vonny

vonny : 24 november 2017 : Dr. Nio : Park Kliniek

Recommended Posts

Ik heb al veel van jullie gelezen, maar ik heb mijzelf nog niet voorgesteld. 

Na 20 jaar twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt. Ik ga borsten krijgen. En ik heb er onwijs veel zin in. Vrijdag 24-11-17 is de grote dag. De spanning begint nu toch wel een beetje te komen. Ik ga geopereerd worden door dr. Nio in de Parkkliniek. 

Heel spannend hoe het gaat worden. heb nu een A75 en krijg protheses van 370 cc mononbloc. Dus wat gaat het uiteindelijke worden qua maat. Ik weet het niet helemaal. Een flinke C? Ben heel benieuwd. Ook heel benieuwd hoe het herstel zal zijn. Hoor zoveel verschillende verhalen. De een doet alweer wat na 3 dagen en de ander pas na twee weken. Geen idee dus in welke categorie ik ga vallen. Ben nu alles maar een beetje aan het voorbereiden, kleding aan het wassen, huisje netjes, boodschapjes doen. 

Weet nog niet precies hoe dat nu gaat met de pijnstilling. Krijg je dat nou mee vanuit de kliniek of moet je dat zelf halen. Nou ja, ik zie het vrijdag wel. Ik zorg dat ik in ieder geval wat heb voor de eerste dagen. 

@vonny

Hoi hoi en welkom.

Omdat ik zie dat je ook al een datum hebt, heb ik gelijk de titel aangepast en het topic verhuisd naar operatie verslagen borstvergroting, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en dadelijk je verslag neerzetten, zo heb je dan alles netjes en overzichtelijk bij elkaar staan.

Qua herstel is het inderdaad verschillend per persoon, maar ovet het algemeen zijn de eerste 3 tot 5 dagen het heftigste.

De eerste 6 weken moet je zowieso voorzichtig zijn met bepaalde bewegingen.

Je krijgt een recept mee voor pijnstilling, maar zorg wel dat je alvast paracetamol in huis hebt.

Verder idd huis aan kant, bijv maaltijden invriezen, alles wat je vaak gebruikt op ooghoogte, kleding met voorsluiting.

Nu lekker aftellen, want het is al haast zover.

x

Alvast proficiat!

Welke monobloc krijg je, hydrogel of silicone softone? 

Heb al veel goeds gelezen hier over Nio!

Dank je wel :-)

Ik krijg hydrogel. Had ik een lekkerder gevoel bij. Moet wel zeggen dat ik de silicone beter vond aanvoelen, als borst. Maar als ik de resultaten zie met de hydrogel dan word ik wel heel enthousiast hoor. ziet er zo mooi uit. 

Ja zijn een hoop mensen heel blij met Nio he. Ik had ook gelijk een heel goed gevoel bij hem. En hij doet als enige hier in de buurt de hydrogel. Dus de keuze was snel gemaakt. 

Heb jij ook hydrogel?

Hee @vonny wat spannend de dag komt er bijna aan! Ik heb 3 Nov 440 hydrogel gekregen bij Nio. Ben erg tevreden! Helaas nog niet pijnvrij maarnja dual plane duurt toch even. Wordt wel steeds mooier

Ik heb de monobloc siliconen. In het begin ook gedacht over de hydrogels maar uiteindelijk toch niet gedaan. Zus heeft tijdje geleden scheur gehad in silicone prothese en niets naars meegemaakt daardoor. En aangezien het voordeel van hydrogel enkel ‘veiliger’ is in geval van lekken (omdat ze ook een siliconen omhulsel hebben) vond ik het best een groot prijsverschil. 

Dus eerlijkheidshalve heb ik vooral het prijsverschil mijn keuze laten bepalen :) 

Ja echt heel spannend. Merk nu ook wel dat ik er heel erg mee bezig ben hoor. Fijn dat jij ook tevreden bent met hydrogel en met dr. Nio. 

De pijn, tja......ben heel benieuwd hoe dat gaat werken voor me. Jij bent inmiddels 3 weken po. Kan mij indenken dat je dan nog wel het een en ander voelt ja.

Ik krijg ook dual plane. Lees wel dat je daar flink last van kan hebben.  Heb ook twee honden, hoe ik dat ga doen, nog niet echt een idee. Een band om mijn middel ofzo. De eerste twee dagen heb ik wel iemand die ze kan uitlaten voor me. 

Dank je wel. 

Ja ben heel benieuwd in welke categorie ik zal vallen wat betreft herstel. Ik heb de eerste twee dagen wel iemand om mijn heen maar vanaf de derde dag alleen in de avond.

Paracetamol en ibuprofen heb ik al in huis inderdaad. Wasjes zijn al gedraaid en kleding uitgezocht met voorsluiting. Was bijzonder weinig viel mij op, dus dat wordt heel eenzijdig de komende tijd, haha 

Ja nu aftellen, ik doe het bijna per uur!! Zo'n zin in

Ja was wel echt duurder inderdaad. Maar ik had zoveel beter gevoel dat het zonder de siliconen was dat dit voor mij doorslaggevend was. Maar ik kan het mij echt wel voorstellen hoor. 

Hi! Wat leuk dat je ook door Nio wordt geopereerd. Lijkt wel of hydrogel steeds meer gebruikt wordt! 

Ik heb ze zelf nu bijna en maand en ben erg blij dat ik de stap genomen heb. Ik heb 440 cc dual plane. 

Succes met het wachten op de grote dag! 

Hydrogel is juist veiliger op het gebied van zweten. Alle protheses zweten een klein beetje van hun inhoud. Dat is zonder dat ze kapot zijn. Bij siliconen krijg je dan dus steeds hele kleine hoeveelheden siliconen in je lijf. Dat is over het algemeen niet erg, maar sommige mensen reageren daar gevoeliger op. De siliconen omhulsel is niet zo erg, dat is een vaste substantie wat niet iets afgeeft zeg maar. 

@vonny

Ik wil je morgen heel veel succes wensen bij Dr.Nio:35:

xx Ank