Ga naar inhoud

Trixy : 12 januari 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Hallo ,

 

Ik ben nieuw hier en wil graag even mijn verhaal doen.

Ik ben 25 jaar , 1m70 , cupmaat ongeveer 75C.

Reeds enkele jaren ben ik erover aan het nadenken om een borstvergroting te laten doen. Ik vind dat mijn borsten niet meer zo stevig zijn alsook het volume. 

Gisteren (6/11/‘17) had ik mijn eerste consultatie bij Dr. Verdonck in de Belgian Breast Clinic. Ik heb 2 protheses gepast en we zijn uitgekomen op ongeveer 385cc. De protheses worden achter de borstspier geplaatst.

 

Nu had ik de keuze tussen ‘Sebbin’, ‘Mentor’ en ‘Motiva’. Mijn voorkeur gaat uit naar Motiva omdat deze volgens Dr. Verdonck het natuurlijkst aanvoelt. 

Ik had graag ronde implantaten gehad opdat ik een groter volume zou krijgen bovenaan mijn borst. Er werd mij verteld dat ze daar enkel werken met de Motiva Ergonomix. Het is voor mij wel belangrijk dat mijn borsten genoeg volume krijgen, vooral bovenaan en dat ze mooi rond maar wel natuurlijk ogen. (dus niet zoals 2 strakke koplampen)

 

Omdat ik niet goed weet welk ik het beste kan kiezen heb ik nog een aantal vraagjes:

 

Heeft iemand een idee of er veel verschil zit op de Motiva ergonomix en de Motiva round? (Tijdens het consult hadden de ergonomix wel een erg ronde vorm)

 

Wat zijn de voor en nadelen van Motiva en Mentor? (Oogt mentor minder natuurlijk?)

 

Als ik voor Motiva kies heb ik de keuze tussen Motiva ergonomix Full en Motiva ergonomix Corsé. Het verschil tussen projectie zou een 3mm zijn. Heeft iemand een idee of dit uiteindelijk een opvallend verschil is? Of heeft iemand ervaringen met deze verschillende protheses? Geeft de ene een meer opvallende ronding bovenaan de borst dan de andere? Of lijkt de ene meer natuurlijker dan de andere? Of zit er eigenlijk bijna geen verschil op?

 

Dankjewel alvast!

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo @Trixy. Ik heb zowat dezelfde wensen zoals jou. Ik heb ook de keuze gekregen tussen mentor en motiva. Het enige wat ik jammer vind aan motiva ergonomix is dat het een ronde prothese is maar die toch zeer natuurlijk oogt en dus minder ronding geeft in de bovenpool van de borst. Net wat ik wel zoek. Ze voelt wel leuker aan dan de mentor prothese. Ik heb gevraagd (via mail) of het mogelijk is om toch de motiva round prothese (motiva progressivegel plus) te kunnen krijgen. Indien dat niet mogelijk zou zijn dan moet ik nog eens deftig nadenken. Met mentor kun je natuurlijk ook minder CC steken doordat de protheses wat bredere basis hebben maar uiteindelijk zou er wel meer ronding kunnen zijn (als ik dat goed begrepen heb). Mocht je wat meer nieuws hebben van de kliniek over round prothese van motiva mag je dit zeker posten :D

 

Groetjes

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben vrijdag 12/01/'18 geopereerd. Dus nu de 3de dag post-op. 

 

Mijn natuurlijke borsten hadden van zichzelf al een hang en ik wilde dus graag meer volume boven op de borst/lift. Dus eigenlijk dat mijn borsten een beetje zouden gelift worden met niet perse een borstlift.

De PC raadde mij de Motiva Ergonomix protheses aan.

Nadien heb ik toch nog eens gebeld om deze te laten veranderen naar een vastere gel. Ik vroeg eerst naar de Motiva ProgressiveGel Contour. Dit omdat deze zijn vorm goed behoudt. 

 

De Pc raadde dit af omdat ik dan 2 ballen zou krijgen, wat heel onnatuurlijk zou ogen.

Heb dan uiteindelijk gekozen voor de gulden middenweg; een iets vastere gel, Motiva ProgressiveGel Plus Full met 400cc.

 

Nu heb ik toch stiekem het verband even naar beneden getrokken om te kijken hoe mijn borsten er al uitzien.

 

Ik vind dat deze eigenlijk nog steeds een 'hang' hebben. Ik ben bang, omdat ze nog niet gezakt zijn, dat ik het volume bovenaan dat ik nu al wel een beetje meer heb, ook nog ga verliezen en dat ze nOg meer gaan hangen. 

Voor mij zouden ze zo mogen blijven hoe ze nu staan eigenlijk.. Ik had gehoopt dat ik toch iéts meer een push-up effect zou krijgen :139:

 

Zou iemand wat raad kunnen geven wat ik het beste doe, en of dit misschien nog goed komt?

 

ben zo teleurgesteld!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, hopelijk valt de pijn een beetje mee ondertussen :) 

Je bent hier zeker niet de enige die zo kort na haar operatie in paniek is over het resultaat. 

Het meest irritant woord hier is “geduld” en dat is helaas ook echt de waarheid. 

 

Het is echt ff afwachten nu hoe ze nog gaan veranderen, want dat gaan ze echt nog hoor :) in de goede zin dan normaal gezien :) 

Probeer je de eerste weken goed te verzorgen en je aan de voorschriften van de pc te houden. Meer kan je zelf helaas echt niet doen. 

 

Van zodra je verband eraf mag kan je elke week iemand wat foto’s laten nemen. Zo kan je de evolutie opvolgen, daarop zie je vaak veranderingen die je in de spiegel niet ziet.

 

Heel veel goeie moed nog voor je herstel! 

Grtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trixy

 

Hoi hoi en gefeliciteerd met je nw boobs.

 

Ik heb je verslag in je al bestaande topic gezet, alle verdere updates kun je nu in dit topic neerzetten, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan en blijft het zowel voor jou als voor ons overzichtelijk.

 

Over de vorm en hoogte van je borsten zou ik me nu echt nog geen zorgen maken, je bent zo kort po, en er gaat nog zo enorm veel veranderen, maar daar is echt geduld voor nodig.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.