Ga naar inhoud

Anna83 : 7 december 2017 : Dr. Klepetko : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben Anna en krijg binnenkort een borstvergroting.

Ik ben 1.66m en 53 kilo en krijg de keuze tussen 255cc en 295cc omdat ik absoluut niet te groot wil.

Zo heb ik al mijn twijfels bij de 295cc, maar volgens de pc is 295 waarschijnlijk beter omdat ik “veel” vel heb.

Heb nu cup a en vind een grote c eigenlijk al te groot.

Graag hoor en lees ik ervaringen van anderen.

 

Groetjes Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anna! Welkom hier! 

Bij welke PC ben je op consult geweest en heb je al een datum? En welke implantaten zijn je geadviseerd (high of medium profile?) Ik snap je twijfels hoor, ben zelf ook nog beetje zoekende.. Ik ben 165 m en 50-51 kilo en twijfel tussen 235cc en 255cc, wil ook absoluut niet te groot. Het is lastig omdat je nooit 100% zeker weet hoe het gaat vallen. Lees hier verhalen van vrouwen met 300cc die nu een C hebben maar ook vrouwen met slechts 230cc. Het ligt maar net aan je voorsituatie (plat of wel al wat weefsel), omvang, vetpercentage en het type implantaat (medium profile of high profile). Als je een C al groot vindt zou ik denk ik niet voor de 295cc gaan.. (uitgaand van HP)

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik had vooraf een 80B en na 300cc motiva ergonomixx medium heb ik nu een 85C. 

Maar je raakt zo vlug gewend eraan. Ik wilde ook een goeie C,  maar nu zou ik gewenst hebben dat ik voor meer gegaan was. Je zult eerder ze te klein vinden dan te groot achteraf:)

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Anna83! Ik sluit me aan bij @Natje1, het went enorm snel! Ik kreeg op 18/10 295cc Motiva Ergonomics Full en heb nu een 80C in men sportbh's. Voorheen had ik een A-cup. Ik was ook altijd aan het twijfelen of dat niet te groot zou zijn, maar ik ben heel erg blij dat ik ervoor gegaan ben! Allereerst was er 275cc afgesproken maar ik had ook 295cc laten voorzien. Gelukkig maar! Ik zou niet kleiner gewild hebben!

Maar je mag je zeker niet laten afschrikken door cupmaten! Tijdens mijn eerste consult was ik aan het passen en ik vond de grootste pasmaat eigenlijk wel mooi maar toen zei dr. Verdonck dat dat overeenkwam met een D-cup. Dat schrikte me af, ik dacht: mijn god, ik met een D-cup! No way! Daarom had ik voor het voorlaatste maatje gekozen (275cc) maar ik ben zo blij dat ik uiteindelijk toch voor die grotere gegaan ben.

Mijn C-cup (naakt) lijkt in kledij maar een B-cup. In kledij valt dat veel kleiner uit. Je stelt je best de vraag: zou ik spijt hebben als ze groot zijn of eerder spijt hebben als ze te klein zijn? Je kan ook altijd voor het tussenmaatje 275cc gaan als je teveel twijfelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en excuses voor mijn late reactie! Op een of andere manier had ik niet gezien dat er was gereageerd op mijn bericht. Aanstaande donderdag is het zover.....ben best een beetje nerveus. Ik doe netjes mijn oefeningen van het herstelprogramma, dus ik hoop dat het werkt. 

Het is precies wat je zegt Desi3, bij de een valt het kleiner uit dan bij de ander terwijl zij dan wel dezelfde cup en zelfde grootte van implantaat hebben.

Ik heb overigens voor mezelf besloten toch voor de 255cc te gaan. Ik wilde eigenlijk lipofilling maar dat kon niet door te weinig vet. Ik was er dus toch al vanuit gegaan dat ik maximaal één cup groter zou krijgen dus als het nu gewoon een kleine C is vind ik dat prima. Ik zou dus spijt hebben als het te groot zou zijn.....als één van de weinigen denk ik. Niet dat dat wat uitmaakt, smaken verschillen en gelukkig maar toch! 

Nogmaals bedankt meiden! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@Anna83

 

hoi hoi,

 

Ik zie dat je al weer een aantal weken geleden geholpen bent, ik heb daarom de titel enigszins aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie.Hier in dit topic kun je nu alle updates en ook je verslag neerzetten als je dat leuk vind.

 

Door welke pc en waar ben je geholpen, dat ga ik dat nog even in de titel vermelden.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi! 

Wat goed! Ja ik weet nog niet zo heel goed hoe alles werkt maar bedankt voor de hulp!

Ik ben 7 december geholpen in de Velthuis Kliniek door dokter Klepetko. Een ontzettend lieve vrouw die mij heel goed advies heeft gegeven en echt heeft geluisterd naar mijn wensen. Ik werd wakker en was al gelijk blij met het resultaat. Ook de verpleegkundigen waren super lief! Ik was van tevoren erg angstig maar nu het achter de rug is zou ik het zo nog een keer doen. Een paar keer per dag moet ik ook even kijken naar het resultaat.

De eerste week na de operatie vond ik erg meevallen. Zelfs als ik geen pijnstillers had gehad was ik de week wel doorgekomen. Nu, ruim 3 weken na de operatie, heb ik eigenlijk wel behoorlijk last. Ik merk dat ik goed mijn oefeningen moet doen en naarmate de dag vordert wordt de pijn ook minder. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik er nog zoveel last van zou krijgen. Ze spuiten natuurlijk ook een soort pijnstiller in waardoor je de eerste dagen niet zoveel pijn hebt. Logisch dat dat na een paar dagen is uitgewerkt. Ik heb 255 cc dual plane en had een kleine a-cup. Ik denk dat ik nu een grote b of kleine c-cup heb maar zeker weten doe ik dat nog niet. Ik ben blij dat ik bijna die band om de prothesen te fixeren niet meer hoef te dragen hoewel ik resultaat ervan wel duidelijk zie. In het begin had ik nog een grote “spleet” tussen mijn borsten maar die is nu duidelijk stukken kleiner.

Conclusie: aan de ene kant had ik het veel eerder moeten doen, aan de andere kant, ik ben net 4 maanden geleden moeder geworden van mijn tweede en volgens mijn man ook laatste kind dus eigenlijk was dit de perfecte tijd. Voor degenen die twijfelen...laat je adviseren door een kundige arts en bespaar er zeker niet op....ik twijfelde ook maar nu is al mijn twijfel weg. Ik ben absoluut 100% tevreden!

 

Groetjes Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @Anna83

Ik zag toevallig staan dat je gereageerd had op de vraag van Desert-Rose. Ik zal je titel even aanpassen :) 

Zie net je verslag staan en lees dat Klepetko dus ook met het fysio-programma werkt. Dit is iets dat alleen in Velthuiskliniek gedaan wordt. Ik geloof zelfs dat er nog onderzoek gedaan wordt naar het effect ervan op langere termijn. Weet jij dat toevallig? Moet jij nog iets doen in de toekomst? Iets van een enquete invullen of zo?

Jeetje.. 4 maanden geleden bevallen en nu al een bv? Dat hoor je eigenlijk maar heel zelden. De meeste pc's opereren pas als een vrouw 6 maanden na de bevalling is, OF 6 maanden na de laatste borstvoeding. Dit ivm weefselafname en dus het bepalen van hoe het eruit komt te zien. 
Maar goed, er zijn enkele artsen die het dus eerder doen. Ik weet ook niet of het een of het ander beter is natuurlijk, aangezien ik er niet voor gestudeerd heb :P 

Een goed herstel verder!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @best_boobie,

 

Ik weet zelf niks van een onderzoek naar het fysio programma. Misschien hoor ik daar in de toekomst nog wat van. Daar zal ik ook zeker wel aan meewerken als mij dat wordt gevraagd.

 

Dokter Klepetko raadde mij inderdaad ook aan om pas na 6 maanden te opereren, maar aangezien ik zeker wist dat mijn mini borstjes niet verder zouden krimpen en ik nog verlof had heb ik gevraagd of het eerder mocht. Zo valt het op mijn werk ook niet op als ik volgende week weer begin....ze hebben me maanden niet gezien dus dat was voor mij ook een belangrijke reden om het eerder te doen. Maar jouw gedachte klopt wel hoor, in principe 6 maanden na bevalling of 6 maanden na laatste borstvoeding.

 

Vandaag ben ik trouwens even naar de Hunkemöller geweest en ben er achter gekomen dat ik geen 75b of 75c heb maar 70e!

Ik vind ze zelf niet zo groot lijken maar ik ben er erg blij mee :) 

Misschien had ik voor heen dan wel 70b i.p.v. 75a... dat is geloof ik hetzelfde....achja.......zo belangrijk is dat nu niet meer :D

 

Super bedankt voor je berichtje en alvast een hele fijne jaarwisseling!

 

Groetjes xx Anna

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.