Ga naar inhoud

Rozalie : 14 november 2017 : Dr. Schreinemachers : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Wie kan me helpen??!

ik ben drie dagen geleden geopereerd, de zwelling en hoogte zijn nog steeds heel erg en ik raak in paniek bij de gedachte dat dit mijn borsten zijn....

Is er iemand die zich hierin herkent? Heel graag zou ik dan contact willen. Weet me even geen raad nu. Niemand in mijn omgeving weet ervan en kan t dus met niemand bespreken. Dank alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je 3 dagen na de operatie écht nog niet druk maken om zwelling. Is heel normaal. Er is behoorlijk gewroet daar tijdens de operatie, dus vocht en zwelling zijn normaal.

Zwelling zal rond de 3e dag ook op zijn hoogtepunt zijn, hierna zal het, geleidelijk, afnemen.

 

Dit neemt vanzelf af. Doe het vooral rustig aan, neem je medicijnen goed in, je armen níet omhoog en niets zwaars tillen o.i.d.

 

Ik vond mijn borsten net na de operatie ook écht niet mooi. Dacht echt, jeetje, als dit het is ben ik echt ongelukkig.

Maar het heeft tijd nodig. Zwelling trekt weg, alles zakt een beetje, het wordt zachter enz. En nu zijn ze wel heel mooi en ben ik er gelukkig mee :)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel , wat lief!

Ik heb sinds gisteren niet meer willen kijken en zie er enorm tegenop om dat wel weer te gaan doen. Gek genoeg dus heel erg fijn om te horen dat jullie een zelfde soort ervaring hebben.

 

wat meespeelt hier , is dat ik 5 min voor de operatie hoorde dat ze de maat prothese van de eerste passessie hadden , die was 30 cc groter dan die ik eigenlijk wilde. Maar omdat ik al anderhalf uur met infuus in spanning lag te wachten, alles nu had geregeld qua opvang en werk heb ik besloten het wel door te laten gaan. 30cc verschil is niet veel... spookt nu dus steeds door mijn hoofd dat ik Het toch niet had moeten dus. Word echt gek van mezelf.

 

ik hoop dat als de zwelling afneemt en ze wat dalen dat ik dan de vorm ook mooi vind.

 

voel me echt een zeikerd en schaam me zelfs een beetje, maar kan de angst gewoon niet goed onderdrukken.

 

alvast dank!!!

Rozalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, nu achteraf had ik zelf groter willen nemen. En dat hoor ik van heel veel dames na een BV. Dus het zal vast mooi worden.

 

Ik ben 9 januari geopereerd en ben echt wel heel blij. (Wel eerder al hoor dan nu pas haha) Maar tot op vandaag veranderd het nog. Bh's die ik in de lente heb gekocht pas ik soms niet meer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Evi90:

Ach, nu achteraf had ik zelf groter willen nemen. En dat hoor ik van heel veel dames na een BV. Dus het zal vast mooi worden.

 

Ik ben 9 januari geopereerd en ben echt wel heel blij. (Wel eerder al hoor dan nu pas haha) Maar tot op vandaag veranderd het nog. Bh's die ik in de lente heb gekocht pas ik soms niet meer ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rozalie 

 

Het is niet raar dat je je zo voelt. Voor veel dames is het toch wel even schrikken na de operatie. Het duurt echt nog een hele tijd totdat je het eindresultaat ziet. 

 

Mijn borsten waren echt net twee opgeplakte basketballen de eerste weken. De protheses moesten nog zakken en mijn borsten waren nog heel erg opgezwollen. Na vijf weken begonnen ze een beetje te lijken op hoe ze er nu uitzien. Na zeven weken waren de protheses gezakt en  was de zwelling helemaal weg. Borsten waren zacht en voelden natuurlijk aan. Ik heb de protheses voor de spier.

 

Bij een dual plane plaatsing kan het 8 tot 10 weken duren totdat de spier is ontspannen en je protheses helemaal zijn gezakt.

 

Ook na die tijd kunnen je borsten nog iets veranderen. Mijn borsten zijn na die zeven weken ook nog iets zachter geworden en natuurlijker gaan vallen. 

 

Het is echt een kwestie van geduld. Je zult zien dat je borsten steeds mooier worden en natuurlijker gaan vallen. 

 

En 30cc is maar een klein verschil en geloof mij de meeste dames hadden achteraf groter gewild. Waaronder ik:blush: Echt het went zo snel! Dus maak je daar niet al te druk om en geef het de tijd om te genezen. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Rozalie ook ik begrijp je paniek maar al te goed!

Had zelf 2 weken drukverband dus kon ze pas na 14 dagen zien en vond dat niet eens erg. Ik was zó nerveus om ze te zien, erger dan voor de operatie zelf. En ik zou ze zo terug inpakken als ik kon :D 

 

Ik ben nu 3,5 weken PO en het is nog steeds ontzettend wennen. Het mentale aspect wordt denk ik vaak uit het oog verloren maar ik vind het echt heel wat. 

Een aantal jaar voor men operatie had ik me neergelegd bij mijn borsten hoe ze waren, lees: verdrongen om eraan te denken, gedaan alsof ik het oké vond. Ik durfde me niet laten opereren dus het was gewoon geen optie om er teveel over na te denken en men opties te verkennen. 

Nu op men 29e toch gedurfd en hier lig je dan met die nieuwe borsten en veel te veel tijd om na te denken :D Een lichaamsdeel waar je vroeger zo min mogelijk bij stil stond is nu even het middelpunt van je bestaan. Je ben dus super kritisch en doodsbang dat je een verkeerde beslissing hebt gemaakt.

Je hebt het woord geduld hier waarschijnlijk al een paar keer zien voorbijkomen en hoewel ik waarschijnlijk niet anders kan dan dat beamen mag je hier van mij lekker ff panikeren en ventileren :D 

Hopelijk lees je dit binnen een paar weken terug en zijn je zorgen om niets geweest. 

 

Take care x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel nogmaals! Geeft echt een beetje meer vertrouwen. Was best heftig allemaal omdat het zo onder druk moest worden besloten.

Hoeveel cc heb je gekregen Evi?

ik nu dus 330 cc dual plane anatomisch. Had van mezelf vrij ronde vorm en wilde juist volume aan de onderkant (echt als druppel). Nu dus volume van boven 

 

Fijn te horen dat t nog veranderd iig Lfs R

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kun je je gewoon niet op voorbereiden. Alle controle uit handen geven ...

Voor de arts ging opereren wilde ze heel zeker weten dat ik t zeker wist: "het gaat hier niet om een brood mevrouw..." die zin galmt nog na nu! Steeds die vraag of ik er goed aan heb gedaan. En tegelijkertijd ook vinden dat ik Mn kop moet houden omdat er zo veel ergere dingen zijn.

 

Anyway, jullie reacties helpen me echt enorm. Onwijs lief

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rozalie Ik ben geen pc, maar als je anatomische protheses dual plane hebt gekregen, dan hoef je je echt geen zorgen te maken over de vraag of het volume straks voornamelijk aan de onderkant zit. Vaak bereik je zelfs al met ronde protheses die dual plane geplaatst zijn de druppel vorm doordat de spier de prothese aan de bovenkant plat drukt. Wat je nu ziet is zwelling en de protheses die nog hoog zitten. 

 

Vraag anders aan een aantal dames of je bij hen mag meekijken in hun album, dan zal je zien dat er echt nog een hoop verandert. Maar probeer jezelf niet te veel te vergelijken met andere dames. Dat heeft namelijk alleen maar zin als iemand hier op het forum hetzelfde postuur heeft als jij, lengte, gewicht, dezelfde protheses, hetzelfde aantal cc heeft en dezelfde voorsituatie had als jij. 

 

Succes en no worries! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rozalie,

 

Hier precies dezelfde situatie. Afgelopen dinsdag geopereerd, ook 330cc anatomisch tussen de borstspier. Had van te voren vrijwel niets, dus het is flink wennen nu. Het voelt nog erg 'nep' aan en niet van mij. Het implantaat staat nu nog wat hoog, is steenhard en de bovenkant is erg gebold, dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Schrok er ook behoorlijk van toen ik vanochtend in de spiegel keek. Van die gedachten van: ''Wat als het bij mij niet gaat zakken en alles zo blijft zoals het nu is?'' Verschrikkelijk.

 

Ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. 1 december heb ik mijn eerste nacontrole. Het komt vast en zeker goed, we moeten alleen de eerste fase even door. Het liefst wil je natuurlijk direct het eindresultaat zien :-)

 

Sterkte, je bent niet alleen! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Evi90:

Ik zou je 3 dagen na de operatie écht nog niet druk maken om zwelling. Is heel normaal. Er is behoorlijk gewroet daar tijdens de operatie, dus vocht en zwelling zijn normaal.

Zwelling zal rond de 3e dag ook op zijn hoogtepunt zijn, hierna zal het, geleidelijk, afnemen.

 

Dit neemt vanzelf af. Doe het vooral rustig aan, neem je medicijnen goed in, je armen níet omhoog en niets zwaars tillen o.i.d.

 

Ik vond mijn borsten net na de operatie ook écht niet mooi. Dacht echt, jeetje, als dit het is ben ik echt ongelukkig.

Maar het heeft tijd nodig. Zwelling trekt weg, alles zakt een beetje, het wordt zachter enz. En nu zijn ze wel heel mooi en ben ik er gelukkig mee :)
 

 

Dit stelt gerust, dankjewel!

 

Nog een vraagje: hebben jullie een borstband gekregen, naast de compressie bh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Dreamcatcher:

Hey Rozalie,

 

Hier precies dezelfde situatie. Afgelopen dinsdag geopereerd, ook 330cc anatomisch tussen de borstspier. Had van te voren vrijwel niets, dus het is flink wennen nu. Het voelt nog erg 'nep' aan en niet van mij. Het implantaat staat nu nog wat hoog, is steenhard en de bovenkant is erg gebold, dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Schrok er ook behoorlijk van toen ik vanochtend in de spiegel keek. Van die gedachten van: ''Wat als het bij mij niet gaat zakken en alles zo blijft zoals het nu is?'' Verschrikkelijk.

 

Ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. 1 december heb ik mijn eerste nacontrole. Het komt vast en zeker goed, we moeten alleen de eerste fase even door. Het liefst wil je natuurlijk direct het eindresultaat zien :-)

 

Sterkte, je bent niet alleen! X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde schuitje dus, en de gedeelde smart verzacht wel iets. Ik heb niet meer durven kijken, niets anders aan mijn hoofd dan de mislukte borsten en dan laat ik me meeslepen ..

Ik hoop zo dat we straks blij zijn en trots en vol vertrouwen in bikini kunnen. Dat was natuurljk wel het idee. Duimen maar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Rozalie:

Zelfde schuitje dus, en de gedeelde smart verzacht wel iets. Ik heb niet meer durven kijken, niets anders aan mijn hoofd dan de mislukte borsten en dan laat ik me meeslepen ..

Ik hoop zo dat we straks blij zijn en trots en vol vertrouwen in bikini kunnen. Dat was natuurljk wel het idee. Duimen maar. 

 

Het komt vast en zeker helemaal goed :-) Ze moeten ook gewoon wennen aan hun nieuwe plekje. Spannend hè? Konden we de tijd maar even twee maanden vooruit spoelen en spieken...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Mrs.boobs:

Nou meid maak je niet druk haha, mijn borsten waren ook mega gezwollen met mega tepels. Vond ze ook vreselijk. Ben nu 6 weken verser en ze zijn prachtig al! Ogen ontspannen, zijn zoveel veranderd :)

Die megatepels zijn hier ook represent. Bedankt voor de geruststelling :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Dreamcatcher:

Het komt vast en zeker helemaal goed :-) Ze moeten ook gewoon wennen aan hun nieuwe plekje. Spannend hè? Konden we de tijd maar even twee maanden vooruit spoelen en spieken...!

Ja inderdaad,en dan zien hoe mooi het is!

En door wie ben je geopereerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.