Ga naar inhoud

Gewaarborgd loon bij borstvergroting België??


Aanbevolen berichten

Lieve dames, 

 

dit is mijn situatie. Borstvergroting op 28 november. Ik sta in de derde graad van het middelbaar (belgisch) onderwijs als sportleerkracht. Ik heb 4 kinderen tussen de 3 en de 7j oud waar 90% van de zorgen voor mijn rekening is. Dat is de reden waarom mij laten opereren in de grote vakantie geen optie is. Nu gaan ze nog 3w naar school voor de kerstvakantie start. Mijn directeur is de enige (binnen de werkomgeving) die op de hoogte is van wat er mij te wachten staat. Hij wil mij gerust 10 werkdagen thuis laten, op die manier kan hij een interimaris aannemen. Hij gaf mij vandaag aan wel niet te weten hoe het officieel en administratief zit en zei me dat ik best voor een attest van de huisarts kon zorgen (ipv plastische chirurg) ivm de uitbetaling van mijn loon. (hij wist wel niet hoe het juist zat). Hij gaf ook aan dat er wellicht een controle-arts bij mij zou komen. 

Mijn vragen aan jullie?

* schrijven de pc's (met riziv-nummer, verbonden aan een 'officieel' ziekenhuis) een attest voor afwezigheid uit? (ik ga deze week langs de huisarts om te bespreken of zij op basis daarvan een attest wil schrijven, want het attest komt sowieso bij de personeelszaken op school en wordt daar mss ook wel uitvoeriger bekeken, ik wil geen vragen uitlokken, vandaar....)

* kan ik gewoon eerlijk zijn tegen de controle-arts, of kan die dan ervoor zorgen dat ik geen loon krijg (want mijn directeur is niet diegene die betaalt, maar dat doet de vlaamse gemeenschap). Ik zou niet weten wat te zeggen tegen zo een arts, ik ben echt heel slecht in liegen. Het is logisch dat ik geen sport kan geven maar na 10 dagen (7 werkdagen) starten de examens en is het vooral toezicht houden bij die examens, ik verplaats mij wel met de auto, alhoewel met wat meer gedoe de trein ook een optie is)

 

Verder word ik hoe langer hoe zenuwachtiger, nog 2 weken te gaan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, ik ben kapster. Ik heb via Het syndicaat gevraagd hoe dit juist zit. Als je plastische chirurg een briefje voorschrijft dat je niet kan werken dan heb je zoiezo gewaarborgd loon. Ik heb van mijn plastische chirurg twee weken voorgeschreven gekregen maar ik ben wel na 1 week terug beginnen werken. Mijn bazin was zoiezo op de hoogte dus werd het werk wat aangepast. Heel veel succes met je borstvergroting! De eerste week heb je wel hulp nodig. Ook iemand die u kinderen naar school kan brengen. De eerste 3 dagen zijn verschrikkelijk. Na 5 de dag begint het zeker te beteren. Grtjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.