Ga naar inhoud

Aanvraag bvk Groene hart ziekenhuis, Gouda dr. Ackermans-Zwart


Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

 

Wat fijn dat ik deze website heb kunnen vinden waar ik verslagen heb kunnen lezen over vrouwen die deze stap wel hebben durven zetten. Ik ben 28 jaar met H cupmaat.

Bij mij begonnen ze in groep 6 al te groeien en op mijn 18de heb ik al een borstverkleining overwogen. Nu 10 jaar en twee kinderen verder denk ik er nog sterker over na. Inmiddels ook eindelijk de stap genomen om hiermee naar de huisarts te gaan en ook zij stimuleerde mij om een bvk te doen en gaf mij een doorverwijzing. Ik was heel enthousiast, heb ook meteen een afspraak gemaakt in het ZH maar nadat ik meer informatie ging zoeken op het internet en de meest enge foto's en videos tegenkwam krabbel ik toch weer terug terwijl de wil er juist toch meer is om het wel te ondergaan dan niet. Ik ben iemand met een lage pijngrens en kan snel doordraaien als het niet goed of snel genoeg geneest. Ik heb ook twee kleine kinderen van 2 en 5 jaar. Hoe doen jullie dat met kinderen met het optillen,lopen, auto in, auto uit, bed in, bed uit etc. Ik heb twee keizersnede gehad en na een week kon ik toch wel wat meer zelf doen maar als ik zo andere verslagen lees zit dat er niet in. Ik weet dat uiteindelijk alle pijn en tranen het waard zal zijn, althans dat hoop ik. 

 

Kan iemand mij een beetje vertellen hoe het bijvoorbeeld van dag tot dag gaat. Ik word trouwens in het Groene Hart ziekenhuis door dr. Ackermans geholpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi F.aatima, weet niet of je de stap inmiddels al gezet hebt?

Ik zelf ben nu 6 weken geleden geopereerd, ging van een forse E naar een B terug. De operatie is mij op zich niet tegengevallen, de pijn was best te doen met goede pijnstilling. Helaas kreeg ik te maken met complicaties in de zin van opengesprongen wonden aan beide borsten, die na zes weken nog steeds niet helemaal dicht zijn.. Hier had ik niet meer op gerekend omdat de eerste week post-op juist zo goed ging. Dit soort dingen zijn echter niet altijd te voorkomen!

Als je jonge kinderen hebt, zal het een zware dobber worden; de eerste vier tot zes weken mag je niet tillen, niet bukken, je borstspieren niet belasten. Dus je zal echt goede hulp moeten regelen voor je kinderen en je huishouden. Ik heb gelukkig geen jonge kinderen meer thuis, en een man die heel veel overneemt, maar uiteindelijk zal het hele gezin moeten bijspringen en aanpassen. 

Ik wens je veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

Nee ik heb de stap nog niet genomen helaas. ik ben ook bang dat het langer gaat duren dan verwacht. Het advies van de chirurg dr, Ackermans was om eerst te gaan afvallen zodat ik dat niet ga doen na de operatie. Ik wil nog zeker terug naar mijn gewicht voor de zwangerschap en zij adviseerde mij dat te doen voor de operatie want als ik na de operatie zou gaan afvallen de geopereerde borsten weer slap worden en dat zou natuurlijk zonde zijn.

 

Hoelang hebben jullie in het ziekenhuis gelegen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @F.aatima. Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis gelegen. Dan anderhalve week bij mijn broer gaan logeren (omdat ik alleen woon). Na 6 dagen kon ik zonder pijnstilling. Dan had ik wel nog steken en een branderig gevoel en een overgevoelige huid, maar doenbaar. Toen ik na 3 weken terug ging werken heb ik wel af en toe nog een pijnstiller genomen. De grootste uitdaging zit hem in het rustig aan doen terwijl je je eigenlijk goed voelt en geduld hebben uiteraard. HUlp met de kids zal dus een belangrijke zijn.

Succes en sterkte bij je verdere traject. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.