Ga naar inhoud

ell : 3 november 2017 : Dr. van Zele : Wellness Kliniek


Gast ell

Aanbevolen berichten

Dag meiden, lees hier al een hele tijd mee, maar zelf nog nooit gereageerd.

Ben een mama van 2 dochters 2.5 en 5jaar. Zelf ben ik 30.

vorige week vrijdag (3/11) heb ik een bv gehad in de welnesskliniek door dr Van Zele.

Alles is heel vlot gegaan. Natuurlijk de eerste dagen slecht geslapen, veel pijnstillers moeten nemen..dit is intussen afgebouwd naar 1 per dag en 1 voor het slapen gaan.

Maar ik krijg het serieus op mijn heupen van dat rekverband (dat blauw elastisch gedoe rond je borsten).

Het jeukt enorm, en er zitten al goed wat plooien in waardoor het meer pijn doet op die plekken.

Nu vroeg ik mij af of ik het verband eraf zou mogen halen. De welnes zegt het zeker tot dag 14 om te laten...is nog zooo lang ;-)

En waarvoor dient dit eigenlijk...aangezien sommige meiden gewoon onmiddellijk een sportbh aankrijgen.

groetjes ell

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames,

ben 9 dagen geleden geopereerd. Alles verloopt wel oke, met de nodige lasten natuurlijk.

Wat me nu het meeste stoort is die blauwe rekband rondom men borsten.

Deze zou er 14 dagen rond moeten blijven. Ik twijfel om hem eraf te doen. veel jeuk en last van.:blink:

Zou ik het riskeren en waarvoor dient die band nu juist? 

help me!!  zo onzeker nu :o

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ell die band is nodig voor je herstel, ik zou dus niet zonder overleg met je arts het verwijderen.

 

Tip : Neem contact op met je kliniek en/of arts en vertel hun wat er aan de hand is en hun kunnen jou het beste advies geven !

Niet zelf voor dokter gaan spelen !!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zee-Bra77 had in de week al eens gebeld naar de kliniek, ze raden aan het om te laten. Maar lees dikwijls dat er meisjes zijn die de blauwe band na een week hebben uitgedaan omw van jeuk, uitslag en dergelijke.. vroeg me gewoon af  of het zo kwaad kon om het wat vroeger los te doen. Voor mij niet zo zeer om mijn nieuwe boobs te zien, kan nog wel wachten hoor :-) maar echt omwille van de jeuk. en de randjes onder mijn oksles zijn zo geplooid dat het echt zeer doet!!  en ja, gaat ook wel wat ruiken ook he...nu 9 dagen aan :blush:.

Had jij ook zo een band aan, of onmiddellijk een sportbh?

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei ell:

@Zee-Bra77 had in de week al eens gebeld naar de kliniek, ze raden aan het om te laten. Maar lees dikwijls dat er meisjes zijn die de blauwe band na een week hebben uitgedaan omw van jeuk, uitslag en dergelijke.. vroeg me gewoon af  of het zo kwaad kon om het wat vroeger los te doen. Voor mij niet zo zeer om mijn nieuwe boobs te zien, kan nog wel wachten hoor :-) maar echt omwille van de jeuk. en de randjes onder mijn oksles zijn zo geplooid dat het echt zeer doet!!  en ja, gaat ook wel wat ruiken ook he...nu 9 dagen aan :blush:.

Had jij ook zo een band aan, of onmiddellijk een sportbh?

gr

 

Ik zou het advies van je arts/kliniek ten harte nemen !! Bel anders vandaag nog een keer en kijk wat ze nu adviseren.

  • ik heb wel eens gelezen dat je onder de oksel een stukje kan inknippen zodat je daar de drukte af gaat en ruimte  krijgt, maar helemaal verwijderen zou ik niet doen. 

Nog maar 5 dagen ;) .....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ell ik zou je verband ook om laten! Ik ben ook door Dr. van Zele geopereerd. Nu ben ik 3 weken po. Dat verband was inderdaad verschrikkelijk, maar niet te veel focussen op die jeuk.. Dat hielp bij mij wel. Ook ging ik na een tijdje wel vocht verliezen en begon het wat losser te zitten! Ik heb zelfs nog steeds bloeduitstortingen van dat verband op mijn borsten :19: Mag het er niet al bijna af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He @ell we zijn op dezelfde dag geopereerd!! Hoe gaat het inmiddels met de pijn? Iedere arts geeft ander advies mee. Heb het idee dat veel artsen in België zo een verband er omheen doen en in Nederland een compressievest krijg of een strakke sportbh. Ik kan me goed voorstellen dat het gaat jeuken als je dat twee weken moet laten zitten. Ik zou ze nogmaals bellen. Het is nu twee dagen voor vrijdag, lijkt me toch niet zo een probleem om het nu te verwijderen en een goede sportbh aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JuulNadine en @Pienn heb de band de zondag ( 9 dagen na) toch afgedaan. En maar goed. Want had toch een reactie van de band vooral op mijn schouderbladen. Het was direct een verluchting . Vriendinvan mij was 2 maanden voor mij geopereerd en had deze na 7 dagen al af gedaan. En toen mocht het van de welness. Was bij haar los gekomen van het zweten door het warme weer. Zij wou een nieuwe,maar moest niet. dag erna bij de huisdokter geweest en alles zag er goed uit. Ook even verbandje van de littekens laten verversen. Ondertussen ben ik 15 dagen po. En alles gaat heel goed. Kon na iets meer als een week weer goed bewegen zonder al te veel pijn. Enkel kracht zetten is nog vervelend. Soms wat steken maar vooral het gevoel alsof de spier de prothese aanraakt!! Beetje vreemd. En het trekken van het litteken voel ik nog fel.

Qua uitzicht zien ze er heel goed uit. En blauwe plekken zijn ook zo goed als weg. 

@JuulNadine heb jij nog wat dof gevoel aan je borsten? En is het bij jou ook dat je tepels zo gevoelig zijn dat het pijn doet? Zeker bij aanraking..Dit vind ik wel vreselijk. hopelijk duurd dit niet te lang haha

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff ben hier een beetje aant panikeren. Nu de zwelling aan het wegtrekken is valt het mij op dat ze dus kleiner aant worden zijn.. op zich normaal wel denk ik...maar ooh zo jammer.  Nu heb ik ze een gemeten en op internet opgezocht welke cup maat ik zou uitkomen. rug omtrek is 80..en borstomtrek 90. vorige week nog 93!!   volgens de simulaties op het net zou ik uitkomen op een A-cup...!!!!! WTF. klopt dit?  Heb altijd een a-cup gehad,daarmee mijn bv. Wou ook maar een grote c-cup...maar nu komt de teleurstelling wel hoor..  Veranderd dit nog  of hoe moet ik dit nu bezien??

@Desert-Rose mss kan jij mij wel wat uitleg geven? groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ell hoe zitten je sportbh’s? Mijn borsten lijken ook kleiner dan in het begin (vooral in het midden dan) maar toch gaat men sportbh strakker zitten. 4 weken po nu. Lijkt me dat het volume meer onderin gaat zitten waardoor de cup dus te klein wordt.

 

Die standaardtabellen lijken me niet te werken voor mensen met boobjobs, ik kom daar ook enkele cups kleiner uit dan ik heb.

 

Heb ook al best veel foto’s gezien van dames waar de borsten eerst ontzwellen en dus wat kleiner worden maar dat ze na een paar weken ronder worden qua vorm en terug groter lijken.

Hoop ik namelijk ook erg op :D 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eecc15il bij mij lijken ze ook kleiner, 2 dagen na operatie eens gepiept en dan had ik geweend waren dik en gezwollen en heel bol, was niet wat ik wou, maar nu een weekje later zijn ze al heel mooi, geen bolle afrondingen, heel natuurlijk, hoop natuurlijk ook dat ze niet meer teveel verkleinen, ik heb 2 medische bh's gekregen om zes weken dag en nacht te dragen en daarin heb ik 70 C dus benieuwd wat het in bh maat zal zijn, wil je gerust eens een fotootje sturen hoor, vele grtjs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eecc15il had op voorhand al sportbhs gekocht een M  en die zitten goed. Gisteren nog eens een bh gepast van toen ik bevallen was, is een 80 c  en die paste wel. denk zelfs qua cup iets te klein.  Ma zelfs dan denk ik, had net wat groter gewild dan toen.  nu ben er wel blij mee, maar was gisteren voor een bijscholing op mijn werk en daar zeide ze dat het precies niet opviel dat ik iets had laten doen!!!!!( had ook niets met decote aan omw van de sportbh)  Wou natuurlijk geen uitstprekende  boobs maar toch dat je het wel wat zag ;-) is zo tegenstrijdig!!  

Wie heeft er hier ervaring mee dat ze uiteindelijk weer terug voller worden?? lijkt me straf dat dat kan. Wist op voorhand wel dat er nog vocht in de borsten ging zitten...maar was het nu zo gewoon geworden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ell:

@Eecc15il had op voorhand al sportbhs gekocht een M  en die zitten goed. Gisteren nog eens een bh gepast van toen ik bevallen was, is een 80 c  en die paste wel. denk zelfs qua cup iets te klein.  Ma zelfs dan denk ik, had net wat groter gewild dan toen.  nu ben er wel blij mee, maar was gisteren voor een bijscholing op mijn werk en daar zeide ze dat het precies niet opviel dat ik iets had laten doen!!!!!( had ook niets met decote aan omw van de sportbh)  Wou natuurlijk geen uitstprekende  boobs maar toch dat je het wel wat zag ;-) is zo tegenstrijdig!!  

Wie heeft er hier ervaring mee dat ze uiteindelijk weer terug voller worden?? lijkt me straf dat dat kan. Wist op voorhand wel dat er nog vocht in de borsten ging zitten...maar was het nu zo gewoon geworden :(

Een vriendin van me zei gisteren nog tegen me dat ik niet mocht panikeren omdat ik nog een sportbh draag en bijna niemand borsten heeft in een sportbh die alles platdrukt. (En ik dus nu al wel) Denk idd wel dat het een heel ander zicht gaat geven als we terug echte bh’s kunnen dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ell Ahh gevoelige tepels is wel normaal! Ik ben nu vier weken po en heb er nog steeds last van.. Alleen met mijn linkerborst minder en die is ook heel mooi geworden :) Alleen in mijn rechterborst zit bloed, waardoor ik volgende week opnieuw geopeerd word :( Hopelijk kan die dan ook dalen en heb ik minder pijn!! 

 

Ik zou je trouwens nog niet druk maken over de grootte, mijne is nu ook weer anders dan 2 weken geleden.. Veel natuurlijker en als je een bh gaat dragen ziet dat er ook heel anders uit dan die stomme sport bh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.