Ga naar inhoud

BV Sebbin 215cc hoog profiel zoekt steun..


Margaretha

Aanbevolen berichten

Dag dames,

 

Al een tijdje lees ik mee met jullie in de hoop hier voldoende info te vinden en daaruit steun te putten.

Op 9 november heb ik een BV ondergaan. Dit is een beslissing waar ik letterlijk enkele jaren over nagedacht heb. Mijn gedachten gingen van "wees tevreden met wat je hebt" tot "ik kijk vol afschuw naar mezelf in de spiegel"  Ik ben 34 en had al jaren enkel hangende huid met nog een beetje vulling onderaan. Sinds 5 jaar ben ik beginnen lopen, doe ik obstakelruns en het laatste jaar doe ik aan crossfit. Sinds dit voorjaar ging het van kwaad naar erger. Ik voelde me geen vrouw meer.. Als ik (sport)foto's van mezelf zag dacht ik echt, ik ben precies een jongen.. Ik ben 1m64, weeg 53kg en ben sportief gebouwd. Het was vooral de platte borst die me kwetste. Op mijn sportieve lichaam ben ik best trots. Dus uiteindelijk actief op zoek gegaan naar een PC. In september had ik mijn consult. De PC stelde voor om voor de spier te plaatsen (waar ik ook heel blij mee was omwille van mn sport) omdat mijn huid al hing en hij anders vreesde voor de 'dubbelbubbel'  Een lift was net niet nodig zei hij. Als we een rond hoog profiel nemen zorgt dit voor een liftend effect. Hij stelde voor om een volume te nemen tussen 200 en 220cc. Ik paste enkele protheses en schrok in het begin van de grootte. Ik heb hierover nagedacht en na veel opzoekwerk waarin ik veel las dat men adviseerde bij twijfel toch voor het grootste te gaan heb ik in overleg met de PC voor 215 cc gekozen. 

Nu 2 weken PO voel ik me absoluut niet zo goed, ben ik verdrietig en vindt mijn borsten er heel onnatuurlijk uitzien. Ik heb al een consult PO gehad en de PC zei dat dit wel het resultaat is. Ik heb blijkbaar geen zwelling, voel of zie ik ook niet. Ik zie wel duidelijk waar de prothese zit en vindt dat ze vrij ver uit elkaar staan.. Er is weinig natuurlijk aan.. In BH en kledij oogt het ok maar naakt trekt het naar mijn mening op niets..  Ik voel me er vrij slecht bij.. Soms kan ik wel huilen.. Het heeft tenslotte veel geld gekost.. Misschien lagen mijn verwachtingen te hoog, ik weet het niet. Ik lees hier dikwijls dat er nog vanalles gaat veranderen en zo maar volgens mijn PC dus niet.. Ik doe in mijn vrije tijd niets anders an verslagen lezen, foto's van anderen bekijken etc.. Lijkt me echt niet gezond meer, ik kan het precies niet lossen. Ook al zegt mijn gezond verstand van "laat het los, leef je leven, doe wat je graag doet en kijk binnen een aantal weken waar je staat"  Ergens ben ik op zoek naar mensen die zich hierin herkennen.

 

Veel liefs,

Mar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Margaretha wat ontzettend vervelend dat je je zo naar voelt! Het zou juist tegenover gesteld moeten zijn! Misschien moet je er nog aan wennen, dat t ineens zo anders oogt. Ik heb dat wel gehad en vooral door de veel pijn mezelf afgevraagd waarom ik t gedaan had. Inmiddels zon 9maanden verder en echt blij dat Ik t gedaan heb. 

 

Bij mij mij staan mn borsten ook wat verder uit elkaar. Dit had ik van nature al maar door de kleine maat viel dit nooit echt op! 

 

Voeg me anders even toe dan kan ik met je meekijken. Ik zal jou bij mij toevoegen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marghareta

 

Hoi meis, welk merk protheses heb je? Want dit is belangrijk om te weten of er nog veel aan je borsten gaat veranderen.

Heb je polyurethaan protheses dan is de grootste verandering de eerste 3 weken, die protheses kapselen ook na ong 3 weken in.

 

Heb je andere protheses, dan gaan de eerste 6 weken je borsten heel erg veranderen, protheses gaan inkapselen, en daarna gaan ze langzaam indalen, dan is er dus zo kort po nog niet veel van te zeggen, en zie je ongeveer tussen de 3 en 6 maanden een beetje hoe het eindresultaat zal zijn, en zie je ook dat ze een stuk natuurlijker ogen.

 

Daarbij moet je echt in gedachte houden dat er niet alleen lichamelijk iets veranderd is, ook in je bovenkamertje moet je de knop omdraaien. omdat  tijd nodig hebt om te wennen aan het feit dat je nu een heel ander beeld in de spiegel ziet.

Van plat naar borsten is toch een enorme verandering.

 

Een bv kan soms een enorme emotionele rollercoaster zijn, en dat geeft een effect van jantje huilt, jantje lacht, en dit is allemaal heel normaal en hoort erbij.

 

Geef het echt even de tijd meis, focus je op je herstel, en wie weet kijk je er over een paar weken heel anders naar.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n Bedankt voor je steun! Het is inderdaad nog wennen. Had deze psychologische impact totaal niet zien aankomen.. Wat pijn betreft valt het bij mij eigenlijk reuze mee. Had erger verwacht, dus daar mag ik niet van klagen. Blij te lezen dat je heel tevreden bent nu! Ik moet mijn album nog aanmaken, dus dit volgt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Mar... wat leef ik met je mee... je schrijft het verhaal ook echt zo oprecht. 

Je hebt nog geen foto's hier op de site, maar zou je wat preciezer kunnen zijn waarom je je nieuwe borsten op dit moment zo onnatuurlijk vindt ogen? 

Ik ben benieuwd, en denk tegelijkertijd ook dat Desert-Rose wel een punt heeft. Probeer ze nog even 'aan de kant te zetten', niet bij de pakken neer te gaan zitten en gewoon je leventje op te pakken. Over een poosje zullen ze wat veranderd zijn, en ben jij er zelf ook meer aan gewend. 

Met foto's van anderen bekijken schiet jij ook niets op op dit moment denk ik....

Nou @Margaretha, take care. Hoop dat je hier de steun vindt die je zoekt. 

Liefs, Nicoline X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose Ik heb prothesen van het merk Sebbin. 215ml, stevig implantaat, rond en hoog profiel. Het is ook met textuur, dus niet glad. Voor de borstspier geplaatst. 

Gebeurt dit indalen ook als ze voor de spier zijn geplaatst? 

Ik denk dat ik best wel hoge verwachtingen had van het eindresultaat. Er is mij ook nooit gezegd geweest dat het de eerste weken PO eigenlijk nog niet zo mooi ging ogen.. Dus ik was hier ook niet op voorbereidt.

 

Zoals je zegt, het psychologisch aspect is zeker niet te onderschatten.. Dit had ik totaal niet zien aankomen. Ook daar is niet over gesproken geweest.. Jammer eigenlijk wel.

 

Alvast heel erg bedankt voor je steunende en herkennende woorden! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend voor je dat je nu niet tevreden kunt zijn met wat je in de spiegel ziet... ik moest zelf de eerste weken ook heel erg wennen. De borsten waren op zich wel mooi maar jeetje wat waren ze groot. Ik vond het echte ballen en kon me niet indenken dat het mooi zou worden en ik op een dag zou zeggen, wat ben ik hier blij mee.. 

maar toch na een week of 5 begon het te wennen en kwam er meer vorm in de borsten en gingen ze ontspannen. Nu ben ik trots op wat ik zie in de spiegel!

 

ik hoop dat jij dit ook over een paar weken kunt zeggen. 

 

Sterkte meid! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicoline_W  Ik vind mijn borsten onnatuurlijk ogen omdat ze heel erg rond, bol en té stevig zijn en ze naar mijn mening te ver uit elkaar staan. Als ik bij de test in de prothese kneep was die wel zacht en kneedbaar.  In mijn borst voelt de prothese vrij hard aan. Maar ik ben idd nog maar 2 weken PO dus misschien moet ik nog wat geduld hebben.. En zoals je zegt, ik moet gewoon mijn leventje terug oppakken en het even los proberen laten.  Alvast heel erg bedankt voor je warme en steunende reactie! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Margaretha

 

Heel graag gedaan hoor meis

 

En ik ben ook een ei, merk protheses staat in de titel :blush:

 

Deze protheses gaan zeker nog meer indalen, ook voor de spier dalen ze in, en ik begrijp dan niet goed dat je pc zegt dat je borsten niet meer gaan veranderen.

Nou dat is het, heel vaak word er gedacht, een bv en ik heb gelijk mooie borsten, maar helaas is dat in het echt wel anders, en je moet veel geduld hebben voordat je het eindresultaat gaat zien, je borsten een mooie vorm krijgen en natuurlijk aanvoelen, je borsten gaan nog zachter worden,maar dit heeft tijd nodig.

 

Klopt de meeste artsen bereiden je niet voor op het feit dat het psychisch ook een grote impact kan hebben.

 

Maak iedere week foto's , zo kun je goed zien hoe je borsten gaan veranderen, en echt jezelf de tijd geven om te wennen aan je borsten,en dat gaat echt goedkomen,

In het begin voelt het vaak alsof de borsten niet van jou zijn, nog niet eigen, maar dat komt geleidelijk aan.

 

Doe ook wel rustig aan, let op met bepaalde bewegingen, dus bijv geen repeterende bewegingen, zoals niet stofzuigen, dweilen, niet met je ellebogen bogen je schouders,niet bukken, en echt goed op tijd je rust pakken., en netjes je sportbh blijven dragen.

 

En wees een beetje lief voor jezelf, geduld is de sleutel, wel een vreselijk woord hier op het forum, maar het is het allemaal waard.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Margaretha ik heb je verhaal gelezen en kan je zeggen dat het echt nog gaat veranderen. Ikzelf heb ook sebbin maar wel dual plane... 

Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het in je hoofdje wat rustiger te krijgen. Je maakt jezelf helemaal gek zo... ook Ik heb dit gehad 

Zat alleen nog maar verhalen foto's van andere te bekijken werd gek van mezelf. En heb heel erg veel gehuild 

 

Ik heb de eerste 10 weken iedere week foto's gemaakt ben er daarna mee gestopt. Laatst terug gekeken en dan zie ik echt wel dat ze in die weken veranderende... 

 

Geef het nog de tijd... focus je aub op je herstel 

 

Ik heb er 10 jaar over gedaan om de stap te durven nemen... ik herken je verhaal heel goed! 

 

Heel veel liefs Xxx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tries79  Bedankt voor je steunende woorden. Het doet me 'goed' te lezen dat ik niet de enige ben met deze gevoelens. Ik dacht echt dat ik gek aan het worden was ;-)

 

Ik probeer het inderdaad wat te lossen en dat voelt beter. 

 

Enkel daarnet nog wat foto's genomen en dan weer even die angst van 'dit komt niet goed'

 

Alvast bedankt! xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎22‎-‎11‎-‎2017 om 11:05 zei Margaretha:

@Desert-Rose @Tries79 @Nicoline_W @Eef.n

 

Ik heb jullie toegang gegeven tot mijn album.. Kijken jullie eens en geef maar jullie eerlijke mening.

Alvast bedankt. xxx

Hoi Margaretha,

 

Wat erg dat je niet tevreden bent. Vind het echt rot voor je. Misschien dat het ook een kwestie is van wennen? Je gaat natuurlijk van niks naar opeens een volle borst...  geef jezelf even de tijd om te wennen. Zou ik ook je foto's eens mogen zien?
Probeer jezelf niet gek te maken! Is makkelijk gezegd maar het komt echt goed Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi,

 

Ik las net je verhaal. Wat ontzettend naar dat je je zo voelt!

Ik heb van anderen gehoord dat het een paar maanden duurt voordat het uiteindelijke resultaat echt goed zichtbaar is. Hopelijk ga je het nog mooier vinden!

Zou ik misschien mogen kijken naar je foto? Ik zit een paar weken voor mijn operatie en twijfel enorm over het aantal cc (210 of 240, dual plane geplaatst). Ik sport ook veel net als jij en ben erg rank. Ben bang om me ook na mijn operatie onzeker te voelen door bv te grote onnatuurlijke borsten (maar wil ook niet te klein, ik laat ze niet voor niets wat vergroten).

In ieder geval veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.