Ga naar inhoud

Sofie456 : 22 november 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Created
  • Laatste Reactie
13 minuten geleden zei Jules90:

Heel veel succes @Sofie456!! De zenuwen horen er allemaal bij meid. Aan het einde van de dag ben je gewoon gezegend met nieuwe, prachtige boobs :wub: we leven allemaal met je mee meid en zijn super benieuwd naar je verhaal straks!!

Straks ga ik zeker laten weten hoe het geweest is als ik kan typen hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd even een verslagje. Alles is heel goed gegaan. Ik weet zelfs niet dat ik in slaap ben gevallen, raar gevoel. Snel opgeknapt om naar huis te gaan. Ik heb uiteindelijk voor 295cc gekozen. Ik had ook 275cc laten klaarleggen. Omdat er voldoende plaats was, is de 295cc dus gelukt. Ik heb goede pijnstillers meegekregen. Ik heb uiteraard pijn maar al bij al valt dat mee. Mijn armen gaan al goed in de lucht. Ik heb vnl pijn THV mijn oksels en hele borststreek uiteraard. Vanavond zal ik wel eens een foto VH verband posten. Het personeel was daar erg vriendelijk, echt een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sofie456,

 

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe boobs, meis. Doe je wel voorzichtig met die armen de lucht in? Want het is niet alleen dat dat niet mag vanwege de pijn, maar vooral omdat de protheses de eerste zes weken in moeten kapselen. Doe jij in die periode je armen omhoog (ellebogen boven de schouders uit), dan kunnen er scheurtjes in het kapsel ontstaan, waardoor er weer nieuw overmatig kapsel aangemaakt gaat worden. Dus doe maar voorzichtig hiermee en ook met tillen.

Verder lekker je rust pakken, veel drinken om je narcose weg te spoelen, op tijd je medicijnen nemen en je heerlijk laten vertroetelen. Ik wens je een fijn herstel toe. 

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Jaydee:

@Sofie456,

 

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe boobs, meis. Doe je wel voorzichtig met die armen de lucht in? Want het is niet alleen dat dat niet mag vanwege de pijn, maar vooral omdat de protheses de eerste zes weken in moeten kapselen. Doe jij in die periode je armen omhoog (ellebogen boven de schouders uit), dan kunnen er scheurtjes in het kapsel ontstaan, waardoor er weer nieuw overmatig kapsel aangemaakt gaat worden. Dus doe maar voorzichtig hiermee en ook met tillen.

Verder lekker je rust pakken, veel drinken om je narcose weg te spoelen, op tijd je medicijnen nemen en je heerlijk laten vertroetelen. Ik wens je een fijn herstel toe. 

 

Veel liefs, Jaydee 

Ik doe het rustig aan hoor. Mijn armen beweeg ik enkel om te eten of drinken. Dat doet geen pijn. Dat wil ik daar eigenlijk mee zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Sofie456:

Ik doe het rustig aan hoor. Mijn armen beweeg ik enkel om te eten of drinken. Dat doet geen pijn. Dat wil ik daar eigenlijk mee zeggen. 

Oké.....ik schrok al toen je zei "mijn armen gaan al goed in de lucht". Dus ik wilde je alleen maar behoeden voor narigheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Sofie456:

Ik doe het rustig aan hoor. Mijn armen beweeg ik enkel om te eten of drinken. Dat doet geen pijn. Dat wil ik daar eigenlijk mee zeggen. 

En elke beweging die ik doe omdat het moet doet pijn. Wil ik me wat rechter zetten, schuifel ik naar voor en dat trekt dan. Hopelijk zijn de eerste dagen de ergste. Maar ik neem het erbij hoor. Ik weet waarvoor ik het doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 1 na de operatie

Moeilijk nachtje gehad omdat ik niet goed kon liggen. Fervente buikslaper dus dat was even moeilijk. Dan toch in slaap geraakt. Waarvoor een zwangerschaprol  al niet goed is. Blij dat ik die niet had weggegooid. Het moeilijke is dat mijn rug ook pijn begint te doen van steeds dezelfde houding aan te nemen. Net medicatie ingenomen en nu wat rusten.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Sofie456:

Goh gewoon uit de zetel komen doet zo een pijn. Anderen die de eerste dagen ook veel pijn hadden? Wanneer betert dat? Ik laat het gewoon op me afkomen maar de minste beweging doet pijn.

Het rechtkomen vond ik de eerste dagen ook echt een hel. Kon ik ook niet zelf omdat ik langs 1 kant erg veel pijn had aan men ribben waardoor ik me niet kon rechtkrijgen op men buikspieren. 

Zorgen dat je die eerst dagen nooit te laag ligt, dat helpt om makkelijker recht te komen.

Je schouders zo goed mogelijk ontspannen (ik trok ze wat op van de pijn/schrik en kreeg daardoor ook meer rugpijn) En regelmatig eens een beetje door het huis wandelen om niet te stijf te worden.

 

Vanaf dag 4-5 merkte ik veel verbetering qua pijn. Wens je veel moed nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Eecc15il:

Het rechtkomen vond ik de eerste dagen ook echt een hel. Kon ik ook niet zelf omdat ik langs 1 kant erg veel pijn had aan men ribben waardoor ik me niet kon rechtkrijgen op men buikspieren. 

Zorgen dat je die eerst dagen nooit te laag ligt, dat helpt om makkelijker recht te komen.

Je schouders zo goed mogelijk ontspannen (ik trok ze wat op van de pijn/schrik en kreeg daardoor ook meer rugpijn) En regelmatig eens een beetje door het huis wandelen om niet te stijf te worden.

 

Vanaf dag 4-5 merkte ik veel verbetering qua pijn. Wens je veel moed nog!

Dat merk ik ja. In de zetel leg ik me goed hoog maar in bed vind ik het veel lastiger. Ik krijg ook rugpijn van altijd op mijn rug te liggen. Hoe sliep jij het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rugpijn zal nog even duren, helaas :( in het begin moet je echt op je tanden bijten! Komt goed hoor, alleen zal je nog eventjes geduld moeten hebben... De eerste 2 weken kan je niet anders dan op je rug liggen maar je moet je een comfortabel nestje maken met veel kussens ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Sofie456:

Dat merk ik ja. In de zetel leg ik me goed hoog maar in bed vind ik het veel lastiger. Ik krijg ook rugpijn van altijd op mijn rug te liggen. Hoe sliep jij het beste?

Moet eerlijk toegeven dat ik ook echt niet goed geslapen heb de eerste week. Ik kon wel in slaap vallen omdat ik zo moe was (tegen middernacht ofzo) maar als ik wakker werd om 5u kon ik niet meer inslapen omdat ik teveel pijn had, vooral aan men rug en ribben. Nam men pijnstiller de eerste dagen onmiddelijk als ik wakker werd (paracetamol 1g mocht ik nuchter nemen) en een half uurtje later liet ik me rechtduwen. Het koste me anders teveel energie en deed teveel pijn. 

 

Ben de eerste dagen gewoon in de zetel blijven slapen omdat me dat ook beter afging dan men bed, pas op dag 4 ofzo naar men bed verhuisd. Ik kan men lattoflex omhoog zetten maar door een kussen onder je matras te (laten) leggen kan je het ook al een eind omhoog krijgen. Voor de rest veeeel kussens :)

Kussen onder je bovenbenen/knieën kan ook helpen, daardoor kantelden men bekken een beetje waardoor men rug minder hol was en ik minder pijn had aan men onderrug. 

Verder had ik ook zo’n opblaasbaar reiskussentje voor je nek. 

 

Na 2,5 weken sliep ik terug met men bed plat en 1 kussen. 

Slaap nu op 4 weken nog steeds trouw op men rug en dat went echt wel :) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Bunny87:

Die rugpijn zal nog even duren, helaas :( in het begin moet je echt op je tanden bijten! Komt goed hoor, alleen zal je nog eventjes geduld moeten hebben... De eerste 2 weken kan je niet anders dan op je rug liggen maar je moet je een comfortabel nestje maken met veel kussens ;) 

Dat gaan we uitproberen straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eecc15il:

Moet eerlijk toegeven dat ik ook echt niet goed geslapen heb de eerste week. Ik kon wel in slaap vallen omdat ik zo moe was (tegen middernacht ofzo) maar als ik wakker werd om 5u kon ik niet meer inslapen omdat ik teveel pijn had, vooral aan men rug en ribben. Nam men pijnstiller de eerste dagen onmiddelijk als ik wakker werd (paracetamol 1g mocht ik nuchter nemen) en een half uurtje later liet ik me rechtduwen. Het koste me anders teveel energie en deed teveel pijn. 

 

Ben de eerste dagen gewoon in de zetel blijven slapen omdat me dat ook beter afging dan men bed, pas op dag 4 ofzo naar men bed verhuisd. Ik kan men lattoflex omhoog zetten maar door een kussen onder je matras te (laten) leggen kan je het ook al een eind omhoog krijgen. Voor de rest veeeel kussens :)

Kussen onder je bovenbenen/knieën kan ook helpen, daardoor kantelden men bekken een beetje waardoor men rug minder hol was en ik minder pijn had aan men onderrug. 

Verder had ik ook zo’n opblaasbaar reiskussentje voor je nek. 

 

Na 2,5 weken sliep ik terug met men bed plat en 1 kussen. 

Slaap nu op 4 weken nog steeds trouw op men rug en dat went echt wel :) 

 

 

Heb vannacht ook gedacht om in de zetel te gaan liggen. Ik krijg ook veel pijn THV mijn oksels. Zal nog een tijdje duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Sofie456:

Toppunt van miserie, zoontje in het ziekenhuis. Mijn man mee naar daar en ik met veel pijn alleen bij dochter van 5...

Oh nee, wat balen meid!! Wat is er met je zoontje aan de hand? Hopelijk hoor je snel of alles oké is en je je niet te veel zorgen hoeft te maken :53: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.