Ga naar inhoud

Dhr van Drunen ???


kimmie.0707

Aanbevolen berichten

Weet iemand of Dhr van Drunen van Bergman kliniek Den Haag dezelfde is als die van Bergman/ MC Scheveningen ????

Ik heb laatste een consult met deze chirurg gehad. Heb nu 70C, op laten meten bij Hunkemöller! (heb zelf eerder het id dat ik een B heb, maar dat hebben denk ik veel vrouwen). Mij is door Dhr van Drunen 260cc ONDER de spier met GLADDE protheses geadviseerd.

Hij zei erbij dat onder de spier natuurlijker affect geeft en de ruwe protheses sneller stuk kunnen gaan.

Weet iemand of dit klopt, heeft iemand hier ervaring mee, of meer info voor mij ??

ALLES IS GEWENST! :1:

Ik lees heeel weinig over Dhr van Drunen, maar in de kliniek zelf zeiden ze dat hij één de beste is en dat hij ook vaak vrouwen met borstkanker opereert... ??

~ afz Kim ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste protheses waren glad. Bij dergelijke gladde protheses treedt er in ongeveer 30% van de borstvergrotingen kapselvorming op. Vandaar dat de geruwde protheses werden ontworpen welke slechts een kapselrisico van 2 tot 3 % hebben. Bijna alle protheses zijn nu dan ook geruwd. Enkel sommige watergevulde protheses voor plaatsing onder de borstspier worden nu nog met een glad oppervlak geplaatst.Er bestaat ook nog een derde vorm, namelijk de Polyurethaan prothese. Dit implantaat is bedekt met een laagje piepschuim. Het omgevend weefsel kapselt deze prothese zeer stevig in. De kans op kapselvorming is hier nog lager dan bij de geruwde prothese. In de jaren 80 kreeg deze prothese net als de siliconengevulde prothese een slechte naam, geheel onterecht trouwens. Uit studie is gebleken dat ook de polyurethaan prothese veilig is. De huidige polyurethaan implantaten hebben in tegenstelling tot de vroegere protheses een laagje piepschuim dat vast zit op de prothesewand. Polyurethaan implantaten worden gebruikt bij patiënten met hardnekkige kapselvorming na een vroegere borstvergroting of bij mensen met een dunne huid.

De ruwing van een borstprothese heeft voor druppelvormige implantaten nog een belangrijk bijkomend voordeel. Door deze ruwing zet de prothese zich immers vast in de weefsels waardoor de kans op draaien van de prothese afneemt. De McGhan druppelvormige protheses hebben een zeer ruw oppervlak waardoor deze als het ware een soort velcro-effect (=klitteband effect) met de weefsels vormen. Daardoor kleven deze implantaten bij een normale inkapseling vast op de borstspier. Hierdoor wordt uitzakking ook op lange termijn voorkomen.

Belangrijk voor een correcte inkapseling is de strikte naleving van nazorgadviezen. Indien de prothese te fel beweegt tijdens het inkapselingsproces gedurende de eerste weken na de ingreep, kapselt deze glad in waardoor een implantaat op termijn kan uitzakken en een druppelvormig implanaat kan draaien. Poyurethaan protheses kunnen na een eerste inkapselingsfase van ongeveer 10 dagen niet meer uitzakken of verplaatsen

ik vraag me dus af,krijg je watergevulde prothesen?

ik zelf persoonlijk zou nooit geen gladde prothesen willen :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.