Ga naar inhoud

Wat is jouw favoriete sport bh?


Eecc15il

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Aangezien de meesten onder ons enkele weken/maanden door het leven moeten met een sportbh leek het me fijn jullie favorieten hier eens te verzamelen. 

 

Dus, welke sportbh draag jij het liefst (of welke echt niet) En vooral waarom :) 

 

Misschien leuk om er een foto’tje bij te voegen (productfoto of van jezelf)

 

Ik begin alvast met de mijne :) 

Ben 17 dagen po en droeg de eerste 2 weken een drukverband. 

 

De ANITA extreme control 5527 

 

+ maakt men borsten niet te puntig 

+ gevoerde cups met zachte stof binnenin

+ zachte brede schouderbandjes

+ vind hem best mooi

+ verkrijgbaar in verschillende

kleuren

+ irriteert men littekens niet (heb nog gaasjes erop)

+ Brengt borsten vrij dicht bij elkaar

+ kleed mooier af door rugsluiting

 

- bestaat niet in volledig zwart

- rugsluiting is een beetje beangstigend de eerste keer

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@Eecc15il super handig deze topic! Jammer dat niemand hem gezien of erop gereageerd heeft. Ik ben zelf ook op zoek naar een tweede sport bh, en kom via het forum steeds uit bij die van de Hema (non padded heavy support), maar in mijn maat is hij overal uitverkocht! Ik ga die van jou zo eens opzoeken :) Vind hem voor een sportbh ook erg mooi. Heb je inmiddels toevallig nog een andere sportbh gekocht of laat je het lekker bij die van de kliniek en deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel handig deze topic. Hoop dat er nog wat reacties komen. Ik mag vrijdag een sport bh gaan kopen/dragen. Ben dus ook hard aan het zoeken. Mag je wel een bh dragen die padded cups heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond vooral de Hema heavy support non-padded ontzettend fijn zitten. Deze bh maakt je borsten ook niet zo puntig onder kleding en hij kost maar 18 euro (op dit moment geldt ook nog eens de actie: tweede halve prijs). Het nadeel van deze bh is dat ze geen kleinere omvangmaat hebben dan 75. Na de operatie was dit geen probleem, omdat ik erg gezwollen was. Maar nu de zwelling helemaal weg is getrokken geeft de bh mijn borsten nog maar erg weinig steun, doordat de omvang voor mij te wijd is. Link: https://www.hema.nl/winkel/dames/lingerie-nachtmode/dames-sportondergoed/non-padded-sportbh-b-e-heavy-support-(21720574)

 

De Triumph Tri action workout vond ik pas na een aantal weken fijn zitten, omdat de band van deze bh erg op mijn wondjes drukte (omvang valt vrij strak). Deze bh maakt trouwens je borsten erg puntig, dus onder kleding stond hij ook niet zo mooi. Nu bijna acht maanden na de bv draag ik de bh nog wel graag, omdat hij goed ondersteunt en erg fijn zit. Link: https://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C21&SC=1AI&KAC=A3G&artikelNummer=425682&MaatCode=2910&BC=GOA&BAC=ALG&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCm5Byf_tCjCoxSnDxon&utm_source=google&utm_medium=cpc&scid=scplp864256822910&sc_intid=864256822910&cm_mmca1=12913-AGI-23705142422-ASI-337572304793-864256822910&gclid=EAIaIQobChMIyvae1uve1wIVq53tCh0T8g9DEAQYAiABEgKFA_D_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CPmTtdrr3tcCFceZdwodG7oDLQ

 

Tip: koop een verlengstuk voor je bh, zodat je de omvang kan vergroten de eerste weken na je bv. Dit is geen overbodige luxe als je erg last hebt van zwelling. Dan hoef je de bh geen omvangmaat of zelfs twee omvangmaten groter te kopen en dan kan je de bh ook nog dragen als de zwelling is afgenomen. 

 

Vraag ook altijd aan je pc welke postoperatieve bh hij jou aanraadt. Een pc kan er namelijke een eigen visie op nahouden over welke bh hij wel en niet geschikt vindt. Het is het best om je daaraan te houden aangezien jouw pc eindverantwoordelijk is. 

 

Succes dames! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@oopsnewboobs die Hema bh waar iedereen zo enthousiast over is bestaat blijkbaar niet in mijn maat. Dacht dat hij mss niet in voorraad was maar @B00bies zegt net dat ze starten vanaf omvang 75. Welke omvang heb jij?

 

Heb me ondertussen nog eentje aangeschaft waar ik supertevreden over ben. Weer eentje van Anita (men pc had aangegeven dat hij dit een goed merk vond) Air control Deltapad noemt hij. 

Deze heeft wel een beetje padding, dus het is men uitstapjesbh :D ben 5 weken po nu. Het is wel een maximum support bh en zit echt heel stevig.  Als ik moet uit eten waar het heel warm is en ik anders flauwval met dikke trui + sjaal :D dan is deze ideaal want mooi onder dunnere kleding.

De padding bedekt de volledige borst niet. Niemand lijkt echt te weten waarom padding vaak wordt afgeraden, dus als het zou zijn omdat die niet voldoende luchtdoorlatend zijn dan zit ik met deze wel goed :D. Als ik durf ga ik het volgende keer eens vragen aan men pc. 

 

Wat ik me soms afvraag is of lingeriewinkels je wel écht altijd de juiste maat geven. Heb soms de indruk dat ze je bij meer ‘uitzonderlijke’ maten al snel zeggen dat het goed is als ze geen grotere cup/kleinere omtrek in voorraad hebben om eens te vergelijken. Herkent iemand dit?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eecc15il 

Hoi, 

Wat heb je een ontzettend mooie sportbh aan zeg! Ik mocht inderdaad ook niet dat soort postoperatieve bh's aan. Ik heb eigenlijk niet gevraagd waarom. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. 

 

Mijn maat is 60H. Hema BH had ik in 75E gekocht en de Triumph Tri action in 70E (omvang valt eerder als een 65). Ik droeg voor mijn bv altijd 70C. Gelijk na mijn bv kocht ik 70F. Ik werd inderdaad al die tijd verkeerd geadviseerd. Simpelweg, omdat heel veel lingeriezaken mijn maat niet verkopen en/of omdat er gewoon iemand staat die er geen verstand van heeft (de keten met de umlaut). In de keten met de umlaut heb ik 65G nodig en dat verkopen ze niet.. Ik droeg de bh in omvangmaat 70 altijd op het strakste haakje en dan nog moest ik de bandjes heel strak aantrekken waardoor ik voor mijn gevoel toch genoeg ondersteuning kreeg, maar dan krijg je dus dit: 

Afbeeldingsresultaat voor bra wrong size signs

 

Ik koop ook wel 65F/G, omdat omvangmaat 60 moeilijk te krijgen is. Het is belangrijk dat je een bh koopt met een omvang die strak genoeg is, zodat je borsten een goede ondersteuning krijgen. 

 

Ik heb ook een paar bh's met een te kleine cup gekocht (65E), omdat ik er echt een waanzinnig mooi decolleté in heb en ik ze heel erg mooi vond. Maar dat raad ik niemand aan, want ik merk nu dat ik ze nooit aan doe omdat het gewoon voor geen meter zit. Alleen leuk voor een feestje van hooguit een paar uurtjes. Je kan beter opzoek gaan naar een goede plunge bh (push-up bh met kussentjes wordt immers het eerste jaar afgeraden). Het is wel een uitdaging hoor goed passende, betaalbare en mooie bh's vinden met een smalle omvang en een grote cupmaat. 

 

Succes met de bh-jacht! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00bies thanks voor je berichtje, maar die van de Hema is in mijn maat overal uitverkocht en de Triumph tri action heb ik al vanuit de kliniek meegekregen. Wat lastig dat jouw maat zo moeilijk te krijgen is! 

 

@Eecc15il Ik heb 75D maar die maat is er dus niet meer.. 

Wauw die staat je echt super mooi! Mooiste sportbh ooit haha. Ik wacht nog wel even met zo'n padded bh, ben vandaag 1 week po. Ik denk dat ik nu voor de carefix Mary of Anna ga (ik weet het verschil tussen beide niet). Ik vind de sportbh's ook best duur, ik wil die tenten hierna nooit meer aan denk ik :154: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei LaurenT:

Raar toch al die verschillende adviezen, ik moet maar 3 weken een sportbh dragen, ik draag nu al 5 dagen een gewone bh en ik ben bijna 4 weken po. Hoe lang moeten jullie de sportbh nog 's nachts dragen? Want dit doe ik ook al niet meer...

@best_boobie misschien weet jij hier iets meer over?

Er zijn maar weinig pc's die korter dan 4 weken een sportbh adviseren.. Of dit goed is, kan ik niet over oordelen, ik kan alleen zeggen, dat de resultaten die in het verleden gehaald zijn met het langer dragen van de sportbh, geen verkeerde resultaten zijn.

Waarom er pc's zijn die van deze regels afwijken, weet ik niet.... 

Veel pc's geven aan dat de bh 6 weken overdag gedragen moet worden, met 3-6 weken in de nacht. Anderen geven aan 4 weken dag en nacht, en zo zijn er ook nog wel wat andere adviezen.. 
Als het goed voelt, wat je pc je geadviseert heeft, dan hoef je verder geen andere bh meer te gaan dragen natuurlijk, maar als het fijner of veiliger voelt om een sportbh te dragen nog, dan kun je dat natuurlijk altijd doen..

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie bedankt voor de info! Overdag voel ik me heel goed in mijn gewone bh, beter dan in mijn sportbh eigenlijk :) Maar ik zal hem 's nachts weer aandoen want ik voelde me er toch niet zo goed bij om te slapen zonder sportbh (nu 3 nachten).

 

@oopsnewboobs De normale bh voelt super comfortabel, ik was zo happy om eindelijk eens mooie lingerie te kunnen kopen :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2017 om 11:11 zei Eecc15il:

Hey iedereen!

Aangezien de meesten onder ons enkele weken/maanden door het leven moeten met een sportbh leek het me fijn jullie favorieten hier eens te verzamelen. 

 

Dus, welke sportbh draag jij het liefst (of welke echt niet) En vooral waarom :) 

 

Misschien leuk om er een foto’tje bij te voegen (productfoto of van jezelf)

 

Ik begin alvast met de mijne :) 

Ben 17 dagen po en droeg de eerste 2 weken een drukverband. 

 

De ANITA extreme control 5527 

 

+ maakt men borsten niet te puntig 

+ gevoerde cups met zachte stof binnenin

+ zachte brede schouderbandjes

+ vind hem best mooi

+ verkrijgbaar in verschillende

kleuren

+ irriteert men littekens niet (heb nog gaasjes erop)

+ Brengt borsten vrij dicht bij elkaar

+ kleed mooier af door rugsluiting

 

- bestaat niet in volledig zwart

- rugsluiting is een beetje beangstigend de eerste keer

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Heyla, 

 

Ja deze vind ik ook mooi en interessant!

Waar heb je die gekocht?:wub:

 

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Flowerxx:

 

Heyla, 

 

Ja deze vind ik ook mooi en interessant!

Waar heb je die gekocht?:wub:

 

Grtjs

Hey! Op de site van anita is er een shoplocator waar je kan zien waar er bij jou in de buurt een verkooppunt is. Wel vooral in lingeriespeciaalzaken denk ik. Of als je je maat al kent online via bh-support.nl (levering naar België duurde wel erg lang)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.