Ga naar inhoud

KMA2701 : 20 november 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Gast KMA2701

Aanbevolen berichten

Hallo Dames,

 

Ook ik ben nieuw op op het forum, wel al de keus voor mijn borstvergroting gemaakt en ook waar; kliniek Heyendael.

Maar oh oh oh, ik twijfel zo over het het aantal cc.

Gepast, foto's gemaakt voor thuis, maar twijfel blijft... het zou gaan over 450 cc en 475 cc of 475 en 500 cc.

Ik ben ong. 167 en weeg 61 kilo. Niet dik ofzo, maar wel wat steviger gebouwd in armen en schouders.

Op zoek naar advies en meiden die mogelijk iets vergelijkbaars hebben met wat mijn vraag nu nog is.

Operatie staat gepland voor 20 november, dus enige spoed is er.. haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste Reactie

@KMA2701 Welkom! Wat fijn dat je al je keuze hebt gemaakt voor een pc en zelfs al een datum hebt :)

 

Ik ben 18 december aan de beurt bij dr. Straten en krijg 400 en 450 cc wegens borstverschil, rond HP DP cohesive II. Ik ben 1.70 en ongeveer 60kg. Groter ging niet passen bij mij. 

 

De cc’s waarover je twijfelt schelen maar 25 cc met elkaar, als ik hier de ervaringen van andere dames lees is het advies toch voornamelijk om de grotere maat te kiezen. De meeste dames hebben achteraf de mening dat het nog net wel wat groter had gemogen en het went natuurlijk ook! Maar je moet natuurlijk kiezen waar jij jezelf het prettigst bij voelt :) Je kunt hier op het forum ook zoeken naar dames met hetzelfde aantal cc en een vergelijkbare voorsituatie en je kunt ook een gratis 3D simulatie maken via de bergman clinics website. 

 

20 november is al bijna! Ik ga je volgen en ben benieuwd wat je gaat kiezen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Aloysa:

@KMA2701 Welkom! Wat fijn dat je al je keuze hebt gemaakt voor een pc en zelfs al een datum hebt :)

 

Ik ben 18 december aan de beurt bij dr. Straten en krijg 400 en 450 cc wegens borstverschil, rond HP DP cohesive II. Ik ben 1.70 en ongeveer 60kg. Groter ging niet passen bij mij. 

 

De cc’s waarover je twijfelt schelen maar 25 cc met elkaar, als ik hier de ervaringen van andere dames lees is het advies toch voornamelijk om de grotere maat te kiezen. De meeste dames hebben achteraf de mening dat het nog net wel wat groter had gemogen en het went natuurlijk ook! Maar je moet natuurlijk kiezen waar jij jezelf het prettigst bij voelt :) Je kunt hier op het forum ook zoeken naar dames met hetzelfde aantal cc en een vergelijkbare voorsituatie en je kunt ook een gratis 3D simulatie maken via de bergman clinics website. 

 

20 november is al bijna! Ik ga je volgen en ben benieuwd wat je gaat kiezen :D 

Aloysa, bedankt voor je reactie. Ben er nog niet helemaal over uit hoe het forum werkt.. dus het is nog even zoeken voor me haha. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

Volgens mij is het de bedoeling dat ik hier mijn verslagen ga posten.

Operatiedatum bekend, tijd nog niet. 

Nog steeds, zoals ik al eerder vermeldde, de eeuwige twijfel, die velen hebben over hoeveel cc protheses..

450 en 475 cc of 475 en 500 cc. Foto's van anderen bekeken, maar nog geen opheldering gekregen..

Op de dag van de operatie ga ik nogmaals passen.. misschien dat er dan een stemmetje in me zegt wat ik moet doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk me nu dat ik eigenlijk een aantal vragen heb voor na de operatie:

- Ik heb de sport BH door de kliniek laten bestellen, maar wil er graag nog een extra (en van een ander merk) omdat ik van verschillende lees dat er veel comfortverschil in zit). Welke merken raden jullie aan en af?

- Nog tips voor na de operatie, wat moet ik in huis hebben, wat is prettig? Oftewel hoe kom je de eerste dagen door.. in de breedste zin van het woord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KMA2701

 

Hoi hoi,

 

Ik heb even je topics samengevoegd, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan, verder kun je inderdaad nu dit topic blijven gebruiken voor alle updates, en dadelijk je verslag.

 

Welke merk protheses ga je krijgen? Ik weet dat Dr. Straten werkt met Mentor, en bijna altijd met high profile, en in mijn catalogus kan ik geen 475 cc vinden.

Krijg je dus idd de Mentor, weet je dan zeker dat het gaat om de cc die jij vermeld,gaat het niet om 350/375 of 375/400

Verder is er ook 400/425 - 425/450 en vanaf de 450 cc gaat die omhoog met 50 cc

 

Een bh die goed is voor na de operatie is: de Carefix Mary, deze heeft een voorsluiting, de triumpf tri action workout ( achtersluiting,maar wel verstelbare schouderbandjes) en de Hema Heavy non padded ( achtersluitng verstelbare schouderbandjes) dit is een fijne bh voor erbij die niet zo heel erg duur is.

 

Tips wat je in huis moet hebben kun je vinden in verschilllende topics, bijv via de zoekbalk, boodschappenlijstje

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Desert-Rose:

@KMA2701

 

Hoi hoi,

 

Ik heb even je topics samengevoegd, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan, verder kun je inderdaad nu dit topic blijven gebruiken voor alle updates, en dadelijk je verslag.

 

Welke merk protheses ga je krijgen? Ik weet dat Dr. Straten werkt met Mentor, en bijna altijd met high profile, en in mijn catalogus kan ik geen 475 cc vinden.

Krijg je dus idd de Mentor, weet je dan zeker dat het gaat om de cc die jij vermeld,gaat het niet om 350/375 of 375/400

Verder is er ook 400/425 - 425/450 en vanaf de 450 cc gaat die omhoog met 50 cc

 

Een bh die goed is voor na de operatie is: de Carefix Mary, deze heeft een voorsluiting, de triumpf tri action workout ( achtersluiting,maar wel verstelbare schouderbandjes) en de Hema Heavy non padded ( achtersluitng verstelbare schouderbandjes) dit is een fijne bh voor erbij die niet zo heel erg duur is.

 

Tips wat je in huis moet hebben kun je vinden in verschilllende topics, bijv via de zoekbalk, boodschappenlijstje

 

x

Dankjewel voor je berichtje! ik ga hier even mee aan de slag....er staat inderdaad iets anders op de factuur, mogelijk heb ik het dus totaal verkeerd begrepen.. 

 

dankjewel;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei KMA2701:

Dankjewel voor je berichtje! ik ga hier even mee aan de slag....er staat inderdaad iets anders op de factuur, mogelijk heb ik het dus totaal verkeerd begrepen.. 

 

dankjewel;)

 

Graag gedaan, kijk inderdaad maar even, en als het inderdaad andere cc is, dan kan ik voor je nakijken wat het verschil is tussen bepaalde cc

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Desert-Rose:

 

Graag gedaan, kijk inderdaad maar even, en als het inderdaad andere cc is, dan kan ik voor je nakijken wat het verschil is tussen bepaalde cc

Ik heb eventjes gebeld. Het is inderdaad 350 en 375, muts dat ik ben.

Dan neiging dus direct naar 375 en 400. Gezien mijn bouw, ben niet dik ofzo.. maar wel wat gespierder/breder aan mijn schouders. Poh.. wat een twijfel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KMA2701

 

Ok, ja dat is een zeker een verschil, het ligt er ook geheel aan hoeveel er past, Dr. Straten heeft natuurlijk je borsten opgemeten en aan de hand daarvan geeft hij een advies. 

Er word bijna altijd gekozen voor een prothese die net iets minder breed is dan je eigen borst, op deze manier zit je alijd goed.

Dus het ligt geheel aan de breedte van je eigen borst.

 

350 cc - 11.7 breed - 4.9 projectie

375 cc - 12 breed - 5 projectie

400 cc - 12.3 breed - 5.1 projectie

 

Hier zie je dus dat de verschillen niet zo enorm groot zijn, en als de breedte van 12.3 past dan zou ik ook gewoon de 375/400 nemen, want uiteindelijk went de maat heel erg snel en je moet achteraf geen spijt krijgen.

 

Het is zeker een goed plan om voor de operatie nog even te passen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben afgelopen maandag geopereerd door Dr. Straten :) Ik heb Mentor 390 cc Anatomisch cohesie II dual plane geplaatst gekregen. 

Ik heb via hun de Triumph Tri-Action work-out gekocht. Deze hebben ze daar dan ook klaar liggen voor je als je uit de operatie komt. Verder heb ik nog een Carefix Anna. Deze heeft een voorsluiting en is wat zachter en soepeler dan de Triumph. Deze heb ik op dag 2 aan gehad omdat ik last had van de band die aan de Triumph zit en deze op mijn operatie wondjes drukte. Ik snap wel waarom de arts voor de Triumph kiest hoor, deze is een stuk steviger maar de tweede dag lig je toch alleen maar op de bank of in je bed. Ook nog even overleg over gehad of het wel goed was dat ik de Carefix aandeed en dat was, gezien de pijn van de wondjes, geen probleem, als ik maar regelmatig afwissel. Nu heb ik gewoon de Triumph weer aan. Die stevigheid is toch wel erg prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KMA2701 welkom! Ik ben binnenkort ook aan de beurt bij dr. Straten. Zwaaien we even :D :-)!

Ik heb al eerder een BV gehad. Heb nu 380 CC (Motiva Ergnomix) en vind ze te klein (ben 1.76 m en 58 kg).

Na een passessie uitgekomen op 550 of 600 CC Mentor HP coh. II DP. Ik ga nu maar all the way :rolleyes:, want ik wil niet nóg een keer! Mij advies zou dus zijn: speel niet teveel op safe en ga dan maar voor het grootst wat de PC zegt wat mogelijk is en goed bij je past.

 

Succes met je keuzes!

 

XN

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KMA2701 Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen! Ik ben het met Desert-Rose eens en zou ook voor 375/400 gaan. Het verschil is zo minimaal.

 

Kwa BH ga ik denk ik in ieder geval de Hema Heavy support non padded er bij halen, op dit moment zijn op de Hema website bijna alle maten op voorraad. Je hebt 30 dagen om te retourneren, dus je zou er alvast een kunnen bestellen en als het niet past na je operatie terugsturen. Dat ben ik ook van plan, maar wacht nog even met bestellen tot 1 week voor mijn operatie.

 

@noov Oh jij bent ook al deze maand aan de beurt! Heel benieuwd hoe 550 of 600cc bij jou gaat uitpakken :) Ik ga je volgen :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De 350 is sowieso al afgevallen, de 425 is erbij gekomen.. haha.. 

dus het gaat 375 en 400 of 400 en 425 worden, maandag beslissen.. maar ik neig nu naar het grootste.. 

 

ik heb een andere sport bh bijbesteld, naam even kwijt maar word veel genoemd hier op de site..

 

Het komt erg dichtbij nu... zon gek gevoel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Sheann:

@KMA2701 Hoi hoi, ik ben ook 20 Nov aan de beurt. Heb je al een trgekregen? Ik mag om 7:45, lekker vroeg. Heb je al een keuze gemaakt? Ik heb heel lang tussen 345 en 390 getwijfelt maar ga toch voor 390.

He Meis. Ja ik pas om 13.15... dus dat gaat een lange ochtend worden maandag..  ik blijf ook twijfelen dus ga maandag daar de keus maken na nog een keer gepast te hebben. Mocht ik het dan nog niet weten dan ga ik voor het grootste, aangezien iedereen eerder zegt had groter gewild ipv kleiner.. 

ben je er helemaal klaar voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook voor het grootste, dit raade Dr Straten ook aan als je twijfelt en de meeste op het forum zeggen het ook.

Heb je de 3D simulatie van Bergman gedaan. Dan kan je zien hoe het er ongeveer uit komt te zien. Ik heb voorbeelden ervan in mijn album. Als het goed is heb ik je toegevoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Niks:

Hoi hoi. Ik ook maandag bij Straten. Mag me melden om 12:15. Dus jij bent na mij. Zijn er sws al 4 die die dag door hem geholpen worden van dit forum. Ik krijg 450 cc rond coh1. Hp. Spannend he. Gaat nu snel. Al zenuwachtig???

Hallo meid, mag ik jou vragen wat jou maat momenteel is?  

Wat heeft die man veel borsten in zijn handen zo op een dag haha...

ja spanning, maar ben er ook wel klaar voor hoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1.66 ongeveer en 69 kg. Mijn maat bh is nu 85B. Op zich vond ik bij de passessie de 450 reuze meevallen. Had het veel groter bij mij verwacht. Maar ben natuurlijk ook niet een van de slanksten:(  dus het oogt wel heel natuurlijk dan. Ging mij er echt om dat er wat meer volume in kwam en met name bovenin. Ik heb er zin in:43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Niks:

Ik ben 1.66 ongeveer en 69 kg. Mijn maat bh is nu 85B. Op zich vond ik bij de passessie de 450 reuze meevallen. Had het veel groter bij mij verwacht. Maar ben natuurlijk ook niet een van de slanksten:(  dus het oogt wel heel natuurlijk dan. Ging mij er echt om dat er wat meer volume in kwam en met name bovenin. Ik heb er zin in:43:

He Meis 

Dan komt het bij ons denk ik zo ong op hetzelfde neer, weeg net een paar kilo minder en omvang is 80.

Jij hebt ook geen foto’s erop staan ofwel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heb geen foto’s erop staan. Moet nog uitvogelen hoe dat moet. Ben je er inmiddels uit wat je gaat nemen? Ik heb dan hetzelfde als jou, iets breder in de schouders en bovenarmen. Zou voor de grootste gaan als ik jou was dan. Vond 450 echt niet groot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.