 

ik zal binnenkort een verslag schrijven van de dag. nu nog een beetje te gaar. 

 

 

Hoi Vonny leuk om te lezen dat je er blij mee bent. En inderdaad vandaag lekker uitrusten en ik ben super benieuwd naar je verslagje. Lijkt mij ook helemaal geweldig om straks onder mijn truitje te kijken en om te zien dat er dan wat zit hahaha. Ik hou je in de gaten. En voor nu slaap lekker en rustig aan. Groetjes Rachel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal, 

 

Door heel veel info op dit forum te hebben ingewonnen ging ik best heel ontspannen de laatste week voor de operatie in. Ik wist voor zover als mogelijk wat mij te wachten stond en dat was een fijn gevoel. Ik had mijn huisje in orde, wasjes gedraaid, boodschapjes gedaan, hulptroepen stonden klaar. Ik had bewust de week ervoor rustig aan gedaan zodat ik uitgerust de operatie in zou gaan. Kortom ik was er klaar voor. 

 

De dag van de operatie was is dus eigenlijk ook niet zenuwachtig. Ja wat gezonde spanning maar ook een fijne kriebel.....ik ga borsten krijgen......eindelijk. 

 

Om kwart voor zeven mijn wekker gezet. Even douchen, spulletjes gepakt. Mijn vriend was zo vriendelijk om mijn honden even uit te laten, want uiteindelijk ben je als vrouw toch nog heel lang bezig met tutten al mag je je niet opmaken, heel bijzonder hoe ik dat toch altijd weer voor elkaar krijg. En om kwart voor acht gingen we de auto in. Ruim op tijd bij de kliniek. Mochten gelijk door naar mijn kamer. Heel fijn om een eigen kamer te hebben. Een heel vriendelijke verpleegster vertelde wat ik aan en uit moest trekken en hoe het verder zou verlopen die ochtend. 

 

Daar lig je dan. Heel charmant in een lichtblauw operatiehemd, zonde make-up en je haar fluffie. Maar goed zometeen de mooiste borsten ooit. Dus dit hebben we er wel voor over. Een uitgebreid intake gesprek, over losse tanden, gebitsdelen, en andere bijzonderheden en ik was good to go.

 

Kus van de man en ik mocht op mijn crocs!!!!! Hoe verzinnen ze het hahaha, naar een andere ruimte lopen. Hier kwam dr. Nio. Hij begon mijn hele borstkast vol te tekenen, tepel omhoog, tepel omlaag. Hij was heel secuur. Bekeek het allemaal nog eens van een afstandje en had er alle vertrouwen in. 

 

Daarna infuus aangelegd en alle benodigde informatie nogmaals doorgenomen. Echt zo secuur en zulke vriendelijke mensen. Heel erg fijn. Je wordt zo op je gemak gesteld. Toen weer even wachten. Toen begon de spanning toch wel iets te komen. Mijzelf even toegesproken. Spanning mag, maar overspannen niet. Dus rustig ademhalen............

 

Toen de operatiekamer ingereden. Dan wordt het toch wel heel echt ineens hoor. Apparatuur, heel veel mensen, het is er koud. Heel veel gedoe aan je lijf. Maar dan voor je het weet begint de wereld te draaien en ben je weg........

 

..........mevrouw, mevrouw......JA ik ben er!! WTF waar ben ik! Even paniek. Oh ja. Daar was ik. Iets met borsten. Daar is die lieve verpleegster weer, herkenning. Pfff. Wil je ze zien? Eh ja en of! Gelijk verliefd. Niet te groot niet te klein. Helemaal goed. Compressievest aan, heel strak ding en weer liggen. En verder wakker worden. 

 

Terug naar mijn eigen kamer. Mijn mannetje bellen. Ik ben er weer en ik heb mijn meiden;-)

Ontzettend veel honger en heel erge dorst. Geloof dat ik in het eerste uur twee liter vocht tot mij genomen heb. Pijn viel mij heel erg mee. Ja beurs, maar geen scherpe pijn of iets in die richting. 

 

Dr. Nio langs gekomen. Alles was goed gegaan. Na twee dagen weer douche en de komende twee dagen liggen. 

 

Eenmaal thuis beetje op de bank hangen maar lopen en zitten voelt eigenlijk prettiger. Nou ja lopen, schuifelen. Heel veel thee, water, eten, en nog meer eten. Honden snappen er niets van dat ik zo lauwtjes ben naar ze, waarom gaan we niet stoeien? s'avond vroeg naar bed en een beetje tv kijken.

 

Opstaan en gaan liggen is best een onderneming maar niet onmogelijk. Kwestie van buikspieren aanspannen en soms een klein zetje van van vriend lief. Niezen niet aan te raden haha

 

Dag erop mijzelf gewassen met een washandje. Compressie vest even uitgedaan om de verbanden te verschonen en mijn borsten voor het eerst gezien. Gezwollen vol vocht maar ik ben zeker niet ontevreden, eigenlijk best wel heel tevreden. Door de foto's te hebben gezien hier op het forum wist ik dat ze er zo uit zouden zien. Dus ik wist wat mij te wachten stond en dat is heel fijn. Ook gelijk een foto gemaak zodat ik de ontwikkelingen goed in de gaten kan houden. Een tepel is gevoelloos maar dat is blijkbaar wel vaker. Ga ik mij dus nu ook nog niet druk om maken. 

 

De pijn is op zich goed te doen. gewoon een beetje op je eigen tempo door het huis schuifelen. Tja een trui uittrekken is een missie die niet te doen is. Honden uitlaten gaat ook echt niet lukken. Maar wat groenten  snijden voor het avond eten is nog wel te doen. Daarna ook wel een soort van uitgeteld en moet weer bijkomen, maar dat lijkt mij logisch. 

 

Nou dat was het verslag van de eerste dagen. Wat betreft pijnstilling heb ik het gedaan met paracetamol en oxazepam. 

Eerste dag 4 x 2 paracetamol / 2 x oxazepam

Tweede dag 3 x paracetamol / 1x oxazepam

 

Derde dag moet nog blijken. 

 

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel. Ik heb wat foto's geplaatst in het fotoalbum

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vonny super leuk om je verslagje te lezen. Ik krijg ik er ook enorm veel zin in. Super blij om te horen dat je blij bent met je Nio boobs. Wat was jou ervaring in park kliniek? Ben blij dat de pijn te handelen is. Daar ben ik super bang voor. Mag ik een kijkje nemen in je album? Ik wens je verder nog een goed herstel toe. Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in de galerij borstvergroting wat foto's gezet. Onder de naam Vonny. 

 

Ik was ook best wel bang voor de pijn. Maar het valt mij eigenlijk wel mee. Je bent heel beurs en hebt weinig bewegingsvrijheid. Maar het is geen scherpe pijn. In ieder geval niet bij mij. Gewoon heel rustig aan en dan is het goed te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.